@chatin ben de sorduklarini eksik gorup ilk mesajima eklemede bulunmustum,kaliteli hava diye kastettigim birim hacimdeki oksijen miktarının zengin olması olarak tanimlayabiliriz. Havanin motora girmeden once gececegi son yer ust kapak,portlarin genisligine ve kapak yapisina gore belli motor devirinde iceriye birim zamanda gonderecegi kapasite bellidir,sabit bir hacim icinde oksijen miktarini arttirmak icin bu noktaya olabildigince soguk hava iletmeliyiz.
Kaliteli yanma;yanma odasina giren benzin kaliteliyse (ron,mon degerleri yuksek yada verilen avansa gore yeterli) ve iceri giren hava oksijen bakimindan zenginse kaliteli bir yanma olur,kaliteli yanma icten yanmali motorlarda da zaten guctur :)
Konuyu okurken aklima gelen bir kimya formulu P.V=n.R.t ,burada zengin yani yuksek olmasini istedigimiz degisken 'n' olduguna gore, p ve v (basinc ve hacim) dostumuz,t(sicaklik ) dusmanimiz, r de sanirim bir sabitti :)