User Tag List

Sayfa 3/4 İlkİlk 1234 SonSon
67 sonuçtan 39 ile 57 arası

Konu: türbülans olan hava hakkında...

  1. #39
    crused - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    NORGE��&#55
    Mesaj
    950
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Godless Commie Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kısa cevap: kesinlikle olmaz, harcadığın zamana yazık olur.

    Bir otomobil motorunun gerek duyacağı hava miktarı, sadece turbo ya da supercharger gibi, sonsuz miktarda hava pompalayabilecek bir düzenek ile elde edilebilir.

    Gereken debi ve miktarda havayı depolamak için araç kadar bir depo yapman, bu deponun çıkışına farklı koşulları karşılayabilecek değişken bir tahliye sistemi monte etmen gerekir.

    Sonra da, sık aralıklarla durup bu depoyu yeniden doldurman lazım.

    1 litrelik minik bir motor, dakikada 5000 devir dönerken, bir dakika içinde 2500 litre hava tüketir. Gerisini (gereken hacmi, ağırlığı, bu kazulet depo yüzünden kaybedeceğin performansı, arabada yer kalmadığı için havalar düzelince kaynananı neden Emirgan'a götüremeyeceğini karına nasıl izah edeceğini, sen hesapla.)
    abi seviyorum seni cok sagol ))

  2. #40
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Bir şey değil..

  3. #41
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turbulansla kafayi kirmak yerine, alcak basinc yuksek basinc ve havanin basinca gore akis yonu ile ilgilenip, buradaki parametreleri nasil avantaja donusturebilecegin uzerine dusunursen, daha hesaplanabilir ve garantili sonuclar alabilirsin.
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  4. #42
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sabit boru çapında, boru içindeki bir spiralle havayı bir nevi döndermek, havanın gitmesi gereken mesafeyi uzatır, dolayısıyla havanın hızı artar, pek tabii hızı artan havanında basıncının düşmesiyle teorik olarak sıcaklığı azalır. Ancak bunun uygulamada elle tutulur bir sıcaklık farkı oluşturmayacını, ayrıca spirallerin şeklinin ve yüzey kusurlarının bile verimi azaltabileceği olasıdır. Bizim hidrolik hocası bunlarla ilgileniyor, sorayım bakalım nediyecek.
    Mesela gaz kelebeği ile yönetilen motorlarda gaz kelebeği bile silindirlere giren hava miktarını doğrusal olarak azaltmaz(ör: kelebek %100 açıkken,silindirlere 100 birim hava dolarken; %50 açıkken,50 birim hava dolmaz daha az hava dolar.)

  5. #43
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı alihan_27 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sabit boru çapında, boru içindeki bir spiralle havayı bir nevi döndürmek, havanın gitmesi gereken mesafeyi uzatır, dolayısıyla havanın hızı artar, ........
    Ama A noktası ile B noktası arasındaki hızı artmaz.

    Bu yüzden de, A noktasından giren havanın miktarında bir artış olmaz.

    Bu da havanda su dövmenin arapçası olur.

    Sadece boşa para ve emek harcamış olursun.

  6. #44
    bLackModeL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    aKSAraY68
    Mesaj
    3.876
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı Godless Commie Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ama A noktası ile B noktası arasındaki hızı artmaz.

    Bu yüzden de, A noktasından giren havanın miktarında bir artış olmaz.

    Bu da havanda su dövmenin arapçası olur.

    Sadece boşa para ve emek harcamış olursun.
    burdaki bilgi agcına gore yapacagım sıstemın ıse yaramıyacagı kanısınamı varmam gerekıyo basımdan soyle bı olay gectı bende ınanmamıstım ılk basta erturbulator denılen bı alet aldım ufacık teneke

    bunu uyguladım ben .. aracım tipo 1.6sx dı karburatorluydu. arac benzınlıydı hıc tup takılmamıstı
    bunu takamadan once rampalarda felan yıgılma oluyodu bı komsumuz taktırmıs banada tavsıye ettı ınanamadım ınanamadım .. adam 15 gun deneme suresı verdı 80 tl karsılıgında aldım o zaman bızım burda nevsehır rampası var %45 sevısınde bı rampa benım arabam 3 kadar duserken o rampada ınanılmaz sekılde 5 vıtes 80 km hızla o arapayı cıktı ınanmadım 5 6 kere o rampada denedım aynı sekıldeydı arabadakı 4 kısıyle 3 viteste arabayı kaldıra bılıyodum hıc gaz vermeden hala sacma gelıyo ama oluyodu yanı ona nazan bu dusunce aklıma yattı .. o yuzden bu soruyu sorma geregı duydum
    facebook: hasan serdar şengül
    instagram: hasan_serdar
    ECUPROJECTS PERFORMANCE-CHİPTUNİNG AKSARAY BAYİİ

  7. #45
    bLackModeL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    aKSAraY68
    Mesaj
    3.876
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı alihan_27 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sabit boru çapında, boru içindeki bir spiralle havayı bir nevi döndermek, havanın gitmesi gereken mesafeyi uzatır, dolayısıyla havanın hızı artar, pek tabii hızı artan havanında basıncının düşmesiyle teorik olarak sıcaklığı azalır. Ancak bunun uygulamada elle tutulur bir sıcaklık farkı oluşturmayacını, ayrıca spirallerin şeklinin ve yüzey kusurlarının bile verimi azaltabileceği olasıdır. Bizim hidrolik hocası bunlarla ilgileniyor, sorayım bakalım nediyecek.
    Mesela gaz kelebeği ile yönetilen motorlarda gaz kelebeği bile silindirlere giren hava miktarını doğrusal olarak azaltmaz(ör: kelebek %100 açıkken,silindirlere 100 birim hava dolarken; %50 açıkken,50 birim hava dolmaz daha az hava dolar.)
    haber beklıyorumm işime yarıyabılır her bılgı ..
    facebook: hasan serdar şengül
    instagram: hasan_serdar
    ECUPROJECTS PERFORMANCE-CHİPTUNİNG AKSARAY BAYİİ

  8. #46
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mümkün olduğunca prüzsüz bir hava akışı senin için daha faydalı olacaktır.
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  9. #47
    E0041 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    1.200
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Godless Commie Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İçten yanmalı bir motorda türbülansın arzu edildiği tek yer yanma odasıdır.
    Çünkü bu nokta, havanın içine ikinci bir bileşenin, yani yakıtın karıştığı yerdir. Bu konuda "swirl" gibi anahtar sözcükler ile arama yapabilirsiniz.
    İlk girişten manifolda kadar olan kısımlarda herhangi bir şekilde türbülans meydana gelmesi aslında istenmeyen bir durumdur.
    Havanın öngörülebilir, homojen, net ve tutarlı bir şekilde manifolda girmesi gerekir çünkü.

    Ayrıca, belli bir hacmin içindeki havanın dış etkenler olmaksızın soğuyabilmesi için gerekli şart hacminin genişletilmesidir. Kapalı bir devrede bu elde edilemez. Ani genişleme sağlamak için havanın bir kısmının tahliye edilmesi gerekir, bu da ana amaca aykırı düşer.
    Kapalı bir devrede akmakta olan havanın sarmal bir düzenek ile türbülansa maruz bırakılarak soğutulabileceği fikri ise güneşe yapılacak bir yolculğun akşam serinliğinde yapılmasını planlamak gibi olacaktır.
    peki hocam silindir kapağının emme portlarının içerisini port polish yaparak genişletip parlatıyoruz ben kendi yaptığım kapaklarda subablara yakın olarak ve enjektörlerin püskürttüğü noktada 1 cm kadar alanı ellemeyip pürüzlü bırakıyorum (benzin ile havanın bu pürüzlere çarparak daha iyi karışması için) bunu komple parlatıp silindir kapağının emme portuna sadece bu şekilde iv yapsak ? yanma odasında sizin bahsettiğiniz durumların oluşması için bir katkı olurmu ?
    OKAN YILMAZ

    ..MTM & PRO STOCK GARAGE..

  10. #48
    1lker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Eskişehir
    Mesaj
    2.703
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yavuz364 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şuanda dünya üzerinde türbülanslı hava konusunda kimsenin fikri yok ...
    Hesaplamar hep laminer akış üzerinden hesap edilir.. çünkü türbülans dediğiniz olay karmaşadır ve nasıl olacağını tahmin etmek çok çok zor...
    Türbülanslı havada bazı yerler daha basınçlı bazı yerler düşük basınçlı v.b. karışık olark..
    Ancak bunu laminer olarak düşünürsek akış esnasında basınç düşer ve basınç düşünce de sıcaklık düşer..
    NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE!
    http://www.torkgaraj.com/
    Beğenirseniz çok sevinirim teşekkürler.
    Çekimlerim : http://www.facebook.com/pages/Photog...09808212402660

  11. #49
    bLackModeL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    aKSAraY68
    Mesaj
    3.876
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı despe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    mümkün olduğunca prüzsüz bir hava akışı senin için daha faydalı olacaktır.
    bıde bı vıdeo ızlerken corvetteydı galıba emısın agzına ucak motoru seklınde sabıt bı parca vardı adam performansını cok etkıledıgı gıbı terımler kullanıyodu anladıgım kadarı ıle yanı bu ıslem ıse yaramıcak mı ?
    facebook: hasan serdar şengül
    instagram: hasan_serdar
    ECUPROJECTS PERFORMANCE-CHİPTUNİNG AKSARAY BAYİİ

  12. #50
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.318
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    havayi turbulans ile ne kadar sogutmayi basarabilirsiniz ki?

    Bence pek ise yaramayacak bir calisma.
    Built to fall....

  13. #51
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı bLackModeL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    burdaki bilgi agcına gore yapacagım sıstemın ıse yaramıyacagı kanısınamı varmam gerekıyo basımdan soyle bı olay gectı bende ınanmamıstım ılk basta erturbulator denılen bı alet aldım ufacık teneke

    bunu uyguladım ben .. aracım tipo 1.6sx dı karburatorluydu. arac benzınlıydı hıc tup takılmamıstı
    bunu takamadan once rampalarda felan yıgılma oluyodu bı komsumuz taktırmıs banada tavsıye ettı ınanamadım ınanamadım .. adam 15 gun deneme suresı verdı 80 tl karsılıgında aldım o zaman bızım burda nevsehır rampası var %45 sevısınde bı rampa benım arabam 3 kadar duserken o rampada ınanılmaz sekılde 5 vıtes 80 km hızla o arapayı cıktı ınanmadım 5 6 kere o rampada denedım aynı sekıldeydı arabadakı 4 kısıyle 3 viteste arabayı kaldıra bılıyodum hıc gaz vermeden hala sacma gelıyo ama oluyodu yanı ona nazan bu dusunce aklıma yattı .. o yuzden bu soruyu sorma geregı duydum

    Karbüratörlü bir sistemde işin rengi değişir. Çünkü, bu tür sistemlerde hava yakıt ile birlikte karışarak birlikte ilerlemek zorundadır. Türbülans yaratmak bu karışım için faydalı olacaktır.

    Ama, hava akışı hızlanmaz, soğumaz.

  14. #52
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.318
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Sabit debide havayi hizlandirmak gibi calismalarin sebep/sonuc iliskisini anlamiyorum.

    Bence esas amac debiyi, yani birim zamanda iceri giren havayi arttirmak olmali.
    Built to fall....

  15. #53
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Aşırı besleme dünyasına hoş geldiniz..

  16. #54
    bLackModeL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    aKSAraY68
    Mesaj
    3.876
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    hos bulduk .... zaten aklımdakı oydu tsk ederım herkezın ılgısıne
    facebook: hasan serdar şengül
    instagram: hasan_serdar
    ECUPROJECTS PERFORMANCE-CHİPTUNİNG AKSARAY BAYİİ

  17. #55
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aynen karbüratör denildiğinde iş değişir. Şöyle değişir, karbüratörde kısaca benzin akışı olması için hava basıncının düşmesi gerekir. Üstteki pervane ile havayı döndürüp hızını artırırsınız, dolayısıyla basıncı düşer (ama geçen hava miktarı sabit kalır) ve karbüratöre giren yakıt bir miktar artmış olur. Biraz zengin karışımla yürüdüğü için performans artmış olabilir. @godless commie' nin söylediği gibi hava ile yakıtın daha homojen karışmasıda bu güç artışına neden olmuş olabilir.
    Enjeksiyonlu motorda emme manifolt tasarımıyla uğraşmak daha elle tutulur sonuçlar verebilir. Örneğin itb güzel ve köklü bir değişim(n/a besleme için)

  18. #56
    bLackModeL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    aKSAraY68
    Mesaj
    3.876
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı alihan_27 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aynen karbüratör denildiğinde iş değişir. Şöyle değişir, karbüratörde kısaca benzin akışı olması için hava basıncının düşmesi gerekir. Üstteki pervane ile havayı döndürüp hızını artırırsınız, dolayısıyla basıncı düşer (ama geçen hava miktarı sabit kalır) ve karbüratöre giren yakıt bir miktar artmış olur. Biraz zengin karışımla yürüdüğü için performans artmış olabilir. @godless commie' nin söylediği gibi hava ile yakıtın daha homojen karışmasıda bu güç artışına neden olmuş olabilir.
    Enjeksiyonlu motorda emme manifolt tasarımıyla uğraşmak daha elle tutulur sonuçlar verebilir. Örneğin itb güzel ve köklü bir değişim(n/a besleme için)
    sen aksarayda yappacak ustayı bılıyomusun ? hangı aksaraydasınn
    facebook: hasan serdar şengül
    instagram: hasan_serdar
    ECUPROJECTS PERFORMANCE-CHİPTUNİNG AKSARAY BAYİİ

  19. #57

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    49
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    252
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bLackModeL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    olabılırr aslında ama ona gore ayar olması lazım fazla hava basınca araba fakıre cekıcektır ..

    guzel bı sıstem olurdu ılla deneyen vardır yazarlar az sonra
    Eskiden "Tornado" diye bir aparat vardı oktaykanlar 100 usd ye kitlemişlerdi bana. Ancak bir faydasını görmedim, fakat fikir vermesi açısından nette aratabilirsiniz.
    Edit;51. mesajda foto vermişler. Bahsettiğim benzer bir aparat, ama ben öyle ahım şahım bir farkı bırakın çekiş kaybı yaşadım.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •