Merhaba kam mili hall sensörü ne işe yarar ve her motorda bulunur mu ?
Merhaba kam mili hall sensörü ne işe yarar ve her motorda bulunur mu ?
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
kam mili sensoru egzantrigin pozisyonunu ecu'ya bildiren sensor. Hall onun tipi. Ecu'lu butun araclarda var midir? Bilemiyorum dunyadaki tum araclarla ilgili konusmak zordegisken subab zamanlamasi olan araclarda sart ama digerlerinde crank position sensorle de islerini gorebilirler belki, sonucta trigerin dis atlayacak hali yok normal sartlarda
![]()
You call it turbo lag , i call it foreplay ...
Her motorda bulunurmu derken yani motorun olmazsa olmaz sensörlerinden midir demek istedim.Görevine bakıyorum da krank sensörüde aynı zamanda bu sensörün yaptığı işi yapabiliyor.
Krank mili sensörüne ekstra olarak birde bu sensörün olmasının avantajı nedir ? Mesela bildiğim kadarıyla CA18DET - SR20DET lerde hem krank sensörü var hemde kam mili sensörü var.
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
Bazen bizim araçlarda sente filan bozuk olduğunda arızasını verebiliyor. İkisinin sağlamasınıda yapıyor olabilir.
Cevaplar için teşekkür ederim fakat daha net cevaplara ihtiyacım var.
"Krank mili sensörüne ekstra olarak birde bu sensörün olmasının avantajı nedir ?"
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
Teşekkür ederim sequential olayını araştırıyorum.
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
öncelikle hall bir sensör çeşidi
(hall effect sensor)
dolayısı ile kam sensörüne takılı olan bu sensor başka çeşit bir sensörde olabilir.
bu sensor ne işe yarar?
kam miline takılan bu sensör ile krank milinde bulunan krank sensörü beraber kullanılarak tam 1. silindirin üst ölü noktası tespit edilir. amacı o dur.
beyin 1. pistonun en üst noktada olduğunu bu iki sensörden gelen bilgiler sayesinde anlar
yani zamanlama için lazım.
bunu tespit etmenin başka yollarıda var elbet
ama neden kam sensörü kullanılır sorusunun cevabı budur.
Peki bu sensörün kullanılmasının artısı nedir ? Bazı motorlarda olmuyorken bazılarında oluyor bunun nedeni nedir neye göre ekleme gereği duyuluyor yada duyulmuyor?
Aklıma gelen, bu sensör olduğunda yakıt ve ateşleme haritası üzerinde daha ince ayarlamalar yapılabiliyor olması fakat emin değilim bunu öğrenmek istiyorum esasında.
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
Tek basina crank pos sensor motorun calismasina yeterli gelir ancak cam pos sensor ile birlikte, ECU cok daha yuksek cozunurlukte bir bilgi sahibi olur.
crank pos sensor krank usttemi alttami bunu gormeni saglar, ama 4 zamanli bir motorda crankin her 2 turunda 1 atesleme yapilir.
1 krank asagi gidiyor, intake
2 krank yukari cikiyor, compression
3 krank asagi gidiyor, power
4 krank yukari cikiyor, exhaust
krank asagiya giderken ya da yukari cikarken motorun hangi adimda oldugunu ECU'nun tam olarak anlayabilmesi icin o kam miline ihtiyaci var kisaca.
Bu sayede motor ilk calistirmada filanda zirt diye calisir, cam pos sensor olmasa giv giv giv giv ettirip ecu'nun ateslemeyi becermesini beklemek zorunda kalirsin. Ha bu sekilde de calismaz mi? ureten buna gore uretirse calisir niye calismasin. Karburatorle de otomobiller calisabiliyor illa enjeksyonlu olmak zorunda degil ama sistem olarak daha ilkel kaliyor haliyle, senkronizasyon handikaplari olabilir belki yuksek devirlerde cam pos olmayan bir sistemin vs vs...
You call it turbo lag , i call it foreplay ...
aslında benim yazdıklarımın aynısını biraz daha uzatarak yazmışsın güneş
ayrıca yukarda bak ne demişim
bunu tespit etmenin başka yollarıda var elbet
Bu yeterli oldu çok teşekkür ederim![]()
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)