User Tag List

14 sonuçtan 1 ile 14 arası

Konu: SWAP Nedir?

  1. #1
    DoctoR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    43
    Şehir
    Dünya...
    Mesaj
    443
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Exclamation SWAP Nedir?

    Uzun zamandır swap uygulanmış araçları merak eder ve inceler oldum. Forum’da swap yapılmış araçların konuları da var. Ancak bu konuya yabancı bir çok arkadaşımız olduğu gibi konuyla ilgili tecrübeli arkadaşlarımızda mutlaka vardır.

    Bir arkadaşıma Swap hakkında ne düşünüyorsun diye sorduğumda alakasız Adult içerikli mevzulardan bahsedince böyle bir konu paylaşmayı uygun gördüm...

    Swap konusuyla ilgili tecrübesi olan arkadaşların da paylaşımlarını bekliyorum. Özellikle maliyet ve uygulanabilirlik açısından, en mantıklı ve en çok tercih edilen swap seçenekleri hangi araçlardır. Hangi Honda modelleri swap uygulamasına daha uygun ve mantıklıdır? Maliyetler ve Yaşanan sorunlar nelerdir?

    Swap konusunda ben sadece bir başlangıç yaptım; konuyla ilgili tecrübesi ve bilgisi olan arkadaşların bu konuda bilgilerini ve tecrübelerini paylaşmalarını rica edeceğim...

    Swap nedir?
    “Swap” kelime olarak “değiştirmek, değiş tokuş etmek” anlamına gelmektedir. “Swap” kelimesi otomobillerin modifiiyesin de kullanılan bir uygulamanın tabiri haline gelmiş aslında. Yani mevcut aracınızı modifiye etmenin farklı bir yolu da denilebilir. Kaba tabirle mevcut aracınıza, teknik anlamda uygulanabilir olan önden çekiş , arkadan itiş olmasına göre değişen, daha güçlü bir versiyon yada modelin motor ve diğer aksamlarının, aracınıza uygulanmasıdır. Endüstriyel olarak uzun test süreçlerinden geçirilmiş olan atmosferik tip araçların, motor ömürleri sonradan turboyla modifiye edilmiş araçlardan hiç şüphesiz daha fazladır diye düşünüyorum. Sanırım swap işlemini çekici hale getiren sebeplerden birisi de budur.

    Günümüzde her motorun her araca uygulanabildiğini hiç şüphesiz görmekteyiz. Ancak bunlar maliyetle ilgili süreçler. Aracın orjinal karoserinde değişiklik yapılmadan uygulanabilen swap işlemlerinin, sürdürülebilir performans açısından daha iyi sonuçlar verdiğini düşünüyorum. Japon araçlarının özellikle Honda, Nıssan, Mazda vs gibi araçların swap işlemine daha uygun olduğunu ve bu konuda geniş bir ürün yelpazesinin olduğunu söylememiz gerek.

    Swap işlemi neden yapılır?
    Bence bunun en güzel cevabı elde edilen sonuçları görmek olacaktır.
    Tamamen keyfi bir işlem de olsa, bunun öncelikli sebebi güç artışı sağlayarak; aracı, aynı kasayı taşıyan araçlar arasında farklı kılarak, performans anlamında araca sınıf atlatmak amacıyla yapıldığını söyleyebiliriz.

    Swap işlemi nasıl yapılır?
    Bu konuda sadece teorik bilgi paylaşımında bulanabileceğimi belirterek, Swap işlemi konusunda bilgili ve tecrübeli bir usta eşliğinde, kaliteli parça ve işçiliğin ayrılmaz bir bütün olduğuna dikkati çekmek isterim.

    Swap işlemi özetle; mevcut aracınızın motor ve yandaş ünitelerinin yani motor kulakları, distribütör, manifold , su pompası, yağ pompası, radyatör , fren sistemi , şanzıman, debriyaj seti, aks, beyin, elektronik aksam,tesisatının vs gibi bir çok parçanın değiştirilmesiyle sağlıklı bir şekilde ancak yapılabilmektedir. Swap işlemi yapılan aracın; artan performansı ölçüsünde, yetersiz kalabilecek olan mevcut fren sistemi, süspansiyon ve lastiklerinin de değiştirilmek zorunda kalınması da gerekecektir. Efektif bir swap işleminin epeyce maliyetli olduğu da sanırım bir gerçek.

    Trafikte sorunsuz kullanabilmek ve periyodik araç muayenesinden sorunsuz geçebilmek için araç üzerinde yapılan değişimlerin özellikle motorun ruhsata işlenmesi elbette gereklidir. Ancak şu anki şartlarda swap işlemi yapılmış bir aracın üzerindeki motorun eğer bir faturası yoksa ve ruhsat’a işletilmiş değilse, motor numarasının farklı olmasının sorun teşkil edip araç muayenesinden geçemediği ülkemizde; Motor numarasının silinmiş veya okunmuyor olması da hafif kusur olarak tanımlandığından muayeneden hafif kusurla geçebilmektedir.

    Techturkey'den de Swapla ilgili bazı konuları da bu başlık altında paylaşmayı uygun gördüm.

    http://www.techturkey.com/forum/sohb...proseduru.html

    http://www.techturkey.com/forum/sohb...me-konusu.html

    http://www.techturkey.com/forum/foto...ograflari.html

    http://www.techturkey.com/forum/otom...1-bp-swap.html

    http://www.techturkey.com/forum/proj...hiefkadir.html

    http://www.techturkey.com/forum/proj...ti-6-swap.html

    http://www.techturkey.com/forum/proj...ur-garage.html

    http://www.techturkey.com/forum/proj...t-kayseri.html

    http://www.techturkey.com/forum/proj...-aeb-swap.html

    http://www.techturkey.com/forum/proj...s38b36-m5.html

    http://www.techturkey.com/forum/proj...ift-specc.html

    Civic EKK2 - K20A2 Swap | http://peakgarage.net

    Honda tuning magazine sitesinden 1992 model eg kasa civic’e yapılan J35A4 swap işlemini de paylaşmak isterim.
    Honda J-Series - Engine Swap - Honda Tuning Magazine
    Honda Owners Never Drive Another

  2. #2
    Volkann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    34
    Şehir
    Sapanca
    Mesaj
    2.658
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bilgilendirme için teşekkürler.
    99' ZN 106 GTİ
    14' SC İBİZA CUPRA
    94' MAM 106 XSİ (TU5 SWAP)
    16' FK2 TYPE-R

  3. #3
    Seven7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.424
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    18 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DoctoR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    ...Motor numarasının silinmiş veya okunmuyor olması da hafif kusur olarak tanımlandığından muayeneden hafif kusurla geçebilmektedir.

    Hazır bu konu açılmışken aklımda olan soruyu sorayım;
    Örneğin ben Honda aracıma farklı hacimde başka bir Honda motoru swapladım ve yürür hale getirdim. (d14 yerine b18c veya k20 swap işlemi gibi) Fakat resmiyet olarak hiçbir şey yapmadım motor faturası, mühendis çizim vs. Bu şekilde muayeneye gittiğimde herhangi bir sorun teşkil etmeyecek mi motor numarası okunmuyor halde olsa? Ne gibi bir ihtimalde polis veya devletle karşı karşıya kalırım?

  4. #4

    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.279
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    49 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    güzel bir özet olmuş
    sondaki J35A4 motor swap işlemi gayet pro bir yazı
    teşekkürler

  5. #5
    Agah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    Başakşehir '.' Kasımpaşa
    Mesaj
    2.788
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    swap işi başlı başına bi fantezi olduğu için her araca her motor koyulabilir

  6. #6
    kickbuttowski - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    Polonya/Mersin
    Mesaj
    2.440
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @Seven7 okunamayan motor numarası hafif kusurdu en son. Bizim araba bi önceki muayeneden hafif kusurlu geçmişti. Geçen yaz götürdüğümde bakmadilar.

  7. #7
    ::ZaFeR:: - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sakarya
    Mesaj
    3.915
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bazen benim aklıma gelmiyor değil.B serisi bir motor koysam pek anlamazlar bizim Si'larda : )

  8. #8
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.366
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ölümlü-yaralamalı kazaya karışmanız, çekemeyen birinin ihbarı, yada Tüvde kıl biri başınızı ciddi belalara sokabilir.
    Bi sefer karşılaşınca da ayıkla princin taşını.

    İlk mesajdaki resmiyetle ilgili yazıda hoş değil bildiğin change yapmaya yönlendirme olmuş.

  9. #9
    DoctoR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    43
    Şehir
    Dünya...
    Mesaj
    443
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Y.Emre Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ölümlü-yaralamalı kazaya karışmanız, çekemeyen birinin ihbarı, yada Tüvde kıl biri başınızı ciddi belalara sokabilir.
    Bi sefer karşılaşınca da ayıkla princin taşını.

    İlk mesajdaki resmiyetle ilgili yazıda hoş değil bildiğin change yapmaya yönlendirme olmuş.
    Karşılaşılabilecek sorunları yazmışsın zaten. Swap yapmak isteyen bunları göze almak zorunda olduğunu anlamalı. Ben de seninle aynı fikirdeyim. Ben konulardan bir derleme yaptım sadece. Change yapmak insanı bu sorunlardan kurtarmıyor direk sorumlu hale getiriyor...

    " Trafikte sorunsuz kullanabilmek ve periyodik araç muayenesinden sorunsuz geçebilmek için araç üzerinde yapılan değişimlerin özellikle motorun ruhsata işlenmesi elbette gereklidir..."
    Honda Owners Never Drive Another

  10. #10
    Sert@ç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.140
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    %30 hacim veya %30 güç olayı yazılı birşey bulamadım varmı detaylı bilgi ?
    Yada dizelden benzinliye vs
    Alıntı hakotech Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3 tane daha konu acarsan magnumdan lamboyu kazanıcaksın hemde yalamadan..

  11. #11
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.366
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @Sert@ç eski mesajlarımı aratırsan sorunun cevabı orada bir yerlerde var.. Belge linki vs de eklemiştim hatta..

    Değişme olmadıysa benim bildiğim, işten kaçmayacaksan hiçbir swapta engel yok. Yapman gereken işler artıyor yada azalıyor yapmak istediğine göre.

    %30 aşımında ve yakıt türü değişikliğinde yasal mevzuat uzuyor, bu tip işlerle ilgilenenlerin çoğuda olmuyor diyip kestirip atıyor


    @DOCTOR; abi zaten kırmızıyla tekrar yazdığın yere bi itirazım yok ama,
    motorun eğer bir faturası yoksa ve ruhsat’a işletilmiş değilse, motor numarasının farklı olmasının sorun teşkil edip araç muayenesinden geçemediği ülkemizde; Motor numarasının silinmiş veya okunmuyor olması da hafif kusur olarak tanımlandığından muayeneden hafif kusurla geçebilmektedir.
    şu kısım teşvik eder gibi olmuş.

  12. #12
    Eray Yümsel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    41
    Şehir
    United State of Beykoz
    Mesaj
    10.985
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Swap ı kısaca özetlersek. Change ( meşhur çenç ) in yumuşatılmış hali diyebiliriz resmileştrilmiş
    Viraja Gİrdiğinde Korkmuyorsan, Yavaşsın Demektir. ///M
    Dr. Ecu

  13. #13
    DoctoR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    43
    Şehir
    Dünya...
    Mesaj
    443
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Y.Emre Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    @Sert@ç eski mesajlarımı aratırsan sorunun cevabı orada bir yerlerde var.. Belge linki vs de eklemiştim hatta..

    Değişme olmadıysa benim bildiğim, işten kaçmayacaksan hiçbir swapta engel yok. Yapman gereken işler artıyor yada azalıyor yapmak istediğine göre.

    %30 aşımında ve yakıt türü değişikliğinde yasal mevzuat uzuyor, bu tip işlerle ilgilenenlerin çoğuda olmuyor diyip kestirip atıyor


    @DOCTOR; abi zaten kırmızıyla tekrar yazdığın yere bi itirazım yok ama,
    şu kısım teşvik eder gibi olmuş.
    - Aslında teşvik etme değil de eleştiri olarak yazmıştım. Bana sorarsan motor numarası okunmaması hafif kusur olarak değerlendirilmemeli. Türkiye'de hali hazırda belkide 100'e yakın belki de daha fazla Swap yapılmış araç vardır. Paylaştığım durum Swap yapmış olanların bildiği ve hali hazırdaki muayene süreçlerinde yaşanan ve bilinen gerçekler maalesef.

    - Ayrıca yaşayacakları sorunları da sayende paylaşmış olduk. Sadece Motor numarası okunmaması hafif kusurmuş diyerek Swap yapmaya karar vermenin mantıksız olduğu açıkça ortada aslında. Sonuçta motorla ilgili durum hafif kusurda olsa belgelenmiş oluyor. Sorumluluk başlamış oluyor zaten...
    Honda Owners Never Drive Another

  14. #14
    Oznsrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    İstanbul Maltepe
    Mesaj
    5.391
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Seven7 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hazır bu konu açılmışken aklımda olan soruyu sorayım;
    Örneğin ben Honda aracıma farklı hacimde başka bir Honda motoru swapladım ve yürür hale getirdim. (d14 yerine b18c veya k20 swap işlemi gibi) Fakat resmiyet olarak hiçbir şey yapmadım motor faturası, mühendis çizim vs. Bu şekilde muayeneye gittiğimde herhangi bir sorun teşkil etmeyecek mi motor numarası okunmuyor halde olsa? Ne gibi bir ihtimalde polis veya devletle karşı karşıya kalırım?
    benim bildiğim ağır kusur servisten kağıt falan alıyosun öyle gidiyosun tekrara arkadaşımın başına gelmişti ama motor mu şase mi hatrlmıorm

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •