User Tag List

16 sonuçtan 1 ile 16 arası

Konu: Kam mili hall sensörü

  1. #1
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Arrow Kam mili hall sensörü

    Merhaba kam mili hall sensörü ne işe yarar ve her motorda bulunur mu ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  2. #2
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kam mili sensoru egzantrigin pozisyonunu ecu'ya bildiren sensor. Hall onun tipi. Ecu'lu butun araclarda var midir? Bilemiyorum dunyadaki tum araclarla ilgili konusmak zor degisken subab zamanlamasi olan araclarda sart ama digerlerinde crank position sensorle de islerini gorebilirler belki, sonucta trigerin dis atlayacak hali yok normal sartlarda
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  3. #3
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Her motorda bulunurmu derken yani motorun olmazsa olmaz sensörlerinden midir demek istedim.Görevine bakıyorum da krank sensörüde aynı zamanda bu sensörün yaptığı işi yapabiliyor.

    Krank mili sensörüne ekstra olarak birde bu sensörün olmasının avantajı nedir ? Mesela bildiğim kadarıyla CA18DET - SR20DET lerde hem krank sensörü var hemde kam mili sensörü var.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  4. #4
    Bulut Y. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    3.868
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Vq35de de de var. Bozulduğu halde vuruntu ve geç çalışma yapıyor. Ben 3 unu yeni değiştirdim

  5. #5
    HkN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    İstanbul-Bartın
    Mesaj
    1.566
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bazen bizim araçlarda sente filan bozuk olduğunda arızasını verebiliyor. İkisinin sağlamasınıda yapıyor olabilir.

  6. #6
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Cevaplar için teşekkür ederim fakat daha net cevaplara ihtiyacım var.

    "Krank mili sensörüne ekstra olarak birde bu sensörün olmasının avantajı nedir ?"
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  7. #7
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Cevaplar için teşekkür ederim fakat daha net cevaplara ihtiyacım var.

    "Krank mili sensörüne ekstra olarak birde bu sensörün olmasının avantajı nedir ?"
    abi sequential çalışma için diye biliyorum ben ama..
    2-2 değilde tek tek ateşleme ve injeksiyon için.
    If you have no LAG, you have no turbo..

  8. #8
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Teşekkür ederim sequential olayını araştırıyorum.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  9. #9
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    öncelikle hall bir sensör çeşidi
    (hall effect sensor)
    dolayısı ile kam sensörüne takılı olan bu sensor başka çeşit bir sensörde olabilir.

    bu sensor ne işe yarar?
    kam miline takılan bu sensör ile krank milinde bulunan krank sensörü beraber kullanılarak tam 1. silindirin üst ölü noktası tespit edilir. amacı o dur.

    beyin 1. pistonun en üst noktada olduğunu bu iki sensörden gelen bilgiler sayesinde anlar
    yani zamanlama için lazım.

    bunu tespit etmenin başka yollarıda var elbet
    ama neden kam sensörü kullanılır sorusunun cevabı budur.

  10. #10
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Peki bu sensörün kullanılmasının artısı nedir ? Bazı motorlarda olmuyorken bazılarında oluyor bunun nedeni nedir neye göre ekleme gereği duyuluyor yada duyulmuyor?

    Aklıma gelen, bu sensör olduğunda yakıt ve ateşleme haritası üzerinde daha ince ayarlamalar yapılabiliyor olması fakat emin değilim bunu öğrenmek istiyorum esasında.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  11. #11
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    öncelikle hall bir sensör çeşidi
    (hall effect sensor)
    dolayısı ile kam sensörüne takılı olan bu sensor başka çeşit bir sensörde olabilir.

    bu sensor ne işe yarar?
    kam miline takılan bu sensör ile krank milinde bulunan krank sensörü beraber kullanılarak tam 1. silindirin üst ölü noktası tespit edilir. amacı o dur.

    beyin 1. pistonun en üst noktada olduğunu bu iki sensörden gelen bilgiler sayesinde anlar
    yani zamanlama için lazım.

    bunu tespit etmenin başka yollarıda var elbet
    ama neden kam sensörü kullanılır sorusunun cevabı budur.
    Tamamda sadece crank position sensor olsa da bu ust olu nokta tespiti yapilabilir illa cam position sensore gerek yok
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  12. #12
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki bu sensörün kullanılmasının artısı nedir ? Bazı motorlarda olmuyorken bazılarında oluyor bunun nedeni nedir neye göre ekleme gereği duyuluyor yada duyulmuyor?

    Aklıma gelen, bu sensör olduğunda yakıt ve ateşleme haritası üzerinde daha ince ayarlamalar yapılabiliyor olması fakat emin değilim bunu öğrenmek istiyorum esasında.
    Tek basina crank pos sensor motorun calismasina yeterli gelir ancak cam pos sensor ile birlikte, ECU cok daha yuksek cozunurlukte bir bilgi sahibi olur.

    crank pos sensor krank usttemi alttami bunu gormeni saglar, ama 4 zamanli bir motorda crankin her 2 turunda 1 atesleme yapilir.

    1 krank asagi gidiyor, intake
    2 krank yukari cikiyor, compression
    3 krank asagi gidiyor, power
    4 krank yukari cikiyor, exhaust

    krank asagiya giderken ya da yukari cikarken motorun hangi adimda oldugunu ECU'nun tam olarak anlayabilmesi icin o kam miline ihtiyaci var kisaca.

    Bu sayede motor ilk calistirmada filanda zirt diye calisir, cam pos sensor olmasa giv giv giv giv ettirip ecu'nun ateslemeyi becermesini beklemek zorunda kalirsin. Ha bu sekilde de calismaz mi? ureten buna gore uretirse calisir niye calismasin. Karburatorle de otomobiller calisabiliyor illa enjeksyonlu olmak zorunda degil ama sistem olarak daha ilkel kaliyor haliyle, senkronizasyon handikaplari olabilir belki yuksek devirlerde cam pos olmayan bir sistemin vs vs...
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  13. #13
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aslında benim yazdıklarımın aynısını biraz daha uzatarak yazmışsın güneş

    ayrıca yukarda bak ne demişim
    bunu tespit etmenin başka yollarıda var elbet

  14. #14
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu yeterli oldu çok teşekkür ederim
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  15. #15
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.317
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Konu genel bölümüne taşınmıştır
    Built to fall....

  16. #16
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aslında benim yazdıklarımın aynısını biraz daha uzatarak yazmışsın güneş

    ayrıca yukarda bak ne demişim
    bunu tespit etmenin başka yollarıda var elbet
    Gozumden kacmis
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •