User Tag List

Sayfa 2/4 İlkİlk 1234 SonSon
61 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Cold Air Intake çok mu önemli?

  1. #20
    GokhanE. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    715
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @chatin ben de sorduklarini eksik gorup ilk mesajima eklemede bulunmustum,kaliteli hava diye kastettigim birim hacimdeki oksijen miktarının zengin olması olarak tanimlayabiliriz. Havanin motora girmeden once gececegi son yer ust kapak,portlarin genisligine ve kapak yapisina gore belli motor devirinde iceriye birim zamanda gonderecegi kapasite bellidir,sabit bir hacim icinde oksijen miktarini arttirmak icin bu noktaya olabildigince soguk hava iletmeliyiz.

    Kaliteli yanma;yanma odasina giren benzin kaliteliyse (ron,mon degerleri yuksek yada verilen avansa gore yeterli) ve iceri giren hava oksijen bakimindan zenginse kaliteli bir yanma olur,kaliteli yanma icten yanmali motorlarda da zaten guctur

    Konuyu okurken aklima gelen bir kimya formulu P.V=n.R.t ,burada zengin yani yuksek olmasini istedigimiz degisken 'n' olduguna gore, p ve v (basinc ve hacim) dostumuz,t(sicaklik ) dusmanimiz, r de sanirim bir sabitti
    Alıntı Eray Yümsel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sen cok fonksiyonlu incpection a girmissin 3 5 kere uyandirmak zorunda kalicaz seni belli

  2. #21
    İbrahim Erdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    --------
    Mesaj
    2.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Chatin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aynen öyle yani 25 derece molü % 8 değiştiriyor. oksijenin yanmadaki etkisi yüzde kaç ise ona göre de yorumlayacagız.. az sonraaa
    ama ben kaçayım yarın sınavım var çalışacam diye oturdum tt ye kilitlendim kaldım.

  3. #22

    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı GK007 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    motor devirinde iceriye birim zamanda gonderecegi hava kapasitesi bellidir,sabit bir hacim icinde oksijen miktarini arttirmak icin bu noktaya olabildigince soguk hava iletmeliyiz.
    peki dışarıdan aldığım havayı soğuttum diyelim. veya mümkün olduğunca soğuk halde yanma odasına soktum ki Cold Air Intake in mantığı bunun üstüne senin de bahsettiğin hava kalitesi yani havadaki oksijen miktarını arttırmış mı olacağım soğutunca? Ben yanlış anlamadıysam ona denk geliyor. Doğru mu?

    @crack sen kaç ortaam(meram anadolu lisesi) daha senin thermon olacak fluid in olacak... bunları düşünürsün o derslerde hadi bakalım iyi çalışmalar

  4. #23
    GokhanE. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    715
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hava kalitesi derken bizim tek derdimiz yanma odasina yogun hava sokmak,sabit flow varken de birim hacimdeki oksijen miktarini arttirmak da sogutmaktan geciyor.Sen aracina cold air intake takmakla havanin sisteme ilk girdigi noktada soguk hava cekerek kazancli basliyorsun.Hava filtresi sisteme ilk giris,ust kapak son cikis,araban atmosferikse ilk alirken soguk cekiyorsun cunku sistem icinde sogutma sansin yok,araban turboluysa intercoolerdan gecerken sogutma yani yogunlastirma imkanin olusuyor orda da sogutucunun yeterlilik kapasitesi emilen havanin kapasitesi gbi parametreler giriyor.Ama esas nokta su;filtreden cektigin havayi ya sistem icinde sogut yada ilk bastan beri soguk cek,yeterki motor icine yogun oksijenli yani olabildigince soguk girsin

    Ekleme: bu arada kaliteli hava benim kendimi ifade etmek icin kullandigim bir tanim,burda hava derisiminda oksijen miktarini arttirmak degil benim kastettigim,X hacimdeki hava yogunlugunu arttirmak,bunun sonucu olarak X hacimdeki oksijen miktari zaten artacaktir,ama hava icindeki orani yine sabit kalacaktir. Hava icinde azot ve diger gazlar olmasina ragmen sadece oksijenden bahsetmemin sebebi de yanma icin sadece oksijenin onemli olacagini dusunmemdir.
    Alıntı Eray Yümsel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sen cok fonksiyonlu incpection a girmissin 3 5 kere uyandirmak zorunda kalicaz seni belli

  5. #24
    tyMu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    5.530
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    bu bilgilerde işe yarayabilir

  6. #25
    By_FresH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye iskenderun/mersin
    Mesaj
    1.094
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    merakla takipteyim konu hakkında tamponuma yeni hava kanalı açmışken bakalım neler öğrenecem
    Muratcan ÇADIRCI


    Biz Hep Burdayızzz....
    Psn:By_FresH

  7. #26
    TechTurkey Evrenoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.286
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    120 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı cemsultan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki tüm bunlara irtifanın etkisi ne olur?

    Bursa için düşünecek olursak şehir içinde hava sıcaklığı atıyorum 30 derece iken, Uludağ'ın tepesinde 2000-2500 metrelerde gezerken hava sıcaklığı 11 dereceye kadar düşebiliyor, bu durumda gayet soğuk hava çekiyoruz ama motor bariz çekişden düşüyor.
    Gayet doğal,

    Everest dağının tepesine çıkan dağcılar neden oksijen tüpü kullanır? Deniz seviyesinden yükseldikçe havadaki oskijen molekülleri azalır. Her soğuk havada daha fazla oksijen molekülü bulunur demek yanlıştır. Uludağ deniz seviyesinden çok yüksek olduğu için 30 dereceden 11 dereceye soğuyan hava bile yükseklik farkından kaynaklanan oksijen molekülleri azalımını karşılayamaz.

  8. #27
    CagkaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    Beylikdüzü-İstanbul
    Mesaj
    681
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çoğu şey yazılmış kısaca olması gereken deniz seviyesinde (rakım=0) soğuk hava.dağ başındaki soğuk hava o kadar önemli değildir. bu arada yazılmamış soludugumuz ve motora giren havanın %21 i oksijendir hesaplamalarda genelde %20 alınır

    edit: yere yakın ve aracın tam önüne bakan filtre ( bu arada tamponda delik açılıp direkt önden hava alması sağlanmış ) hem asfaltın yansıttığı sıcağı hemde öndeki aracın sicagini çeker ve verim kaybı yaşanır haksız mıyım sizce?

  9. #28
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benimde bu muhabbette aklima hep filtrenin ordan saf oksijeni basmak gelir nedense
    Hakkaten nos misali saf oksijen bassak ne olur ki? Elimize alirmiyiz motoru?

  10. #29
    TechTurkey Evrenoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.286
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    120 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı erdem325 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benimde bu muhabbette aklima hep filtrenin ordan saf oksijeni basmak gelir nedense
    Hakkaten nos misali saf oksijen bassak ne olur ki? Elimize alirmiyiz motoru?
    Çok fazla oksijen de iyi değildir. Verdin oksijen, verdin oksijeni..

    E gelen yakıt ve ateşleme belli. Bunlar sabitken oksijeni aşırı derecede arttırmak zarara gider.

  11. #30
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Evrenoz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çok fazla oksijen de iyi değildir. Verdin oksijen, verdin oksijeni..

    E gelen yakıt ve ateşleme belli. Bunlar sabitken oksijeni aşırı derecede arttırmak zarara gider.
    Nosun sogutma etkisi var ama oksijenin boyle bi etkisi olmayacagindan asii isinma olur dimi ?
    Bi de karisimin cok fakire dusmesi de olabilir..
    Bu da gol degil anlasilan

  12. #31

    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.294
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadaşlar, ustalar...

    şu hava sıcaklığındaki 10-15 derece (açıklamalarda 30 da var) değişimin etkisine dair hesap kafama yatmadı. bunu biraz daha açarmısınız....
    şimdi hava sıcaklığı 15 derece arttığında birim hacimdeki oksijen miktarındaki değişiklik göz ardı edilecek kadar az mı oluyor gerçekten? öyle ise sebebi nedir?
    bir de kaba bir hesapla cold air intake ile söz gelimi big tube un çektiği hava sıcaklığı arasındaki ortalama fark kaç derecedir?

    bir not: cold air intake ile yere yaklaşan hava akım girişinin asfalt sıcaklığı veya öndeki aractan gelen ısıdan çok etkileneceğine ihtimal vermiyorum. böyle bir durum olsa bile kaput içinden alınan havadan kat be kat daha soğuk olduğunu düşünüyorum. buralardan edindiğimiz bilgilere göre de zaten cold air intake kısa tip filtre den çok daha performanslıdır.

    konu güzel olmuş......

  13. #32
    emre_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.908
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benim turbo dizel aracımda kutu içi filtre ile yaptığım denemelerde inair im 58 derecelerde geziyordu daha sonra kendi yaptığım filtre sistemi ve ekstra hava girişi ile şuanki havalarda motorum 63 derece iken inair 13 derecelerde oluyor yağmurda girişi kapatıyorum 22 derece trafikte 26 derece oluyor
    uygulamanın araca hp katkısını bilemiyorum ama gözle görülür elle tutulur bir fark hissediyorum 3 defa denedim fark varmı banamı öyle geliyo diye ama ciddi şekilde hissedebiliyorum farkı

  14. #33
    cliver - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Çanakkale
    Mesaj
    1.982
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    konu çok iyi olmuş merakla takipteyiz bencede illa katkısı olur abi bakınız filtre kiti yapılan yada olan arabalara inancımıza göre iyi geldiğine inanılıyor ama şuda var motorun ömrünü azaltırmı bilmem
    Alıntı cliver Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Güneşi göremedim diye ağlarsan yıldızlarıda göremezsin
    alın teri
    16 YA 234 minik serçem
    16 BS 462 Clio rsi
    16 R 5115 Saxo vts(Kermit)
    16 GU 424 punto hgt
    Anka Vts
    belediye otobüsü

  15. #34
    KingoAtmo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    Ankara/Nürburgring
    Mesaj
    1.610
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Crack Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ideal gaz denklemi ile düşünürsek evet. Ama işin içinde basınç değişimi oksijenin % oranı falan baya bir değişken var aslında.

    Ama diyelim aynı araç pv=nrt
    dış basınç aynı - p sabit
    dışarıdaki havadaki oksijen%si ve debi sabit- v sabit
    r zaten sabit

    dış sıcaklık 0 derece yani 273 kelvin.

    yanma odasına 25 derece ile girsin bi de 50 derece ile girsin

    1=n.t yani sıcaklıkla birim hacimdeki mol ters orantılı.

    1 de 273+25=298 kelvin

    2 de 273+50=323 kelvin.

    n1x298=n2x323

    n1/n2 = 1.084 eder. yani pek fark olmaz gibi.

    neyse ben dersime döneyim
    Bu hesaplama hatalı sanırım.

    Şöyle olmalı :

    P,V,R değerleri sabitse n=1/T olur.
    (25 C derece) 1/298 = 0,0034
    (50 C derece) 1/323 = 0,0031

    Neredeyse %10 artış var
    208 gti by Peugeot Sport; İstanbul Park: 2:28.099 - 04.05.2025
    Saxo évo-2 0-402 : 13.821 sn.
    Powered By : Piston Garage
    Nazmi TOÇAK

    GELDİKLERİ GİBİ GİDERLER !!

  16. #35
    KingoAtmo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    Ankara/Nürburgring
    Mesaj
    1.610
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şu an emme sistemleri ile ilgili kafama takılan bir soru daha var.
    Bazı Firmaların emme kitlerinde (big tube,aem v2) , filtreden sonraki boru çapları sabit olmuyor, buradaki amaç nedir ?
    Çap değişimi gazların hareketini nasıl etkiler ?
    208 gti by Peugeot Sport; İstanbul Park: 2:28.099 - 04.05.2025
    Saxo évo-2 0-402 : 13.821 sn.
    Powered By : Piston Garage
    Nazmi TOÇAK

    GELDİKLERİ GİBİ GİDERLER !!

  17. #36
    cliver - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Çanakkale
    Mesaj
    1.982
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı KingoAtmo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şu an emme sistemleri ile ilgili kafama takılan bir soru daha var.
    Bazı Firmaların emme kitlerinde (big tube,aem v2) , filtreden sonraki boru çapları sabit olmuyor, buradaki amaç nedir ?
    Çap değişimi gazların hareketini nasıl etkiler ?
    abi bende onu çok merak ediyorum belki sadece görseldir
    Alıntı cliver Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Güneşi göremedim diye ağlarsan yıldızlarıda göremezsin
    alın teri
    16 YA 234 minik serçem
    16 BS 462 Clio rsi
    16 R 5115 Saxo vts(Kermit)
    16 GU 424 punto hgt
    Anka Vts
    belediye otobüsü

  18. #37

    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı KingoAtmo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu hesaplama hatalı sanırım.

    Şöyle olmalı :

    P,V,R değerleri sabitse n=1/T olur.
    (25 C derece) 1/298 = 0,0034
    (50 C derece) 1/323 = 0,0031

    Neredeyse %10 artış var
    nazmi senin hesabına göre onbinde 3 fark var. yani yüzde 0.03... ki bu sadece oksijenin mol kütlesindeki fark. yanmadaki fark yok henüz ortada.

    bir de akışkanlar mekaniği ile ilgili senin sorun. akışkanın akma kesitini yani kesit alanı daraltırsan akışkanın hızı artar. veya tam tersini düşün. hızı artarsa kesit alanı azalır. musluğu açtığında aşağı doğru yerçekiminden dolayı hızı artan suyun daralarak inmesinin nedeni budur.

    @gk007 bu bir yarışma olsaydı seni elemek zorunda kalırdım belirli bir havayı içeri çektin ya. işte o çektiğin havayı soğutarak içindeki oksijen miktarını değiştiremezsin. sadece sıcaklığını değiştirirsin.

    @evrenoz mantık doğru ama daha doğru hale getirmek için AFR nedir diye google a sorman lazım. doğru yoldasın çekirge

    şu yüzde 21 lik oksijen oranı var ya onu üzerinden gideiim mesela. ve gazların yoğunluğu üzerinden. gaz yoğunlukları önemli ölçüde basınç ve sıcaklığa bağlıdır, basınç artıkça artar ve sıcaklık arttıkça azalır. graham difüzyon yasası ve ideal gaz denklemini yorumlarsak gazın yoğunluğu sıcaklık ile ters orantılıdır. mol kütlesi ile doğru orantılıdır.

    şimdi bütün bunlar çerçevesinden bir daha düşünün cold air intake ne kadar önem arz ediyor?

  19. #38
    16EC813 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    58
    Şehir
    bursa / erzincan
    Mesaj
    11.644
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    60 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şimdi ne diyonuz takalım mı takmayalım mı ? ben ehtiyarım anlamam hesaptan kitaptan
    PROSTOCK GARAGE
    SONKANATKIRICI K20 SİYAREXS

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •