User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
29 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Cut out çalışma prensibi hakkında

  1. #1
    vtec26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    İzmir- Eskişehir
    Mesaj
    763
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Cut out çalışma prensibi hakkında

    Merhaba, amacım kabaca şöyle birşey yapmak,


    Ama benim istediğim şey o cutout denilen şey, egzoz çıkışının yönünü değiştirsin, yani gaz çıkışı ya sessiz susturucudan çıksın ya da sesli olandan çıksın.

    Bu istediğimin çözümü var mıdır acaba ?

    Örneğin resimde cutout kapalıyken sadece sessizden çıkarken, açık konuma geldiğinde her ikisinden çıkıyor.
    Naturally Aspirated FTW
    e36 3.28 Coupe individual

  2. #2
    Merthan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.874
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2 borunun tam birlestiği yere cut out koyucaksın ki kapattığın zaman orjinalden çıksın,açtığın zaman diğer borudan çıksın anladın mı?
    SUBARU TECNICA INTERNATIONAL

  3. #3
    maskaran - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    433
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çataldan çıkan borulara ayrı ayrı yani iki tane cutout yapacaksın başka yolu yok
    Direksiyonda eşek varsa, motor kaputunun içinde kaç beygir olduğunun hiç bir önemi yoktur. SÜRÜCÜ:

  4. #4

    Üyelik
    Sep 2012
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    861
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu senin istediğin sistem çoğu egzozcuda mevcut. tam ayrılan yere cut out taki gıbı ıkı kelebek sıstemı takılıyor bı yapı içerisinde. açık yada kapalı durumuna gore ya sesli, yada sessiz egzozun çalışıyor.
    Alıntı Gökhan Bilgin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    allah cümlemize akıl fikir versin

  5. #5
    vtec26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    İzmir- Eskişehir
    Mesaj
    763
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Merthan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2 borunun tam birlestiği yere cut out koyucaksın ki kapattığın zaman orjinalden çıksın,açtığın zaman diğer borudan çıksın anladın mı?
    Sen anlamamışsın sanırım,nereye koyarsan koy bi ucu açık olduğu için oraya hep hava geçişi olur
    yani senin iddana göre burayı açarsak diğer taraftan hiç hava çıkmıcak


    Alıntı maskaran Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    çataldan çıkan borulara ayrı ayrı yani iki tane cutout yapacaksın başka yolu yok
    Alıntı Etu55 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu senin istediğin sistem çoğu egzozcuda mevcut. tam ayrılan yere cut out taki gıbı ıkı kelebek sıstemı takılıyor bı yapı içerisinde. açık yada kapalı durumuna gore ya sesli, yada sessiz egzozun çalışıyor.
    Yapılıyorsa çok güzel , çünkü hiç denk gelmedi de merak etmiştim. İzmirde, Antalya da ya da Eskişehirde bunu yapabilicek usta var mıdır ki ?
    Naturally Aspirated FTW
    e36 3.28 Coupe individual

  6. #6
    Seven7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.426
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    18 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Selam, aynı kafadanız sanırım. Ben de bu sistem üzerinde çok düşündüm, hatta konusu;

    http://www.techturkey.com/forum/atmo...z-sistemi.html

    Madde madde yazarsam daha kolay olur sanırım;

    -Öncelikle bu sistemi yapman için aracın altında yer olması lazım. Bir egzozcuya gidip aracın altına bakmak gerekiyor. Aracın altında egzoz borusunun geçtiği yerden iki borunun geçebileceği şekilde bir çap var mı, bakılması gerek. Ayrıca bu çizdiğiniz sistemde orta susturucu ve kat yok. Hem susturucunun hem ayrı bir borunun geçeceği bir yer var mı hesaplamanız gerekli. Dışarı taşarsa hem kötü durur, hem sürter.
    -Ve asıl önemli konu, satılan cut-out sistemler ya A yolundan yada hem A hem B yolundan geçecek mantığında yapılıyor. Ama size sadece A yolu ve sadece B yolundan geçecek bir sistem gerekli. Bunun için;
    Birinci ihtimal custom bir şey yaptırmanız gerek iki boru arasında tek kapakçık kullanacaksınız. Bunu da kim yapar nasıl yapar kim uğraşır bilemeyeceğim. Buldunuz diyelim böyle birini, bi' Warex parası çıkar herhalde toplamda.
    İkinci ihtimal iki adet cut-out kullanmak. Yani biri A ve A-B iken diğer B ve A-B şeklinde çalışacak. Ama sıkıntı şu ki, görmediğiniz bir şeyi açıp kapatıyorsunuz. Olur da ikisini de kapalı konuma getirirseniz o egzoz gazını tahliye edemezseniz seyir halinde çok değişik şeyler olur.

    Sonuç olarak, ben vazgeçtim bu sistemden ve kumandalı son susturucu aldım mecburen. Umarım faydalı olmuştur yazdıklarım. Ben çok kafa patlattım, maalesef olmadı. Benim konuma bakarsanız iki egzoz değill tek egzoz koymayı düşünüyordum, yani kat ve orta susturucu ile sesi kesip açacaktım. Bu şekilde hem fazladan bir egzoz daha koymaya gerek olmayacaktı. Bu sistem için 500tl istemişti geçen sene., sesi kesme konusunda da garanti vermemişti usta. Bu da bir kriter olabilir belki sizin için. Edindiğim tecrübeleri paylaştım. Konuyu takipteyim.

    Not: A yolu sessiz egzoza giden yoll, B yolu sesli egzoza giden yol.

  7. #7
    vtec26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    İzmir- Eskişehir
    Mesaj
    763
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben aracıma çift çıkış egzoz yapmayı düşünüyorum. Önceki aracımda da komple düz boru ve orj son kullanmıştım, sesi kesyordu ufak cızırtılarda hoşuma gidiyordu. Burda ise arkadan bakıldıgında 2 tane egzoz gözükecek (normal küçüklükte egzoz kafası ) ama düğme-kumanda ile ya orj egzoza ya da öbür egzoza geçicek. 2 cutout kullanma fikri aklımda zaten ama belki bilmedğim bir sistem vardır diye buraya sormak istedim.
    Kesinlikle varex değil amacım.
    çift çıkış egzoz, biri sessiz biri sesli

    Edit: Sizin konuyu inceledim. Ben zaten komple düz borudan sonra orj son susturucuyu koymayı istiyordum, o kadar kesilen ses yeterli benm için @seven7
    Naturally Aspirated FTW
    e36 3.28 Coupe individual

  8. #8
    B.Koçer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    31
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    9.287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    52 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu paraya bi warex alır keyfini sürersin

  9. #9
    sde30 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Ümraniye
    Mesaj
    684
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bi ara bende düşünmüştüm böyle birşeyi

    Hidrolik pompa ve ekipmanları satılan bir dükkanda tek girip çift çıkan musluk tarzı birşey buldum kolu çevirdiğinde birini açarken diğerini kapatıyor tam aradığım şeydi aslında ama ebatı küçük olduğu için işimi görmedi

    Eğer bahsettiğim musluğun büyüğü varsa tamda aradığınız şey o ama benim sorduğum yerler bulamazsın demişlerdi o dönem bende bıraktım yakasını
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene....

  10. #10
    S1NAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    Bayrampaşa / İST
    Mesaj
    424
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı B.Koçer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu paraya bi warex alır keyfini sürersin
    +1
    The Best or Nothing

  11. #11
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2 Vana kullanmak başka şuanda hazır bir çözümü yok...

    Uğraşıp üretseniz bile mekanik çalışması açısından çok sağlıklı bi yolu yok gibi..
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  12. #12
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.376
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sabrınız varsa olsa olsa 3 yollu vanalar ile olur. Onuda hazır ölçü olarak bulmanız çok zor, cncde falan özel yaptıracaksınız. Kimse uğraşır mı uğraşsada ne kadar verimli olur tartışılır.

    ihtiyacınız olan vana şekli şöyle;


    vanayı özel yaptır tesisatını özel yaptır falan derken bi varex parası çıkar heralde

    ayrıca bir de ekleme, böyle birşey yapıp egzoz sistemine bağladığınızda sistemdeki akışın içine etmiş olursunuz

  13. #13
    vtec26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    İzmir- Eskişehir
    Mesaj
    763
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Varsa 300 liraya varex hemen alalim
    Çözüm var mi diye sordum varex dediniz. Arkaya çift cikis egzoz düşünüyorum dedim. 2x varex e 600 lira vermeye raziyim... Klasik cevaplar

    Muhtemelen 2 cut out kullanirim ama o soylenilen 2 li vana gibi birseyi uydurursak cok guzel olur
    Naturally Aspirated FTW
    e36 3.28 Coupe individual

  14. #14
    vtec26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    İzmir- Eskişehir
    Mesaj
    763
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Y.Emre Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sabrınız varsa olsa olsa 3 yollu vanalar ile olur. Onuda hazır ölçü olarak bulmanız çok zor, cncde falan özel yaptıracaksınız. Kimse uğraşır mı uğraşsada ne kadar verimli olur tartışılır.

    ihtiyacınız olan vana şekli şöyle;
    [IM]http://img175.imageshack.us/img175/5813/3yolluvanahl6.jpg[/IMG]

    vanayı özel yaptır tesisatını özel yaptır falan derken bi varex parası çıkar heralde

    ayrıca bir de ekleme, böyle birşey yapıp egzoz sistemine bağladığınızda sistemdeki akışın içine etmiş olursunuz
    Tam anlamis degilim giriş cikis neresi ? Nasil olacak sadece 1 sistemden gazin cikisi ?
    Naturally Aspirated FTW
    e36 3.28 Coupe individual

  15. #15
    rcpyldz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    41
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    721
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    koyacağınız 2. susturucu benzin hortumlarına yakın olacaktır..

  16. #16
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.376
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)


    Eksik yazmışım biraz, alttaki Y gibi olan kısmın olmadığını düşünün öncelikle. Üstte 300lh yazan yer manifolldan gelen egzoz hattı olsun, ortadaki üçgen parçada akışın yönünü belirleyecek olan parça,

    1 konumunda, o üçgen resimde 700lh yazan tarafa tamamen dönecek ve onu kapatacak 1000lh yazan hat açık kalacak sadece.
    2konumunda 1000lh yazan hatta dönüp diğer hattı kapatacak akış sadece oradan olacak. Böylelikle 2 hattan aynı anda akış olmayacak.

    bu vanayı istediğiniz ölçülerde yaptırmak zor/maliyetli olabilir. vana yapıldı diyelim, ya bi kol takıp arabanın altına uzanıp çevireceksiniz, ya motor takacaksınız ama onda da özel yapılmış devre gerekeceknerde başlayıp nerde duracağını bilmesi için. Hakı b.'nu kurtarırmı bilmem

  17. #17
    vtec26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    İzmir- Eskişehir
    Mesaj
    763
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı rcpyldz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    koyacağınız 2. susturucu benzin hortumlarına yakın olacaktır..
    Orta susturucudan sonra gelen boşlukta olacagi için benzin hortumlarini gecmis oluyor

    @Y.Emre
    Bizden o sistemden bahsediyoruz. Acaba var midir sadece yon belirleyen birşey
    Naturally Aspirated FTW
    e36 3.28 Coupe individual

  18. #18
    01ayk01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    34
    Şehir
    Adana - Los Angeles
    Mesaj
    1.390
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    cift vana isi sakat. gozle gormedigin icin sikinti yaratabilir. ikisininde kapali kaldigini varsayarsak motora zarari olabilir. bosa heyecan aramayin bence. koyun tek cut out arkayada sag sol egzoz ucunu koyun devam edin. fiyat performans dengesine gore yapabileceginiz en iyi sistem bu simdilik.
    Alıntı Berkan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tatmin olan arkadaslar olarak elele tutuşup titreyerek boşalalım

  19. #19
    ErK_aY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.558
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)


    bu sistemden istersen elimde mevcut 1 ay kullanılmıs. 150 tl veririm

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •