User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
34 sonuçtan 20 ile 34 arası

Konu: 106 GTI Aşırı ısınma

  1. #20
    oxigenx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    40
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    16
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hararet kaç dereceyi görüyor ses yapmaya başladığında ? Ayrıca net bir teşhis için yağ sıcaklığınıda bilmek gerekiyor.
    yağ seviyesi olması gereken orta seviyenin biraz üzerine çıkınca başlıyor..

    hararet seviyem normal gözüküyor.. (termostat sökülüyken )
    Şam Şeytanı

  2. #21
    oxigenx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    40
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    16
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    estafurullah,

    bu arada göstergedeki yağ sıcaklığı nerde duruyor? sağdaki sıcaklık göstergesi yani..
    yağ sıcaklık orta seviyede sabit sıkıştırmadığım sürece fakat sıkıştırdıktan sonra biraz üzerine çıkıyor normal olarak.. ve ses yapmaya başlıyor.. araç soğukken gayet sağlıklı yürüyor..
    Şam Şeytanı

  3. #22
    oxigenx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    40
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    16
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bilgiler hatali gostergenin musuru silindir kapagi ustundedir radyatorde degil

    Termostati iptal etmekte saglikli degildir aksine motor olmasi gerekenden soguk olur yakit tuketimi artar
    termostat dereceleri 106 gti için standart 90lık mı mevcut piyasada ?
    Şam Şeytanı

  4. #23
    oxigenx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    40
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    16
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı skyhigh Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    termostatı iptal etmek araca aşırı yaktırır kalorifer ısıtmaz ve üst kapağı çatlatma riskiniz çok fazla bilginize
    termostatı iptal ettiğimde kaloriferin ısıtmayacağını biliyordum. fakat aksine eskisi gibi sıcak üflüyor içeri hatta klima motoru ile sıcak havayı daha iyi çeviriyor içeri de

    yakıt sarfiyatına etken olduğunu bilmiyordum. teşekkür ederim bilgi için.
    Şam Şeytanı

  5. #24
    oxigenx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    40
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    16
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı aLperTunga Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    o sesin önüne ancak kapetleri değişerek geçersin. şimdi ilk yagı değiştiğinde yani yağın ilk 2000-3000 km sinde ses yapmaz yağ özelliğini yitirdikten sonra dediğim km lerden sonra tekrar ısındıgında yapar.ama dediğim gibi yağ yeni iken istediğin kadar ısınsın yapmaz.ya kapetler değişecek yada benim geçmişte yaptıgım gibi 3000km de bir yağ değişeceksin. yağınıda 10/40 ELF moligraf F1 kullan.

    tapetlerin tamamını mı değiştireyim yoksa tek tek kontrol işe yarar mı ? maliyeti düşürme açısından ?

    evet mobil 1 yağ kullandım anlattığın gibi oldu.. bir sonraki yağ seçimim edge oldu mobile göre biraz daha dayanıksız çıktı...

    tavsiyen için teşekkür ederim. ELF seçeneklerim arasında..
    Şam Şeytanı

  6. #25
    oxigenx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    40
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    16
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kazım2002 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kardeşim radyotörü sök içini temizle kompl motor suyunu boşalt, gerekirse radyotör değiştir çok faydası olacaktır
    yağ sogutucusunu kontrol ettir çok önemli 5-6 tane 106gti ve saxo vts kullandım genel olrk amacın gazlamaksa termostatı sök değilse kalsın. radyotor fanarının önünde soketler var onları kontrol ettir bitanede sigorta kutusunun içinde (aracı çok sıkacak bi egzoz kullandığını sanmıyorum) + eğerki aracında kapak yapılı ise sıkıştırdığın zaman hararet yarım la en sonun ortasında oluyorsa korkma bi sıkıntı çıkmaz ama sona yaklaşıyorsa dediklerimi yapmanı tavsiye ederim .. ( şıkırtıda lifter sesi sogudumu gecer korkacak bişey yok)
    tavsiyelerini tek tek kontrol ettireceğim. teşekkür ederim
    Şam Şeytanı

  7. #26
    wekoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    TURKEY (20)
    Mesaj
    3.243
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    fabrika demekki termostatı boşuna koymuş....? orj termostadını sen tak.... orj ordenez radyatör al.... yag pompasını yeni orj deyiştirdim dedin..? araca yrm litre ile 1 litre arası antiriz koy ama dikkat et içerdeki petegin eskiyse su koyabilir patlaya bilir yani çürümüş olabilkir radyatör suyun çamurlumu dikkat et 10/40 5/40 canstrol yag işini fazlasıyla görür....
    gariban 106 gti....

  8. #27
    oxigenx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    40
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    16
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı wekoo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    fabrika demekki termostatı boşuna koymuş....? orj termostadını sen tak.... orj ordenez radyatör al.... yag pompasını yeni orj deyiştirdim dedin..? araca yrm litre ile 1 litre arası antiriz koy ama dikkat et içerdeki petegin eskiyse su koyabilir patlaya bilir yani çürümüş olabilkir radyatör suyun çamurlumu dikkat et 10/40 5/40 canstrol yag işini fazlasıyla görür....
    fabrika standartların dışında kapak taşlı 12.5 sıkıştırma veriyor araç sıkıştırmaya bağlı olarak aşırı ısınma söz konusu da olabilir. radyatör notlarım arasında.. yağ pompası tamam.. 1 litre antifirz mevcut hortumlarda ve motorda patlama çatlama olmadı çok şükür.

    kafamda şekillendi bazı şeyler onları tamamlayıp sonuçlarını paylaşacağım.
    Şam Şeytanı

  9. #28
    Volkann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    34
    Şehir
    Sapanca
    Mesaj
    2.658
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    motul 300v 5-30 yada 5-40 koyarsan yağ sıcaklığı alt çizgiden bile kalkmayacaktır.
    99' ZN 106 GTİ
    14' SC İBİZA CUPRA
    94' MAM 106 XSİ (TU5 SWAP)
    16' FK2 TYPE-R

  10. #29

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı oxigenx Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    termostatı iptal ettiğimde kaloriferin ısıtmayacağını biliyordum. fakat aksine eskisi gibi sıcak üflüyor içeri hatta klima motoru ile sıcak havayı daha iyi çeviriyor içeri de

    yakıt sarfiyatına etken olduğunu bilmiyordum. teşekkür ederim bilgi için.
    Pejo termostatlari 90 liktir yetkili servisten orjinal alabilirsin 35 40 tl civaridir fiyati

  11. #30

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı oxigenx Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yağ seviyesi olması gereken orta seviyenin biraz üzerine çıkınca başlıyor..

    hararet seviyem normal gözüküyor.. (termostat sökülüyken )
    Dostum bu durumda aracin sogutma problemi yok , senin problemin ses yapan parcalarda olmasi muhtemel, termostati tak mutlaka

  12. #31
    kazım2002 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    499
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı oxigenx Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tavsiyelerini tek tek kontrol ettireceğim. teşekkür ederim
    Önemli degil kardesim
    subap sesi gibi gelen sıkirti yagin sıcaklığından incelediği zaman yani cok sikidtirdigin zaman yapar ondanda bi sikinti olmaz, bugun değiştirsen lifterleri 15 gun sonra ayni olur sikistirinca ondan korkma

  13. #32
    oxigenx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    40
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    16
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kazım2002 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Önemli degil kardesim
    subap sesi gibi gelen sıkirti yagin sıcaklığından incelediği zaman yani cok sikidtirdigin zaman yapar ondanda bi sikinti olmaz, bugun değiştirsen lifterleri 15 gun sonra ayni olur sikistirinca ondan korkma

    standarda dönsem sıkıntım kalmayacak gibi yüksek sıkıştırma her zaman işe yaramıyormuş demek buradan kapağı taşlayıp ince contayı koyan ustayı selamlıyorum
    Şam Şeytanı

  14. #33

    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    273
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Radyatöre bakmanı öneririm benim Clio rs dede devamlı ısınma vs hareret gibi şeyler oluyordu radyatör değiştirdim sorun düzeldi. Tamirliymiş daha önceden tamir ederken birçok kanalı tıkamışlar tıkanınca böyle problem yaptı bende radyatörü es geçme iyice bak.

  15. #34
    kazım2002 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    499
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kapagı orj ceirirsen artık zevk vermez 1 boy gectiklerin artık seni gecer )

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •