Mercedesteki M45 ile Minideki arasında jenerasyon farkı olması lazım yıldan dolayı..
Hangi modellerde ne kullanıldığına dair bilgiler. Eaton SC modelleri için;
Eaton supercharger data
Mercedesteki M45 ile Minideki arasında jenerasyon farkı olması lazım yıldan dolayı..
Hangi modellerde ne kullanıldığına dair bilgiler. Eaton SC modelleri için;
Eaton supercharger data
Bu bilgiler iyi oldu teşekkürler peki bu jenerasyon farkı nedir ?
Ayrıca listeye göre M45 hem mini de (1.6 lt.) kullanılıyor hemde C320 (3.2 lt.) de kullanılmış bu nasıl oluyor ?
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
generasyon farkı şöyle uzun yıllardan beri kullanılan bişey olduğu için üzerinde çalışmalar sürüyo bendeki SC 80lerin sonu 90 ların başı gibi üretilen 3. jenerasyon ve şu an yanlış bilmiyosam 5. jenerasyon olması lazım.. verimlilikle alakalı bişey..
s/c yi gürcistandan mercedes yedek parça olarak alacağım gürcistanda mercedes ve yedek parçaları üç kuruşa zebil ama bunun için m45 hangi modelde kullanılıyor bilmem lazım.
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
bilgi doğru şu linkten de kontrol edilebilir ancak:
Eaton supercharger data
iki şey göze çarpıyo C class C230 larda 2,3 motorlarda kullanılan m45 94-97 tarihleri arası ve C class C320 lerde 3,2 motor için kullanılam m45 2001-2004 model arası.. bence çok büyük bi ihtimalle bu m45 ler arasında generasyon farkı vardır.. uygulamaya da bakmak lazım intercoolar olan yada olmayan uygulamar biliyorum.. 3,2 motora takıldıysa eğer intercoolar olmadan olmaz zannımca..
Jenerasyon farkına göre ebat olarakta büyüyor sanırım M45 in ebat, ölçü olarak üç farklı çeşiti var.Aynı zamanda mercedeslerde kullanılan M45 mini lerdekinden ölçüsel olarak daha büyük.
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
valla linklerde m45 in hacminin değiştiği ile ilgili bir bilgi yok, ek olarak eaton ın sitesinede baktım, m45 1 tane öle farklı versiyonları olsa (rotor hacmi olarak farklı versiyon), mutlaka koyardı web sitesine
hem m45 in 14000 devirdeki debisi, 3.2 litre motor, 6500 devir döndüğünü düşünelim, basınca geçmeye yetmiyor nerdeyse..
bi gariplik var o linkteki listede
hem düşünüyorum da, c320 kompressor diye bir model var mı? c32 amg ler var sc li, ama c320 kompressör??
Peki M45 2.0 motor için uygunmudur ? Neticede extreme bir şey yapılmayacak stok motordan ne alabilirsek ? Kaldı ki devir çeviren bir motor da değil benimkisi 5800 d/dk. max. güç devri.
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
Bu arada eaton modellerinin teknik detaylarını inceleyebileceğim bir link vs. varmı bildiğiniz ? Yani şu model maksimum şu devirde çalışır şu kadar hava üfler vs. şeklinde.M45 için XSI zaten değerleri vermiş ayrıca birde M62 nin değerlerini öğrenmek istiyorum.
http://www.techturkey.com/forum/maka...ak-secimi.html
Yukarıdaki linke göre motor hacmim 1998 cc maksimum güç devri 5800d/dk. ve istediğim basınç 9 psi bu durumda M45 benim için yeterli değil eğer hesaplamalarda bir hata yapmadıysam istediğim basıncı 19.324 d/dk da veriyor buda limitini aşıyor.
Peki bu supercharger ı 20.000 d/dk döndürsek ne olur ?
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
2 litre motor, 6300 devir ise, kaba hesapla standart hava emiş debisi:
2 * (6300 / 2) = 6300 litre/dk = 6,3 m3 / dk = 378 m3/ saat
istenen gücü elde etmek için basınç seviyesini iki gücü oranlayarak bulalım:
150 / 105 = 1,4 bar (mutlak basınç yada 0,4 bar gösterge basıncı)
gerekli hava = 378 x 1,4 = 529 m3 / saat
bu hesap kabada olsa, bize yol göstermek adına yeterlidir.
haritalara bakarsak
m45:
m62:
bu motor, mevcut hali ile yani üst kapakta VE yi arttıracak modifikasyonlar yapmadıkça (örneğin emme manifoldu büyütmek, yüksek dereceli egzantrik kullanma, port polish) m45 yerine m62 daha iyi bir seçenek olarak duruyor.
ekte, eaton modelleri için flow mapler var, göreceğin gibi 20 bin devir kabul edilebilir sınırların çok ötesinde..
Gen V Performance Maps
Çok teşekkür ederim gayet açıklayıcı oldu bu
Bir sorum daha var s/c nin kendine has çıkan dişli sesini sevmiyorum youtube dan eaton M45 - 62 modellerine bakıyorum hepsi vızır vızır ötüyor ancak bu güne kadar hiçbir mercedes ten böyle bir ses duymadım belliki yapısal farklılık var nedir bu olay ?
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
M45 in çıkış portu büyütüldüğü takdirde hemen hemen M62 ile aynı kapasiteye geldiğini hatta M62 ile M45 in içindeki rotorların aynı olduğunu idda eden biri var aşağıdaki forumda ilk sayfada geçiyor diyalog (Steve Johnson) hatta foto eklemiş portlara dikkat çekmiş.
Eaton M62 confusion - Benzworld.org - Mercedes-Benz Discussion Forum
Siz ne dersiniz bu duruma ?
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
m45 in rotoru m62 ile aynı ölçüde (sanırım çapı kastetmiş) fakat m62 rotoru kadar uzun değil demiş.
zaten bu tip kompresör vidalarının debisini belirleyen rotorların boyutlarıdır, m45 ile m62 farklı kapasitede ise (eaton öle diyor) aynı rotorlara sahip olmaları mümkün değil
Yanlış anlamışım teşekkürler![]()
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)