User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
30 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Sıfır motor gitmiyor.

  1. #1
    Tofask61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Şehir
    Trabzon
    Mesaj
    615
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Sıfır motor gitmiyor.

    Selamın aleyküm, ben araç revizyondayken motoru komple baştan sona sıfır topladım sübaplar pistonlar grank eksantrik mili yaylar vsvs, 0,6 piston' var üst kapak taşlanmış volant hafifletilmiş sıfır baskı balata (valeo) araç 50 krs yakıyor 130'u geçmiyor.
    Şanzımandan şüpheleniyorum ama o kadarda etkileyeceğini düşünmüyorum.
    En sonunda motorcuya çekip ne biçim motor topladın diyip ortalığı karıstıracam valla.

    Sorun neyde olabilr,sübap avans gaz ayarı yaptırdım aracı benzinde deniyorum son hız yine aynı ama seri mesela tüpte 130'a 20 saniyede çıkıyosam benzinde 15 saniyede çıkıyorum.

    Araç : 5000km'yi geçmiştir.

    (Bu sorun yüzünden arabadan soğudum yav kafayı yicem gaz ayarını kıstırıyorum yokuşlarda çok kişi olunca çekme problemi yaşıyorum az açtırayım diyorum bu sefer km'de 50-60 krs yakıyor gitmede gitmiyo hadi 50 kurus yaksın gitsin onada razıyım ama yok.Arkadaşın araba bildiğin 10 liralık yakıt alınca 15 liralıkta yağ ekletiyo o derece yağ yakıyo ama araba 180'i rahat görüyo)

  2. #2
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bunun birçok nedeni olabilir, tek tek detaylara bakmak lazım.

    öncelikle herşeyin sıfır takılması mükemmel bir motorun olmuş anlamına gelmiyor.
    çünkü ne taktığından önemli "NASIL TAKILDIĞI" dır.
    herkes en çok bu hataya düşüyor.

    işin rektifiye kısmı var, mekanik kısmı var, hava-yakıt karışım kısmı var, sensörler var
    say say bitmez
    çünkü aracın gitmemesi demek = yere aktarılan güç düşük demektir.

  3. #3
    Burak Mehmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.816
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0-130 15 sn çok iyi değer bence...

  4. #4
    peyyyzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    30
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    139
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hocam Arabanın subap ayarı yapıldı mı ? ayrıca karburatör ayarının da iyi olası lazım. Hava - yakıt karışımının iyi ayarlanması lazım. Ayrıca hangi parçaların takıldığının değil nasıl takıldığının önemi daha büyük maxi abinin belirttiği gibi.

  5. #5
    Volkann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    34
    Şehir
    Sapanca
    Mesaj
    2.658
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aracınızın marka modeli neyse o modelde usta birine götürmek lazım.
    99' ZN 106 GTİ
    14' SC İBİZA CUPRA
    94' MAM 106 XSİ (TU5 SWAP)
    16' FK2 TYPE-R

  6. #6
    Tofask61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Şehir
    Trabzon
    Mesaj
    615
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tofaş doğan 92 l, aracın sübap avans gaz ayarını yaptırdım'da ne derece iyi yaptılar bilmiyorum, sente'den şüpheleniyorum virde vakum avansının karbüratöre giriş yeri tıkalı bugün karbüratörü söküp detaylı temizlik yapacam bakalım.
    @Maxi, abi dediğine katılıyorum büyük ihtimal sente atlaktır araştırdım biraz bu tür olaylarda sente atlak oluyomuş şimdi sanayiye gidip gelecem sonucu açıklarım.

  7. #7
    Tofask61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Şehir
    Trabzon
    Mesaj
    615
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sanayiye gittim kuzen var orda tofaş motor ustası aracı çalıştır dedi çalıştırdım sente atlak felan olması imkansız dedi.
    Yarın gel ben yaparım bunu rahat 160 170 görürsün parada almıycam dedi bakalım merak ettim tüp mikserini değişecez ama dedi benim aramikser üstten mikserli yapacakmış.

  8. #8
    Tofask61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Şehir
    Trabzon
    Mesaj
    615
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu arada benim şaftta sorun var galiba o yüzden gitmiyo olabilir mi? Balansı bozuk galiba geri viteste patiyle kalkınca veya biraz sert kalkınca altta küt küt küt diye bişey tabana vuruyo ama sadece geri viteste.

  9. #9
    gokayy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    989
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Konuyla alakasız birşey sormak istiyorum geri viteste pati çekmek niye ?
    1998 106 XR "sold"

    2007 207 GT "sold"

    2015 F20 LCi 1.20i

  10. #10
    CRX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.967
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    araba benzinde de gitmiyormuş tüple oynasan ne değişicek? sorun başka bir yerde bence, yokuş aşağı basmayı denesene kaç görücek
    CAN CEYLAN

  11. #11
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    iyi pati çektirememişsinizdir o yüzden, biraz daha geri viteste uzun süre patinajda kalmayı başarırsanız düz giderken hem o sesler kesilir hemde 200 ü görürsünüz rahat.
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yolunda gitmeyen şey var tabi ama araba il ilgili değil sen rölantide neden freni pompalıyorsun?

  12. #12
    Tofask61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Şehir
    Trabzon
    Mesaj
    615
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @gokayy, geri vites dişlileri çok ince olduğundan hafif bayırda geri çıkarken patiye düşmüştü 2 3 sn küt küt vurunca bıraktım.
    @CRX,ayar fln yapacak heralde en son olarak mikseride değişecez dedi.
    @mehmetRS,??

  13. #13
    MBALP - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2014
    Yaş
    30
    Şehir
    türkiye istanbul
    Mesaj
    72
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Küt küt vurma sesi wheel hop sanırım. Sorun olmayabilir.

  14. #14
    Tofask61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Şehir
    Trabzon
    Mesaj
    615
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @MBALP, yorumun icin sağol araba motor yapilmadan oncede son hiz ayniydi hatta 3.vites 130 goruyodu kalkislari zayifti simdi kalkislar canli son hiz kotu birde aracta 4lu manifold ortaya kadar 61lik boru var o yuzden olabilir mi? Egsozcuyla konustum orta susturucuyu sokelim yerine kucuk kazan koyalim 61lik fazla geliyo onu duzenler kucuk kazan demisti.

  15. #15
    aykutsafakyaman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    30
    Şehir
    İstanbul - İzmir
    Mesaj
    2.594
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    39 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Belki alakasiz olucak ama kullandigim bi tofasta 90 dan sonra o kut kut sesi geliyodu aracin sahibi diferansiyelden falan supheleniyodu birine gosterdi mi bilmiyorum ama onda da 120 in ustune cikamiyodum . Fazla kurcalamadim arabayi kazasiz belasiz geri verdim
    Alıntı mrbars Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İçinde yaşamak zorunda kalmasak, gayet komik ülke aslında.

  16. #16
    dj_batukaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.484
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sadece egzoz okadar etki etmez diye düşündüm ama

  17. #17
    ysnaiwa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    182
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Daha önce konuşmuştuk galiba ben sana hatta ben sana şöyle bi soru sormuştum "sen 60 lık takmışsın bende 51 lik ara boru siparişi verdim araban çıkınca beni gidişi hakkında bilgilendirirmisin" diye. Bu soruyu sorma sebebim 51 lik araboru seçimi backpressure düşürecek ve araba gitmeyecek diye söylenti vardı. Evet bu söylenti değil gerçekmiş tecrübe ettim. Arabanın motoru 131 sıkıştırması ise 8:1 . Headers ve büyük araborunun sesini hiç bişeye değişmem ama araba gitmiyor ve yakıt artıyor. Sadece üst devirleri rahat çeviriyor ama bu motorun karakteristiği üst devirler güç düşürür. Sıkıştırması 10,11 civarı olan motorlarda headers ve büyük araboru verim sağlıyor daha rahat gaz tahliesi için. Çok fazla külfetli olmayacaksa manifolt dahil orjinal sisteme dönüp denemeni tavsiye ederim. Orjinal boru çapı 48 mm bu arada.
    2. bi husus da mikserine sakın dokundurtma onun kadar verimli bi ürün daha üretilmedi bu arabalara. Vakum avansını da ayarlattırmalısın, avans en önemli olay motor için. Karbüratörün Şahindekilerle değiştirilmediyse tıkanıklık vs. varsa halledilir o işin kolay kısmı.

  18. #18
    Tofask61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Şehir
    Trabzon
    Mesaj
    615
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    61lik boruyu ben 48lik yapayim madem aracin ustunde duz karburator var slx e cevirilmemis.Ustaya goturdum araci sentesine bakti sorun yok dedi subap ayari skıydı 0.25 olarak ayarladi, avansíyla oynadi biraz oda normal dedi sonra tup ayari yapti yaparken gazi basili tutunca araba patlatma yapti ateslemede sorun var dedi p.tesi gel baska distrbutor takalim duzelirse tamamdir.Sizce ateslemeden olabilir mi gercekten? Suan kalkislari cok iyi aracin ama son hiz 135

  19. #19
    MEGFB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    konya
    Mesaj
    676
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ateşlemeye bakılmasında fayda var bobinden buji ye kadar(sonra hava yakıt karışımına tekrar bak) birde valeo debriyaj bana çok adi geldi 1000 km den sonra eski debriyaj gibi olmuştu ama ilk değiştirdiğimde çok çok güzeldi sert kullanımdan sonra aracı tutuyor gibi ayreten enjektörleri ultrasonla temizleyin

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •