Otomatik cikle sorunu vtec

Thread: Otomatik cikle sorunu vtec

  1. Time-R's Avatar

    Time-R said:

    Question Otomatik cikle sorunu vtec

    Arac sogukken (ertesi gun mars gibi) otomatik cikle 1250 - 1300 devirlerde gezmesi gerekirken, normal rolantide gibi calisiyor ve rolantide dahi 50 devir vs. dususler yasiyor bazen 650 bazen 700 bazen 600 gibi (stop edecekmis heran gibi).

    Fakat 2 dk calistiktan sonra 1200 devirlere cikiyor, otomatik cikle calisiyor, sonra normal rolantiye dusuyor.

    Arac isindiktan sonra rolanti sabit dalgalanma yok.

    Su aralar mecbur kendim 1300 devirlere gaz vererek getiriyorum, 1 - 2 dk sonra sabit oluyor.

    Aracin fan acmasi normal, hararet cubugunda dalgalanma vs. yok normal isindiktan sonraki kullanimdada.

    Sorun ne olabilir
    In vtec we trust.
    "Birilerininde Anitkabir'i beklemesi lazim." Behzat Ç.
    "Dude I almost had you." RIP Paul Walker.

    Mapped by Dr. Ecu
    Rebuilt by Hizli Rektifiye
    Powered by Sistem Honda
     
  2. alex's Avatar

    alex said:
    aşiri sogukdan olma ihtimalı olabilirmi acaba bu ara

    hava çok soguk ta
     
  3. Mr.K's Avatar

    Mr.K said:
    aşırı soguktan olsa ztn mevcut jikle normalde 15sn kapanıyosa(farz-ı misal) 1dk sonra devre dışı kalır..

    rolanti ayarı vs yaptır bence kardeşim,aklıma gelen tek şey bu.Bilemedim..
    - K -

    ________
    Dr.Ecu
     
  4. Time-R's Avatar

    Time-R said:
    Quote Originally Posted by Mr.K View Post
    aşırı soguktan olsa ztn mevcut jikle normalde 15sn kapanıyosa(farz-ı misal) 1dk sonra devre dışı kalır..

    rolanti ayarı vs yaptır bence kardeşim,aklıma gelen tek şey bu.Bilemedim..
    Onur rolanti ayari yapili kardesim, hic oynamiyor bile rolanti arac kendine gelince.

    En soguk havada dahi ilk mars aldiktan sonra otomatik cikle 1300lere gelmesi lazim.

    Ayrica otomatik cikle bozuk olsa marsi alip 800 - 900'lerdede gaz vermez.
    In vtec we trust.
    "Birilerininde Anitkabir'i beklemesi lazim." Behzat Ç.
    "Dude I almost had you." RIP Paul Walker.

    Mapped by Dr. Ecu
    Rebuilt by Hizli Rektifiye
    Powered by Sistem Honda
     
  5. 1.6 VTi's Avatar

    1.6 VTi said:
    Jiklenin içinde donma gerçekleşiyor, 1-2dk sonra ısınan suyla açılıyor olabilir ya da jikle tamamen bozulmuş olabilir Samet'im... Benim tavsiyem o jikleyi söküp tamamen dağıtıp temizleyin, arabanın suyunu boşaltıp deepfreeze(dipfriz) ile yeniden su koyun bakın bakalım ne olacak...
    Beni sallamayanları ARTIK ben de sallamıyorum. Muhattap olmaya tenezzül etmeyenlere selam olsun, siz olmasanız da olur, GERÇEK DOSTLARIM bana yeter.
     
  6. Time-R's Avatar

    Time-R said:
    Quote Originally Posted by 1.6 VTi View Post
    Jiklenin içinde donma gerçekleşiyor, 1-2dk sonra ısınan suyla açılıyor olabilir ya da jikle tamamen bozulmuş olabilir Samet'im... Benim tavsiyem o jikleyi söküp tamamen dağıtıp temizleyin, arabanın suyunu boşaltıp deepfreeze(dipfriz) ile yeniden su koyun bakın bakalım ne olacak...
    Abi dipfriz dedigin nedir? 3 hafta once radyatoru ve hortumlari komple bosaltip tamamiyle antifiriz doldurttum.

    Tamamiyle bozulmus olsa 700 - 800 arasi devirlerdede gezmesi mumkun degi ama? Hic otomatik almayip mars yapar yapmaz direk stop etmesi lazim.

    Ayrica suna dikkat ettim dun aksam, hava 7 derecelerdeydi, yani asiri soguk degildi karli gunlerdeki gibi, ilk mars sonrasi devir 1000de tutundu, 1200'lere kadar yukseldi ve dogru duzgun calisti.

    Kendim sokebilir miyim acaba? Sokup temizleyince katkisi oluyor mu abi?
    In vtec we trust.
    "Birilerininde Anitkabir'i beklemesi lazim." Behzat Ç.
    "Dude I almost had you." RIP Paul Walker.

    Mapped by Dr. Ecu
    Rebuilt by Hizli Rektifiye
    Powered by Sistem Honda
     
  7. E0041's Avatar

    E0041 said:
    rolanti motorunda sıkıntı vardır samet rolanti motorunu temizle bi dene olmazsa rolanti motorunu değiştir. içi kurum doluyor bunların bu yüzden içindeki hareketli mil istenilen tarzda hareket edemiyor
    OKAN YILMAZ

    ..MTM & PRO STOCK GARAGE..
     
  8. erhann's Avatar

    erhann said:
     
  9. Time-R's Avatar

    Time-R said:
    Quote Originally Posted by E0041 View Post
    rolanti motorunda sıkıntı vardır samet rolanti motorunu temizle bi dene olmazsa rolanti motorunu değiştir. içi kurum doluyor bunların bu yüzden içindeki hareketli mil istenilen tarzda hareket edemiyor
    Denicem abi sagolasin.

    Konudan ancak Doush'un problemini kendi problemime benzetebildim. Senin konudanda baya birsey kaptim. Sagol..

    BORKED

    Sorunum yukaridaki videodakine cok benziyor acikcasi.
    In vtec we trust.
    "Birilerininde Anitkabir'i beklemesi lazim." Behzat Ç.
    "Dude I almost had you." RIP Paul Walker.

    Mapped by Dr. Ecu
    Rebuilt by Hizli Rektifiye
    Powered by Sistem Honda
     
  10. VteC_MaNiaC's Avatar

    VteC_MaNiaC said:
    Belkide aracın ECT kablolarında veya sensöründe bir sıkıntı, temassızlık var ? doğru ölçüm yapmıyor ona görede geç girip erken çıkıyor devreden ?
     
  11. 1.6 VTi's Avatar

    1.6 VTi said:
    Quote Originally Posted by Time-R View Post
    Abi dipfriz dedigin nedir? 3 hafta once radyatoru ve hortumlari komple bosaltip tamamiyle antifiriz doldurttum.

    Tamamiyle bozulmus olsa 700 - 800 arasi devirlerdede gezmesi mumkun degi ama? Hic otomatik almayip mars yapar yapmaz direk stop etmesi lazim.

    Ayrica suna dikkat ettim dun aksam, hava 7 derecelerdeydi, yani asiri soguk degildi karli gunlerdeki gibi, ilk mars sonrasi devir 1000de tutundu, 1200'lere kadar yukseldi ve dogru duzgun calisti.

    Kendim sokebilir miyim acaba? Sokup temizleyince katkisi oluyor mu abi?
    Sistemi tamamiyle antifrizle doldurduysan donma olasılığı düşüktür. Bence kendin söküp temizleme, incik cıncık çok parçası vardı diye HATIRLIYORUM(yanlış hatırlıyor olabilirim). Bu işi daha önceden yapmış bir ustaya yaptırsan daha iyi olur gibi gibi... İnşallah basit birşeydir Samet'im...

    Not: Diğer arkadaşlardan birinin de dediği gibi belki oraya giden bir kabloda da bir temassızlık, oksitlenme,...vs olmuş olabilir ama gene yanlış hatırlamıyorsam jikle tamamen mekanik bir parça olması gerekiyordu. Sıcaklığa göre içindeki termostat, emme manifolduna extra hava sokuyor, ısınınca da tamamen kapanıyordu diye hatırlıyorum.

    Dediğim gibi en sağlıklı çözüm; bu işi daha önce yapmış bir usta bulup ona jikleni temizlettirip kontrol ettirmek olacak gibi gözüküyor...
    Beni sallamayanları ARTIK ben de sallamıyorum. Muhattap olmaya tenezzül etmeyenlere selam olsun, siz olmasanız da olur, GERÇEK DOSTLARIM bana yeter.
     
  12. tkartoglu's Avatar

    tkartoglu said:
    motor ısınınca hersey normalse sibob ayarından olabilir
     
  13. jdm-fuat's Avatar

    jdm-fuat said:
    kelebegın uzerındekı ayar yerınden ayarlar ısı halledersin ulas bana
    Suat Otomotiv
     
  14. berdoz76's Avatar

    berdoz76 said:
    Öncelikle tamamen antifiriz koymak olmaz.oran 50 su 50 antifiriz olmalıki -36 koruma sağlasın.
    Aracınızın sorunu FITV temizlenmeli.sonrası yapılan ayar ile sorunsuz olacağını göreceksin.Nasıl yapacağına dair eski yazılarımdan fast idle thermo valve cleaner şeklinde youtubede arattığınız vakit temizlik ve sonrasında ayar yapmayı görüyorsunuz.temizlik sonrasında plastik vida şeklinde aparatı saat yönünde sonunna kadar çevirin en son durduğu yer muhtemelen saat 12 istikametini gösterecek sadece saat 10:30 istikametine hafifce geri çevirerek bırakın işlem tamam.Sonrasında dikkatli bir şekilde yerine geri takın ve 1400 veya 1500 devirde aracınızın soğuk havaklarda ilk çalışmada devrin sabit kalarak motorunuzun ısındığını keyifle göreceksiniz.