9k ile 10k arasında çok fark var. Güç almak ayrı birşey çevirmek ayrı birşey. Devir kesiciyi 1k ileri ayarlamak çok şey değiştirir. 1k yüzünden çok güzel yatak sarar. (hondanın kronik yağ pompası olayını gayet iyi biliyoruz).
s2k bildiğim kadarı ile 9k çeviriyor kesiciyi 1k uzatıp sonucu almak çok kolay abi yanlış anlamanı istemiyorum kesinlikle ama emek veriliyor kötü sonuç almak kim ister ki? 1k ile çok şey değişiyor demek istediğim bir hatam olduysa affola.
RESPECT YOUR ELDERS
Abi madem time trial araba hazırlayacaksınız o kadar parayı neden motora gömüyorsunuz? Koyun bi crx'e ef civic'e b16'yı boşaltın güzelce gergisi, rollcagei, coilleri, viraj kolları, koltukları, kemerleri, jantları, frenler, lastikleri vesairesi derken zaten bir sürü masraf..
Bana hala gereksiz bir uğraşmış gibi geliyor ama madem Erkut abi yapacak vardır bir bildiği..
Koyduğum videoyu bir daha izle istersen 11 k çevirmesi gereken spoon civic'te bile 10 k devirden sonra güç gelmiyor hatta keiichi 9.2 k'da vites değiştiriyor ve o devrin vites değiştirmek için en iyi devir olduğunu söylüyor..
Yahu abi zaten 20k yı motora gömmeyeceğiz ki sadece yürüyen, şanzuman herşey değişecek kasa EF HB olacak. Ben anlatamıyorum ki derdimi.
Sonuca ulaşacağımız şey şu: 10k dönüyorsa neden olmasın ve neden yapılmasın dedik, bu demek oluyor ki her virajdan sonra 10k basacağız. Dynoya çıkar güç kaybettiği yerde vitesi atarım bu kadar basit.
Abilerimiz yüksek güçlerdeki aracın sadece amerikada yapılmadığını göstermek için o kadar şey deniyor. benim aklımdaki ise imkan varken neden bu işin sadece japonyada yapılmadığını göstermek hemde imkanlar kısıtlı iken.
RESPECT YOUR ELDERS
İyi güzel diyosun da canım kardeşim bunu yapan adamlar işi çok iyi bilen adamlar sen öyle tepeden hop diye atlarsan zor olur bence..
Time trial arabası yapıcam diyorsun yarın bir gün frankenstayn gibi motoru olan bir arabayla piste çıktığında canını sıkacak şeyler başına gelebilir..
Yani güzel bi b16 yada b16b bulup koymak dururken arabana....
Neyse hayırlısı diyeyim gereksiz uzadı kusura bakma hatta istersen modlara söyle silsinler gereksiz postları![]()
1000rpm ileri almak ne işine yarıyacak senin ? O devirde güç kaybettiğin sürece ?
Ayrıca kronik yağ pompası sorunu diye birşey yok hondalarda senin bahsettiğin efsane ls/vteclerde yatak sarması ki bunun sebebi yağ pompasının yetersiz olması değil stroke kol oranının düşük olmasından dolayı kol yataklarına ve pinlere binen aşırı yük. Sen en iyi yağ pompasını koysan da o yatak dayanmaz.
ayrıca eğer yüksek devir dönebilen bir araç istiyorsan ki aynı zamanda güç almayı hedefliyor olduğunu düşünüyorum zira aksi anlamsız olur o zaman mutlaka uzun kol kullanılması gerekiyor. bunun sebebi motor dinamikleriyle alakalı.
B18 krank kullanıyorsan ciddi sağlam pinler almayıda unutma ayrıca darton gömlek listene ekle ***** hem gömleklere hemde kola çok yük binecek.
Kısacası bence paranı yanlış yönde harcıyorsun, biraz daha araştır. Sitede hesap kitap yapıp custom stroker hazırlayan insanlar var, en azından istediğin gibi bir setup sahibi olursun.
kolay gelsin...
madem devir dönüceksin ben tavsiyede bulunuyum yine b18c blok kullan b16 krank b16b kol kullanın Rod / Stroke Ratio 1.84:1 oluyor yine 5 nokta main girdel kullan yoluna bunla .devam ett.89mm krankla sıkıntı yaşarsın olmaz demiyoruz dönersin ama ne kadar dönersin ..
Kurt kışı geçirir yediği ayazı unutmaz..
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)