Günün ilk çalışmasında devir süre tutmadım ama en fazla 1 dk kadar 1100dv/dk çalıştıktan sonra 900dv/dk ya düşüyor. Sanırım bu normal.
Sebebi nedir?
Süre normal mi?
Bu süreyi mutlaka beklemek gerekir mi?
Beklemesek nasıl zararı olur?
Motor 2.0tfsi
Günün ilk çalışmasında devir süre tutmadım ama en fazla 1 dk kadar 1100dv/dk çalıştıktan sonra 900dv/dk ya düşüyor. Sanırım bu normal.
Sebebi nedir?
Süre normal mi?
Bu süreyi mutlaka beklemek gerekir mi?
Beklemesek nasıl zararı olur?
Motor 2.0tfsi
cold start arkdasın yazdığı gibi bır problem yok bence
Ben kendı aracımda 30 saniye kadar bekliyorum soğuk marşta
Biraz araştırdım ama cold startla ilgili kapsamlı bilgi bulamadım. Bu bir özellik mi? Yani muhtemelen hava görece soğuk için motoru daha hızlı adapte edebilmek maksadıyla üretilmiş bir sistemdir. Olmayan araba da var mı? Detayı nedir? Mesela acil çıkmam gereken durumlarda beklemesem veya ben gaza basarak bu süreci hızlandırsam ne olur?
Bkz: Jikle nedir?
Jikle - Vikipedi
Gaza bassami diye dusunurken devir normale iniyor zaten. Hava cok soguksa belki 10 sn suruyordur. Nekadar acelen olsada 5 sn cok onemli olucagini sanmiyorum acil hasta disinda. Arabani seviyorsan rolanti normale dussun
Soğuk havalarda motor su sıcaklığı, yağ sıcaklığı istenilen seviyeye gelmesi adına ecunun olması gereken rölantinin üstünde tutarak aracı ısıtmaya yarayan sistem diyebiliriz kabaca.
Beklemekte fayda var. rölanti normal seyrine gelince yürütebilirsiniz.
Motorun rölanti devri, olabilecek en düşük devirde seçilmeye çalışılır. Bu devrin altında rölantide motor salınım yapar, ki siz rahatsız olursunuz. Bu devrin üstüne çıkarsa eğer, yakıt tüketiminiz artar. Soğukta belirlenen rölanti devrinde yanma düzenli olmadığı için, devir yükseltilir. Yani karşılaştığınız durum normal.
Aracı kullanmaya gelince, bu araçlar kilometrelerce test ediliyor, gerek soğuk, gerekse en sıcak şartlarda. Sizin motorunuzu soğukta çalıştırdıktan sonra hareket ettirmeniz, sürtünmeleri arttıracak, yakıt tüketimi artacak vs.. motorun ömrünü çok da etkileyen bir şey değil. Sadece soğuk şartlarda yüksek güçlere çıkmayın, çok gaz basmayın
Bir de benzinli motorlar bu konuda daha rahat, dizel motorlarda misfire dedikleri, yakıt yanmama sorunu olabiliyor soğukta.
Konu hakkında detaylı bilgi için:
Motor Mudur
Ben genellikle kontağı açıp sigara yakıp rölantide ısınmasını bekleyip öyle hareket ederim. Sigara bitinceye kadar ısınıyor zaten.
sistemin genel adı jikle
illa eskisi gibi mekanik bir teli kendinize doğru çekmeniz gerekmez, karburatörlü araçlarda öyle idi
bunu artık araç beyni otomatik yapıyor soğuk hava ve soğuk motor ısınana kadar
bence beklemeniz gereksiz-anlamsız
marşa basın ve yürüyün (tabi motor ısınana kadar 3000 deviri geçmeden sürün)
beklemek hem zaman kaybı hem boşuna yakıt tüketimi demek
edit:
zaten otoritelerde aynı şekilde yapın der
çünkü siz ilk çalıştırmada beklerseniz aracına göre motor 5-10 dakikada anca ısınır
ama yola çıkarsanız yükte olacağından motorun ısınması 2-3 dakikada yeterli sıcaklığa ulaşacaktır.
beklerseniz ısınma uzun sürecek ve motor ısınana kadar çok yakacak
her araç motoru ısınana kadar fazla yakar.
bunu hergün en az 2 kere yaşadığınızı düşünün ve aynı şeyi on binlerce araç sahibininde yaparak harcanan gereksiz yakıtı hesaplayın.
beklemenin hiç bir anlamı yok
(tekrar yazayım motor ısınana kadar 3000 deviri geçmiyoruz, dizelde ise 2000 deviri geçmemek mantıklı evet)
edit2
bakın bu benim arabanın motor suyu sıcaklığının yakıta % olarak etkisi (çarpanı)
kısacası jikle haritası diyebiliriz (birde motor soğukluğuna göre rölanti devir haritası var)
üst satır motor su sıcaklığı, alt satır ise % olarak yakıta etki eden değerler
gördüğünüz gibi ancak 76 ve üzeri sıcaklıklarda jikle iptal oluyor ve beyin normal enjeksiyon haritasından okumaya devam ediyor, daha alt sıcaklıklarda ise jikle devrede ama onunda etkisi sıcaklığa göre yani basitçe jikle devrede veya jikle devre dışı mantığı yok.. motor ısındıkça jikle ufak ufak devreden çıkıyor. araç 94 model
* o yüzden termostatı bozuk araçlar fazla yakar, çünkü normal kullanımda motor suyu sıcaklığı 50 derecenin altında kalmakta ve mecburen bu gibi jikle çarpanı devreye girmekte araç ta çok yakmaktadır.
![]()
dizel kullanıcısıyım çok soğuk havalarda ilk çalıştırmada 4 5 dk falan bekliyorumkapatırkende 30 saniye falan bekliyorumdur. önemli bişey bence acil bi durum yoksa beklenmeli hatta motor iyice ısınmadan 2 bin devri geçmem kolay kolay
otomatik jikle soğuk havalarda devreye giriyor hiçbir problem yok herşey olması gerektiği gibi..
Asıl sancı uyandığında..
Önceki aracınız dizelmiydi?
Uzun sure dizel kullananlara garip gelir bu durum ama normaldir.
Enjeksiyonlu araçlarda jikle tertibatı kalktı çünkü motor ecusu rölanti devrini elektrikle çalışan bir valf ile sağlamakta.
Hatta yeni nesil elektronik gaz kelebekli araçlarda bu rölanti valfide yok, gaz kelebeği ile rolantiyi ayarlıyor.
dizel beklemeyle ısınmıyor.
araca binerim çalıştırırım.çantamı baglarım torque pro yu acarım kemerimi takarım hareket ederim(30sn civarı)soguk motorda 2000 üzerine çıkmam.sonuçta uzun süre bekleminin pek anlamı yok.motorun tam yaglanması içinde biraz devir şart.
aracı stop ederkende aynı işlemin tersini yaparım.uzun yol ve perf.kullanımda motoru kapatma sürem 1-1,5 dk yı bulur
microhatch C1 ist.park 3:00,54
https://www.youtube.com/watch?v=C1K8fwGhcsA
https://www.instagram.com/c1_bvb973/
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)