1,6 sr akl motor Rölantideki Dalgalanma

Thread: 1,6 sr akl motor Rölantideki Dalgalanma

  1. kurtlukaya's Avatar

    kurtlukaya said:

    1,6 sr akl motor Rölantideki Dalgalanma

    Merhaba abilerim ve kardeşlerim , 3 gün önce 2000 model octavia 1.6 sr (akl motor) aldık , aracın bakımlarını yapalım dedik bujiler değişti sonrasında çalıştırıldı herhangi bir sorun yoktu , daha sonra sökülmeden gaz kelebeği temizlendi balata spreyi ile , araba çalıştırıldığında rölanti 1000 ile 2000 devir arası devamlı gezmeye başladı , adaptasyondan dediler , adaptasyon yaptırdım ama düzelmedi , sonrasında motor bir yerden hava alınıyor dendi gaz kelebeğine giden hortumda yırtık var diye değiştirdim ama yine düzelmedi , emme manifoldundan hava alması ihtimaline karşı test edildi oradanda hava almıyor , ancak gaz kelebeğine giden tahliye hortumunun ucu çıkarılıp tıkandığında rölanti olması gerektiği 800 devire düşüyor ve stabil çalışıyor , 3 farklı usta baktı hava alabailecek herhangi bir yer göremedi , sizce sorun ne olabilir ?

    herkese iyi forumlar , şimdiden cevap veren herkese teşekkür ederim ...
     
  2. umutckr's Avatar

    umutckr said:
    birkaç gün sonra düzelir
    Volkswagen Golf 7.5 highline 1.4 tsi dsg
    Stingray CS 195 volvo penta 4.3 V6 225 hp
     
  3. kurtlukaya's Avatar

    kurtlukaya said:
    Quote Originally Posted by umutckr View Post
    birkaç gün sonra düzelir
    inşallah temennimiz o yönde ama çok can sıkıcı bir durum , bi kaç kişide sizin söylediğinizi söyledi ama bekleyip göreceğiz ,
     
  4. elpadre's Avatar

    elpadre said:
    bendede golf 4 akl makınadan kelebek temızlenınce dalgalanma yaptı 2 gun ıcınde duzeldı
    cok merak edıyorum ve soruyorum ?

    sanal alemın kablosuz delıkanlıları klavyenın hangı tusu ates edıyor ? ?

    tuned by : gürsel canpolat (16ec813)
     
  5. kurtlukaya's Avatar

    kurtlukaya said:
    Quote Originally Posted by elpadre View Post
    bendede 106 akl makınadan kelebek temızlenınce dalgalanma yaptı 2 gun ıcınde duzeldı
    evet sizin dediğinize benzer şeyleri başka araçlar hakkında duydum , onlardada kendiliğinden düzeldiğini söylediler
     
  6. kurtlukaya's Avatar

    kurtlukaya said:
    bu konu hakkında tecrübesi olan başka kimse yok mu acaba
     
  7. kurtlukaya's Avatar

    kurtlukaya said:
    abilerim yardımcı olabilecek kimse yok mu ??????
     
  8. elpadre's Avatar

    elpadre said:
    hala duzelmedımı ?
    cok merak edıyorum ve soruyorum ?

    sanal alemın kablosuz delıkanlıları klavyenın hangı tusu ates edıyor ? ?

    tuned by : gürsel canpolat (16ec813)
     
  9. kurtlukaya's Avatar

    kurtlukaya said:
    yok bugün kelebek temizliği ve bujilerin değişiminin sonraki ilk gün , motor soğukken stop etme olayı bitti ama rölantideki dalgalanma devam ediyor
     
  10. LnchCntrl's Avatar

    LnchCntrl said:
    Akışmetre ne alemde
     
  11. poseidon's Avatar

    poseidon said:
    Ayni motor ayni sorun bir onceki aracimda vardi. 1.6 sr akl motor seat toledo. Bogaz kelebegi temizlendi gecmedi adaptasyon yaptilar gecmedi en son ustam cikma bir bogaz kelebegi buldu ve sorun bicak gibi kesildi. Akl motorlarin orjinal bogazlari 500-600 civari. Cikma bulursan da ustanla konus test etmeden satin alma. Bu motorlarda bu problem kronikmis.
    "Laf ağızdan çıkana kadar sizin esirinizdir. Çıktıktan sonra siz onun esiri olursunuz."
     
  12. poseidon's Avatar

    poseidon said:
    Bu arada bendeki sorun en basta 2500 3500 arasi kendi kendine gaz verme ile basladi ve problem kisin oluyordu. Yazin sorun yoktu bir sonraki kis da bu sefer kontakt basinca stop etme huyu cikti ortaya yani oyle 1 - 2 haftada kendi kendine gecmedi.
    "Laf ağızdan çıkana kadar sizin esirinizdir. Çıktıktan sonra siz onun esiri olursunuz."
     
  13. kurtlukaya's Avatar

    kurtlukaya said:
    arabayı yeni aldık 4 gün oldu zaten , araçta anormallik olarak yolda gaza basarken gazı çok ince kesiklik yaparak alıyordu , sakin sürüşte onu hissetmiyordun bile , buji kablolarından kaynaklanıyor diye tahmin ediyordum ki öyle de oldu buji ve buji kabloları değişti , arabayı çalıştırdım 6000 devire kadar gazladım kesiklik gitti , tam güzel oldu bide gaz kelebeğini temizleteyim dedim , bu arada diğer aracım 2006 lancer gaz kelebeğini sökmeden üsütnde temizliyorum hep , aynı şekilde yeni aldığım arabanın da gaz kelebeğini temizleteyim dedim , balata spreyi sıkılıp silindi , simsiyah kurum çıktı , arabayı çalıştırayım dedim sıkılan sprey den dolayı araba geç çalıştı , çalıştıktan sonra pedaldan değilde kelebeğin ordan gaza basıldı ve arabadaki 1000 ile 2000 devir arasındaki dalgalanma başladı , motor stop edilip çalışıldığında 1000 devirde çalışıyo , dalgalanma yok gaza basılıp bırakıldığında 1000 ile 2000 arasında dalgalanıyor , kelebeğe giden hortumun tahliye hortumu çıkarılıp ucu tıkandığında devir normale dönüyor 800 devire , gazlansa bile anormallik yok

    çok uzun oldu ama durumu tek tek anlattım
     
  14. Raindrops's Avatar

    Raindrops said:
    Öncelikle hayırlı olsun ama keşke başka bişey alsaydınız. Benzer sebeplerden bende müzdariptim, sübap ayarı yaptırmak gerekebilir
     
  15. kurtlukaya's Avatar

    kurtlukaya said:
    dün akşam bayağı bi araştırdım , aynı konudan şikayetçi başka kişiler de var , hatta aynı sorun youtube a da koymuşlar bora nın videosu , benim asıl anlayamadığım nokta hiçbirşey yokken gaz kelebeğini temizledik mis gibi oldu , simsiyah kurum çıktı , onun haricinde yapılan hiçbirşey olmadı , adaptasyon için orjinal yazılımı olan elektrikçiye gittim , adaptasyon yaptı olmadı , hava alıyor bi yerden dedi , o boruyu söktü bir yerinde ince bir yırtık vardı onu değiştirdim ama yine değişmedi , motorcuna git motorunun hava aldığını söyle dedi , gittim manifolda baktı , oralara baktı , herhangi birşey yok dediler , şunu da not ettiler megane larda da temizlikten sonra araba 3-4 gün kendine gelmiyormuş , internetten de baktım kimisi beklemiş geçmiş , kimisi gaz kelebeğini değiştirmiş yine geçmemiş vs , inşallah bende de geçer de rahat ederim
     
  16. poseidon's Avatar

    poseidon said:
    Quote Originally Posted by kurtlukaya View Post
    dün akşam bayağı bi araştırdım , aynı konudan şikayetçi başka kişiler de var , hatta aynı sorun youtube a da koymuşlar bora nın videosu , benim asıl anlayamadığım nokta hiçbirşey yokken gaz kelebeğini temizledik mis gibi oldu , simsiyah kurum çıktı , onun haricinde yapılan hiçbirşey olmadı , adaptasyon için orjinal yazılımı olan elektrikçiye gittim , adaptasyon yaptı olmadı , hava alıyor bi yerden dedi , o boruyu söktü bir yerinde ince bir yırtık vardı onu değiştirdim ama yine değişmedi , motorcuna git motorunun hava aldığını söyle dedi , gittim manifolda baktı , oralara baktı , herhangi birşey yok dediler , şunu da not ettiler megane larda da temizlikten sonra araba 3-4 gün kendine gelmiyormuş , internetten de baktım kimisi beklemiş geçmiş , kimisi gaz kelebeğini değiştirmiş yine geçmemiş vs , inşallah bende de geçer de rahat ederim
    Gaz kelebeği hassas bir parça. Öyle devamlı temizletmeye gelmiyor.
    Çalışıyorsa dokunma demişler ya o hesap olmuş seninki.
    Vw grubu AKL motorları alırken iyice araştırmalı. Yoksa Octavia fena bir araba değil.
    Umarım sorunununuz kısa sürede masrafsız bir şekilde hallolur.
    "Laf ağızdan çıkana kadar sizin esirinizdir. Çıktıktan sonra siz onun esiri olursunuz."
     
  17. kurtlukaya's Avatar

    kurtlukaya said:
    ya bilmiyorum kimisinde kendiluğinden duzelmis , kimisinde gaz kelebegini degistikten sonra duzelmis , kimiside yapmadigim sey kalmadi yine duzelmedi diyor , bana enteresan gelen tahliye hortumunun ucu tikandiginda herseyin duzelmesi , bu da motorun hava aldigini gosteriyo , ama yapilan kontrollerde hava alan biryer yok , ki motor gaz kelebegini temizlendikten sonra nerden hava alabilir ki
     
  18. altugkocer's Avatar

    altugkocer said:
    Araçta lpg var mı ?
     
  19. VolkanSrky's Avatar

    VolkanSrky said:
    Gaz kelebeğinizin üzerinde rolanti motoru olması gerekiyor temizleme işlemi yaparken sıktığınız spreyin kurumları gaz kelebeğindeki motora gelip tıkamış olabilir boğaz kelebeğini söküp güzel bi temizlik yaptıkdan sonra takın ve aracın beynine reset atın benzinde gezin kendini kalibre etsin