Sente katalizor bunlarin hepsini kafandan sil..metin usta isinin duayenidir..bosa masraf etme..maf ve lambdani yenile
Sente katalizor bunlarin hepsini kafandan sil..metin usta isinin duayenidir..bosa masraf etme..maf ve lambdani yenile
AFR si fakir e ceken adam.....
Aynı problem benim aracımda başıma gelmişti 3ü süper bitiriyor 4 te zoraki gidiyor 5 te geriye düşüyordu v.kutusundan çıktı. bence devir bandında afr ve avans kontrolü yapman gerekir.ordan belli olacak zaten başka bir problem varsa? parametrik kayıt al derim.
devir,hava miktarı debimetre varsa yoksa maf, map avans,afr,yakıt basıcı, lambda aşırı besleme basıncı gibi ana parametreler
powered by MRÇ garage ekotech
mapped Stage 5 Big turbo E-tuners by Stelios ALEXANDRAKIS
Lambda calismasada tam gaz gider hem fikiriz...ama bozuk lambdaya gore ecu kendi haritasini degistirecegi icin butun harita sacma sapan olusur ve arac kimine gore tam gaz gider ama bana gore gitmez....
AFR si fakir e ceken adam.....
Yok oyle bisey..
Lambda sadece emisyon icin var.
Sen gaza tam bastiginda tps voltajina gore sistem open loop a gecer, o anda lambda devre disi kalir, yakit ve atesleme onceden belirlenen degerlere gore gerceklesiyor.
Ben lambda sensorunu sokup yerine wideband baglayip lpg ayari yapiyorum. Lambdayi sokunce ozellikle rolantide afr cok zengin oluyor sadece.
Gidisini etkilemiyor kesinlikle.
Lambda maf yada Kat sahsi fikrim bence Bu ihtimallere bakinnsonra sirasiyla arastirin dogru degilse
Ya kelebekler hayatı görünce intahar ediyorsa???
Peki lpg ayari bozuk aracta yakit haritasini kim degistiriyor..benzine alinca yurumez sabahlari calismaz..hale nasil geliyor..ben sana soyleyeyim lambda sensoru yapiyor..lpg ayari zengin oldugu icin yakit hatitasini kisarda kisar..vuruntu olusunca vuruntu sensrrude avansi assagi ceker...oldu sana bozuk lpg ayarina gore harita..artik benzinde yurumez tabii...yani su ki lambda sensoru yakit haritasini degistirir..
AFR si fakir e ceken adam.....
Anlatmaniza gerek yok sistemin nasil calisigini biliyorum zaten..
1 bu arabada lpg yok konuyu oraya neden surukluyorsunuz
2 tam gaz durumunda lambda sensoru duzeltme uygulamaz
Yakit haritasi sabittir, kisa donem ve uzun donem duzeltmeler vardir. Onlar degisir. Tam gaz da uzun donem ve kisa donem duzeltme yok sayilir, temel harita %20-25 oraninda zenginlesir. Closed loopta ise uzun donem ve kisa donem duzeltme uygulanir.
Atesleme ise hic etkilenmez bundan, varsa knock sensor vuruntu algilarsa geri cekilir.
Adama zorla lambda sensoru aldirmayin yani.
Sehir icinde tam gaz gidemeyecegine gore bozuk lambda sensoru yakit oranini ya zengin olcecek haritayi assagi cekecek..yada fakir olcecek haritayi yukari cekecek...tam gazda ise bu haritanin carpanlarini kullanip ya super hizli gidecek yada fakir karisimdan 100 beygir gibi gidecek...iste lambda sensoru bu kadar hayati bir parca..bana kimse lambda sensoru bir ise yaramiyor diyemez..tum harita bu sensorun olctugu veriye gore hesaplanir..lambda sensoru bozukken ve yeni degismisken defalarca testlerim oldu..lpg ve benzin farketmez sistem ikisindede ayni calisir..lambda sensoru ve maf sensoru degistikten sonra reset atilir ve 100km boyunca kontak kapatilmadan yeni harita olusturmak icin aracla gezilir..ve tum sorunlar biter ecu en saglikli verilerini kaydeder..bundan sonraki kontak kapatmadan diger 100 km ye kadar bu verilerini kullanir..bu harita uzerinde arttirir veya azaltir...iste tum olay budur..arsivlik bilgiler bende boyle..
AFR si fakir e ceken adam.....
ben derim.
yakıt ve ateşleme , motor yüküne göre hesaplanır ve uygulanır motor yükü de ya map sensörü ile ya maf sensörü ile ölçülür.
oksijen sensörü emisyon amaçlı sadece.
performansta hiçbir fonksiyonu yok.
TPS deseniz anlarım, TPS bile oksijen sensöründen daha önemli performans konusunda.
TPS te tam gaz komutu almazsa, open loop a geçmiyor araç. yakıt artmaz, ateşleme dereceleri değişmez.
harita sabit, siz trimleri sıfırlayıp yeniden oluşturuyorsunuz. trimlerde sadece closed loopta uygulanır
tam gazda trim uygulanmaz, maf/map motor yükünü ölçer, yakıt püskürtülür / ateşleme derecesi belirlenir.
arşivlik bilgi fln değil, yanlış ifadeler kullanıyorsunuz.
Senin dedigin olayi bende yasadim. Ama lambda sensorunun fisini cekince..motor termostadi acana kadar yani 90 dereceye gelene kadar sacma tepkiler veriyor cunku lambdayi okuyamiyor..lakin 90 dereceye gelince ecu direk olaya mudahaleyi yapiyor..artik isindik yakmamiz gereken degerler uc assagi bes yukari bu diyerek lambda olmadigi icin kendi safety programini isleme basliyor ve arac gidisat olarak duzeliyor..ama kontak kapatilip acilinca hersey en basa donuyor ve 90 derecede hersey safety programla duzene giriyor..lambda sensorunun testide budur hatta..fisi cekilir termostat actiktan sonra arac roketliyor ise yuzde yuz lambda sensoru arizalidir..ben bu sekilde telefonla arizasi tespit edilemeyen 3..4 tane alfacinin hayir duasini almis alfaciyim..156 da map sensoru yok..boyle olunca butun is lambda ve mafda bitiyor
AFR si fakir e ceken adam.....
alfa 156 larda lambda ve maf var başka sensör yok bildiğim kadarıyla
maf sensörü bozuksa fişi çektiğinizde araç hiç bişey olmamış gibi çalışmaya devam eder.buda bozuk olduğunu göstermezmi? yanlışmı biiyorum?
aracın maf fişini test için çekince araç sapıttı rölenti dalgalandı ve sonrasında stop ediyo. bu durumda sağlam diyebilirmiyiz ? takınca normale dönüyor
kat iptal edicem doğal olarak lambda sensörü iptal olucak kat üzerinde benim lambda arac 204k da ve orjinal egzoz. tıkanmıştır %100
araç benzin/lpg li. araç 2 yakıt sistemindede aynı sonucu veriyor.
@byspeedman ben hala vites kutusundan dolayı neden yapar onu anlamadım? nasıl bi sorundur ki mekanik olan birşey nasıl devirlenmeye etki edecek ?
@xsi tps açısını yanlış algılamada nasıl bi sonuç çıkar ortaya ?
dipnot: araç elektronik gaz kelebekli değil telli gaz kelebeğidir
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)