Eyvllah saolasin abi cevaplar icin tesekkur ettim
Printable View
Eyvllah saolasin abi cevaplar icin tesekkur ettim
Aynı problem benim aracımda başıma gelmişti 3ü süper bitiriyor 4 te zoraki gidiyor 5 te geriye düşüyordu v.kutusundan çıktı. bence devir bandında afr ve avans kontrolü yapman gerekir.ordan belli olacak zaten başka bir problem varsa? parametrik kayıt al derim.
devir,hava miktarı debimetre varsa yoksa maf, map avans,afr,yakıt basıcı, lambda aşırı besleme basıncı gibi ana parametreler
Lambda calismasada tam gaz gider hem fikiriz...ama bozuk lambdaya gore ecu kendi haritasini degistirecegi icin butun harita sacma sapan olusur ve arac kimine gore tam gaz gider ama bana gore gitmez....
Yok oyle bisey..
Lambda sadece emisyon icin var.
Sen gaza tam bastiginda tps voltajina gore sistem open loop a gecer, o anda lambda devre disi kalir, yakit ve atesleme onceden belirlenen degerlere gore gerceklesiyor.
Ben lambda sensorunu sokup yerine wideband baglayip lpg ayari yapiyorum. Lambdayi sokunce ozellikle rolantide afr cok zengin oluyor sadece.
Gidisini etkilemiyor kesinlikle.
Lambda maf yada Kat sahsi fikrim bence Bu ihtimallere bakinnsonra sirasiyla arastirin dogru degilse
Peki lpg ayari bozuk aracta yakit haritasini kim degistiriyor..benzine alinca yurumez sabahlari calismaz..hale nasil geliyor..ben sana soyleyeyim lambda sensoru yapiyor..lpg ayari zengin oldugu icin yakit hatitasini kisarda kisar..vuruntu olusunca vuruntu sensrrude avansi assagi ceker...oldu sana bozuk lpg ayarina gore harita..artik benzinde yurumez tabii...yani su ki lambda sensoru yakit haritasini degistirir..
Anlatmaniza gerek yok sistemin nasil calisigini biliyorum zaten..
1 bu arabada lpg yok konuyu oraya neden surukluyorsunuz
2 tam gaz durumunda lambda sensoru duzeltme uygulamaz
Yakit haritasi sabittir, kisa donem ve uzun donem duzeltmeler vardir. Onlar degisir. Tam gaz da uzun donem ve kisa donem duzeltme yok sayilir, temel harita %20-25 oraninda zenginlesir. Closed loopta ise uzun donem ve kisa donem duzeltme uygulanir.
Atesleme ise hic etkilenmez bundan, varsa knock sensor vuruntu algilarsa geri cekilir.
Adama zorla lambda sensoru aldirmayin yani.
Sehir icinde tam gaz gidemeyecegine gore bozuk lambda sensoru yakit oranini ya zengin olcecek haritayi assagi cekecek..yada fakir olcecek haritayi yukari cekecek...tam gazda ise bu haritanin carpanlarini kullanip ya super hizli gidecek yada fakir karisimdan 100 beygir gibi gidecek...iste lambda sensoru bu kadar hayati bir parca..bana kimse lambda sensoru bir ise yaramiyor diyemez..tum harita bu sensorun olctugu veriye gore hesaplanir..lambda sensoru bozukken ve yeni degismisken defalarca testlerim oldu..lpg ve benzin farketmez sistem ikisindede ayni calisir..lambda sensoru ve maf sensoru degistikten sonra reset atilir ve 100km boyunca kontak kapatilmadan yeni harita olusturmak icin aracla gezilir..ve tum sorunlar biter ecu en saglikli verilerini kaydeder..bundan sonraki kontak kapatmadan diger 100 km ye kadar bu verilerini kullanir..bu harita uzerinde arttirir veya azaltir...iste tum olay budur..arsivlik bilgiler bende boyle..
ben derim.
yakıt ve ateşleme , motor yüküne göre hesaplanır ve uygulanır motor yükü de ya map sensörü ile ya maf sensörü ile ölçülür.
oksijen sensörü emisyon amaçlı sadece.
performansta hiçbir fonksiyonu yok.
TPS deseniz anlarım, TPS bile oksijen sensöründen daha önemli performans konusunda.
TPS te tam gaz komutu almazsa, open loop a geçmiyor araç. yakıt artmaz, ateşleme dereceleri değişmez.
harita sabit, siz trimleri sıfırlayıp yeniden oluşturuyorsunuz. trimlerde sadece closed loopta uygulanır
tam gazda trim uygulanmaz, maf/map motor yükünü ölçer, yakıt püskürtülür / ateşleme derecesi belirlenir.
arşivlik bilgi fln değil, yanlış ifadeler kullanıyorsunuz.
Senin dedigin olayi bende yasadim. Ama lambda sensorunun fisini cekince..motor termostadi acana kadar yani 90 dereceye gelene kadar sacma tepkiler veriyor cunku lambdayi okuyamiyor..lakin 90 dereceye gelince ecu direk olaya mudahaleyi yapiyor..artik isindik yakmamiz gereken degerler uc assagi bes yukari bu diyerek lambda olmadigi icin kendi safety programini isleme basliyor ve arac gidisat olarak duzeliyor..ama kontak kapatilip acilinca hersey en basa donuyor ve 90 derecede hersey safety programla duzene giriyor..lambda sensorunun testide budur hatta..fisi cekilir termostat actiktan sonra arac roketliyor ise yuzde yuz lambda sensoru arizalidir..ben bu sekilde telefonla arizasi tespit edilemeyen 3..4 tane alfacinin hayir duasini almis alfaciyim..156 da map sensoru yok..boyle olunca butun is lambda ve mafda bitiyor
alfa 156 larda lambda ve maf var başka sensör yok bildiğim kadarıyla
maf sensörü bozuksa fişi çektiğinizde araç hiç bişey olmamış gibi çalışmaya devam eder.buda bozuk olduğunu göstermezmi? yanlışmı biiyorum?
aracın maf fişini test için çekince araç sapıttı rölenti dalgalandı ve sonrasında stop ediyo. bu durumda sağlam diyebilirmiyiz ? takınca normale dönüyor
kat iptal edicem doğal olarak lambda sensörü iptal olucak kat üzerinde benim lambda arac 204k da ve orjinal egzoz. tıkanmıştır %100
araç benzin/lpg li. araç 2 yakıt sistemindede aynı sonucu veriyor.
@byspeedman ben hala vites kutusundan dolayı neden yapar onu anlamadım? nasıl bi sorundur ki mekanik olan birşey nasıl devirlenmeye etki edecek ?
@xsi tps açısını yanlış algılamada nasıl bi sonuç çıkar ortaya ?
dipnot: araç elektronik gaz kelebekli değil telli gaz kelebeğidir
son sorumuda size sorayım hocam. alfalarda hareret 90 da sabitlemiyor. kimi sabit kimi 70-90 arası geziyor diyor. bu konuda bir sürü alfaya binmiş ve görmüş biri olarak sana soruyorum.
bu problem gösterge problemimi yoksa genel karakteristikmi ?
bazen 90 da sabitliyo bazen 70-90 arası geziyor. vw kullanıcısı olarak garibime gidiyo. bizim vw de 90 a gelir. çakılı kalır istediğin kadar sıkışık trafikte kullan yada tapa gaz yapıştır. 90 nın ne bi tık altı ne bi tık üstü oynadığını görmedim 7 yıldır
sensör, jant+lastik, debriyaj baktır derim.
ilk ısınmada 90ı bulup sonradan 70-90 bandında gezmesi garip değilmi :D ? hlx de sonuç aynımı ? 70 altına düşmüyorsa değiştirme sonuç aynı oluyor yada başlarda düzelsede sonradan yine eskiye dönüyor dediler .çok soğuklarda 70 90 arası oynadı altına düşmedi. ama böyleyken yakıt sarfiyatı eminim çok olucak. onun haricinde araç ısınmadan asla 3000 i geçmiyorum. :D
jant lastıkte sıkıntı yok hocam.
baskı balata sıfır
kat yakında iptal edicem
geriye maf(debimetre) kalıyoır. onuda kendim test ettim yaptığım deneme yanılmada sağlam olduğunu gördüm.
yakıt yetiştirmiyor desem lpg dede aynı .
aklıma bir tek şanzıman geliyor
varyatör performansı törpülermi ?
gerçi motoru sıfırladığımzda varyatörde elden geçti.
sonuç :D ? metin ustaya gitmeden net bişey sanırım çıkmıyacak.uygun zamanda gidicem alfamire
ben hlxi çözemedim çözemediğim içinde sattım açıkcası :D yeri geliyordu tam güzel yürüyordu işte bu diyodum sonra yürümüyordu vs vs :D tahminim 80-85 civarı sabit kalıyordu hlx.şimdi çok şükür 2.0 16v F7R ile mutluyum :) ama 156m dediğin gibi oynuyordu ki tanıdıklarımın şuanda 156ları oynuyor :D
ozaman sıkıntı yok :D
Maf sensoru eger kisa devre yapmis ve bozulmus ise fisini cekince duzelme gosterebilir. Ama sagirlasip okudugu havanin yarisini beyne iletme hastaligi genellikle karsilasilan durumdur..bu durumda bilgisayar bile aletin bozuk oldugunu saptayamaz..fisini ceksende belli etmez.tek caresi bir tane daha bu sensorden edinip reset atip 10 km gezip performansa gire haraket etmektir...bozuk maf sensoru belirtisi bosta gaza basildiginda gec gaz yeme ve sagir essek haline donusen motordur..
Guzel bilgi alisverisi oluyo unutulanlari guncelliyelim :) daha ustamin yanina gitmedim. Belkide ufak bi ayarsizlik var yada dedigimiz durumlardan biri. Maf olayina hem fikirim makinaya baglayinca gostermiyebiliyo. Cikma mafla bakalim derim aklimda kalmasin. Voltajida olcmesini isterim
Alfalarda bu konu cok tartisildi...ilk termostadi 90da acan daha sonra 80 e sabit kalir..herkesin sikayetidir bu durum.lakin obd ile ecu degerleri kontrol edildiginde 85 dereceyi gosterdigi kanitlandi..yani hicbir ariza yok..bu durum fabrika tarafindan bu sekilde ayarlanmis..problem etmeyin mk1 ve mk2lerde durum boyle
Metin ustaya git ecuna reset attir 100km kontak kapatmadan benzinde gez yeni haritan olussun....sorun devam ederse sorun ara..sonucta motor yenilendi yeni harita olussun eski degerlere gore gitmeye calisiyorsan yanma odan haliyle buyudu daha cok benzin laxim bu yuzden fakire kaliyor olabilir..
boş zamanımda gidip makınaya bağlatıp hem değerleri görücem hemde rodaj sonrası bakım yaptırıcam. cevap için teşekkürler abi