User Tag List

Sayfa 2/4 İlkİlk 1234 SonSon
67 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: türbülans olan hava hakkında...

  1. #20
    MCN21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    3.501
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    22 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı crused Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bunu filtre borusuna yapmayi planliyorsun anladisim gadari ile. bende bisey sorucama hava filtresine nharici biyerden basincli hava pompalarsak bi faydasi olurmu nos gibi ama motoro degil tabi hava filtersine ????? bi performens olurmu ?
    filtrenin dısından pompalıyıcaksan olcagını sanmıorum motorun cektigi hava aynı olucaktır ... ama filtre nin icinden basıcaksan belki yararlı olavbilir tabi sistemi tek taraflı calıstırman lazım yani intake borusunun icine bastıgında ic basınc dısardakinden daha cok olucagı icin bu sefer fazla olan hava filtreden dısarı kacıcaktır ... sadece motor icine dogru basman lazım ...

  2. #21
    bLackModeL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    aKSAraY68
    Mesaj
    3.876
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı MCN21 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    türbülansın yeterliligi borunun capına ve aracın cektigi hava miktarına göre degisicektir onu bir kac denemeden sonra anlayablirsin yada hesaplanma sekli varsa(ben duymadım daha önce) birisi paylasır belki
    boru capım 70 mm skunk2 emme var standars 1.4 is kelebegı var ama elımde bıde vti kelebek var .. buyuk bı ıhtımal sımdı deıl ama onumuzdekı hafta ıclerınde vti kelebek takılacak .. sonra bu sistem uygulıcam ms i takmadan once ıse yarıyosa ms ona gore ayarlanır
    facebook: hasan serdar şengül
    instagram: hasan_serdar
    ECUPROJECTS PERFORMANCE-CHİPTUNİNG AKSARAY BAYİİ

  3. #22
    bLackModeL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    aKSAraY68
    Mesaj
    3.876
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı crused Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bunu filtre borusuna yapmayi planliyorsun anladisim gadari ile. bende bisey sorucama hava filtresine nharici biyerden basincli hava pompalarsak bi faydasi olurmu nos gibi ama motoro degil tabi hava filtersine ????? bi performens olurmu ?
    suan ıcın bı cevap veremıcem bu soruya ama nosta zaten emıse baglanıyo ?
    facebook: hasan serdar şengül
    instagram: hasan_serdar
    ECUPROJECTS PERFORMANCE-CHİPTUNİNG AKSARAY BAYİİ

  4. #23
    crused - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    NORGE��&#55
    Mesaj
    950
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MCN21 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    filtrenin dısından pompalıyıcaksan olcagını sanmıorum motorun cektigi hava aynı olucaktır ... ama filtre nin icinden basıcaksan belki yararlı olavbilir tabi sistemi tek taraflı calıstırman lazım yani intake borusunun icine bastıgında ic basınc dısardakinden daha cok olucagı icin bu sefer fazla olan hava filtreden dısarı kacıcaktır ... sadece motor icine dogru basman lazım ...
    gaz kelebegine sabitlenmis bi basincli hava hortumu ile verilen hava azda olsa bi guc verir diye dusunuyorum . zamaninda deniyecektim kimsede bulamadim arabaya bagliyacak komprasoru disarda doldurur. bagajda sabitlerdim nos gibi bas

  5. #24
    crused - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    NORGE��&#55
    Mesaj
    950
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bLackModeL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    suan ıcın bı cevap veremıcem bu soruya ama nosta zaten emıse baglanıyo ?
    anlatmak istedigim bi kit gibi degil yani aparatli felan koprasoru bahla hortumu uzat oldu bitti nosun calisma prensibini biliyorum .....

  6. #25
    MCN21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    3.501
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    22 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı crused Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    gaz kelebegine sabitlenmis bi basincli hava hortumu ile verilen hava azda olsa bi guc verir diye dusunuyorum . zamaninda deniyecektim kimsede bulamadim arabaya bagliyacak komprasoru disarda doldurur. bagajda sabitlerdim nos gibi bas
    dısarda doldurup basma olayı baya iyi bi fanztezi olmus niye hic deniyen yok + / - si ni görseydik bi yaw ...

  7. #26
    bLackModeL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    aKSAraY68
    Mesaj
    3.876
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı crused Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    anlatmak istedigim bi kit gibi degil yani aparatli felan koprasoru bahla hortumu uzat oldu bitti nosun calisma prensibini biliyorum .....
    olabılırr aslında ama ona gore ayar olması lazım fazla hava basınca araba fakıre cekıcektır ..
    Alıntı MCN21 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dısarda doldurup basma olayı baya iyi bi fanztezi olmus niye hic deniyen yok + / - si ni görseydik bi yaw ...
    guzel bı sıstem olurdu ılla deneyen vardır yazarlar az sonra
    facebook: hasan serdar şengül
    instagram: hasan_serdar
    ECUPROJECTS PERFORMANCE-CHİPTUNİNG AKSARAY BAYİİ

  8. #27

    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    Balikesir
    Mesaj
    1.150
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sana güzel bir tavsiye g3 piyade tüfeğinin nammu kısmını incele onda içe dönük ama senin yapacağın dışa dönük olmalı yani ayrı bir aparat değilde borunun iç kısmında bi oval kusursuz bir akış sağlayabilirsen bu havanın daha soğuk gitmesini sağlıyacak düşüncesindeyim.

  9. #28
    MCN21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    3.501
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    22 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı VtecDream Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sana güzel bir tavsiye g3 piyade tüfeğinin nammu kısmını incele onda içe dönük ama senin yapacağın dışa dönük olmalı yani ayrı bir aparat değilde borunun iç kısmında bi oval kusursuz bir akış sağlayabilirsen bu havanın daha soğuk gitmesini sağlıyacak düşüncesindeyim.
    aa bu tavsiye baya iyi yay takmak yerine borunun icine kıvrım vermek ama tornacı acabilir mi ?? sonucta boru kıvrımlı veya uzun olabilir ...

  10. #29
    RafetAraç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İst
    Mesaj
    2.074
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence türbülans yaratıp denemektense hava filtresinin yerini değiştirmek daha fazla performans verecektir. örneğin sis farının yerine koymak yada farı delmek gibi işlerle daha fazla performans alabilirsiniz. hemde sonucu kesin bi iş ile uğraşmış olursunuz.

  11. #30
    cetinkaya55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    56
    Şehir
    İSKENDERUN-SAMSUN
    Mesaj
    439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sevgili Dostum,50 cm içerisinde en fazla üç-dört spir olmasını tavsiye ederim aksi takdirde havayı tutmuş ve dönmesine izin vermemiş olursun.Bu yöntemle emme manifolduna daha fazla hava gireceği kesin.Borudan geçen hava'da bu dönüşten dolayı fark edilir bir ısı atışı olmayacaktır yani sorun yok,derim.Ayrıca içine aparat değil malzemeyi işleyerek yapılmasını tavsiye ederim bunun için polietilen veya derlin gibi bir malzemenin için boşaltarakta yapabilirsin.

  12. #31
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    İçten yanmalı bir motorda türbülansın arzu edildiği tek yer yanma odasıdır.
    Çünkü bu nokta, havanın içine ikinci bir bileşenin, yani yakıtın karıştığı yerdir. Bu konuda "swirl" gibi anahtar sözcükler ile arama yapabilirsiniz.
    İlk girişten manifolda kadar olan kısımlarda herhangi bir şekilde türbülans meydana gelmesi aslında istenmeyen bir durumdur.
    Havanın öngörülebilir, homojen, net ve tutarlı bir şekilde manifolda girmesi gerekir çünkü.

    Ayrıca, belli bir hacmin içindeki havanın dış etkenler olmaksızın soğuyabilmesi için gerekli şart hacminin genişletilmesidir. Kapalı bir devrede bu elde edilemez. Ani genişleme sağlamak için havanın bir kısmının tahliye edilmesi gerekir, bu da ana amaca aykırı düşer.
    Kapalı bir devrede akmakta olan havanın sarmal bir düzenek ile türbülansa maruz bırakılarak soğutulabileceği fikri ise güneşe yapılacak bir yolculğun akşam serinliğinde yapılmasını planlamak gibi olacaktır.

  13. #32
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turbulans genelde akis hizini artirmak icin dusunulur. hiz artimi sirasinda havanin kinetik enerjiside artacagindan bence hava dahada isinacaktir
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  14. #33

    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    Balikesir
    Mesaj
    1.150
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    et kalınlığı fazla olan bi aliminyum boruyu alıcaksın iki parça halinde tornacıya vericekisn tornacı gerisini halleder sanrım :P sadece bi fikirdi

  15. #34
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı TaGo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    turbulans genelde akis hizini artirmak icin dusunulur. hiz artimi sirasinda havanin kinetik enerjiside artacagindan bence hava dahada isinacaktir
    Türbulans, genelde belirli bir noktada akış hızını arttırmak için düşünülür.

    Atmosferik bir içten yanmalı motorda, akış hızının belirleyici faktörü aşağı doğru inen pistonun yarattığı vakumdur.
    Böyle bir ortamda sistem çapında bir türbülans yaratmak A ve B noktaları arasında, tüm sistemde bir akış hızı yaratmaz. Giriş ile emme sübabı arasında kalan hacimde basınç farklılığı gösteren ceplerin oluşmasına yol açar.

    Birtakım sistemlerin içine ilave edilen kanatçıklar (vane) aslında akış doğrultma amaçlıdır.

    Akış hızının vakum ile belirlenmediği aşırı beslemeli sistemlerde meydana gelecek her türlü türbülans, sadece bir engel teşkil eder.

    eBay gibi yerlerde satılan teneke pervaneler ise sadece satanın banka hesabına fayda sağlar.

  16. #35
    crused - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    NORGE��&#55
    Mesaj
    950
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Godless Commie Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Türbulans, genelde belirli bir noktada akış hızını arttırmak için düşünülür.

    Atmosferik bir içten yanmalı motorda, akış hızının belirleyici faktörü aşağı doğru inen pistonun yarattığı vakumdur.
    Böyle bir ortamda sistem çapında bir türbülans yaratmak A ve B noktaları arasında, tüm sistemde bir akış hızı yaratmaz. Giriş ile emme sübabı arasında kalan hacimde basınç farklılığı gösteren ceplerin oluşmasına yol açar.

    Birtakım sistemlerin içine ilave edilen kanatçıklar (vane) aslında akış doğrultma amaçlıdır.

    Akış hızının vakum ile belirlenmediği aşırı beslemeli sistemlerde meydana gelecek her türlü türbülans, sadece bir engel teşkil eder.

    eBay gibi yerlerde satılan teneke pervaneler ise sadece satanın banka hesabına fayda sağlar.
    abi benim konuyada bi aciklik getirisen sen anatiklarin kafama cok iyi giriyor
    kelebekten basincli hava versek komprasorle felan bunun bi faydasi olurmu bunu cok dusunuyorum ben

  17. #36
    raptor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    555
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Türbülans yoğunluk , basınç , nem , sıcaklık , yüzey şekilleri , cephesel farklılıklar gibi etkenlerin sağlamış oldukları farklılıklar sonucu oluşturduğu havanın dikine ve kararsız hareketi değil midir türbülans.

    Yani türbülansı oluşturan faktörlerden biriside basınç farkıdır zaten.

    Kısa süreli bir beyin fırtınası yaratalım burada :-)

  18. #37
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı crused Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi benim konuyada bi aciklik getirisen sen anatiklarin kafama cok iyi giriyor
    kelebekten basincli hava versek komprasorle felan bunun bi faydasi olurmu bunu cok dusunuyorum ben
    Kısa cevap: kesinlikle olmaz, harcadığın zamana yazık olur.

    Bir otomobil motorunun gerek duyacağı hava miktarı, sadece turbo ya da supercharger gibi, sonsuz miktarda hava pompalayabilecek bir düzenek ile elde edilebilir.

    Gereken debi ve miktarda havayı depolamak için araç kadar bir depo yapman, bu deponun çıkışına farklı koşulları karşılayabilecek değişken bir tahliye sistemi monte etmen gerekir.

    Sonra da, sık aralıklarla durup bu depoyu yeniden doldurman lazım.

    1 litrelik minik bir motor, dakikada 5000 devir dönerken, bir dakika içinde 2500 litre hava tüketir. Gerisini (gereken hacmi, ağırlığı, bu kazulet depo yüzünden kaybedeceğin performansı, arabada yer kalmadığı için havalar düzelince kaynananı neden Emirgan'a götüremeyeceğini karına nasıl izah edeceğini, sen hesapla.)

  19. #38
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı raptor Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Türbülans yoğunluk , basınç , nem , sıcaklık , yüzey şekilleri , cephesel farklılıklar gibi etkenlerin sağlamış oldukları farklılıklar sonucu oluşturduğu havanın dikine ve kararsız hareketi değil midir türbülans.

    Yani türbülansı oluşturan faktörlerden biriside basınç farkıdır zaten.

    Kısa süreli bir beyin fırtınası yaratalım burada :-)
    Hah işte, bu saydıklarının tümü istenmeyen şeylerdir.
    Türbülansın tek faydalı olduğu yer, yanma odasıdır.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •