sistemin genel adı jikle
illa eskisi gibi mekanik bir teli kendinize doğru çekmeniz gerekmez, karburatörlü araçlarda öyle idi
bunu artık araç beyni otomatik yapıyor soğuk hava ve soğuk motor ısınana kadar
bence beklemeniz gereksiz-anlamsız
marşa basın ve yürüyün (tabi motor ısınana kadar 3000 deviri geçmeden sürün)
beklemek hem zaman kaybı hem boşuna yakıt tüketimi demek
edit:
zaten otoritelerde aynı şekilde yapın der
çünkü siz ilk çalıştırmada beklerseniz aracına göre motor 5-10 dakikada anca ısınır
ama yola çıkarsanız yükte olacağından motorun ısınması 2-3 dakikada yeterli sıcaklığa ulaşacaktır.
beklerseniz ısınma uzun sürecek ve motor ısınana kadar çok yakacak
her araç motoru ısınana kadar fazla yakar.
bunu hergün en az 2 kere yaşadığınızı düşünün ve aynı şeyi on binlerce araç sahibininde yaparak harcanan gereksiz yakıtı hesaplayın.
beklemenin hiç bir anlamı yok
(tekrar yazayım motor ısınana kadar 3000 deviri geçmiyoruz, dizelde ise 2000 deviri geçmemek mantıklı evet)
edit2
bakın bu benim arabanın motor suyu sıcaklığının yakıta % olarak etkisi (çarpanı)
kısacası jikle haritası diyebiliriz (birde motor soğukluğuna göre rölanti devir haritası var)
üst satır motor su sıcaklığı, alt satır ise % olarak yakıta etki eden değerler
gördüğünüz gibi ancak 76 ve üzeri sıcaklıklarda jikle iptal oluyor ve beyin normal enjeksiyon haritasından okumaya devam ediyor, daha alt sıcaklıklarda ise jikle devrede ama onunda etkisi sıcaklığa göre yani basitçe jikle devrede veya jikle devre dışı mantığı yok.. motor ısındıkça jikle ufak ufak devreden çıkıyor. araç 94 model
* o yüzden termostatı bozuk araçlar fazla yakar, çünkü normal kullanımda motor suyu sıcaklığı 50 derecenin altında kalmakta ve mecburen bu gibi jikle çarpanı devreye girmekte araç ta çok yakmaktadır.
