User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
38 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Supercharger uygulaması & teknik bilgi

  1. #20
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Mercedesteki M45 ile Minideki arasında jenerasyon farkı olması lazım yıldan dolayı..

    Hangi modellerde ne kullanıldığına dair bilgiler. Eaton SC modelleri için;
    Eaton supercharger data

  2. #21
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu bilgiler iyi oldu teşekkürler peki bu jenerasyon farkı nedir ?

    Ayrıca listeye göre M45 hem mini de (1.6 lt.) kullanılıyor hemde C320 (3.2 lt.) de kullanılmış bu nasıl oluyor ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  3. #22
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    generasyon farkı şöyle uzun yıllardan beri kullanılan bişey olduğu için üzerinde çalışmalar sürüyo bendeki SC 80lerin sonu 90 ların başı gibi üretilen 3. jenerasyon ve şu an yanlış bilmiyosam 5. jenerasyon olması lazım.. verimlilikle alakalı bişey..

  4. #23

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu bilgiler iyi oldu teşekkürler peki bu jenerasyon farkı nedir ?

    Ayrıca listeye göre M45 hem mini de (1.6 lt.) kullanılıyor hemde C320 (3.2 lt.) de kullanılmış bu nasıl oluyor ?
    bilgi hatalı olabilir, 3.2 lt de basınç oluşturmaya yetmiyor m45 in debisi (maksimum 14000 devirde scharger ı döndürürsek bile!)

  5. #24
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    s/c yi gürcistandan mercedes yedek parça olarak alacağım gürcistanda mercedes ve yedek parçaları üç kuruşa zebil ama bunun için m45 hangi modelde kullanılıyor bilmem lazım.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  6. #25
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bilgi hatalı olabilir, 3.2 lt de basınç oluşturmaya yetmiyor m45 in debisi (maksimum 14000 devirde scharger ı döndürürsek bile!)
    Bilgi hatalı değil araştırdım aynı supercharger ı kullanıyorlar.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  7. #26
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bilgi doğru şu linkten de kontrol edilebilir ancak:

    Eaton supercharger data

    iki şey göze çarpıyo C class C230 larda 2,3 motorlarda kullanılan m45 94-97 tarihleri arası ve C class C320 lerde 3,2 motor için kullanılam m45 2001-2004 model arası.. bence çok büyük bi ihtimalle bu m45 ler arasında generasyon farkı vardır.. uygulamaya da bakmak lazım intercoolar olan yada olmayan uygulamar biliyorum.. 3,2 motora takıldıysa eğer intercoolar olmadan olmaz zannımca..

  8. #27
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Jenerasyon farkına göre ebat olarakta büyüyor sanırım M45 in ebat, ölçü olarak üç farklı çeşiti var.Aynı zamanda mercedeslerde kullanılan M45 mini lerdekinden ölçüsel olarak daha büyük.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  9. #28

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    valla linklerde m45 in hacminin değiştiği ile ilgili bir bilgi yok, ek olarak eaton ın sitesinede baktım, m45 1 tane öle farklı versiyonları olsa (rotor hacmi olarak farklı versiyon), mutlaka koyardı web sitesine

    hem m45 in 14000 devirdeki debisi, 3.2 litre motor, 6500 devir döndüğünü düşünelim, basınca geçmeye yetmiyor nerdeyse..

    bi gariplik var o linkteki listede

    hem düşünüyorum da, c320 kompressor diye bir model var mı? c32 amg ler var sc li, ama c320 kompressör??

  10. #29
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Peki M45 2.0 motor için uygunmudur ? Neticede extreme bir şey yapılmayacak stok motordan ne alabilirsek ? Kaldı ki devir çeviren bir motor da değil benimkisi 5800 d/dk. max. güç devri.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  11. #30

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki M45 2.0 motor için uygunmudur ? Neticede extreme bir şey yapılmayacak stok motordan ne alabilirsek ? Kaldı ki devir çeviren bir motor da değil benimkisi 5800 d/dk. max. güç devri.

    kaba hesap yapalım:

    1. motor kaç devir?
    2. std motor gücü nedir?
    3. istenen motor gücü nedir?

    bu soruların cevabına göre haritasına bakıp yorum yapalım..

  12. #31
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu arada eaton modellerinin teknik detaylarını inceleyebileceğim bir link vs. varmı bildiğiniz ? Yani şu model maksimum şu devirde çalışır şu kadar hava üfler vs. şeklinde.M45 için XSI zaten değerleri vermiş ayrıca birde M62 nin değerlerini öğrenmek istiyorum.

    http://www.techturkey.com/forum/maka...ak-secimi.html

    Yukarıdaki linke göre motor hacmim 1998 cc maksimum güç devri 5800d/dk. ve istediğim basınç 9 psi bu durumda M45 benim için yeterli değil eğer hesaplamalarda bir hata yapmadıysam istediğim basıncı 19.324 d/dk da veriyor buda limitini aşıyor.

    Peki bu supercharger ı 20.000 d/dk döndürsek ne olur ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  13. #32
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kaba hesap yapalım:

    1. motor kaç devir?
    2. std motor gücü nedir?
    3. istenen motor gücü nedir?

    bu soruların cevabına göre haritasına bakıp yorum yapalım..
    Motorun maksimum güç devri 5800 d/dk (red line 6300 civarı) standart gücü 105 hp 160 tork istenilen güç te 140 - 150 hp.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  14. #33

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Motorun maksimum güç devri 5800 d/dk (red line 6300 civarı) standart gücü 105 hp 160 tork istenilen güç te 140 - 150 hp.
    2 litre motor, 6300 devir ise, kaba hesapla standart hava emiş debisi:

    2 * (6300 / 2) = 6300 litre/dk = 6,3 m3 / dk = 378 m3/ saat

    istenen gücü elde etmek için basınç seviyesini iki gücü oranlayarak bulalım:

    150 / 105 = 1,4 bar (mutlak basınç yada 0,4 bar gösterge basıncı)

    gerekli hava = 378 x 1,4 = 529 m3 / saat

    bu hesap kabada olsa, bize yol göstermek adına yeterlidir.

    haritalara bakarsak

    m45:



    m62:



    bu motor, mevcut hali ile yani üst kapakta VE yi arttıracak modifikasyonlar yapmadıkça (örneğin emme manifoldu büyütmek, yüksek dereceli egzantrik kullanma, port polish) m45 yerine m62 daha iyi bir seçenek olarak duruyor.

  15. #34

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu arada eaton modellerinin teknik detaylarını inceleyebileceğim bir link vs. varmı bildiğiniz ? Yani şu model maksimum şu devirde çalışır şu kadar hava üfler vs. şeklinde.M45 için XSI zaten değerleri vermiş ayrıca birde M62 nin değerlerini öğrenmek istiyorum.

    http://www.techturkey.com/forum/maka...ak-secimi.html

    Yukarıdaki linke göre motor hacmim 1998 cc maksimum güç devri 5800d/dk. ve istediğim basınç 9 psi bu durumda M45 benim için yeterli değil eğer hesaplamalarda bir hata yapmadıysam istediğim basıncı 19.324 d/dk da veriyor buda limitini aşıyor.

    Peki bu supercharger ı 20.000 d/dk döndürsek ne olur ?
    ekte, eaton modelleri için flow mapler var, göreceğin gibi 20 bin devir kabul edilebilir sınırların çok ötesinde..

    Gen V Performance Maps

  16. #35
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çok teşekkür ederim gayet açıklayıcı oldu bu

    Bir sorum daha var s/c nin kendine has çıkan dişli sesini sevmiyorum youtube dan eaton M45 - 62 modellerine bakıyorum hepsi vızır vızır ötüyor ancak bu güne kadar hiçbir mercedes ten böyle bir ses duymadım belliki yapısal farklılık var nedir bu olay ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  17. #36
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    M45 in çıkış portu büyütüldüğü takdirde hemen hemen M62 ile aynı kapasiteye geldiğini hatta M62 ile M45 in içindeki rotorların aynı olduğunu idda eden biri var aşağıdaki forumda ilk sayfada geçiyor diyalog (Steve Johnson) hatta foto eklemiş portlara dikkat çekmiş.

    Eaton M62 confusion - Benzworld.org - Mercedes-Benz Discussion Forum

    Siz ne dersiniz bu duruma ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  18. #37

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    M45 in çıkış portu büyütüldüğü takdirde hemen hemen M62 ile aynı kapasiteye geldiğini hatta M62 ile M45 in içindeki rotorların aynı olduğunu idda eden biri var aşağıdaki forumda ilk sayfada geçiyor diyalog (Steve Johnson) hatta foto eklemiş portlara dikkat çekmiş.

    Eaton M62 confusion - Benzworld.org - Mercedes-Benz Discussion Forum

    Siz ne dersiniz bu duruma ?
    m45 in rotoru m62 ile aynı ölçüde (sanırım çapı kastetmiş) fakat m62 rotoru kadar uzun değil demiş.

    zaten bu tip kompresör vidalarının debisini belirleyen rotorların boyutlarıdır, m45 ile m62 farklı kapasitede ise (eaton öle diyor ) aynı rotorlara sahip olmaları mümkün değil

  19. #38
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yanlış anlamışım teşekkürler
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •