Enjeksiyon sistemine sahip motor üzerindeki sensörlerin sinyal veren kablosundan geçen değerler değişken voltaj değerlerimidir ? Mesela atıyorum 0-5 volt yada 0.8 volt - 1.2 volt - 2.5 volt vs.
Enjeksiyon sistemine sahip motor üzerindeki sensörlerin sinyal veren kablosundan geçen değerler değişken voltaj değerlerimidir ? Mesela atıyorum 0-5 volt yada 0.8 volt - 1.2 volt - 2.5 volt vs.
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
eğer sinyal kontrolü yapmak için soruyorsanız 1k direnç ve led bağlayarak sinyali görebilirsiniz.
RACE WERKS
Genelde 0-5V, bazen de 0-1V arası değişken voltaj veren pin, ölçüm yapan sensörlerin sinyal çıktısıdır.
Your car is your story. So don't let someone else write the book...
Üstad peki bir sensör düşünelim.Hararet sensörü mesela bu hayali sensörümüzün voltaj sinyal aralığı da 0 - 3 volt olsun.Şimdi sensörümüz 0.5 volt veriyorken motor soğuk, 1.5 volt veriyorken motor 60 derecede, 2.7 volt verdiğinde de motor 90 derecede diyebilirmiyiz ? Yani ana temel mantık bumudur ? Oksijen sensörü için olsun tps sensörü için olsun vs. hepsi bu mantık ilemi çalışır ? Yani voltaj yükseldikçe değerde yükselirmi ?
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
hararet müşürleri o şekilde değilde ohm değerinden ölçülür. misal 50 derece 330ohm 89 derece 760 ohm gibi ısıya göre direnç değeri değişir bazı ecular 5 volt üzerinden bu değeri okur bazıları farklı değerlerle![]()
RACE WERKS
Rezistif çalışıyorsa tabloda sağdaki direnç değerlerini, pot benzeri çalışıyorsa soldaki voltaj değerlerini görürsün. Genelde iki kablolu olanlar direnç değeri verir, üç kablolular voltaj. TPS, MAP, MAF benzeri sensörlerin tamamı 0-5V arası voltaj değeri verirler.
Your car is your story. So don't let someone else write the book...
Çok teşekkür ederim.
Hazır konuyu açmışım sorayımpiggyback dedikleri ecu da bu voltaj değerlerini değiştiriyor değilmi ? Yani ecu o an 0.8 voltu doğru buluyorken 1.2 volt veren sensörün sinyalini 0.8 volta düşürüyor ?
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
Baştan söyleyim, piggyback senin işini görmezStandalone'a geçmen lazım.
Yakıt enjeksiyon sürelerini, avans zamanlamasını ve bazı sensör değerlerini manipüle ederek çalışır piggyback. Ama sensör değeri manipülasyonu yaptığı işlerden en basiti. Asıl senin kendin yapamayacağın önemli işlevi enjektör sürelerini(harita) ve avans haritasını manipüle etmesi. Yoksa sensör değeri her türlü dirençle manipüle edilir. İş haritaya müdahale etmekte.
Your car is your story. So don't let someone else write the book...
Peki bu piggyback her ecu ile kullanılabiliyormu ?
Ben aslında Sierra SOHC ecusu kullanarak (bu şekilde yazılım derdim olmayacak) piggyback yardımıyla motoru enjeksiyonda çalıştırmayı düşünüyorum hatta (şimdilik sadece hayali olsada) turbo konusunuda bu şekilde düşünüyorum.
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
bence boşa zaman ve nakit harcamayın en ucuz standalone bile işinizi fazlasıyla görür öbür türlü karışım ve avansı tutturamazsınız![]()
RACE WERKS
Olmasına olur da... Serdarın dediği gibi, en güzeli arayüzü basit, ayarı kolay, fiyatı uygun bir standalone ecu. Zaten dönüp dolaşıp geleceğin nokta standalone. Çok dolaşmadan doğrudan gidersen ekstra masraftan ve vakit kaybından kurtulursun.
Your car is your story. So don't let someone else write the book...
Yanlız ben A marka modele ait oem ecuyla, piggyback kullanarak B marka modele ait motoru çalıştıracağım demiyorum yanlış anlamamışssınızdır umarım ?
Kullanacağım ecu zaten motorun kendi oem ecusu.Sadece sensör açısından sormuştum cevabınıda aldım.
Peki karışım ile avans neden zorluk çıkarıyor ? Karışım zaten oksijen sensörünün verdiği bilgiye göre hazırlanmıyormu ?
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
Piggyback'in birçok dezavantajı var. Daha önce yazılmıştır muhakkak. Sonuçta sıfırdan harita yazmıyor, olanı edebildiğin kadar geciktirerek, bozarak manipüle ediyorsun o kadar.
Karışım base map üstünde oksijen sensöründen gelen bilgiye göre düzeltme görüyor. Sıfırdan herşeyi sensör ayarlamıyor.
Ayrıca sorun marka modelde değil. Sen turbo yapacağım diyorsun. Avans da, karışım da, basınç da önemli. Ha dersen ki turbo yok, onu yapacağım zaman düşünürüm standalone'u, o zaman sana oem ecu da yeter zaten. Piggyye bile gerek yok.
Your car is your story. So don't let someone else write the book...
Ben artık öyle yada böyle bir şekilde kapağı enjeksiyona atmayı istiyorum.Tabi zamanla daha iyiside olacaktır muhtemelen ama en azından enjeksiyon için bir başlangıç yapayım diyorum.Turbo olayı dediğim gibi şimdilik sadece hayal onu eleyelim turbo yok.Bu durumda oem ecu da yeter derken ? mesela motorumun oem krank sensörünü bulamazsam maf sensörünü yada map sensörünü vs. (***** 80 li yılların motoru) piggyback olmadan nasıl başka bir sensörü oem ecu ile çalıştıracağım ?
Ayrıca bunu merağımdan soruyorum piggyback her beyin ile çalışıyormu ?
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
wideband varmı aracınızda? yoksa önce onu takın karışıma bakın en azından
RACE WERKS
Hayır wideband ım yok ama daha çok eksiğim var zaten eksiklerimi tamamlayana kadar bol bol okumaya araştırmaya zamanım var.
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
Oem ECU ile yürütmek için oem ecu'ya para vereceksin, oem sensörlere para vereceksin, oem tesisat ve enjektörlere para vereceksin, piggyback'e para vereceksin. Ve alternatifin olmayacak. Aracı oem ecu ile tamamen yürütür hale getirmelisin ki piggyback işe yarasın. Yani uygun çıktısı olmayan oem haricindeki sensörü piggy ile oem ecuya okutamazsın. piggy'yi oem'in çıktısını değiştiren bir yorumcu gibi düşün. Sensör ile oem ecu arasında değil, oem ecu ile enjektör arasında bir aparat gibi gör piggy'yi. Oem ecu düzgün girdi alıp ve düzgün çıktı üretmedikçe piggy bir işe yaramaz.
Halbuki standalone bir ecu alsan, uygun bir ateşleme sistemi, krank sensörü ve ihtiyacına uygun bir takım enjektör, map, tps vs gibi birkaç elemanla arabanı her türlü şart, turbo veya atmosferik, yazın, kışın, lpg'de, benzinde, kısaca her durum ve şart altında çalıştırabilecek ve ayar yapabilecek bir setup kurmuş olursun.
Ha sen diyorsun ki ben yapamam. Doğrudur. Kolay değil. Ama okur, araştırır, kurcalar, öğrenirsin mecburen. Ya da yazılımcı bir arkadaş bilgisayarına uzaktan bağlanır, ayarını yapar. Ya da kaydeder, gönderirsin birisine. Bilmiyorum artık orasını.
Your car is your story. So don't let someone else write the book...
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)