direk acık bırakılmaz heralde estetik bir scoopla kombinasyon tamamlanır arabanın onden bi resmine photoshopla ufaktan bi ön izleme demosu yapabilirim gerek war sa
Printable View
No lar karışmış. Şekil 1 yapıcaksın. Ama yaptığın kutuda birde tahliye kısmı olucak. İçeride hava birikmesin ufak bir yerden çıkışta yapsın taze hava için. Yani kaputun altına biraz hava kaçırsın. Yüksek süratlerde sorun çıkartır aksi takdirde tam kapalı kutu ile.
bencede dedıgıı dogruu resım 4 gırısı ve cıkıs devırdaım yapması gerekıcek havanınn ve sureklı hava akısı olmasıı lazım
http://img3.imageshack.us/img3/8848/70092245.jpg
2. resim derken benim aklıma bu tarz birşey gelmşti içeri dogru genişleyen bir açıyla basıç düşürülür hiltrenin arka yanlarında oluşturulacak cıkışların boyutuyla da havanın nekadar içerde kalacagı belirlenir aşşagı oluşturulacak kavisle girebilecek suyun alttan tahliyesini hızlandırır gerçi yağmur çamur önemli degil denmiş ama genede fazla sulanmamak lzm :D
3.resim yani tampondan besleme ve kaput modifiyesi kaputu delmeden yapılıyor. Böylece içerdeki sıcak hava çok daha hızlı tahliye ediliyor.
http://i0904.hizliresim.com/2009/4/6/3179.jpg
bastan anlatayım o zaman.akuyu bagaja aldım ve fılıtre ıcın buyuk bı bosluk olustu.
eskı cai m sıs farının arkasına kadar uzunanıyordu.fılıtrenın durumunu kontrol etmesı ve temızlemesı zor oluyordu.ayrıca borusu cok uzun ve 3 tane 90 derece dırsek vardı.
sımdı kelebekten 20 cm uzaga hıc dırsek kullanamdan fılıtreyı bır kutunun ıcıne yerlestırcem.
kutunun köpükten modelını yaptım kalıbını aldım carbon fıber dokumu kaldı sadece.
model resımlerını eklıyorum.cogu kısı ne oldugunu anlamadı ama ıcı bos kutu olacak:)
http://img01.picoodle.com/img/img01/...9m_7c7d0a6.jpg
http://img01.picoodle.com/img/img01/...1m_78b38ea.jpg
http://img06.picoodle.com/img/img06/...2m_d31ac98.jpg
http://img18.picoodle.com/img/img18/...3m_e947360.jpg
@schumi: senın soyledıgın hava cıkısınıda dusundum.egzoz manıfoltu arkada bılıyosun.fazla havagı egzoz manıfoltuna yonlendırecek bı boru yapabılırım.hem bırazda sogutma yapmıs olur.
@miami: polyester kaputum var şu an.evo style bı cıkısta yapabılırım motor sıcagını dısarı atmak ıcın.
http://img78.imageshack.us/img78/807...49m7c7d0a6.jpg
bu tarz bişiy olsa :S
yer yok radyator var.
sadece sısten hava alabılıyorum
resimlere baktım bence havaya ne kadar düz ve kısa bir yol izletirsen o kadar fayda sağlarsın koyduğun resimler arasında kaputtan hava alman en iyisi olacaktır çünkü havanın en kısa yol izlediği yol o fakat kaputun normal çizgisinin biraz daha üstüne çıkman lazımki motorun normal olarak yaptığı emme dışında hızla beraber artan bir hava girişi olacak bu sayede diğer seçeneklerden daha iyi bir hava girişi sağlayabileceğini düşünüyorum
3 resim en verimli olur
alt kısımdaki hava yer seviyesindeki havadir ve direk borunun karşısından hareketle içeri dolucaktır.üstteki deliğide (aracın burnu resimdeki solda düşünürsek)//// gibi kesikli metal koyarak filtre kazanı içindeki havanın aracın kaputu üzerindeki alçak basınç etkisiyle dışarı çıkması sağlanır.yani filtre kazanı üçerisinden ciddi bi hava akışı olur.hemde ısınmadan etkilenmemiş olur kaput altındaki sıcak havada çıkacağından
o zaman soyle bı sekıl olusuyor.
kaputtakı kesıgın onune sunrooflardakı gıbı bı cıkıntı yaparak havanın ıcerı gırmesını engelleyebılırım.
Şekil -5-
http://img02.picoodle.com/img/img02/...dm_338657c.jpg
evet aynen öyle ama kaputtaki kesiği biraz daha cama doğru alırsan hem akış _I gibi ters L şeklinde olmamış olur.olabildiğince düz geçişi sağlıycak şekilde yapmalısın yoksa alttaki delikten girince direk yukarı yönelmek yerine biraz daha geriye kaymış bi delikten kıvrım yaparak geçmiş olur.hemde yağmur çamur direk filtre üstüne düşmez
:icon_tup:
Şekil -6-
http://img19.picoodle.com/img/img19/...dm_19a7c56.jpg
İbo kardeş şekil 4ü palıo cuplarda kullanıyolardı. Sanırım en verimliside bu olur cf ne sağlık :)
evet hatta alttaki girişi biraz daha yukarı alabilirsen daha düz bi giriş sağlamış olursun ama onniçinde tamponu kesmen gerecek galiba.yada farın altındaki hava girişinde ne var rs lerin bilmiyorun ama ordan taşıyabilirsen girişi çok daha düz ve hızlı bile geçmiş olur
ama imkan yoksa en mantıklı ve verimli şekil kesinlikle budur
palio cup takı sekil 2 oluyo ama:)
http://image1.sahibinden.com/photos/...31_r8g9771.jpg
onu ters tak olmazmı ? hatta açıklığını o parçanın bitimine kadar götür. yani mesela subarunun açıklığının ters çevrilmişi gibi