yıllardır forumdayım. ama bu başlığı ilk defa görüyorum. gerçekten muazzam iş ve emek. kesenize bereket
abi şimdi sen bana kızacaksın ama ben yine birşeyler yaptım
@Hakan Girginer abinin konusunu görünce valla gaza geldim yalan yokBende paylaşayım dedim Tabiki onun çılgın projelerinin yanında benimkiler devede kulak kalır .
Eski traction loss ( Arkadan kayma efektini veren ) motorum boştaydı. Uzun süredir aklımda olan bir projeye başlamak istiyorum. Fırsat bulunca giriştim.
Projemiz kemer germe sitemi. Fren esnasında kemeri gerecek bir sistem. Aslında baktığınızda çok zor bir iş gibi gözükmüyor. Fakat hazırda bir döküman yok. Hadi motoru yazılıma nasıl tanıtacağım az çok belli. Fakat eldeki sistemle uyumlu çalışacak mı bilmiyorum . Bir de işin mekanik tarafı var. Motoru şaseye nasıl bağlayacağım o da belli değil . Biraz düşününce mekaniği de nasıl yapacağımı çözdüm. Şansıma ekstra bir parça edinmeden eldeki malzemeler ile projeyi tamamladım
İlk önce motoru yazılımda tanıtma işini hallettim.
sonrasında mekaniği hallettim
Vee sonuç. Aslında daha önce pasif olarak fren esnasında kemerler geriliyordu. Kemerler şasenin sabit bir noktasına bağlantılıydı. Sistem fren esnasında öne yığıldığı için kemerler de pasif olarak geriliyordu. Ama şu an tamamen aktif. Sistem frende öne yığılırken kemerin bağlı olduğu motorda kemerler kendine doğru çekiyor ve ekstra bir gerilme yaşanıyor . Ayrıca vites geçişlerinde de anlık bir germe yapıyor.
Bu arada sigma profillerle yapılmayacak şey yok herhalde. Lego seviyorsanız bunlarla uğraşmak aynı şekilde çok keyifi
Ben hareketli sistemi 2 parçada aldım az çok takip edenler biliyor. İlk önce öndeki 2 motor ve koltuk altındaki motor daha sonra arkadaki 2 motor ve yeni platform geldi. Fakat arkadaki motorların sürücüleri ayrı bir kasada geldl ve onları ayrı usb kablo ile bağlıyordunuz. Ayrıca 1 adet ekstra acil stop butonu da sisteme eklendi. USB bağlantılı o kadar çok ekipman var ki bir dönem saçma sapan sorunlarla uğraştığım için artık bende hastalık oldu. Sistemde ne kadar az usb bağlantısı varsa o kadar iyi. Neyse şimdi hareketli sistem için 2 tane kocaman kasa var elimde. Arkadaki motorların sürücü kasası biraz daha büyüktü. Baktım diğer kasadaki 2 sürücü bu kasaya sığar. İlk önce tüm sürücüleri tek kasada topladım. Güzel de oldu
Tüm sürücüleri tek kasada topladıktan sonra bağlantılara biraz gözüm takıldı. Baktığımda 1-2 nolu sürücü birbirine bağlı ve 1 tane usb çıkıyor. 3 ve 4. sürücü de aynı şekilde birbirine bağlı ve bundan da ayrıca bir usb çıkıyor. Biraz inceleyince 2 ve 3. sürücüyü birbirine bağlarsam tüm sürücüler birbiri ile iletişimde olacak ve 1 tane usb eksilecekti . Benim hareketli sistemin 1 tane adam gibi incelemesi vardı. O videoyu biraz detaylı inceleyince tespitimin doğru olduğu ortaya çıktı ve işe giriştim . Sonuç olarak sistemden 1 adet usb ve acil stop butonu eksildi. USB korkum bir nebze de olsa azaldıTabi sistem açısında da telemetry akışının rahatladığı söylenebilir. önceden 2 usb ye de telemetry giderken şu an tek usb ye telemetry akışı gerçekleşiyor
Monitörümüz yine değişti. Simülasyon camiasında 3 lü monitörler daha çok tercih ediliyor. Bende 27" 3 lü sistemden sonra Samsung un 49" serisine geçiş yapmıştım ve severek kullanıyordum . Düzgün bir şekilde konumlandırıldığında 3 lü sisteme gerek olmadığını düşünüyorum . Tamam 3 lü sistemde yan camları komple görme şansınızz var ama yarışıırken kafayı o kadar çeviremiyorsunuz. Yakın zamanda samsung 49" in bir büyüğü 57" versinunu çıkardı. Uzun süredir bu ebatın çıkması gerektiğini söylüyordum. 49" ebatındaki 2x27" monitör boyutunda. 57" ise 2x32" monitör ebatında. Dayanamadım eldeki 49" g9 odyssey monitörü satıp 57 ye geçiş yaptım. Gerçekten devasa . Görüşünüzü tamamen kaplıyor. Ayrıca önceden hareketli sistemden ayrı olarak sabit olan monitörü hareketli sistemin şasesine bağladım. Biraz destekle berabar çok sağlam oldu.
Son olarak neredeyse 20 yıllık Panasonic surround ses sistemini . Uzun süredir depoda duruyordu. Toparlayıp satmayı düşünüyordum ama pek bir ederi olmadığını görünce sisteme dahil etmeye karar verdim
Konu HUSNU tarafından (05-03-2024 Saat 14:16 ) değiştirilmiştir.
ya bu nası bişey ya?
hep Hakan abinin yüzünden
şaka bir yana , helal olsun
fikir güzel , uygulama güzel
herşey muhteşem
bak dikkat ettiysen mükemmel demiyorum zira biten ve tamamlanmış işlere kullanılır bu kelime
ellerine sağlık![]()
Tesla Model Y Sr
Motor sürücülerini daisy chain dediğimiz yöntem ile bağlamışsın. Tek bağlantı sonrası komut paketleri bütün motorları dolaşır ama her motor kendisine ait komutu alıp işleyip daha temiz bir kurulum sağlar. Güzel olmuş.
Ancak koooocaman 57" kavisli bir monitorü ben hareketli bir üniteye bağlamaya çekinirdim. Evet ekstra destekler atmışsın ama sarsıntılar ve kerb üstünden geçiş titremeleri uzun vade de monitörde sıkıntı yaratır mı acaba?
Konu Schumi tarafından (29-11-2023 Saat 12:43 ) değiştirilmiştir.
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
bence monitör-şase arasındaki bağlantılara da süspanse edici birşeyler , darbe-titreşim sönümleyici ara aparatlar eklenmeli
katılıyorum![]()
Tesla Model Y Sr
Aslında sürücülerden direk usb bağlntısı çıkmıyor. USB ye dönüşüm için motion üreticisi araya kendi pcb kartını koymuş. Bu karttan hem usb dönüşümü sağlanıyor hem de acil stop butonu çıkıyor. Yaptığım uygulama ile bu kartlarda biri iptal oldu.
Bir de ilk önce adamlara yazdım dedim sizden yeni set alsam kaç usb bağlantısı var sistemin bana söyemiyorlar. Bir döküman varsa ben halledebilirim dedim Kasaları gönder biz sürücüleri toplayalım diyorlar . Buradan Fransa ya kasa gidecek . Geri gelidiğinde komple bir sistem parası vergi öderdim herhalde
Monitör baya sağlam oldu yaw. Ne yanalda ne de dikine bir titreme bile yok. Bu kadar desteğe de oynamasın artık
![]()
Konu HUSNU tarafından (29-11-2023 Saat 14:17 ) değiştirilmiştir.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)