Soğuk ama oksijen yönünden yetersiz bir hava yanma odasına girse ne olur?
Öte yandan hava filtresinden geçtikten sonra veya geçerken oksijen yönünden yeterli ama motorun sıcaklığı ile içeri girerken ısınan hava yanma odasına girse ne olur?
Yoksa biz/siz bu açık hava filtresi ile ses dışında bir nane almıyor muyuz? Veya alınan gücun nedeni sadece önceden yetersiz hava giriyorken yeterli hava girişi sağlanması mı?
Bu sonuçta organik bir yanma denklemi. Sitokiyometrisi olan birşey yanlış bilmiyorsam veya düşünmüyorsam ve ben önemli olan oksijen derişimi/yoğunluğu ve dolayısı ile AFR diye biliyorum yani öyle olmalı diye düşünüyorum hâlâ. Yani dışarıdaki hava neyse onu yakarsın gibi ve motordaki veya yanma odasına giderken sıcaklığı(ısısı değil) değişen havanın ne kadar etkisi olacağını bilmiyorum veya ölçülmüş bir etkisi var mı? Veya ne kadar etkisi olabilir?
Biraz forumu sallayalım bakalım neler dökülecek
Edit: Dilerseniz atmosferik beslemeli ve aşırı beslemeli araçlar diye iki grupta ele alalım konuyu.