Soyledigim sistem için gaz kelebeği almasına gerek yok sadece 306 tipi tps kullanması yeterli. oksijen sensorunun sıfırı 160 170 Tl bu gunki şartlarda beyin ve tesisati 500 600 Tl verip alınabilir, toplam maliyet taslar patlasın her şey dahil 1500 Tl tutmaz, gerçi siz bu işin ticaretini yaptığınız için ms olmadan olmaz bu işler. Arkadaş ozaman çıkarttığım, masrafın üstüne versin size 500 tl, 2000 liraya yapın ms3 kullansın olmaz mı?
Dostum bu işin ticaretini yapıyorum ok ama farkettiysen şuan bilgi paylaşıyorum sözüm meclisten dışarı ama art niyetim olsa ne bilgi veririm nede paylaşımda bulunurum bakarım keyfime, siteye üye birçok motor ustası var herhangi bi mekanik arıza ile ilgili veya turbo konusu açıldığında çoğu bilgi paylaşıyorlar onlarada aynı şekilde yazılar yazmanı temenni ediyorum. Beyin olsun mekanik olsun kim ne konu açtıysa bilgim dahilinde yardımcı olmaya çalışmışımdır beni tanımadan önyargılı yazılar yazman hiç doğru değil.
Bahsettiğin şekilde tesisat volan ıvır zıvır min 1500 tutar bunu takıp çalıştıracak elektrikçide en kötü 300 alır 1800tl eder taktığın ecu 1.6 ve x cc li bi enjektöre göre ayarlı sen bunu tamamen farklı ve ekonomiden bi haber olan 1.9 bir arabaya takıp nasıl yürümesini bekliyosunki mutlaka bi müdahaleye ihtiyaç var buda en uygun safc ile olur onunda fiyatı 300 - 400 tl artı montajı ve ayarı olucak yani senin dediğin sistem ile arabayı yürütmeye çalışsak rakam min 2000 - 2500 tl leri buluyor bunun üstüne 500 daha konulur ve ms yapılır gayetde sağlıklı olur.
Merakımdan soruyorum senin 205 deki tu5 motoru nasıl kontrol ediyosunuz orj beyinmi var yoksa aftermarket bişiler varmı?
şöyle bir durum var mi16 volantı tamam takılır ama baskı balatasıda olması lazım mekanik 205çi kim varsa sordum bu şekilde söyledi yoksa benım işime gelir mi16 volantı takar devam ederim.
En son adapazarı tarafından 205 ustası bi abimle konuştum oda aynı şeyi söyledi en rahatı 306 GTi volant,306 GTi baskı balata ve volant okuyucu ile çok rahat edersin ben yaptığım tüm 205'leri bu şekilde yaptım dedi.
İşin bütün espirisi 306 GTi volantının üzerinde bulunan 60'20 sensördür istersen senin volantı tornacıya ver işini bilen tornacı yapar ama gerek yok aynı rakamlara gelir en güzeli orjinal olsun dedi ve o yüzden 306 GTi volant,baskı balata ve volant okuyucuyu aldık.
Ayrıca erdem mi16 volant yokmuş efe'de ikitellideki bütün pejocuları gezmişimdir hemen hemen hiçbirinde yok.
Bu arada o kadar tutmaz diyenler vardı rakamlar ise 306 GTi volant 300TL ,306 GTi baskı balata 330TL,306 GTi volant okuyucu 60 TL ve rolanti motoru aldım 106 GTi'ınkini oda 30 TL hepsi 720 TL rakamı buldu.
Benim elimde bu arabayı kaportadayken 306 GTi-6 motoru vardı sonra aksilikler oldu biri çıkıp iyi para verince verdim.yoksa aklımdaki farklı motordu ki olmadı ama ileride olucak 306 olur 106 olur ew10 olur .
Emirhan Altınbay
205 GTi
5500'den Sonra Başlayan Hayat Geç Kalınmış Bir Hayattır...
Erkekler evde en son sözü söyleyen kişidir ve genellikle söyledikleri son söz " tamam aşkım" dır
205 1.9 GTi motor orjinal bişy yok ama gerçekten bu Ms işinin bu kadar rakamları bulacağını bilseydim hiç girmezdim motora harcanının yanı sıra Ms+warex zaten ciddi rakamlar buluyo komedi
İnşallah değer şimdilik araç çekme belgeli işlerimiz bitsin muaneye girip trafikteyiz ve inadına her gittiğim yere GTi ile gidicem ki diyoruz ya trafikte 205 yok diye
Emirhan Altınbay
205 GTi
5500'den Sonra Başlayan Hayat Geç Kalınmış Bir Hayattır...
Erkekler evde en son sözü söyleyen kişidir ve genellikle söyledikleri son söz " tamam aşkım" dır
Öncelikle Şunu Söylemek İsterim, İllaki 1.6 Beyin Kullanılmasını Gerektirecek Bir Durum Söz Konusu Değil, Bu Motor XU7 Olur XU9 Olur XU10 Olur, Ülkemizde Olan XU10J2 Motoru 2.0 8v 122 Hp Bir Makinadır. 1.9 GTI İle Tek Farkı XU10J4 155 Hp Makinanın Sadece Pistonu 8v`e Göre Uyarlanmış Döküm Blok Halidir. Üst Kapak Portlarıda Biraz Farklı Tipte Olur Emme Sibopları 1mm Daha Büyüktür GTI`a Göre. Yani Beyin Olarak İllaki 1.6 1.8 Diye Bir Kısıtlamaya Gidilmesine Gerek Yok 2.0 8V Beyini Takılıp Bahsettiginiz Parçalara Masraf Yapılmasına Gerek Yok. Ben Ufak Caplı Uygulamarda Aftermarket ECU`lara Çok Karşıyım Cünki Ticaret Zihniyeti Oldugu Icın Maliyetleri Baya Bir Yükseliyor. Vede Yurtdısındakı Satıs Fiyatlarını Az Cok Bildigim İcinde Göz Göre Göre %100 Daha Fazla Para Vermek Bana hiç Akıllıca Gelmiyor.! Ama Sunuda Söylemek İstiyorum Bahsettigimiz Araba 205 GTI, 20 Yasında Bir Araç Üstündeki 8V Makinanın Bu Saatten Sonra hiç Kimseye Bir Faydası Olmaz, Yani Onu Extreme Yürütmeye Kalkmak Vakit Kaybından Başka Birşey Olmaz Benim Görüşüm. Ama Şuda Bir Gercek XU10J4RS Bir Makina KOyulup ITB Egzantrik VS Yapılacaksa Zaten Bir Çok Masrafa Hazırlanılmıs Demektirdirki Zaten MS Fiyatı Devede Kulak Kalır Alınmaması Icın Hiç Bir Sebep Yoktur MECBURİDİR. Yani Şimdi Emirhan Buna Farzı Misal Yaptı 4000 Lira Masraf, Oldu MS Kapağı Sonda Bir 106 GTI Gelicek 2`de Bayıltıp 3`te Ayıltınca Ozaman Anlıycakkı 205`i MS De KurtaramamışAma Benim Söylemek İstedigim Günlük Olarak Ekonomik Ve Stabil Sorunsuz Olarak 1.8 2.0 Bir 8V Tesisati İle Bence Daha Güzel Olur Düşüncesindeyim, Kesinlikle Size Karsıda Bir Ön Yargı Yok İçimde, Ama Dedigim Gibi 205 GTI İçin 4000 5000 TL Sadece MS İçin Günah. Bu Arada Kendi Aracım TU5JP4S Makina, Sistem Komple OEM 1AP41 ECU
Tabi doğru sölüyosun ki şuan o paralar senınle gecende konustuk yazık günah ama sıkıntısız bineceğim bi motor koyma düşüncesindeyim
Ki aklımda 306 GTi motoru varken 1,2 motor tipi daha düşüncelerindeyim tabikide bu zaman+para+imkan meselesi şahsen erdemin arabayı gördüm sıka sıka gidiyodu sonra baktım nete videolara sıkmadığı yer yok![]()
Emirhan Altınbay
205 GTi
5500'den Sonra Başlayan Hayat Geç Kalınmış Bir Hayattır...
Erkekler evde en son sözü söyleyen kişidir ve genellikle söyledikleri son söz " tamam aşkım" dır
Sen Ona MS`de KOysan Gene Sıkıntı Cıkartır Makina Eski, Bascaksın Contası Yanıcak, Bascaksın Bir Yerleri Kırılcak, Bascaksın Yatak Sarıcak, Bitmez O Makinaların Derdi. Ben Oldum Olası Zaten XU Motoru Pek Sevmem Hele XU9J4 MI16`dan Sonra Çıkarttıgı 2.0 16V Makinalara Küllüm Ayarım.Bu Zamandan Sonra Bir Swap Yapılacaksa EW10 206 GTI & RC Motoru Yapılmalı, Parça Bol Önü Çok Açık, Aluminyum Blok Hafif, BE4 Şanzıman Çok Sağlam. EW10 Bir Makına Yaplıp ITB Egzantrik 220+ Bir Gücle 205 Gibi Hafif Bir Kasada Çok Güzel Olur. TU5 1.6 16V Makina İlede Çok İyi Sonuçlar Alınır, Yani XU10 Haric Her Swap Bence Çok DaHa İyi Olur Kanaatindeyim.
Yazdıklarına sonuna kadar katılıyorum. Bahsettiğin şekilde 306 sistemi ile olur dersen en uygun maliyetle 1.6 veya 1.8 in sistemi gibi gözüküyor ama bence en kötü safc kullanmak gerekli. Ms in öne çıkan tek yönü maliyet onuda eğer kendin yaparsan geçerli başkası toplasın tesisat çeksin ayar yapsın vs. Dersen maliyet ortada bunada yapabilecek bişi yok çünki kimse yoktan yere kimsenin motorunun kırılma riskini göze almaz.
Zamanında arkadaşım 3 tane 205 aldı hepsiylede beraber uğraşmışızdır biri standartdı biri mi16 biride turboluydu güzelmi güzeldi ama artık bloklar da kapak vs. De Hep eskidi ve üzerlerinde yılların yorgunluğu var yükleme yapılacaksa daha ii motorlar var ama kişinin tercihine kalmış.
Emirhan Altınbay
205 GTi
5500'den Sonra Başlayan Hayat Geç Kalınmış Bir Hayattır...
Erkekler evde en son sözü söyleyen kişidir ve genellikle söyledikleri son söz " tamam aşkım" dır
Peki bugün günümüzde 205'in üzerine EW10 yada bi RC motoru koymak istesek ne gibi değişiklikler yapmak lazım şanzıman aks falan çok uğraştırıcı mı yoksa ufak dokunuşlarla iş bitiyo mu
Emirhan Altınbay
205 GTi
5500'den Sonra Başlayan Hayat Geç Kalınmış Bir Hayattır...
Erkekler evde en son sözü söyleyen kişidir ve genellikle söyledikleri son söz " tamam aşkım" dır
Aks Değiştirmiyorsun, Yurtdışında 2 Model Var, Fransızlar Genelde Sanzıman Tarafına Bir Ara Parça Yapıp Üzerine Koyyolar, Normalde Motoru Direk Koydugun Zaman Üst Kulak Ve, Alt Travers Denk Geliyor Sanızman Tarafı Denk Gelmıyor, Onada Ara Bir Parça İle Ayarlayıp Direk Koyuluyor. Ben Bir Rusun Yaptıgını Gördüm Harbiden Salak 3 Kulagıda Kafasına Göre Yapmıs Ne Yaptıgını Oda Anlamamıs![]()
Örnek Bir 2.9 16V ew10 Swap 205 GTI
https://www.youtube.com/watch?v=UhyyJHgw5TM
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
arkadaşlar;
yahu ben şimdi olayı tam anlamadım. benim araç 95.000 binde motora hiç ellenmedi. şimdi bu motor ile basıyorum 200 km rahat görüyorum. gazda hemde. bunu her zaman değil kurum atmak için yapıyorum ara sıra. bizim motorlar bu kadar zayıf mı? basmakla yanlış mı yapıyorum? yoksa bu durumdaki aracın motoru iyimi? aydınlatırsanız sevinirim...
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)