Evet beyler şimdi size sorum olucak ;
Ms sisteme geçiyorum Ms3 V3 serisi ve şöyle bir durum var yaa çark ile kasnaktan dönüş alıcaz yada 306 GTi volant,baskı,balata ve volant okuyucu koyucam ancak şöyle bir durum var zaten Ms wideband,ateşleme falan derken bir dünya maliyet çıktı ortaya + olarak şimdi bugün bi kaç yerden fiyat aldım 400TL volant,450 TL baskı balata,150 TL volant okuyucu sonra şanzıman indir bindir falan derken Ms ve ateşlemenin dışında ektra olarak 1500TL'leri buluyo ve Ms sistemle beraber 5 milyarı geçiyo rakamlar güzel rakamlar.
Asıl olay şu ben okuyucuyu kranktan değilde çark yapılarak kasnaktan alsam ne farkı olur zararı olur mu ne gibi durumlarla karşılaşırım bazıları kasnak iyi değil diyo tecrübe sahibi bi kaç kişide biz kasnaktan aldık hala biniyoruz bi sıkıntımı yok diyo ne diyosunuz?
Bu kadar maliyet biraz bana saçma geliyo araba fabrikasyon eksoz dışında eklenti yok ve bana şuan kranktan dönüşü alıcam desem + olarak 1500TL ile 2000TL arası maliyet ve hiçbişey değil bu parayı vermek istemiyorum çok maliyetli hale geliyo Ms .
Emirhan Altınbay
205 GTi
5500'den Sonra Başlayan Hayat Geç Kalınmış Bir Hayattır...
Erkekler evde en son sözü söyleyen kişidir ve genellikle söyledikleri son söz " tamam aşkım" dır
Eğer kasnağı tam balanslı ve merkezli olarak yapamazsanız dönerken balans yapar buda volant civatalarının gevşemesine neden olur sensör için yapılan ayakda ince olursa üst devirde titriyo ve ecunun trigger error üretmesine neden oluyo sensör ile kasnak arasındaki mesafede önemli hassas bi şekilde 0.7mm olmalı buda aynı şekilde parazit ve kopmalara neden olabilmekte
Benim tornacım iyi ayağıda güzel yapar kasnağıda 10 numara oturtturur derseniz kasnak yaptırın maliyeti sensör dahil 200-300 bişi tutar sağlıklı olsun beni üzmesin derseniz gti volantı en temiz olanı çıkma volant çıkma baskı alırsınız şuanki balata ile kullanırsınız ( çaplarını bilmiyorum belki uymuyo olabilir) veya diğer pejoların volanına bakın sadece 306 gti ınki olmuyodur yatık motorların parçaları genelde birbiri yerine uyar
Yapması takması çalışmasında sıkıntı yok. Şanzıman içindeki volan gibi kapalı korunaklı birşey değil sıkıntı orada. Çamuru var taş gelir sensör döner diş yamulur felan. Yoksa balans problem değil.
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
Stok Bir 205 Motoru İçin MS Çok Gereksiz Bir Maliyet, Daha Doğrusu 205 İçin MS Çok Lüks, MS Ücreti, Bobini, Volanı Kılı Tüyü Derken, Bir Bakacaksınki Elinde Kocaman Bir HİÇ. Daha Oncede Bahsetmıstım Sana, Maliyeti Gereksiz Sekılde Yüksek. 1995 1997 Arası 306 1.6 1.8 8V Modelleri Var, Onlardaki Motor 205 GTI Motoru İle Aynı, Onun Motor İçi Tesisatını Beynini Alıp Stabil Şekilde Uygun Bir Maliyet İle Sıkıntısız Sorunsuz Çalıştırabilirsin.
aynen öyle kılı tüyü falan derken ciddi rakamlara çıkıyo motor ve gerçekten gereksiz bir maliyet heee değer mi değmez mi ben daha önce Ms li 205 kullandım ama hiç yaptırmadım ilk defa yaptırıyorum o yüzden kullandıktan sonra karar vericem buna.
Şimdi yapmışken çark yapıp kasnağa değil volant baskı balata falan diysunuz yani
Emirhan Altınbay
205 GTi
5500'den Sonra Başlayan Hayat Geç Kalınmış Bir Hayattır...
Erkekler evde en son sözü söyleyen kişidir ve genellikle söyledikleri son söz " tamam aşkım" dır
306 GTi volant,306 GTi baskı balata,306 GTi volant okuyucu sensör heralde bunlar yeterli geliyo doğru mu?
Sağlıklı saatli tıkır tıkır çalışan bir GTi için şart bunlar heralde
Valla bana bu kadar maliyetli olucağını tahmin etseydim farklı motorlar düşünürdüm 1.9 GTi motoru değilde
Emirhan Altınbay
205 GTi
5500'den Sonra Başlayan Hayat Geç Kalınmış Bir Hayattır...
Erkekler evde en son sözü söyleyen kişidir ve genellikle söyledikleri son söz " tamam aşkım" dır
GSkill neden böyle dediğini öğrenebilir miyim? şunu merak ediyorum? MS sadece stabil bir çalışmamı sağlıyor? yoksa hp olarak serilik olarak + puan mı topluyor? benim aracın çok şükür çekiş ve yürüründe sıkıntı yok. yanlız düşük devirlerde araç ileri geri atlama yapıyor. 2 vites 1500 devirde ilerlerken yapıyor onuda. sanırım motor gücüne göre düşük devirde olduğundan yapıyor. ayrıca şu alt kulak için yön tarifi yaparsanız çok sevinirim
Emirhan şaka maka bi hayli masraflı oluyor bu iş. hayırlısı diyelim![]()
ben sana şöyle söliyim abi Ms+ateşleme+volant+baskı balata+volant müşürü+wideband+işçilik=5000TL rakam yapıyo.
Erdem haklı neden haklı 205in kendi 8v motoru için çok lüks çünkü 5 milyar rakamın üzerine biraz daha çıkarak 306 GTi yda 106 GTi yada farklı motorlar koyabilirsin ki 5 milyarla'da kalmıyo müşürler falan filan derken 6,6.5 buluyo rakamlar şimdi ben bu arabayı nete koysam sadece Ms+warex+montaj 8 milyar ben arabayı bedavaya vericem demek umarım anlatabilmişimdir.
Benim arabada köpek gbi gidiyo ama Ms ile daha rahat ve daha farklı yürücek ve disbiritör ve debimetre 'den kurtuluyorum en basiti bu
1 aydır araba ile uğraşıyorum yapılanları listelicem rakamlarıda listelicem bak masrafa 1 ayda 14 milyar para harcadım
Emirhan Altınbay
205 GTi
5500'den Sonra Başlayan Hayat Geç Kalınmış Bir Hayattır...
Erkekler evde en son sözü söyleyen kişidir ve genellikle söyledikleri son söz " tamam aşkım" dır
göksel hocam 205 uzerındekı sıstem çok ılkel bır sıstem, vede artık kullanımdan ötürü çok kaybı var. Bahdettıgınız o düşük devırlerdekı ılerı geri silkeleme her 205de vardır onun sebebıde ustundekı zamana yenik düşmüş jetronic beyin sistemidir, ms in artıları muhakkak var, ama 2.5 3 milyara değecek bir artısıda yok. Hp olarakta 3000 Tl verip ms yaptırıp bir 8v 205 den çok fazla bir şey beklemek çok yanlış olur. Diycek olursanız ben swap yapıcam egzantrik takıcam itb yapıcam zaten alınması gereken bir sistem. Uzn lafın kısası 8v bir motora öyle bir para harcamak ziyandır. Kulak ıcınde size bu aksam resim aticam![]()
Emirhan kardeşim ben bir insana bir kere konuşma taraftarı olan birisiyim, en basta dediğim gibi mi16 volan alırsan kendi başka balatanı kullanırsın, okuyucularda okadar pahalı değil, çark mark dediğin olaylar eski mevzular, illakı yapıcam diyorsan bunlar zevk işi vericeksin o paraları.![]()
GSkill çok sağolasın bilgilendirme için.
debi ve distirbutör için ince ayar yapılsa sanırım bu haliyle bile uzun yıllar binilir bu araca. en azından benim rolanti ve düşük devirde tekleme dışında hiçbir sorunum yok. (elektriksel bazı problemler hariç). gayet iyi kaçıyor da. takoz resimlerini de bekliyorum ayrıca
bunu çok kere konuştuk belki ama bu debi ve dist için pratik ayar ve önerin var mıdır?
Emirhan çok ciddi rakam gerçekten. ben cesaret edemezdiminşallah sağlıcakla ve kazasız binersin. görmekte nasip olur inşallah
![]()
mi16 volanta bakıyorum ancak harun yurt ile konuştm ve oda dedi ki zaten 306 gti volant olmaz farklı dişler uymaz uyduramazsında dedi.Ama 306 1.8 motorunun volantı direk oluyo dedi şimdi Ms geçicez o bile sıkıntılı bi durum inanın hangi parça oluyo onu bile bulamıyorum.
net bilgi yok ortada ancak kime sorduysam 306 GTi volantının 205 GTi'ya uymadığını sölüyor.
Emirhan Altınbay
205 GTi
5500'den Sonra Başlayan Hayat Geç Kalınmış Bir Hayattır...
Erkekler evde en son sözü söyleyen kişidir ve genellikle söyledikleri son söz " tamam aşkım" dır
Emirhan senin motor ne şimdi? 205 mi 306 mı?
XU5 XU7 XU9 Motorların baskı balataları tek tip, volanda ust mesajlarda söylediğim gibi 306 1.6 ve 1.8 olan 8v motor seçeneği olan motor ile 205 motoru aynı sadece onlarda okuyuculu tip volan var bu yüzdende onların beyin sistemi daha gelişmiş, 306 1.6 1.8 8v motor içi tesisati beyni alıp takarsan, debimetre distribitorden kurtulmuş olacaksın. Dediğim arkadaşla görüş o volanı almaya bak niyetin var ise. En onemlidi önce ne yapmak istediğine karar ver
Gskill in dediği çok mantıklı sadece mi16 volant ile kendi baskı balatan ile kullanabilirsin 106 veya partnerin sensörleri 50 tl boyları uyuyorsa sıkıntısız kullanırsın 306 gti olmasına gerek yok dün baktım biraz yurtdışındaki forumlarda herkes mi16 volant kullanıyor.
Ben geçen ay 3500 e komple faturalı 206 gti motoru aldım 5.5, 6k gibi rakamlara çıkıcaksan komple motor al immosunu iptal ettirt kendi aracına tak elindeki motoruda parça parça satar o para ile de ms alırsın.
eğer ms sisteme geçeceksen emirhan kesinlikle volan'dan okut çark yapma zırt pırt sıkıntı yaşıyorsun eğer okuyucu kayar eder ayar kaçar gerek yok işin orjinal bir şekilde olmasına bak volan al tak inan daha iyi ve sağlıklı bende o sistemle yürüyorum çünkü
Onurcan Korkmaz
Bemaps Chiptunıng
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)