User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
30 sonuçtan 20 ile 30 arası

Konu: 206RC 2.2 dönüşümü

  1. #20
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı RCkid Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    gt2871rs düşünüyoruz turbo olarak,şu an güç hedefi de belirleyemiyorum çok denenen birşey olmadığından

    güzel bir setup ile o büyüklükteki bir turboda çok büyük problem yaşacağınızı sanmıyorum tabi kol piston yanında saplama vs gibi motor için önemli elemanlarıda gözden geçirmenizi öneririm
    körler sağırlar

  2. #21
    RCkid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.770
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    verdiğiniz bilgiler için teşekkürler
    USPerformance by UtkuSelamoğlu
    https://www.facebook.com/Thresholdoftimingadvance

    100-200 km/h 5.761sec

  3. #22
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    uzun vade de düşünüyorsan eğer, 1 adet krank saplama,üst kapak saplama piston,kol,subap örneklerini amerikaya yollatıp custom larını yaptırtabilirsin. yağ pompasını da sıfır alıp burdan oraya yollarsan elden geçirirler. yatak setini yollayıp kaplattırabilirsin. herhalde hiçbir parçası bulunmayan bir araç için bunları beklemek ve masrafı çok can sıkar tahminimce.
    Failure is not an option.

  4. #23
    RCkid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.770
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    malzeme çeşitlerinin azlığı, bir kısmının hiç olmaması olanların da pahalı olması nedeniyle çok profesyonel bir setup olmayacak.yapılabiliceklerden fiyat ve getiri olarak optimumu seçip öyle devam ederiz.büyük ihtimalle ileride kol piston piston değişikliğiyle yetineceğiz gibi duruyor, dediğiniz gibi diğer türlü hem maddi hem de bekleme açısından sıkıntılı olur
    USPerformance by UtkuSelamoğlu
    https://www.facebook.com/Thresholdoftimingadvance

    100-200 km/h 5.761sec

  5. #24
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı B.Aktepe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    uzun vade de düşünüyorsan eğer, 1 adet krank saplama,üst kapak saplama piston,kol,subap örneklerini amerikaya yollatıp custom larını yaptırtabilirsin. yağ pompasını da sıfır alıp burdan oraya yollarsan elden geçirirler. yatak setini yollayıp kaplattırabilirsin. herhalde hiçbir parçası bulunmayan bir araç için bunları beklemek ve masrafı çok can sıkar tahminimce.


    saplamalar yapılır fakat asıl krank saplaması takıldıktan sonra yataklarda meydana gelebilicek ovalleşme belki ileride problem yaratma riski doğrurabilir böyle bi setupta muhtemelen stock saplamalar görevini devam ettirebilir

    keşke yatakları honlayıp saplamaları takabilsek

    saplamalarda çok sıkıntı çekiceni sanmıyorum
    körler sağırlar

  6. #25
    egeturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    59
    Şehir
    İzmir|Bornova
    Mesaj
    2.714
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bencede saplamalardan yana bir şey oalcağını sanmıyorum benimde bi tanıdığım 1.6 alfa romeo 156 sını 2.0 a cevirmiştik her beraber
    www.egeturbo.com
    Turbo asker

  7. #26
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    orjinal yataklarını eğer kaplatırsa zaten onlara gerekli boşlukların ayarlanması için zaten blok bara işleminden geçmesi gerekir. krank saplamaları da ilerde eğer yüksek boost düşünüyorsa keplerin gezinmesini engellemek için gerekir. benim yukarda yazdıklarım yüksek setup için gerekli parçaların değiştirilmesin. rckids in söylediğine göre bu setuplar için sadece kol ve piston yeterli gibi gözüküyor. yine de orjinal sıfır krank ve üst kapak saplamaları almasını sıfır yağ pompası takmasını tavsiye ederim.
    Failure is not an option.

  8. #27
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı RCkid Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhabalar,
    RC lerle 407 ve 607 2.2 lerde bulunan bloklar aynı aileden.
    RC nin çap x strok: 85.0mm x 88.mm sıkıştırma 11:1
    2.2lerde çap x strok: 86.0 mm x 96 mm. sıkıştırma 10.8:1

    kolların kranka uyduğunu varsayarsak bu 2.0 dan 2.2 ye dönüşümü yapmak mümkün olur mu? Arabada aşırı beslemeye geçiliyor olduğu göz önünde bulundurulduğunda değecek bir getirisi olur mu? (sıkıştırma 9.3:1 a düşecek)
    krank ı değiştirmeden stroğu değiştirmeniz mümkün değil. Bu uygulama için silindirlerin 1 mm genişletilip krank kol ve pistonların da 2.2 motorlarla değiştirilmesi gerek.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  9. #28
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim 2.2 araştırmalarımdam edindiklerimi aktarıyorum. Atmosferik olarak 2.2 ye çevirilmiş 206 gti lar. Tamamında sorun yaşanıyor desem haksız sayılmam. Bir çoğuda iyi bilinen bir garajda yapıldı. Gelelim 406 ve C5 te bulunana 2.2 motor. Bu motorun bloğu 206 gti yada rc ile aynı değil. Aynı aileden. Blok kendiliğinden 2.2 olarka geliyo. Ve normal GTI dan daha uzun bir bloğu var. Çünkü İngiltere'de 206GTI ve normal 206'lara bu motoru koyuyorlar. Ancan uzun geliyo ve kaputta ufak bir oynama yapılıyor. EW10 kodlu 2.0 blok ile EW12 kodlu 2.2 blok temelde aynı bloğun farklı hacimdeki versiyonları. Eğer 2.2 RC yapılacaksa bence bunun en uygun yolu 2.2 hacimdeki EW12 blok alınır RC üst kapak ile yeniden toplanır. Bence bunun dışında orjinal bloktaki gömlek ve piston çapları ile oynamak pek sağlıklı değil. K24 Type-R gibi EW12 RC güzel olur gibi
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  10. #29
    G_TT_I - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    Driftwood
    Mesaj
    2.431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2.0 dan 2.2 ye cıkmak tork egrisi acısından cok iyi olur, ayrıca 2.0cc .7 basr ile hesapladıgında motor sanki 5000cc gibi davranmaya başlar ama 2.2 de .7 ile dogru orantılı artmaz yani makine cok buyuk hacim gibi davranmaya başlar.
    ayrıca gt28 den cok daha buyuk bi turbo cuk olur, ve devir cevirme gibi bi durumun olmaz, dusuk devirler bile yeter.

    Suan stock cc de kol ve pistonun hazır low comp, 106 gti için cometic gasket ve arp saplamalar var elimde onları yaptırdım ama rc için bilmiyorum.

    ama tabi sen henuz turboyu baglamadıgın için bunalrı arastırıyosun turbo olunca zaten sadece 4. vites 3000devirde gaza basabilicen
    bence kilit ara sen

  11. #30
    RCkid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.770
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Schumi sağolsun araştırmış quaife de varmış kilitli difransiyel
    USPerformance by UtkuSelamoğlu
    https://www.facebook.com/Thresholdoftimingadvance

    100-200 km/h 5.761sec

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •