User Tag List

Sayfa 1/4 123 ... SonSon
61 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Cold Air Intake çok mu önemli?

  1. #1

    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Cold Air Intake çok mu önemli?

    Soğuk ama oksijen yönünden yetersiz bir hava yanma odasına girse ne olur?

    Öte yandan hava filtresinden geçtikten sonra veya geçerken oksijen yönünden yeterli ama motorun sıcaklığı ile içeri girerken ısınan hava yanma odasına girse ne olur?

    Yoksa biz/siz bu açık hava filtresi ile ses dışında bir nane almıyor muyuz? Veya alınan gücun nedeni sadece önceden yetersiz hava giriyorken yeterli hava girişi sağlanması mı?

    Bu sonuçta organik bir yanma denklemi. Sitokiyometrisi olan birşey yanlış bilmiyorsam veya düşünmüyorsam ve ben önemli olan oksijen derişimi/yoğunluğu ve dolayısı ile AFR diye biliyorum yani öyle olmalı diye düşünüyorum hâlâ. Yani dışarıdaki hava neyse onu yakarsın gibi ve motordaki veya yanma odasına giderken sıcaklığı(ısısı değil) değişen havanın ne kadar etkisi olacağını bilmiyorum veya ölçülmüş bir etkisi var mı? Veya ne kadar etkisi olabilir?

    Biraz forumu sallayalım bakalım neler dökülecek





    Edit: Dilerseniz atmosferik beslemeli ve aşırı beslemeli araçlar diye iki grupta ele alalım konuyu.

  2. #2
    onursumer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    18.443
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    65 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    basit mantıkla baktığımızda

    soğuk havada x birim havada daha fazla oksijen olduğundan illaki yararı olucaktır yanma konusunda

    sıcak havada genleşiceği için aynı birimde daha az oksijen daha az yanma diyebiliriz

    tabi bunun hp vs olarak nekadar etkisi var anlamam çok fazla

    psn&Live id: onursumer
    135
    ├┼┼╕
    246R

  3. #3
    İbrahim Erdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    --------
    Mesaj
    2.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yanma odasına giren havanın debisi belli değerde olur. araçta buna göre bir sistem var.

    Lakin leş gibi bir sıcakta dağ havası gibi temiz havayı çekmek ile

    buz gibi soğukta kurum yığını şehir havasını çekmek arasında belki fark olmayabilir.

    ama sıcaklık azaldıkça moleküller arasındaki mesafe azalacağından çekilen soğuk hava daha yoğun ve yanma odası için daha doyurucu olacaktır.

    edit: yarın termodinamik sınavım olunca ilgimi çekti cevap yazayım dedim

  4. #4
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.250
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Evet kıdemli abilerimizden bilimsel açıklamalarını okumak için sabırsızlanıyorum.

  5. #5

    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Debi biraz konu dışı. Debiyi sabit tuttuk diyelim şu an için yani mühim olan dışarının sıcaklığı öyle mi? Dışarıdan aldığın hava soğuk ama motora girerken ısındı? Ağlar mısın

  6. #6
    CRUEL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul / Sarıyer
    Mesaj
    2.072
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    atla deve değil fark olsada belli edicek derecede bişi yokdur.en azından ben denedim hiç farketmiyor. aracımda sisin oraya indirilmiş direk soğuk hava ile beslenen cai ile orjinal tertibatla kutuiçi filtre kullanımı arasında aynı araçla 1gün arayla deneme yaptk hiçbi fark gözlemleyemedik.

  7. #7
    GokhanE. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    715
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sıcak havayla kaliteli yanma olacagını sanmıyorum,bu mantıga intake sıcaklıgına göre sıcak hava emdiginde avansı geri çekmemizden varıyorum.Konunun bilimsel ve detaylı bi açıklaması gelir de okuruz umarım.Kaliteli yanma için kaliteli hava+yeterli hava gerektigini düşünüyorum,motor içine giren diger bileşen olan yakıtta aranan özellikler bunlar,kaliteli ve yeterli olması lazım ikisininde ki kaliteli bir yanma olsun.Bu benim mantığım düzeltmelere ve eklemelere açığım.

    Ekleme: kaliteli hava oksijen acisindan zengin olarak tanimlaniyorsa denklem basit;dakikada ayni hacimde havayi ceken iki sistem karsilastirilirken soguk hava ceken sistemde oksijen yogunlugu birim litre basina daha fazla olacaktir. Burada iki parametre var,iceri giren hava hacmi ve birim hacimdeki oksijen miktari,giren hava esitse soguk hava ceken sistem daha basarili olur.
    Alıntı Eray Yümsel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sen cok fonksiyonlu incpection a girmissin 3 5 kere uyandirmak zorunda kalicaz seni belli

  8. #8
    İbrahim Erdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    --------
    Mesaj
    2.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Chatin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Debi biraz konu dışı. Debiyi sabit tuttuk diyelim şu an için yani mühim olan dışarının sıcaklığı öyle mi? Dışarıdan aldığın hava soğuk ama motora girerken ısındı? Ağlar mısın
    debiyi sabit tuttuk yani birim zamanda yanma odasına atıyorum x cmküp hava giriyor.

    sıcaklık artııkça hava genleşeceğinden aynı hacimde daha az molekül olmuş oluyor.

    bu yüzden filtre boruları ısınmaması için belli bir mevkiden geçirilir.(biliyorsunuzdur) Ama şu var hız arttıkça borunun içine daha çok hava girecek ve motor da devri arttığı için daha çok hava çekmiş olacak birim zamanda. 0 derecedeki hava boruları takip edip yanma odasına bir saniyede gidiyorsa ki sıcaklığı 0 derece hava bir saniye içinde ne kadar ısınabilir ki. motor sıcaklığı veya manifolt sıcaklığı çok yüksek olabilir ama sonuçta havayı bunların içinden geçirmiyoruz.

  9. #9
    İbrahim Erdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    --------
    Mesaj
    2.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CRUEL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    atla deve değil fark olsada belli edicek derecede bişi yokdur.en azından ben denedim hiç farketmiyor. aracımda sisin oraya indirilmiş direk soğuk hava ile beslenen cai ile orjinal tertibatla kutuiçi filtre kullanımı arasında aynı araçla 1gün arayla deneme yaptk hiçbi fark gözlemleyemedik.
    katılıyorum. zira ideal gaz denkelminde sıcaklık kelvin alınır. 20 derece santigrat ise 273+20=293 kelvin olur. 35 derece ise 308 kelvin olur ki arada %1 kadar fark var.

    hesap makinesinde 293/308=0.951 çıkıyor

  10. #10

    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    İst53
    Mesaj
    2.552
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Chatin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Debi biraz konu dışı. Debiyi sabit tuttuk diyelim şu an için yani mühim olan dışarının sıcaklığı öyle mi? Dışarıdan aldığın hava soğuk ama motora girerken ısındı? Ağlar mısın
    dışardan aldıgımız soguk hava içeri girerken hemen nasıl ısındı. nasıl mındar etti havayı

  11. #11
    cemsultan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    48
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    648
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Peki tüm bunlara irtifanın etkisi ne olur?

    Bursa için düşünecek olursak şehir içinde hava sıcaklığı atıyorum 30 derece iken, Uludağ'ın tepesinde 2000-2500 metrelerde gezerken hava sıcaklığı 11 dereceye kadar düşebiliyor, bu durumda gayet soğuk hava çekiyoruz ama motor bariz çekişden düşüyor.
    - 50 km/h hızla giderken 27 metre ilerideki yayaya çarpmadan durabilirsin, 60 km/h hızla aynı yayaya 44 km/h hızla çarparsın.

  12. #12

    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    İst53
    Mesaj
    2.552
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cemsultan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki tüm bunlara irtifanın etkisi ne olur?

    Bursa için düşünecek olursak şehir içinde hava sıcaklığı atıyorum 30 derece iken, Uludağ'ın tepesinde 2000-2500 metrelerde gezerken hava sıcaklığı 11 dereceye kadar düşebiliyor, bu durumda gayet soğuk hava çekiyoruz ama motor bariz çekişden düşüyor.
    rakım denilen şey sanırım. ama neden evet =?

  13. #13
    İbrahim Erdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    --------
    Mesaj
    2.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cemsultan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki tüm bunlara irtifanın etkisi ne olur?

    Bursa için düşünecek olursak şehir içinde hava sıcaklığı atıyorum 30 derece iken, Uludağ'ın tepesinde 2000-2500 metrelerde gezerken hava sıcaklığı 11 dereceye kadar düşebiliyor, bu durumda gayet soğuk hava çekiyoruz ama motor bariz çekişden düşüyor.
    gene yoğunlukla alakalı. basnıcın yüksek olduğu alçak irtifada hava daha yoğundur. yükseldikçe basınç dolayısıyla birim hacimdeki yoğunluk düşer haliyle yanma verimi de azalır.

  14. #14
    doush - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Kebap
    Mesaj
    4.196
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CRUEL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    atla deve değil fark olsada belli edicek derecede bişi yokdur.en azından ben denedim hiç farketmiyor. aracımda sisin oraya indirilmiş direk soğuk hava ile beslenen cai ile orjinal tertibatla kutuiçi filtre kullanımı arasında aynı araçla 1gün arayla deneme yaptk hiçbi fark gözlemleyemedik.
    Eğer 206 GTI için bunu diyorsanız, gidiş olarak bir şey diyemeyeceğim ama bizzat kendimizin denediği bir şeyi anlatıyorum.

    Bizde OBD cihazı var ve laptopa bağlayıp log alabiliyoruz.. Anlık değerleri de görebiliyoruz.. Orijinal filtre kitiyle 60 derece çeken 206 GTI'a, orijinal o esnek bi borusu var bilirsiniz oraya green filtre takıldı, o boru da sisin oradan soğuk havayla beslendi.. Sonuç? Uyduruk bir beslemeyle 29 dereceye düştük..30 derece bence bir şeyleri değiştirir.
    Alıntı DeNNis Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sen iskender ustaya git 51lik borudan beyin kıvırsın sana

  15. #15

    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı oğuz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dışardan aldıgımız soguk hava içeri girerken hemen nasıl ısındı. nasıl mındar etti havayı
    cold air intake yoksa

    @gk007 kaliteli yanma nedir? kaliteli hava?

    @crack hah çok güzel demek ki sıcaklık 20 C derece bile artsa F dereceye göre % 1 lik değiişim ile PV=nRT de mol değişimi de %1 den bile küçük bir değişim olacak doğru mu?

    şimdi gelelim yanma odasındaki sitokiyometride oksijenin % değişimine yani yanlış hatırlamıyorsam molariteye giriyoruz... neyse heyecanı sabit tutalım.

  16. #16

    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    İst53
    Mesaj
    2.552
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cemsultan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki tüm bunlara irtifanın etkisi ne olur?

    Bursa için düşünecek olursak şehir içinde hava sıcaklığı atıyorum 30 derece iken, Uludağ'ın tepesinde 2000-2500 metrelerde gezerken hava sıcaklığı 11 dereceye kadar düşebiliyor, bu durumda gayet soğuk hava çekiyoruz ama motor bariz çekişden düşüyor.
    bunun açıklaması tam olarak nedir ?

  17. #17

    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu arada rakımın etkisi şöyle. rakım arttıkça havanın basıncı azalıyor. 1 bar denilen hava basıncı sadece deniz seviyesinde 1 bar. yükseklere çıktıkça hava basıncı azalır. sıcaklık da azalır da asıl önemlisi havadaki oksijen yoğunluğu/molaritesi azalır.

    bundan dolayı sporculara yüksek yerlerde kamp yaptırırlar ki kandaki alyuvarlar yani hemoglobin sayısı artsın da oksijen tutucular artsın ve daha çok oksijen yakalayabilsin ve kana iletsin. sonra deniz seviyesinde atmosferik motor gibi yardırking

  18. #18
    İbrahim Erdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    --------
    Mesaj
    2.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ideal gaz denklemi ile düşünürsek evet. Ama işin içinde basınç değişimi oksijenin % oranı falan baya bir değişken var aslında.

    Ama diyelim aynı araç pv=nrt
    dış basınç aynı - p sabit
    dışarıdaki havadaki oksijen%si ve debi sabit- v sabit
    r zaten sabit

    dış sıcaklık 0 derece yani 273 kelvin.

    yanma odasına 25 derece ile girsin bi de 50 derece ile girsin

    1=n.t yani sıcaklıkla birim hacimdeki mol ters orantılı.

    1 de 273+25=298 kelvin

    2 de 273+50=323 kelvin.

    n1x298=n2x323

    n1/n2 = 1.084 eder. yani pek fark olmaz gibi.

    neyse ben dersime döneyim

  19. #19

    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aynen öyle yani 25 derece molü % 8 değiştiriyor. oksijenin yanmadaki etkisi yüzde kaç ise ona göre de yorumlayacagız.. az sonraaa

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •