Wd40 ile bogaz ve sensor soket temmizligi yapilirmi
Wd40 ile bogaz ve sensor soket temmizligi yapilirmi
Evet yapılabilir tabii ki ancak nasıl bir kir olduğuna bağlı olarak daha ideal çözümler de var.. Örneğin balata spreyi yağsız olmasından dolayı boğaz temizliği için daha idealdir..
WD40 ile temizledikten sonra yağını silmeniz gerekir yoksa tozlar yapışır hava akışını kötü yönde etkiler..
Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr
balata spreyi daha iyi olur bencede geçenlerde usta wd40 toz tutar oda zararı olur demişti banada
artık corc-i zamanıcdti
bogaz kelebegındekı hava fıltre hortumu sok bırı gazlasın kapak acılıp kapanırken balata spreyını sık temızlensın gıtsın
wd 40 yağlıdır iyi olmaz toz ve kir tutar hemen onun yerine balata spreyi en iyi çözümdür
WD40 kirleri yumuşatmak için iyi ama ardından yağlı kalmaması için temizlemek lazım. Benim favorim PB Blaster tabi yıllardır bulamıyorum o ayrı.
Dizel motor çok güzel anveleye kalkar, takır takır kol çıkartırBenzin için de tavsiye etmem. Araç çalışırken kullanmak için farklı bir sprey var bende, kelebek manifold artı olarak yanma odası bölgesindeki karbon artıklarınıda temizliyor.
FastCare.com.tr
detailing & mini onarım
kesınlıkle ama sonra onun adaptasyon olayı falanda var unutmamak lazım eger arac km yuksek daha once hıc temızlenmedı ıse sokmek lazım ben kendı aracım stop edıyodu gecen soktum egr yı ve fıltr borusunu o sekılde yaptım km de dusuk oldugundan duzeltı ve temızlendı ama cok kırlı kotu durumdaysa sokmek lazım sonrada adaptasyon yaptırmak lazım dıe bılıyorum
Adaptasyon (Boğaz kelebeği adaptasyonu) Aracın boğaz kelebeğine pozisyonlarını tekrar kontrol ettirip bu bilgileri ecu (motor kontrol ünitesine) ya göndermesidir.
Bu sayede ecu kelebeğin pozisyonu hakkında bilgi sahibi olur.
Neden adaptasyon yapılır: Soket veya akü söküldüğünde (herzaman değil, genelde) boğaz kelebeği voltajdan düştüğü için pozisyonunu kaybeder ve hep dediğimiz gibi "aptal aptal" çalışmaya başlar. Bizde verdiğimiz komut ile ona deriz ki hareket et ve tüm (genelde 5 pozisyonu vardır set edilen) her pozisyonunu ecuya bildir. Oda ecuya bildirir ve açı konum bildisi ecu tarafından net bilindiğinden daha kararlı çalışır.
Boğaz kelebeği neden önemli bu kadar: bizim araçlarda rolanti ayarlamasında (otomatik jikle dediğimiz iş) işlevi boğaz kelebeği yapmaktadır. yani sıcaklık müşürü ecuya derki motor sıcaklığı şu kadar. ona göre ecu boğaz kelebeğini açar ve hava-benzin oranını ayarlayarak arabaya ısınması için devir verir. ne zamanki araç normal çalışma sıcaklığına ulaşır. o zaman ecu boğaz kelebeğinin açısını düşürür ve normal çalışma devrine geçer.
Bilinenin aksine rolanti haricinde yüksek devirlerde hiçbir etkisi yoktur boğaz kelebeğinin (bence). çünkü onun işlev açısı düşüktür.
Peki temizlikten sonra neden adaptasyon yapmalıyız: Çünki pislikler neden ile temizledikten sonra kelebek rahatlar ve hava geçiş oranı değişir.bizde bu yeni değerleri set etmek için adaptasyon yaparız.
mesela.
adaptasyon nasıl yapılır ? opcom ile yapılabilirmi obd kablosu var bende
If you don't go when you want to go, when you do go, you'll find you're gone.
opcom aracı görmüyor kontak açık halde... garip
X20xev motorda gaz kelebegi telli oldugu icin sokup takinca adaptasyon gerektirmez. Sokup temizleyebilirsiniz.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)