User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
30 sonuçtan 20 ile 30 arası

Konu: Sensörlerdeki sinyal kablosu

  1. #20
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Piggyback oem ecu ile dört dörtlük çalışan bir arabaya enjektörlere seri girilerek bağlanır. Ve enjektör sinyallerini manipüle eder. Yani misal oem ecu 3000 devirde %90tps'de veya Xmap değerinde 12ms açıyorsa enjektörü sen araya girer, bunu alır 17ms yaparsın piggyback'le.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  2. #21
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mevzuya çok yabancı kalmışım çok karışık geliyor bana bu konular.

    Biliyorsunuz motorumu enjeksiyon sisteme dönüştürmeyi düşünüyorum.Ancak emme manifoldu benim için büyük sorun şu anda.Motorun kendi enjeksiyon manifoldu var ama kullanamıyorum hatta geçenlerde açmış olduğum başka bir konuda da bahsi geçmişti kaputa vuruyor kapanmıyor vs. O yüzden emme manifoldunu başka marka model bir araçtan alıp flanş yaptırarak kullanmayı düşünüyorum araştırdığım kadarıylada işimi en iyi görecek ve kolaylık sağlayacak manifold rover 220T lerin manifoldu.

    Manifold sonrasında diğer sensörler de motorun oem sensörü olmayacaktır muhtemelen (oem sensörlerini bulamayacağımı düşünüyorum) maf olsun krank sensörü olsun vs. şu durumda motorun oem ecusuyla birlikte piggyback kullanırsam rover manifoldunda ve diğer sensörlerde sorun yaşarmıyım ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  3. #22

    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    51
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    279
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arabanda ateşleme elektronik mi? öyleyse oem ecu sadece ateşlemeyi yapabilecektir. eski usul kamdan tahrikli distribitörlü ateşleme varsa, oem ecu ne için vardı onu merak ederim o zaman. üstüne daha da merak ederim, enjeksiyonu kontrol etmek için hangi oem ecuyu kullanacaktın acaba diyerek.
    ilerde hayal dahi olsa turbo düşüncesi varsa, obk da dili döndüğünce anlatmaya çalışmış, standalone ecu önermiş, ben de katılıyorum. mega squirt bile görür işini, kullanmaya hazır olanları da çok para değil bildiğim kadarıyla... volan-kam sensörü, bobinler, enjektörler, basınç ve/ya flow sensörü, bir de sıcaklık sensörü al sana motor kontrolü...
    evelden enjektör kontrol etmeyen ecuya enjektör bağlayamazsın. evelden ateşleme yapmayan ecuya ateşleme yaptıramazsın. her ikisi için de söylüyorum, yaptırsan da ayar imkanların çok kısıtlı, muhtemelen de imkansız olacaktır.
    kastır biraz, bir ecu al kendine en kendi başına çalışabileninden, rahat rahat yap modifiyeni. şimdiden başarılar...

  4. #23
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Motorun üzerinde elektronik distribütör ateşleme var triger kayışından tahrikli diyelim triger kayışının çevirmiş olduğu bir çeşit triger kasnaktan hareketini alıyor.Ama fabrikasyon EFI sistemine sahip pinto motorlarda da durum aynı araştırmadınız sanırım ?

    EFI ;



    EFI ;



    Kırmızı oklar ile gösterdiklerim hareketini aynı şekilde alan distribütörler.

    Enjeksiyon sistemini kontrol etmek için kendi oem ecusunu kullanmayı düşünüyorum.

    Mesela ecu için bir örnek (map sensörü üzerinde) ;

    SIERRA MOTORCRAFT CARB ECU FROM 1989 2.0 PINTO ENGINE | eBay

    Ben işte bundan sonrasını öğrenmek istiyorum rover manifoldunu ve icabında farklı sensörleri piggyback ile oem ecuya okutabilecekmiyim ?

    Ayrıca siz benim yazdıklarımı okumadınız sanırım ? Ben bir an önce karburatörden kurtulup bir şekilde kapağı enjeksiyona atmayı istiyorum bu durumda ateşlemem cop olsun map sensörüm olsun yok bilmem neyim olsun vs. bir beklentim yok tabiri caiz ise ilkokul birden başlıyayım şu enjeksiyona ama yeterki şu karburatörden kurtulayım diyor ve istiyorum ben.

    "evelden enjektör kontrol etmeyen ecuya enjektör bağlayamazsın"

    Derken siz sanırım mekanik enjeksiyon sistemlerini kastediyorsunuz ? Benim motorun mekanik enjeksiyonlusu zaten yok adı üzerinde zaten "EFI" (electronic fuel injection)
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  5. #24
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Senin aklına piggyback'i kim soktu bilmiyorum ama hiç iyi yapmamış

    Piggyback senin elindeki farklı sensörleri oem ecu'ya okutmanı sağlayacak bir aparat değil. Piggyback öyle birşey değil.

    Halihazırda çalışan, sorunsuz yürüyen, her işini kendi gören bir sisteme piggyback ile enjektörlere seri girerek orjinal yapıyı bozmadan enjektör sinyallerini manipüle edebilirsin sadece. Budur piggyback. Hani atmosferik arabaya ufaktan bir turbo veya supercharger bağlarsın ya, fakirden kırılmasın diye araya piggyback bağlarsın, hepsi bu. Senin işini görecek şey piggyback değil.

    Senin şu anda elinde hiçbirşey yok, karbüratörden sıfırdan enjeksiyona geçiyorsun diye biliyorum ben.

    Oem ucuz ecu'ler fiyat olarak cazip gelebilir sana. Ama komple herşeyi oeme çevirmedikçe onlarla yürütemezsin. Boşuna para verme derim. İnan 20 lira da olsa çöp. Bir işine yaramaz.

    Senin ihtiyacın minimumdan gidersek, krank sensörüyle birlikte ford-edis veya benzer basit, standalone ecuden müdahale edebileceğin bir ateşleme sistemi, standalone bir ecu, map veya maf veya tps veya hepsi birden sensörler, gerekirse iat ve su sıcaklık sensörleri ile enjektör, pompa, rail, regülatör vs. Diğer tüm yollar daha pahalı ve daha verimsiz, muhtemelen işlemeyen bir sisteme çıkacaktır.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  6. #25
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Piggyback i büsbütün yanlış anlamışım ben evet.O halde seninde dediğin gibi düşündüğüm şekilde olmayacak yine döndük dolaştık şu yazılım işiyle karşı karşıya geldikya ne diyeyim

    Şu harita map olayının nasıl yapıldığını sıfırdan ele alan anlatan bildiğiniz bir makale yazı varmı ? Yabancıda olabilir.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  7. #26
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Muhtemelen gideceğin yol megasquirt olacaktır. Ben onu öneriyorum veya ona yönlendiriyorum gibi anlaşılmasın. Başka alternatiflerin de var. Ama genelde karbüratörden efi(electronic fuel injection)'ye geçenlerin hemen hepsi fiyatından dolayı MS ile yapıyor bunu.

    MS, yani megasquirt ile ilgili birçok forum ve site var. Google'da megasquirt diye arayınca bile tonla site çıkar.

    MegaSquirt - Electronic Fuel Injection Computer by Bowling and Grippo ©2010
    MegaSquirt | Engine Management System | Electronic Fuel Injection - DIYAutoTune.com
    * *MegaSquirt - Electronic Fuel Injection Computer by Bowling & Grippo * *
    www.MSefi.com • Index page
    MegaSquirt Engine Management Systems

    ve daha niceleri.

    Maalesef ingilizce şart. Google translate'i de kullanabilirsin. Yarım yamalak da olsa çevirir anlayacak kadar.

    Ama herşeyden önce TR'de ECU'yü satın alacağın ve sana destek olacak birisini bulman lazım.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  8. #27

    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    51
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    279
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    araştırmadınız sanırım ?
    araştırmadım elbette, yazdıklarım genel bilgilerdi. araştırma kısmın sen yapacaksın, kaldı ki konu içinde motor tipini görememiştim, gözümden kaçmış olmalı...
    neyse, evelden de dediğim gibi, başarılar...

  9. #28
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Muhtemelen gideceğin yol megasquirt olacaktır. Ben onu öneriyorum veya ona yönlendiriyorum gibi anlaşılmasın. Başka alternatiflerin de var. Ama genelde karbüratörden efi(electronic fuel injection)'ye geçenlerin hemen hepsi fiyatından dolayı MS ile yapıyor bunu.

    MS, yani megasquirt ile ilgili birçok forum ve site var. Google'da megasquirt diye arayınca bile tonla site çıkar.

    MegaSquirt - Electronic Fuel Injection Computer by Bowling and Grippo ©2010
    MegaSquirt | Engine Management System | Electronic Fuel Injection - DIYAutoTune.com
    * *MegaSquirt - Electronic Fuel Injection Computer by Bowling & Grippo * *
    www.MSefi.com • Index page
    MegaSquirt Engine Management Systems

    ve daha niceleri.

    Maalesef ingilizce şart. Google translate'i de kullanabilirsin. Yarım yamalak da olsa çevirir anlayacak kadar.

    Ama herşeyden önce TR'de ECU'yü satın alacağın ve sana destek olacak birisini bulman lazım.
    Megasquirt kullanacağım evet bakalım üstesinden gelebilecekmiyim google translate sağolsun araştırmalara başladım hadi hayırlısı.

    Çok teşekkür ederim üstad sağolasın
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  10. #29
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Oem ecuyu düzgün bi şekilde çaliştirmak icin ilk olarak tüm sensörlerini tesisatini distribütörünü vs. En ufak ayrintisina ve ohm değerlerine kadar parçalarını tamamlaman gerekir ki bu baya külfetli eski araçlarin sensörleri baya pahali ve bulunmasi çok zor

    Hadi buldun motoru çalistirdin emme manifoldu sikintin war bu nisbeten kolay sen mekanik olanini hallet elektronik olan kismi hangi ecuyu kullaniyosan onun parçalarini takicaksin hava kaçağı vs. Olmazsa düzgün olarak çalisir sikinti olmaz hee yakit basincini ayarliyamazsin enjektör ms lerini ayarliyamazsin ozaman bi safc bağlaman gerekir böylece düzgün çalisir e30 larin çoğunda bu anlattiğima benzer sistemler kullaniliyo 2.0 dan 2.5 hacim arttirilip enjektör safc ve wideband ile Düzgün olarak ayarlanabiliyor ama avans verip alamazsin onuda distribütörle ufak ileri geri oynayip yapabilirsin

    Son olarak turbo işin içine giriyo bunu ne yazikki Yukaridaki çözümlerle sağlikli kullanman imkansiz en kötü ms1 bile yukaridakilerden daha çok ise yarar kesicidir enjektör ms cold start vs. Hep sikintili şeyler bunlari kara düzen çözümlerle halledemezsin o yüzden ya yukardakileri yapip atmosferik devam ediceksin yada bi ecu alman gerekli

    Ve maliyet bu sana kalmis ikinci el bulursun bi arkadasin verir dosttan rica minnet alirsin vs. alirsin uymaz geri iade edemezsin parça uydurtmak icin tornacı freze kaynak benzin vs. harcadiğin ettiğin neticede assagi yukari ayni kapiya çikar

  11. #30
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben piggyback üzerinde bu yüzden bu kadar durmuştum piggyback i sensör sinyallerini değiştirerek ecuya gönderiyor sanıyordum böyle olsaydı sorun kalmayacaktı zaten yani aracın oem ecusunu temin etmem kolay ancak diğer sensörleri nereden nasıl bulurum bilmiyorum bulamicağım yüksek ihtimalle o yüzden başka sensörler ile çalıştırırım diyordum ama mevzu öyle değilmiş

    Artık mecburen ms üzerinde yoğunlaşacağım başka yapacak bir şey kalmadı ne dediysem olmaz dediniz şaka tabiki ..
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •