User Tag List

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
48 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: typer oksijen sensörü

  1. #20
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı miniks Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    o2 sensorunu söküp atmana yarıyor hemde lamban yanmıyor

    istersen egzost yaparsın arıza yanar ya araya uzatma parça takarsın gene yanmaya devam eder ama O2 sensorden vazgecmek istemezsin

    ozaman o ışığı söndürmenede yardımcı oluyor

    BUDDY CLUB ELECTRONICS
    arkadaşın konusunu bıraz pert etmiş olsak bile cok faydalı bir bilgi edindik saolasın hakikaten hilmi

    CNC MACHINE WORKS
    CUSTOM TUNE PARTS

  2. #21
    STP - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    Çanakkale
    Mesaj
    15.347
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı miniks Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    oğlum sen amma alıngan bir tip oldun amk yanlış biliyor olamazmıyım selçuk çok değişik yorumlarda bulunmana gerek yok

    aracının seceresinimi tutuyorum senimi takip ediyorum ne yapıyor ne ediyor diye alla alla

    oksijen sensoru bozulmuşsa yerien sensor aramanın luzumu yok

    sana bir artısı olurmu evet olur araca her taktığın malzeme de o2 sensoru fabrika çıkışına uydurmaya çalışıcak

    üzerinde varsa var bozuksa sök at gitsin
    ımkanlar sartlar kanka alınırım

  3. #22
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Hilmi, yalnız bu bahsettiğin katalitik konvertor den sonraki 2. o2 sensorunu yanıltmak maksatlı kullanılan bir elektronik aksam. katalıtik konvertorden sonraki o2 sensor afr kontrolu ile ilgili olmayan bir sensor.bu sensorun amacı katalitik konvertor düzgün çalışıp çalışmadığını ölçmek fakat, 1. o2 sensor arızalı veya sökük ise araç düzgün çalışmaz alt devirlerde rolantide fazla benzin yakar diye düşünüyorum. wot da devredışı kaldığı için bir sorun teşkil etmez belki ama günlük kullanımda aşırı yakıt tüketimi olur, bujilerin ömrünü kısaltır vs.

    primary ve secondary o2 sensorleri karıştırmayalım.
    Failure is not an option.

  4. #23
    arkatcaglar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    44
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    578
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Konuyla alakali bir sorum olucaktı bilen arkadaslar yardımcı olurlarsa sevinirim.ep3 type r'da kat iptalnden dolayi motor ikaz isigi yaniyor.bize gider egsoz tavsiye edildi yaniltici yaparak sondurmek icin.ancak halledemedi.tavsiye edebileceginiz bir yer yada yol varmi??o

  5. #24
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yanıltıcının şekli ve uzunlugu cok önemli , 5cm diş dahil boyu olacak 10 mm boyunda 3mm lık delik olacak egzoz gazının sensöre gittiği , hatta ben çizimini yapmıştım şimdi bulup ekleyeyım mıllet tornacıya yaptırsın

    CNC MACHINE WORKS
    CUSTOM TUNE PARTS

  6. #25
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı B.Aktepe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hilmi, yalnız bu bahsettiğin katalitik konvertor den sonraki 2. o2 sensorunu yanıltmak maksatlı kullanılan bir elektronik aksam. katalıtik konvertorden sonraki o2 sensor afr kontrolu ile ilgili olmayan bir sensor.bu sensorun amacı katalitik konvertor düzgün çalışıp çalışmadığını ölçmek fakat, 1. o2 sensor arızalı veya sökük ise araç düzgün çalışmaz alt devirlerde rolantide fazla benzin yakar diye düşünüyorum. wot da devredışı kaldığı için bir sorun teşkil etmez belki ama günlük kullanımda aşırı yakıt tüketimi olur, bujilerin ömrünü kısaltır vs.

    primary ve secondary o2 sensorleri karıştırmayalım.
    Aynen, primary o2 sensoru olmayan bir arac hem normalden fazla yakar, hem degisen kosullara gore kendini adapte edemez cunku closed loop'ta calismak icin ihtiyaci olan bir sensoru eksiktir.

    Kabaca beyinler 2 modda calisir, biri open loop digeri closed loop. Open loop modunda sensorlerden gelen verilere gore trimleme (duzeltme) yapilmaz, haritada ne yazarsa o uygulanir.

    Closed loop'ta haritada yazan veriler temeldir, ancak sensorlerden gelen verilere gore trimleme otomatik olarak yapilir, bu sayede aracin farkli sartlarda olmasi gerektigi gibi calismasi saglanir.

    Orneklemek gerekirse, aracin ayarini yaparken hava sicakligi 30 derece diyelim. Ayar yaparken once beyin open loop'a manuel olarak alinir ve surekli bu sekilde calismasi saglanir. Rolanti hedefimiz 1000 devir, rolantide AFR hedefimiz 14.7 diyelim. Tum gerekli ayarlar yapildiktan sonra arac bu rakamlarda calisir hale getirilir. Arac closed loop'a alinir ve herhangi bir duzeltmeye gerek varmi bakilir, hersey tamamsa ayar bitirilir.

    Eger Closed loop'a almazda open loop'ta birakirsak, hava sicakligi ornegin 5 derece oldugunda, 14.7 olarak cikti veren haritamiz bir de bakariz ki 15 lere yukselmis. Harita ayni harita, araba ayni araba sonuc farkli. Sebebide daha soguk havada birim hacimdeki oksijen miktarinin fazla olmasidir. Iste bu noktada closed loop yani aracin ustundeki o2 sensoru ise yarar ve belirli marjlar arasinda kalacak sekilde haritadaki bilgileri trimler ama bunu yaparken haritayi degistirmez, harita ile enjektorler arasinda sanki bir piggyback sistem varmis gibi calisir. Haritaniz ayni kalirken, elde ettiginiz sonuc degisir.

    o2 sensorunun hic olmamasi durumunda arac standart beyinle ariza isigi yakar, hem bu bahsettigim trimleri yapamaz, hemde normal sartlarda bu sensorun olmamasi demek ciddi bir problem var demektir, bu yuzden aracin basina bir is gelmesini icin turlu koruma yontemi sergiler. Tabi bu da size yurumeyen, bir dunya benzin yakan bir arac olarak geri doner.

    Closed loop'tan open loop'a geciste, sanildigi gibi devire gore degil genellikle map ve tps sensorlerinden gelen bilgilere gore olur.
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  7. #26

    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    AnTaLya & İsTanbuL
    Mesaj
    3.288
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    peki 1. ve 2. sensörler aynı dimi
    1. bozuksa 2.yi 1 .ye taksak 2. yide yanıltma yapsak sorun teşkil edermi
    Dr.Ecu AntaLya

  8. #27
    STP - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    Çanakkale
    Mesaj
    15.347
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benım aracta bu dedıklerım yokken sakınm kullamnım sehırler arası 750km yaptım cokmu yakıyor sımdı bu bı yerde bı yanlıslık var ama nerde

  9. #28
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı onursoytam Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki 1. ve 2. sensörler aynı dimi
    1. bozuksa 2.yi 1 .ye taksak 2. yide yanıltma yapsak sorun teşkil edermi
    1 le 2 ayniydi yanlis hatirlamiyorsam ama tam emin olamadim su an, bu kadar honda markasina ozel bir soruyu bile bilse Bilal bilir, yazar zaten gorunce mesajini.
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  10. #29

    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Baltık State
    Mesaj
    1.172
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben simdi oem beyinle, o2 sensorsuz kullansam cok.yakar mi. Ne yapmaliyim.

  11. #30

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı GC8 GT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben simdi oem beyinle, o2 sensorsuz kullansam cok.yakar mi. Ne yapmaliyim.
    fişini çekip deneyebilirsin..

  12. #31

    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    AnTaLya & İsTanbuL
    Mesaj
    3.288
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı GC8 GT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben simdi oem beyinle, o2 sensorsuz kullansam cok.yakar mi. Ne yapmaliyim.
    arızalı olan 1. o2 yüksek ihtimalle 2. o2 yi 1.ye takın 1.çıkan arızalıyıda 2.ye takıp arıza ışığı ile birlikte binebilirsiniz arıza ışığı yanmasını istemiyorsanız yanıltıcı ile yanıltarak dewam...
    deneme yanılma yöntemi ile ilerleyin..
    Dr.Ecu AntaLya

  13. #32
    mtcvtc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    türkiye/düzce
    Mesaj
    1.012
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben şuan o2 sensörsüz geziyorum sadece arabam altdevirde biraz kesiklik yapıyor ama ne fazla yakıyor nede üst devirlerde kesiklik yapıyor sıkıntısız biniyorum araç stp typer Selçuk'un eski arabası

  14. #33
    miniks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    13.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Gunes G. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1 le 2 ayniydi yanlis hatirlamiyorsam ama tam emin olamadim su an, bu kadar honda markasina ozel bir soruyu bile bilse Bilal bilir, yazar zaten gorunce mesajini.
    Sensorler farkli yukarda guzel bilgiler vermissin tesekkurler

    Fakat ben tecrubelerim ile yaziyorum basima geldi yaptim sorun yasamadim

    Ayni sekilde selcukta sorun yasamamis

    Bu arkadasta yapsa sorun yasayacagini sanmiyorum
    Call for prayer
    http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
    insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
    Instagram hesabımız
    miniksracing - humidorturkiye

  15. #34
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı miniks Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sensorler farkli yukarda guzel bilgiler vermissin tesekkurler

    Fakat ben tecrubelerim ile yaziyorum basima geldi yaptim sorun yasamadim

    Ayni sekilde selcukta sorun yasamamis

    Bu arkadasta yapsa sorun yasayacagini sanmiyorum
    Eyvallah olabilir. Ben teorik kismini yazdim, pratikte daha farkli durumlarla karsilasilmis olabilir, mutlaka bir aciklamasi vardir
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  16. #35

    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    46
    Şehir
    Türkiye/eskişehir
    Mesaj
    111
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aracınız çok fazla yakıyor Katalizör varsa tıkalı olma ihtimali yüksek, bende RBC Emme headers düz boru Mugen beyin var Şehir içi 50 tl ye 80 km yapıyorum çok rahat basmazsam 90-100 km ye yakın yapıyor şehir içi Şehirlerarası sakin kullanımda 35 kuruş yakıyor. Benimde muhtemelen sensörüm arızalı mugen beyinde 1 kere yanıyor arıza aç kapa yapıyorum birdaha yanmıyor.

  17. #36
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.160
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı onursoytam Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki 1. ve 2. sensörler aynı dimi
    1. bozuksa 2.yi 1 .ye taksak 2. yide yanıltma yapsak sorun teşkil edermi
    Peugeot'larda ön ve arka sensörler aynı. Sadece kablo boyu fark edebiliyor. Birinci O2 sensörsüz telli gaz kelebekli araçlarla gazlarsan 4000 devir üstü sorun yaşamazsın hala aynı şekilde gider. Ama 4000 devir altı tekleme silkeleme hatta stop etme ve kesinlikle çok yakma şeklinde sorun yaşanır. İkinci o2 sadece kontrol için. Ama elektronik gaz kelebekli olanlarda birinci o2 bozuk yada sökülü ise 4000 devir üstündede gazlayamazsın. Bu dediklerim Peugeot için geçerli ama Type-R'ın ecu biraz garipmiş.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  18. #37
    PiscocuK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    44
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    6.934
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    74 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende yana yakıla bu iki sensörü arıyorum sanırım bu hafta içi yıldıray getirecek..

    benimde aracımda iki sensörde yok.denizliden istanbula gelirken aracı denizlide fulledim sakin sakin geldim kütahyada (310KM) sonra benzini yine fulledim 80 TL ye doldu.anı olarak atmadım fişini ve km sini

    yani uzun lafın kısası ben şimdi boşuna oksijen sensörü alıp para vermim mi? ama motor arıza ışığının yanmasına da çıldırıyorum ayrıca bu şekilde muayneden geçermi araç.sormazlarmı neden motor arıza ışığın yanıyor diye?

  19. #38
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı miniks Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Motorsiklette nasıl yapıyoruz bir örnek aynısını arabada da yapabilirsiniz

    Make Your Own O2 Sensor Eliminators - Modifications - VFR Discussion
    Hilmi hocam peki bu iptal olayı global midir her O2 sensörü için geçerli midir? kullanılan direnç neye göre hesaplanıyor bir bilgin var mı?
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •