Uzun zamandır swap uygulanmış araçları merak eder ve inceler oldum. Forum’da swap yapılmış araçların konuları da var. Ancak bu konuya yabancı bir çok arkadaşımız olduğu gibi konuyla ilgili tecrübeli arkadaşlarımızda mutlaka vardır.
Bir arkadaşıma Swap hakkında ne düşünüyorsun diye sorduğumda alakasız Adult içerikli mevzulardan bahsedince böyle bir konu paylaşmayı uygun gördüm...
Swap konusuyla ilgili tecrübesi olan arkadaşların da paylaşımlarını bekliyorum. Özellikle maliyet ve uygulanabilirlik açısından, en mantıklı ve en çok tercih edilen swap seçenekleri hangi araçlardır. Hangi Honda modelleri swap uygulamasına daha uygun ve mantıklıdır? Maliyetler ve Yaşanan sorunlar nelerdir?
Swap konusunda ben sadece bir başlangıç yaptım; konuyla ilgili tecrübesi ve bilgisi olan arkadaşların bu konuda bilgilerini ve tecrübelerini paylaşmalarını rica edeceğim...
Swap nedir?
“Swap” kelime olarak “değiştirmek, değiş tokuş etmek” anlamına gelmektedir. “Swap” kelimesi otomobillerin modifiiyesin de kullanılan bir uygulamanın tabiri haline gelmiş aslında. Yani mevcut aracınızı modifiye etmenin farklı bir yolu da denilebilir. Kaba tabirle mevcut aracınıza, teknik anlamda uygulanabilir olan önden çekiş , arkadan itiş olmasına göre değişen, daha güçlü bir versiyon yada modelin motor ve diğer aksamlarının, aracınıza uygulanmasıdır. Endüstriyel olarak uzun test süreçlerinden geçirilmiş olan atmosferik tip araçların, motor ömürleri sonradan turboyla modifiye edilmiş araçlardan hiç şüphesiz daha fazladır diye düşünüyorum. Sanırım swap işlemini çekici hale getiren sebeplerden birisi de budur.
Günümüzde her motorun her araca uygulanabildiğini hiç şüphesiz görmekteyiz. Ancak bunlar maliyetle ilgili süreçler. Aracın orjinal karoserinde değişiklik yapılmadan uygulanabilen swap işlemlerinin, sürdürülebilir performans açısından daha iyi sonuçlar verdiğini düşünüyorum. Japon araçlarının özellikle Honda, Nıssan, Mazda vs gibi araçların swap işlemine daha uygun olduğunu ve bu konuda geniş bir ürün yelpazesinin olduğunu söylememiz gerek.
Swap işlemi neden yapılır?
Bence bunun en güzel cevabı elde edilen sonuçları görmek olacaktır.
Tamamen keyfi bir işlem de olsa, bunun öncelikli sebebi güç artışı sağlayarak; aracı, aynı kasayı taşıyan araçlar arasında farklı kılarak, performans anlamında araca sınıf atlatmak amacıyla yapıldığını söyleyebiliriz.
Swap işlemi nasıl yapılır?
Bu konuda sadece teorik bilgi paylaşımında bulanabileceğimi belirterek, Swap işlemi konusunda bilgili ve tecrübeli bir usta eşliğinde, kaliteli parça ve işçiliğin ayrılmaz bir bütün olduğuna dikkati çekmek isterim.
Swap işlemi özetle; mevcut aracınızın motor ve yandaş ünitelerinin yani motor kulakları, distribütör, manifold , su pompası, yağ pompası, radyatör , fren sistemi , şanzıman, debriyaj seti, aks, beyin, elektronik aksam,tesisatının vs gibi bir çok parçanın değiştirilmesiyle sağlıklı bir şekilde ancak yapılabilmektedir. Swap işlemi yapılan aracın; artan performansı ölçüsünde, yetersiz kalabilecek olan mevcut fren sistemi, süspansiyon ve lastiklerinin de değiştirilmek zorunda kalınması da gerekecektir. Efektif bir swap işleminin epeyce maliyetli olduğu da sanırım bir gerçek.
Trafikte sorunsuz kullanabilmek ve periyodik araç muayenesinden sorunsuz geçebilmek için araç üzerinde yapılan değişimlerin özellikle motorun ruhsata işlenmesi elbette gereklidir. Ancak şu anki şartlarda swap işlemi yapılmış bir aracın üzerindeki motorun eğer bir faturası yoksa ve ruhsat’a işletilmiş değilse, motor numarasının farklı olmasının sorun teşkil edip araç muayenesinden geçemediği ülkemizde; Motor numarasının silinmiş veya okunmuyor olması da hafif kusur olarak tanımlandığından muayeneden hafif kusurla geçebilmektedir.
Techturkey'den de Swapla ilgili bazı konuları da bu başlık altında paylaşmayı uygun gördüm.
http://www.techturkey.com/forum/sohb...proseduru.html
http://www.techturkey.com/forum/sohb...me-konusu.html
http://www.techturkey.com/forum/foto...ograflari.html
http://www.techturkey.com/forum/otom...1-bp-swap.html
http://www.techturkey.com/forum/proj...hiefkadir.html
http://www.techturkey.com/forum/proj...ti-6-swap.html
http://www.techturkey.com/forum/proj...ur-garage.html
http://www.techturkey.com/forum/proj...t-kayseri.html
http://www.techturkey.com/forum/proj...-aeb-swap.html
http://www.techturkey.com/forum/proj...s38b36-m5.html
http://www.techturkey.com/forum/proj...ift-specc.html
Civic EKK2 - K20A2 Swap | http://peakgarage.net
Honda tuning magazine sitesinden 1992 model eg kasa civic’e yapılan J35A4 swap işlemini de paylaşmak isterim.
Honda J-Series - Engine Swap - Honda Tuning Magazine