ben dartonu çözeli coook oldu , ama bu pıyasaya iş yapmaya kalkarsam kaç kişi yaptırır bılal onu düşünerek hiç sesimi cıkarmadım, blok işlemesinden darton gömleğin kendisine kadar modelledım , ama dedıgım gıbı kaç kişi yaptıracakta para kazancaz ;)
Printable View
bırçet modellerin resimlerini koysana
su kanallarına patlar şüphesi ile soruyosan evet haklısın , benım düşüncem şuydu hilmi işlenecek yüzeylerin cnc de işlenebılmesi için gereken 3d modelın saglanabılmesi , çünkü 3d model yapılıp cam atılmazsa tezgahta bu şekilde işleme yapılamaz , ancak kapakçı arkadaşımın dükkanında gördüğüm kadarıyla su kanalları ıle portlar arasında mınımum tek taraflı 5mm var , yanı portlar tek taraflı 3mm işlense toplamda ıkı duvar 6mm işlenmiş olur 6mm de buyuk değer bana kalırsa
Kanka kapağı ortadan kesmek gereksiz bir işlem yazık o eskidi:) ama yapıyorlardı..ben şahsen yaparken ultrasonic metal ölçüm cihazları var onu kullanıyorum ve metal pürüzlük ölçüm cihazıda var basit cihazlar aslında :) ne kadar kalmış rahatlıkla ve huzurla yapabiliyoruz:).zaten taa dibine kadar genişletmenin bir mantığı yok hesaplama gerektiriyor..
Moruk ben inline pro ya kapak yaptırdım
kapak limitte bir arıza çıksa çöp anlıyacagın zaten amacı ne maks power almak dogrumu ozaman en iyisini yapabilmen için onu yapman lazım
yani yıllardır CNC de kapak yapan adamlar bile bunu yapıyolar sen çıkar yapmaya gerek yok dersen ozaman benim garibime gider
mesela senin yaptıgın K20 kapakta guideları traşlamıştın
bana gelen kapak ile seninkinin portları ölçsek eminimki arada cok fark çıkar ama guideları traşlamamışlardı oldugu gibi duruyordu mesela
illaki kapağı kesmeğe gerek yok, röntgen çekilebilir :D
en kötü rötgen cekerim kapağa:) garibine gitmesine gerek yok her yiğidin yoğurt yiyişi farklıdır:)ben guideları kapağın içinde tıraşlamıyorum.dışarda işlem görmüş gaydları takıyorum portlama işlemi bittikten sonra..söle söyliyebilirim turbo arabanın gaydlarını farklı yapıyorum atmosferik arabanın kapağını farklı..kapakla ilgili haftalarca tartısırım işim bu kanka :D:D
Semih işlerken zaten guideleri söküyorum takarken guideleri işlemli takıyorum..guideın ustune frezeyle girersen orda kesmeye kalkarsan balans yaptırırsın tabikide..guide kısalığından yüksek devirlerde oluşan sübap balansını sorucak olursanız onun içinde üst taraftan guide daha uzun bırakıyorum bir miktar..göz kararı bırakmıyoruz hesaplama var.
Türkiyede 5 eksen CNC var tabikide, kimse 1 tane arabanın kapağını işlemek için uğraşmaz.
Amerikada, ingilterede, avustralyada bu işlerin yapılıyor olması, bu ülkelerin otomotiv ve yarış endüstrisine sahip olmasındandır.
Amerikada onlarca belkide yüzlerce yarış takımı var, dolayısıyla V8 motorların kapaklarını port etmek artık std bir ürüne dönüşmüş o pazar için.
Yapan kişi onlarca, yüzlerce kapak işliyor, dolayısıyla yaptığı iş anlamlı bir iş oluyor.
5 eksen tezgahı olan kimse 1 tane kapak işlemekle uğraşmaz, çünkü değerli tezgahını sürekliliği olmayan bir işe bağlamak istemez, ama 100 adet kapak işlemek ile uğraşır, 2-3 tane kapak bozulur belki ama kalan 97 tanesi biribirinin aynısı olur.