User Tag List

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
44 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Xsara vts ve bİr türlü yüzümün gülmemesİ.

  1. #20
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.567
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yeni Sahra'da bir usta tavsiye edebilirim. Aktif İriyıl'dan ayrılmış, hem elektrik&elektronik hem mekanik bilgisi olan bir usta.

  2. #21
    TechTurkey Ogedov - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    821
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Senin arabanla direkt ben ilgilendim hatırlarsan abi.
    Gözüken arızaları ve bozuk olan parçalarını değiştirip aracını teslim etmiştik.
    Buji ve bobinin bozukluğunun da isteksiz gidişe sebep olabileceğini bir süre kullanmanı daha sonrasında şikayetin devam ederse yine inceleyeceğimizi belirterek yolcu etmiştik.
    Aracına uzaylı gibi değil, başka neden olabilir diye düşünceli olarak baktım; yanlış anlamışsın abi.

    Ayrıca servisimizde çalışmaya başladığı tarih muhtemelen senin arabanın üretiminden öncedir ve araçları karıştırmıyorsam senin aracının eski sahibi bizim müşterimiz iken de bizim serviste çalışmaktaydı Ayrıca kendisi WRC İstanbul etabında teknik ekibe yardım eden servis çalışanlarından biri olarak Xsara nın uzaylı versiyonunu da görmüştür

    Bana ulaşmak istersen Ö.m atabilirsin. Her zaman gelebilirsin; gereken kontrolleri aklımızın bilgimizin yettiği kadar yapmaya çalışır, yetmediği yerde ustalığına güvendiğimiz başka insanlara da yönlendiririz.

  3. #22
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.567
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı m.kibaroglu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    teste girersem zaten bir çok şey belli olacak. şanzumanın oynandığını sanmıyorum adam ailesi ile binmiş hep, adam performans kasmamış pek. ailesi ile de tanıştım. oğlu hiperaktif olduğu için arka koltukta büyümüş

    sıkıştırma testini nasıl yapıyorlar? ve siz hangi araçtan bahsediyorsunuz?


    svtech nickli bir arkadaş mesaj attı ondan düzgün modlu bir vts var kısmetse kıyas yapıcaz da adamın özel mesajına dönemedim gitmiyor mesaj
    Yakıt ve ateşleme sökülüp, buji yerine takılan bir saat ile ölçülür. Saat bağlanır. Bir süre marşa basılıp silindir içi basınç ölçülür. Bu işlem her silindire ayrı ayrı uygulanıp silindirler arası bir dengesizlik var mı ona bakılır. Her motor tipinin fabrikasyon farklı bir değeri vardır. Motor genel olarak o değere ne kadar yakınsa o denli sağlıklıdır. Tabi "Sağlıklı" diyebilmek için silindirler arası basınç farkının 0 yada sıfıra yakın olması beklenir.

  4. #23
    220T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    2.843
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    9 yıldır Xsara 2 sahibiyiz.Elimde dokümanlar da mevcut.Hatta bu dokümanları makaleler bölümünde paylaşmıştım.Direksiyon pamuk gibi değildir ama feryat ettiğiniz kadar sert de değildir.Orijinal lastik ölçüsü 195/55/15'tir.Ölçüleriniz böyle mi?Bir de yanlış bilmiyorsam,sizin araçta önceki nesille farklı olarak elektronik kelebek vardı. Merak ettiğiniz bir değer varsa arşivden bulmaya çalışayım.
    Modifiye parayla yapılır ama parayla yaptırılmaz.

  5. #24

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    O2 sensor gidisi etkilemez, dayanakta sudur:

    Araclardaki std sensor 14:1-15:1 arasini algilar, tam gaz da ise afr performans amacli daha zengindir, cogu aracin sensoru bunu algilamaz, bu nedenle performansta bir fonksiyonu yoktur. Motora zarar verir dogru ama, o halde emisyon testinden gecemez, geciyorsa calisiyor diyebiliriz.

    Hem degistirmeden once kontrol edilir tabi. Rolantidr 0-1 v arasi dalgalaniyorsa sorun yok mudahale edilmesin.

    Cogu kisi gozardi eder mesela, tps sensoru performanstaki en etkili sensorlerden biridir.

    Aracin tam gaz yapildigini beyin tps le anlar, yakiti arttirir atesleme derecelerini degistirir.

    Bilgisayara baglayip, sensor verilerinden, tps degerlerine ve aracin tam gaz durumuna gecip gecmedigine bakilabilir.

    106 da basima geldi, gaz kelebegi sokmustum, gaz telinin ucundaki zamazingo gevsedi, yolda giderken koptu..

    Yeni tel aldim, ama gevsek baglamisim, araba zaten ucan kacan bisey degildi 1.4 8v 106 idi.

    Sonra rolanti sorunu cozmek icin pejo planet cihazi aldim cinden. Orda bakarken gordum ki arac tam gaz yapmiyor.

    Rolanti ve yarim gaz gorunuyor sistemde. Gaz telini biraz kisalttim, araba ciddi farketmisti. Gaza bastigimda patinaj yapmaya baslamisti

    Burdan yola cikarak TPS kontrolu onerebilirim.

  6. #25
    slowmotion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    3.926
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İnternette arastirirken soyle bir yazi buldum 2014 yilina ait.

    Xsara vts y

    Bu yaziyi sizmi yazdiniz? Tabirler bire bir uyuyor.
    AmcaGolf 7,5 1,6 tdi

  7. #26
    m.kibaroglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2015
    Yaş
    45
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    52
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ogedov Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Senin arabanla direkt ben ilgilendim hatırlarsan abi.
    Gözüken arızaları ve bozuk olan parçalarını değiştirip aracını teslim etmiştik.
    Buji ve bobinin bozukluğunun da isteksiz gidişe sebep olabileceğini bir süre kullanmanı daha sonrasında şikayetin devam ederse yine inceleyeceğimizi belirterek yolcu etmiştik.
    Aracına uzaylı gibi değil, başka neden olabilir diye düşünceli olarak baktım; yanlış anlamışsın abi.

    Ayrıca servisimizde çalışmaya başladığı tarih muhtemelen senin arabanın üretiminden öncedir ve araçları karıştırmıyorsam senin aracının eski sahibi bizim müşterimiz iken de bizim serviste çalışmaktaydı Ayrıca kendisi WRC İstanbul etabında teknik ekibe yardım eden servis çalışanlarından biri olarak Xsara nın uzaylı versiyonunu da görmüştür

    Bana ulaşmak istersen Ö.m atabilirsin. Her zaman gelebilirsin; gereken kontrolleri aklımızın bilgimizin yettiği kadar yapmaya çalışır, yetmediği yerde ustalığına güvendiğimiz başka insanlara da yönlendiririz.
    kardeşim kaale alıp cevap yazdığın için teşekkür ederim. belki hatırladığın kişi bendim belki değil ama aracımın eski sahibi hakkında ben böyle bir bilgiye sahip değilim. kendisi maslak sanayide parçacıdır. serhan serviste o kadar yoğunluğun içinde benim aracın söylenen noktasına müdehale edildi. servis ve çalışanlar olarak zaten iyi referansı olan bir yer olduğunu bilerek gittim. ama sıkıntımın çözüleceği bir yer belki ama adamlar çok yoğunlar.

  8. #27
    m.kibaroglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2015
    Yaş
    45
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    52
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı slowmotion Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İnternette arastirirken soyle bir yazi buldum 2014 yilina ait.

    Xsara vts y

    Bu yaziyi sizmi yazdiniz? Tabirler bire bir uyuyor.
    evet ben yazdım. (çözüldü yazmamın sebebi konu uzamasın ve kötü intiba kalmasın diye) çünkü orada herkes buradaki kadar prof. değil (haliyle)

  9. #28
    m.kibaroglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2015
    Yaş
    45
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    52
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 220T Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    9 yıldır Xsara 2 sahibiyiz.Elimde dokümanlar da mevcut.Hatta bu dokümanları makaleler bölümünde paylaşmıştım.Direksiyon pamuk gibi değildir ama feryat ettiğiniz kadar sert de değildir.Orijinal lastik ölçüsü 195/55/15'tir.Ölçüleriniz böyle mi?Bir de yanlış bilmiyorsam,sizin araçta önceki nesille farklı olarak elektronik kelebek vardı. Merak ettiğiniz bir değer varsa arşivden bulmaya çalışayım.
    teşekkür ederim bir konu olursa danışacağım. evet üzerinde oem jant ve dediğini ölçüde orj lastikler var. kelebek ne kadar elektronik bilemem ama gaz teli ile tahrik oluyor ama eps denilen şey sanırım evet var.

  10. #29
    m.kibaroglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2015
    Yaş
    45
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    52
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    O2 sensor gidisi etkilemez, dayanakta sudur:

    Araclardaki std sensor 14:1-15:1 arasini algilar, tam gaz da ise afr performans amacli daha zengindir, cogu aracin sensoru bunu algilamaz, bu nedenle performansta bir fonksiyonu yoktur. Motora zarar verir dogru ama, o halde emisyon testinden gecemez, geciyorsa calisiyor diyebiliriz.

    Hem degistirmeden once kontrol edilir tabi. Rolantidr 0-1 v arasi dalgalaniyorsa sorun yok mudahale edilmesin.

    Cogu kisi gozardi eder mesela, tps sensoru performanstaki en etkili sensorlerden biridir.

    Aracin tam gaz yapildigini beyin tps le anlar, yakiti arttirir atesleme derecelerini degistirir.

    Bilgisayara baglayip, sensor verilerinden, tps degerlerine ve aracin tam gaz durumuna gecip gecmedigine bakilabilir.

    106 da basima geldi, gaz kelebegi sokmustum, gaz telinin ucundaki zamazingo gevsedi, yolda giderken koptu..

    Yeni tel aldim, ama gevsek baglamisim, araba zaten ucan kacan bisey degildi 1.4 8v 106 idi.

    Sonra rolanti sorunu cozmek icin pejo planet cihazi aldim cinden. Orda bakarken gordum ki arac tam gaz yapmiyor.

    Rolanti ve yarim gaz gorunuyor sistemde. Gaz telini biraz kisalttim, araba ciddi farketmisti. Gaza bastigimda patinaj yapmaya baslamisti

    Burdan yola cikarak TPS kontrolu onerebilirim.
    detaylı ve açıklayıcı yazmışsınız. kelebek boğaz bölümü bir kez demizledin (sökülüp) ama o dediğini bölüm sanırım değişmedi ve kontrol edilmedi.

  11. #30
    slowmotion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    3.926
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yanlis anlamayin, 2014 eylul ayindan bu yana 8 ayda hic neticeye ulasamadinizmi?
    AmcaGolf 7,5 1,6 tdi

  12. #31
    -ER- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    36
    Şehir
    Muğla - İstanbul
    Mesaj
    6.392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı m.kibaroglu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    teste girersem zaten bir çok şey belli olacak. şanzumanın oynandığını sanmıyorum adam ailesi ile binmiş hep, adam performans kasmamış pek. ailesi ile de tanıştım. oğlu hiperaktif olduğu için arka koltukta büyümüş

    sıkıştırma testini nasıl yapıyorlar? ve siz hangi araçtan bahsediyorsunuz?


    svtech nickli bir arkadaş mesaj attı ondan düzgün modlu bir vts var kısmetse kıyas yapıcaz da adamın özel mesajına dönemedim gitmiyor mesaj

    Yeni üye olduğunuz için özel mesaj yazamıyorsunuz, Deneme falan yapmayın bence gerek yok yolda kıyas etmeye,
    Performans için değişmez sadece ayna mahruti daha az yaksın diye uzun dişli koymuştur kendince, buda arabanın devrini etkiler size isteksiz ve vites aralı daha uzun gelir.
    Sıkıştırma testi şöyle oluyor ingilizcede Compression Test diye geçer
    özel kadranlı bi alet var bujileri sökerek yerine teker teker bağlayarak silindirin ne kadar sıkıştırma yaptığını ölçüyor ve yanma odasında oluşan basıncı gösteriyor,
    Buda sizin bi kaçak varmı onu anlamanıza yarıyor tabiki yanma odasındaki basınç kaybı sadece silindirden dolayı değil subaplardan da olabilir.


    http://www.evilution.co.uk/files/sma...ssiongauge.jpg

  13. #32
    m.kibaroglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2015
    Yaş
    45
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    52
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı slowmotion Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yanlis anlamayin, 2014 eylul ayindan bu yana 8 ayda hic neticeye ulasamadinizmi?

    2014 ağustos da aldım. o zamndan beri o şekil biniyorum. belki araçta bişey yok ben aradığımı bulamadım. dediğim gibi son sürat olayı değil

    debriyaj eziyet, gaz eziyet, alt devirlerin hantallığı ve 1.4 70hp araç gibi uzun debriyajlama ile kalkış. düşük hızlarda ve vitesde trafikte gazı ayarlayamama, 10 ile giderken gazı bırakınca yığılma silkeleme, direksiyonun tek elle dönderemeyecek kadar sert olması.

    haa tabi gazı kökleyince bağırıyor ön teker sarıyor falan ama ben orada değilim..

    lambur lumbura, trim seslerine girmiyorum (onlar kabulüm ve azaltıyorum)

  14. #33
    m.kibaroglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2015
    Yaş
    45
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    52
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı -ER- Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yeni üye olduğunuz için özel mesaj yazamıyorsunuz, Deneme falan yapmayın bence gerek yok yolda kıyas etmeye,
    Performans için değişmez sadece ayna mahruti daha az yaksın diye uzun dişli koymuştur kendince, buda arabanın devrini etkiler size isteksiz ve vites aralı daha uzun gelir.
    Sıkıştırma testi şöyle oluyor ingilizcede Compression Test diye geçer
    özel kadranlı bi alet var bujileri sökerek yerine teker teker bağlayarak silindirin ne kadar sıkıştırma yaptığını ölçüyor ve yanma odasında oluşan basıncı gösteriyor,
    Buda sizin bi kaçak varmı onu anlamanıza yarıyor tabiki yanma odasındaki basınç kaybı sadece silindirden dolayı değil subaplardan da olabilir.


    http://www.evilution.co.uk/files/sma...ssiongauge.jpg

    evet mantığı anladım ve yapılması gerektiğini düşünüyorum. sonuçt 14 yaşında 150bin bir araç

    ama az çok tecrübem ile takip ettiğim kadar ile yağda hiç eksilme kararma ibi belirtiler yok ve yanık kokusu yok, egzost misler gibi temiz. v kayışı kütüğünden gelen uğultuğu saymazsak sesi rolantide muazzam. (özellikle kışın vıj vıj vıj deli ediyor ve ger bilyesi ses yapıyor. (yazın sıkınyı yok)

    şanzuman olayını ancak usta görürse anlar. 2003 den beri tüm bakım kartları duruyor.

  15. #34
    svtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.451
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abi anlattıkların bana sanki senin debriyaj bitik yada volanda sıkıntı olmasın ? cınku hantal kalkma silkeleme felan bunlar sensör vs işi gibi gelmedi bana sen müsait olduğunda benim arabayı bir kullan ben seninkine bir bakayım durum anlaşılır zaten.
    low is low

  16. #35
    m.kibaroglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2015
    Yaş
    45
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    52
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı svtec Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi anlattıkların bana sanki senin debriyaj bitik yada volanda sıkıntı olmasın ? cınku hantal kalkma silkeleme felan bunlar sensör vs işi gibi gelmedi bana sen müsait olduğunda benim arabayı bir kullan ben seninkine bir bakayım durum anlaşılır zaten.
    en büyük merakım da bu zaten inşallah bu hafta bunu bir deneyelim..

  17. #36
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.160
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aracına modifiye yaptırmayacakta olsan performans odaklı ve Peugeot motorlarına aşina mekanlarda aracını test ettir. Ama kime gidersen git. İlk gittiğinde sorun çözülmez ise kalkıp başka yere gitme. Tekrar git durumu anlat. Çünkü aracı bırakmadığın durumlarda testi yapması gereken kişi sen ise 2-3 kere daha gitmen gerekebiliyor.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  18. #37
    m.kibaroglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2015
    Yaş
    45
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    52
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şimdi bu sıkıntıların yanında birde bu aracı aldığımdan beri şu var. araç tam ısınınca veya gazlayınca rolanti durması gereken 750-800rpm den 1000-1100 rpm e çıkıyor. arka ısıtmayı açınca düşüyor (videoda pek düşmedi ama arka ısıtmayı açınca teklediğini bilirim) eğer aracı çok zorlarsam rolantinin 1500rpm lerde kaldığını da bilirim..



  19. #38
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.160
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arka ısıtıcıyı açınca hatırı sayılır elektrik çeker. Buda bana şarj dinamosu yada konjüktörde sorun olabileceği ihtimali geldi. Aracın şarjı düzgün değilse performansı düzgün olmaz. Test edin. Hatta yolda gazlarken test edin.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •