User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
34 sonuçtan 20 ile 34 arası

Konu: Decomp. plate sonrası triger kayışı

  1. #20
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı RCkid Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    biri devirdaimde olmak üzere iki tane gergi var


    foto varmı?
    körler sağırlar

  2. #21
    RCkid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.770
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    foto varmı?
    ne yazıkki yok
    USPerformance by UtkuSelamoğlu
    https://www.facebook.com/Thresholdoftimingadvance

    100-200 km/h 5.761sec

  3. #22
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı RCkid Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ne yazıkki yok


    çekebilirseniz bakmak isterim
    körler sağırlar

  4. #23
    RCkid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.770
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yarın çekip koymaya çalışırım
    USPerformance by UtkuSelamoğlu
    https://www.facebook.com/Thresholdoftimingadvance

    100-200 km/h 5.761sec

  5. #24

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    06
    Mesaj
    2.084
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    zaten varya sovmemek elde degil.
    bilmem kac bin dolar harcayip en iyi markalarin parcalarini aliyorsunuz. yok fullrace manifold sasiye deger, yok flexysi patlar, dp nin contasi kalin olur, hksnin intercooleri direksiyon mafsalina deger, sanziman getirirsin grup miline siki gecer yaglama az olur.

    bu adamalarin yaptigi kitlerede verilen paralarada yaziklar olsun diyorum.

  6. #25
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı khan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    trigerin hızı onemli degil dis sayısına gore mantık calısır. diger kayıslarda hız onemlidir ama trigerde dis sayısı onemlidir. 2 dis bile orjinal kayısta nasıl etki eder 106 ve saxocu arkadaslar bilir. o yuzden kesinlikle ve kesinlikle onermiyorum ben triger degistirmeyi ha degiseceksede oturup hesap kitap yapıp yine baska bir triger kayısı ile degismeli. normal bir kayıs olmaz. imprezaların orjinal triger kayısları bile karbon kevlardır.
    ornek olması acısından veriyorum.
    imprezaların trigeri en uzun triger kayısıdır ve 144 distir. her bir dis 2.5 derecedir. siz bu kayısı uzattıgınızda veya farklı dis sayısına gectiginizde her bir dis 2.2 dereceye veya 2.8 dereceye tekabul eder ise butun timingler karısacaktır.
    zaten eğer yeni bir kayış alınacaksa aynı diş tipine sahip ve aynı sınıfta bi kayış almak gerekli. çünkü triger kayışları ömür olarak kritik kayışlardır. pejonun kullandığı kayışın numarasından bakıp katologdan aynı diş tipi ve sınıftan seçilmeli.

    ben kayışın uzayıp diş sayısının artmasında bir sakınca görmüyorum çünkü senkronize kayışlarda tahrik kasnağı 1 tur dönerse kayış uzunluğu her ne kadar uzun olursa olsun kayış aynı teğertsel hız ile dönecektir. teğetsel hız değişmediği sürece sürülen kasnağın açısal hızı da hep aynı kalacaktır.ama daha fazla da yazmaya gerek yok aslında.

    triger kasnağı devir sayısı*triger kasnağı yarıçapı=teğetsel hız.
    1000*50=50000

    teğetsel hız/egzantrik kasnak yarıçapı=egzantrik kasnağı devir sayısı
    50000/25=2000

    burada kayış uzunluğu ile alakalı bir değişken yok.

    Alıntı tool Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    anlamadigim bisey var;
    yuksek devir donulmeyecekse eger trigger guce neden dayanmasin?
    ömür olarak otomobil triger kayışlarının ömrünü sağlaması için şart. sonuçta içinde kullanılan materyaller değişkenlik gösteriyor. seçilecekse aynı kayıştan seçilmeli bence.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  7. #26
    portakal
    Misafir
    araya koyduğunuz conta kac mm ? triger kısa kalacak kadar nasıl yükseldi kapak, kac mm yükseldi?
    +/- 5-10mm gerdirme yada genişletme payı mutlaka olmalı gergi bilyasında.
    yada normal araçlardan cok farklı bir sistem mi var.

    Bu arad dayco gibi markaları küçük görmeyin, sağlam kayışlardır toda ile arasinda aşırı fark yoktur.
    Birini 100000 kullanıyorsan diğerini , işimi garantiye almak isterim diye düşünürsen 70000 kullanırsın.

  8. #27
    portakal
    Misafir
    Alıntı RCkid Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    biri devirdaimde olmak üzere iki tane gergi var
    devirdaim sabit değilmi ? yani gerdirme görevidemi yapıyor aynı zaman yoksa kayış üzerindeki çalışanlarımı anlatmak istedin?
    Sistemi merak ettim

  9. #28
    RCkid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.770
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dp'den gelen cevabı aynen kopyalıyorum:

    Hello Mustafa,



    Fitting another timing belt is not required, the original belt will fit perfectly. However because the head is lifted slightly it will require some fiddling with the timing alignment.

    It also easier to fit the belt if you remove the spanner, than fit the belt and refit the spanner.

    If you have any further questions feel free to ask.

    Kind regards,



    Dave
    DP-Engineering
    USPerformance by UtkuSelamoğlu
    https://www.facebook.com/Thresholdoftimingadvance

    100-200 km/h 5.761sec

  10. #29
    utkuselamoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    C:\WINDOWS\Microsoft.NET
    Mesaj
    1.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kesinliklen Kayiş değiştirilmez. DP ilen görüştüm. Timing decomp plate yüzünden değişicektir. Tam olarak ne kadar değiştiği sente de iken kontrol dial indicator kullanılarak ölçüle bilir. Çok çok problem yaratmaz ayarlana biliyor ise timing cam üzerinden ayarlanmalıdır.
    utku selamoğlu

  11. #30
    RCkid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.770
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çok şükür triger kayışımız ikna olup yerine oturdu bugün
    USPerformance by UtkuSelamoğlu
    https://www.facebook.com/Thresholdoftimingadvance

    100-200 km/h 5.761sec

  12. #31
    EEE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    AnK
    Mesaj
    2.365
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı RCkid Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    çok şükür triger kayışımız ikna olup yerine oturdu bugün
    neden olmamıs yada baska bır seymı denedınız
    sevındım olduguna
    Boşunamı Şehit Oldu O Kadar Vatan Evladı
    Uyanmak Gerek Uykulardan Artık


    POWERED BY EMS GARAGE(GARDIYAN)

  13. #32

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    06
    Mesaj
    2.084
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı OmerRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    zaten eğer yeni bir kayış alınacaksa aynı diş tipine sahip ve aynı sınıfta bi kayış almak gerekli. çünkü triger kayışları ömür olarak kritik kayışlardır. pejonun kullandığı kayışın numarasından bakıp katologdan aynı diş tipi ve sınıftan seçilmeli.

    ben kayışın uzayıp diş sayısının artmasında bir sakınca görmüyorum çünkü senkronize kayışlarda tahrik kasnağı 1 tur dönerse kayış uzunluğu her ne kadar uzun olursa olsun kayış aynı teğertsel hız ile dönecektir. teğetsel hız değişmediği sürece sürülen kasnağın açısal hızı da hep aynı kalacaktır.ama daha fazla da yazmaya gerek yok aslında.

    triger kasnağı devir sayısı*triger kasnağı yarıçapı=teğetsel hız.
    1000*50=50000

    teğetsel hız/egzantrik kasnak yarıçapı=egzantrik kasnağı devir sayısı
    50000/25=2000

    burada kayış uzunluğu ile alakalı bir değişken yok.



    ömür olarak otomobil triger kayışlarının ömrünü sağlaması için şart. sonuçta içinde kullanılan materyaller değişkenlik gösteriyor. seçilecekse aynı kayıştan seçilmeli bence.

    diger butun kayislar icin haklisin ama trigerde amac devir,hiz ve orandan daha farklidir. konu cozulmus nasil olsa

  14. #33
    gorke - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    Ist
    Mesaj
    2.029
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı khan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    zaten varya sovmemek elde degil.
    bilmem kac bin dolar harcayip en iyi markalarin parcalarini aliyorsunuz. yok fullrace manifold sasiye deger, yok flexysi patlar, dp nin contasi kalin olur, hksnin intercooleri direksiyon mafsalina deger, sanziman getirirsin grup miline siki gecer yaglama az olur.

    bu adamalarin yaptigi kitlerede verilen paralarada yaziklar olsun diyorum.
    gerçektende öyle. aracının modeline göre kit intercooler alıyosun, tamponun bazı noktalarında düzeltme yapıosun.full-race kit getirtiyosun manifoldu diğer motor elemanlarına değiyo.
    Sakin güç...

  15. #34
    Maxiboost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    4.266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    full-race gibi firmalarda illa değişmesi gereken veya gerekebilecek yerleri yazarlar. Kitler sadece sorunsuz al tak malzemeler değil ki aynı zamanda araca göre geliştirilmiş gerçekten en iyi performansı vermek için tasarlanan malzemerdir

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •