User Tag List

Sayfa 3/4 İlkİlk 1234 SonSon
58 sonuçtan 39 ile 57 arası

Konu: 1.4is Modifikasyon

  1. #39
    Seven7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.425
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    18 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kkursat01 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Detay olarak bende tam bilmiyorum bende de 1.4 is varmı epey araştırmıştım fiyatları 200 ile 400 arasında değişiyor sanırım üzerinde gaz kelebeği map sensörü filan olmalarıyla alakalı boş emme işine yaramaz forumu bi ara yada arananlara konu açıver mutlaka bulursun veya çıkmacılara bi uğra elinde olan vardır mutlaka pek fazla işlem olacağını zannetmiyorum ama manifold yerleri aynıysa zaten birebir al tak şeklinde olur biraz araştır bakalım..

    Yakıtına gelince bunu tam olarak bende kestiremiyorum deneyenler varsa sormalısın ne kadar farkettiğini ama kesinlikle bi azalma olacaktır bunun garantisini veririm çünkü 1.4 islerin çoğu fazla yakıyor şehir içinde 9 litrelere çıkıyor bunu 7-7.5 lara düşürebilirsin güzel bir bakım ve düzgün kullanma ile..
    Sorduğum insanlar genelde şöyle söylüyor, daha headers'ın yok katalizörün duruyor emme mi alacaksın, emme almakla iş bitmiyor, afr ayarlarını yapman gerekecek vs vs. Ne kadar doğru bunlar?

  2. #40
    srgn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    213
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    senin şuan üstünde olanlara göre çok iyi yakıt tüketimin ben zır stock kullanıyorum şuan yinede yakıt fazla 100 liraya 350 400 yakmak mutlu etmeli beni ederdi
    L4404 | you are away

  3. #41
    Seven7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.425
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    18 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı srgn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    senin şuan üstünde olanlara göre çok iyi yakıt tüketimin ben zır stock kullanıyorum şuan yinede yakıt fazla 100 liraya 350 400 yakmak mutlu etmeli beni ederdi
    Ediyor zaten de insanın işte sınırı yok, yükleme yapsak arabaya daha fazla ne kadar güç alırız peşine düşeriz, yakıt tasarrufu yapsak daha fazla ne kadar düşeriz peşindeyiz hep.
    Sizin stock haldeki değerleriniz nedir karmada veya şehirdışında? Ölçüm yaptınız mı?

  4. #42
    kkursat01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    415
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Seven7 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sorduğum insanlar genelde şöyle söylüyor, daha headers'ın yok katalizörün duruyor emme mi alacaksın, emme almakla iş bitmiyor, afr ayarlarını yapman gerekecek vs vs. Ne kadar doğru bunlar?
    Headers diyen kim allah aşkına sen yarış yapmayacaksın o arabayla yakıtını düşüreceksin araaba daha rahat hava girişi yaptığı için çekişi artacak dolayısıyla gaza yüklenmezsen yakıtın azalacak araba kendi içindeki gücü kullanacak benzinin gücünü değil. katalizörünü temizlettir yada yenisini almanı öneririm gidip sakın katalizor filan söktürtme sök diyenleride dinleme o ses ve performans için sökülüyor yakıt tasarruf için değil öyle olsa fabrika onu koymazdı. Ayar konusunda gelince okadarda cübürlü zor işler değil bunlar yeterki güzel ustan olsun herşeyi güzel bir şekilde halledecektir..

  5. #43
    srgn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    213
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Seven7 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ediyor zaten de insanın işte sınırı yok, yükleme yapsak arabaya daha fazla ne kadar güç alırız peşine düşeriz, yakıt tasarrufu yapsak daha fazla ne kadar düşeriz peşindeyiz hep.
    Sizin stock haldeki değerleriniz nedir karmada veya şehirdışında? Ölçüm yaptınız mı?
    şehir dışı uzun zamandır çıkmıyorum en son haziranda çıkmıştım o zamanki benzin fiyatlarıyla şimdi arasında baya fark var tabi. şehir içide en son hesabıma göre 43-45 kuruş civarında yakıyor
    L4404 | you are away

  6. #44
    ilkercom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.012
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bi defa şuna mutabık olalım headers yakıtı arttırır. Alt devirlerin ölücek üstlerin güçlenicek. sen zaten devir dönmüyorsun. altlar ölü olunca gaza fazla basıcaksın. Headers i geç.

    Kat konusuna gelince benim eski ies de cat çıkışında sensör yok diye hatırlıyorum. Dolayısı ile etkilememesi lazım. ancak headersda ki gibi backpressure konusu var ise cat eski ise yerine bi küçük susuturucu filan ayarlanır.

    açık filtre eğer dışardan serin hava çekiyorsa yazın yakıtını etkilemez. ( filtreni sık sık yıka temizle çok fark oluyor.

    sübap ayarı bende %30 fark olmuştu ies varken.

    Yakıtın daha düşsün istiyorsan aracını hafiflet. lastikleri bi boy ince takabilirsin. 175 veya 165 filan artık neyse. sürekli uzun yol yapıyorsan dır kalk yoksa çapı büyütebilirsin.

    hafif jantlarl var enkei rpf gibi. ayrıca lastikleri yine düşük sürtünmeli serilerden tak. sakın runflat gibi bişey takma hafif olsun.

    arkaları sökersen zaten çok fark olur.


    Ve son olarak uzun yolda ben 120 liraya 400 km yapıyorum. hızım da 110 130 gibi oluyor. araç 1.8 civic hb ve full bagaj yüklü. artık aracın az mı yakıyor çok mu sen bi düşün.

  7. #45
    kkursat01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    415
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yalnız başlıkla konu tamamen farklı şuan onu farkettim

  8. #46
    Seven7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.425
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    18 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ilkercom Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bi defa şuna mutabık olalım headers yakıtı arttırır. Alt devirlerin ölücek üstlerin güçlenicek. sen zaten devir dönmüyorsun. altlar ölü olunca gaza fazla basıcaksın. Headers i geç.

    Kat konusuna gelince benim eski ies de cat çıkışında sensör yok diye hatırlıyorum. Dolayısı ile etkilememesi lazım. ancak headersda ki gibi backpressure konusu var ise cat eski ise yerine bi küçük susuturucu filan ayarlanır.

    açık filtre eğer dışardan serin hava çekiyorsa yazın yakıtını etkilemez. ( filtreni sık sık yıka temizle çok fark oluyor.

    sübap ayarı bende %30 fark olmuştu ies varken.

    Yakıtın daha düşsün istiyorsan aracını hafiflet. lastikleri bi boy ince takabilirsin. 175 veya 165 filan artık neyse. sürekli uzun yol yapıyorsan dır kalk yoksa çapı büyütebilirsin.

    hafif jantlarl var enkei rpf gibi. ayrıca lastikleri yine düşük sürtünmeli serilerden tak. sakın runflat gibi bişey takma hafif olsun.

    arkaları sökersen zaten çok fark olur.


    Ve son olarak uzun yolda ben 120 liraya 400 km yapıyorum. hızım da 110 130 gibi oluyor. araç 1.8 civic hb ve full bagaj yüklü. artık aracın az mı yakıyor çok mu sen bi düşün.
    Yorumunuz için teşekkürler. Headers o zaman elendi. Şuan için yapabileceğim sanırım düzenli bakımları, hafif jant ile sınırlı.
    Uzun yolda hacimli motorlar daha az yakar zaten benim araçtan. Ben 100km hızı 2700-2800 devirlerde yakalıyorum çünkü. Ve tabi vtec teknolojisi. Zaten vazgeçtim gibi, umudum motora müdahale etmekti beyin vs gibi şeylerle fakat o da söz konusu değilmiş. Sübap ayarı dediğiniz tam olarak nedir?
    Alıntı kkursat01 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yalnız başlıkla konu tamamen farklı şuan onu farkettim
    Modifikasyon araca fabrika çıkış şeklinden farklı şeyler takmak diye yorumladığımdan o kelimeyi kullandım. Bir de '1.4is sorunsalı' desem eminim daha az insan bakardı konuya.

  9. #47
    overblack - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    51
    Şehir
    honda16.com
    Mesaj
    2.248
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turbo yaparsan daha az yakar.derdin yakıtsa eğer.
    komançero garage

  10. #48
    Seven7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.425
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    18 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı overblack Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    turbo yaparsan daha az yakar.derdin yakıtsa eğer.
    Hocam turboya bayılacağım en az 4-5bin lira, sonra diyeceğim ki ben 30 kuruş yakıyordum artık 28 kuruş yakıyorum. Sohc kapak yapınca da az yakar ama o da o civarlar. Bu kadar bütçem yok maalesef.

  11. #49
    vtiaras - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul b.köy b.evler
    Mesaj
    549
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Skyhawk34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1.4 isler inanılmaz derecede fazla yakıyor maalesef kimileri der yakıtı az diye ama su ana kadar 3 tane 1.4 is m oldu üçüde 50 kurus yakıodu

    1.4 is ye yapcak bişey yok ama 1.6 ieslerde inanılmaz düşük yakıt tüketimi
    ben kesinlikle ve kesinlikle size katılmıyorum 13 senelik 1.4 is sedan sahibiyiz ilk sahibiyiz full stock 40 tl ye babam silivri'ye tem den gidip geliyor toplam km gidiş geliş 170 km oda ortalama 0.23 krş a geliyor ki aynı yoluda vtec aracımla 60 tl ye gidip geliyorum oda full stock 0.35 krş yakıyorken 3 aracınızın hemde 1.4 50 krş yakması normal değil bence.

  12. #50
    Seven7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.425
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    18 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı vtiaras Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben kesinlikle ve kesinlikle size katılmıyorum 13 senelik 1.4 is sedan sahibiyiz ilk sahibiyiz full stock 40 tl ye babam silivri'ye tem den gidip geliyor toplam km gidiş geliş 170 km oda ortalama 0.23 krş a geliyor ki aynı yoluda vtec aracımla 60 tl ye gidip geliyorum oda full stock 0.35 krş yakıyorken 3 aracınızın hemde 1.4 50 krş yakması normal değil bence.
    Basarsanız yakıyor 50 kuruş, tamamiyle kullanımla alakalı da, 23 kuruş da çok iyiymiş. Nasıl hesapladınız bunu tam olarak? Yakıt göstergesi yanıltıcı olabiliyor çünkü.

  13. #51
    vtiaras - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul b.köy b.evler
    Mesaj
    549
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Seven7 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Basarsanız yakıyor 50 kuruş, tamamiyle kullanımla alakalı da, 23 kuruş da çok iyiymiş. Nasıl hesapladınız bunu tam olarak? Yakıt göstergesi yanıltıcı olabiliyor çünkü.
    babam her seferinde en dibe gelmeden benzin almaz aldığı zamanda 40 tl alır silivriye gider gelir aynı hizaya gelir gitceği zaman bidaha alır aynı seviyeye çıkar gider gelir yine aynı seviyeye iner araç 2000 model 100994 kmde bugün baktım daha aynı işlemi bende vtec aracımda yapıyorum ilk benzin ışığı yanıyor y.bosna opetten 60 tl alıyorum yola çıkıyorum silivriye temden gidiyorum geliyorum b.evlere eve geliyorum yazlığa gitceğim zaman çıkıyorum evden yine benzin ışığım yanıyor yine alıyorum vtec aracımda 1997 model 190800 kmde ben hondaya özelliklede 1.4 is e hiç uzak değilim 50 krş yaktığını şimdi öğrendim ki o 1.4 ler ya bakımlardan yoksundular ya jant ebatları büyüktü yada kullanım olarak çok hırçın kullanılıyordu ben söylediğimin arkasındayım

  14. #52
    ilkercom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.012
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kullanım ve bakım çok etkiler.

    ben de bu tip modlamalara meraklıyım. yakıtı düşürüp performansı arttırmak için en önemli konu ağırlığı azaltmak. sonra aerodinamikle oynamak.

  15. #53
    kkursat01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    415
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ilkercom Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kullanım ve bakım çok etkiler.

    ben de bu tip modlamalara meraklıyım. yakıtı düşürüp performansı azaltmak için en önemli konu ağırlığı azaltmak. sonra aerodinamikle oynamak.
    Performansı arttırmak diyecektin sanırım

  16. #54

    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.024
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şu saatten sonra yapacağınız masraf kendini amorti edebilecekmi oda var En mantıklısı stepne ve gereksiz ne varsa sökmek

  17. #55
    ilkercom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.012
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kkursat01 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Performansı arttırmak diyecektin sanırım
    tabii ki. yanlış yazmışım düzeltiyorum.

  18. #56
    Seven7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.425
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    18 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ilkercom Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kullanım ve bakım çok etkiler.

    ben de bu tip modlamalara meraklıyım. yakıtı düşürüp performansı arttırmak için en önemli konu ağırlığı azaltmak. sonra aerodinamikle oynamak.
    Evet sizin konunuzu da okumuştum, aracın hızlanırken kafa kaldırmasındaki rüzgar hesabına kadar inceliyordunuz. En mantıklısı hafifletmek. Ne kadar düşürebilirsem artık.

    Alıntı berkay_aydin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şu saatten sonra yapacağınız masraf kendini amorti edebilecekmi oda var En mantıklısı stepne ve gereksiz ne varsa sökmek

    Aynen öyle işte, küçük hesaplarla da bir yere varılmıyor. km'de 5 kuruş kar etmek için 2-3bin gömmek mantıklı olmuyor.

  19. #57
    ilkercom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.012
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    senin için en mantıklısı arabanın arka koltukları ve stepneyi sökmen. Maliyet sıfır.

    coilover-spring denen nanelerden alıcaksın e-bay da 30 40 usd kargosu ile sana 150 200 ü geçmez bile. bunun çok etkisi var.

    eğer çok takıntın varsa biraz masrafı göze alıp özel jant lastik yapıcaksın.

    ayrıyetten apexi afc gibi cihazlarla uzun yolda afr ile oynayabilirsin.

    eğer kendin becerebilirsen aracın altını kaplaman da etkiler.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •