User Tag List

Sayfa 2/7 İlkİlk 1234 ... SonSon
122 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: AirBox a hava girişi

  1. #20
    CallMeInsane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul/Büyükçekmece
    Mesaj
    1.088
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SkY Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki 2 numarada filtrenin yağmurda çamurda kirlenme riski daha fazla değil midir? merak ettim
    direk acık bırakılmaz heralde estetik bir scoopla kombinasyon tamamlanır arabanın onden bi resmine photoshopla ufaktan bi ön izleme demosu yapabilirim gerek war sa

  2. #21
    iynn-RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    06 Ankara
    Mesaj
    6.905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CallMeInsane Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    almak istedigin hava saguk olduguna gore soguk havanında yukarıdan aşagıya doğru hareket edecegini göz onünde bulundurarak 2.resimde gosterdiğin sadece kaputun ustunden filtrenin üstüne havanın inmesi prensibi mantıklı filtrenin sadece ust kısmı acık kalacak şekilde bir kazanla yükselmekte olan tüm sıcak havadan izolede etmiş olursun

    dırek kutunun ıcıne gıren hava yuksek hızlarda asırı bı surkılasyon olusturacak.

    dınlenmıs hava daha faydalı olmazmı?

  3. #22
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.160
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı iynn-RS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dırek kutunun ıcıne gıren hava yuksek hızlarda asırı bı surkılasyon olusturacak.

    dınlenmıs hava daha faydalı olmazmı?
    No lar karışmış. Şekil 1 yapıcaksın. Ama yaptığın kutuda birde tahliye kısmı olucak. İçeride hava birikmesin ufak bir yerden çıkışta yapsın taze hava için. Yani kaputun altına biraz hava kaçırsın. Yüksek süratlerde sorun çıkartır aksi takdirde tam kapalı kutu ile.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  4. #23
    elpadre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    paristanbul
    Mesaj
    11.610
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bencede dedıgıı dogruu resım 4 gırısı ve cıkıs devırdaım yapması gerekıcek havanınn ve sureklı hava akısı olmasıı lazım
    cok merak edıyorum ve soruyorum ?

    sanal alemın kablosuz delıkanlıları klavyenın hangı tusu ates edıyor ? ?

    tuned by : gürsel canpolat (16ec813)

  5. #24
    CallMeInsane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul/Büyükçekmece
    Mesaj
    1.088
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    2. resim derken benim aklıma bu tarz birşey gelmşti içeri dogru genişleyen bir açıyla basıç düşürülür hiltrenin arka yanlarında oluşturulacak cıkışların boyutuyla da havanın nekadar içerde kalacagı belirlenir aşşagı oluşturulacak kavisle girebilecek suyun alttan tahliyesini hızlandırır gerçi yağmur çamur önemli degil denmiş ama genede fazla sulanmamak lzm

  6. #25
    MiaMi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    11.075
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    3.resim yani tampondan besleme ve kaput modifiyesi kaputu delmeden yapılıyor. Böylece içerdeki sıcak hava çok daha hızlı tahliye ediliyor.


  7. #26
    iynn-RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    06 Ankara
    Mesaj
    6.905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bastan anlatayım o zaman.akuyu bagaja aldım ve fılıtre ıcın buyuk bı bosluk olustu.

    eskı cai m sıs farının arkasına kadar uzunanıyordu.fılıtrenın durumunu kontrol etmesı ve temızlemesı zor oluyordu.ayrıca borusu cok uzun ve 3 tane 90 derece dırsek vardı.

    sımdı kelebekten 20 cm uzaga hıc dırsek kullanamdan fılıtreyı bır kutunun ıcıne yerlestırcem.

    kutunun köpükten modelını yaptım kalıbını aldım carbon fıber dokumu kaldı sadece.

    model resımlerını eklıyorum.cogu kısı ne oldugunu anlamadı ama ıcı bos kutu olacak







    @schumi: senın soyledıgın hava cıkısınıda dusundum.egzoz manıfoltu arkada bılıyosun.fazla havagı egzoz manıfoltuna yonlendırecek bı boru yapabılırım.hem bırazda sogutma yapmıs olur.

    @miami: polyester kaputum var şu an.evo style bı cıkısta yapabılırım motor sıcagını dısarı atmak ıcın.

  8. #27
    CallMeInsane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul/Büyükçekmece
    Mesaj
    1.088
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)


    bu tarz bişiy olsa :S

  9. #28
    iynn-RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    06 Ankara
    Mesaj
    6.905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yer yok radyator var.
    sadece sısten hava alabılıyorum

  10. #29
    Orhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.232
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    resimlere baktım bence havaya ne kadar düz ve kısa bir yol izletirsen o kadar fayda sağlarsın koyduğun resimler arasında kaputtan hava alman en iyisi olacaktır çünkü havanın en kısa yol izlediği yol o fakat kaputun normal çizgisinin biraz daha üstüne çıkman lazımki motorun normal olarak yaptığı emme dışında hızla beraber artan bir hava girişi olacak bu sayede diğer seçeneklerden daha iyi bir hava girişi sağlayabileceğini düşünüyorum
    Biz daha iyisini alana kadar en iyisi bu

  11. #30
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    4.287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    3 resim en verimli olur

    alt kısımdaki hava yer seviyesindeki havadir ve direk borunun karşısından hareketle içeri dolucaktır.üstteki deliğide (aracın burnu resimdeki solda düşünürsek)//// gibi kesikli metal koyarak filtre kazanı içindeki havanın aracın kaputu üzerindeki alçak basınç etkisiyle dışarı çıkması sağlanır.yani filtre kazanı üçerisinden ciddi bi hava akışı olur.hemde ısınmadan etkilenmemiş olur kaput altındaki sıcak havada çıkacağından
    2011 E90 320d & 2006 FJR 1300 & 2006 ZZR 1400

  12. #31
    iynn-RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    06 Ankara
    Mesaj
    6.905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı initial-D Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3 resim en verimli olur

    alt kısımdaki hava yer seviyesindeki havadir ve direk borunun karşısından hareketle içeri dolucaktır.üstteki deliğide (aracın burnu resimdeki solda düşünürsek)//// gibi kesikli metal koyarak filtre kazanı içindeki havanın aracın kaputu üzerindeki alçak basınç etkisiyle dışarı çıkması sağlanır.yani filtre kazanı üçerisinden ciddi bi hava akışı olur.hemde ısınmadan etkilenmemiş olur kaput altındaki sıcak havada çıkacağından


    o zaman soyle bı sekıl olusuyor.

    kaputtakı kesıgın onune sunrooflardakı gıbı bı cıkıntı yaparak havanın ıcerı gırmesını engelleyebılırım.

    Şekil -5-

  13. #32
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    4.287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı iynn-RS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    o zaman soyle bı sekıl olusuyor.

    kaputtakı kesıgın onune sunrooflardakı gıbı bı cıkıntı yaparak havanın ıcerı gırmesını engelleyebılırım.
    evet aynen öyle ama kaputtaki kesiği biraz daha cama doğru alırsan hem akış _I gibi ters L şeklinde olmamış olur.olabildiğince düz geçişi sağlıycak şekilde yapmalısın yoksa alttaki delikten girince direk yukarı yönelmek yerine biraz daha geriye kaymış bi delikten kıvrım yaparak geçmiş olur.hemde yağmur çamur direk filtre üstüne düşmez
    2011 E90 320d & 2006 FJR 1300 & 2006 ZZR 1400

  14. #33
    mar1lyn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    Türkiye/istanbul
    Mesaj
    1.119
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı iynn-RS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    o zaman sekıl 4


    aynen devam

  15. #34
    iynn-RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    06 Ankara
    Mesaj
    6.905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı initial-D Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evet aynen öyle ama kaputtaki kesiği biraz daha cama doğru alırsan hem akış _I gibi ters L şeklinde olmamış olur.olabildiğince düz geçişi sağlıycak şekilde yapmalısın yoksa alttaki delikten girince direk yukarı yönelmek yerine biraz daha geriye kaymış bi delikten kıvrım yaparak geçmiş olur.hemde yağmur çamur direk filtre üstüne düşmez


    Şekil -6-

  16. #35
    Alican - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.362
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İbo kardeş şekil 4ü palıo cuplarda kullanıyolardı. Sanırım en verimliside bu olur cf ne sağlık

  17. #36
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    4.287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı iynn-RS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    evet hatta alttaki girişi biraz daha yukarı alabilirsen daha düz bi giriş sağlamış olursun ama onniçinde tamponu kesmen gerecek galiba.yada farın altındaki hava girişinde ne var rs lerin bilmiyorun ama ordan taşıyabilirsen girişi çok daha düz ve hızlı bile geçmiş olur

    ama imkan yoksa en mantıklı ve verimli şekil kesinlikle budur
    2011 E90 320d & 2006 FJR 1300 & 2006 ZZR 1400

  18. #37
    iynn-RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    06 Ankara
    Mesaj
    6.905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Alican Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İbo kardeş şekil 4ü palıo cuplarda kullanıyolardı. Sanırım en verimliside bu olur cf ne sağlık
    palio cup takı sekil 2 oluyo ama


  19. #38
    SULTANOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    Münster
    Mesaj
    6.451
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    onu ters tak olmazmı ? hatta açıklığını o parçanın bitimine kadar götür. yani mesela subarunun açıklığının ters çevrilmişi gibi
    74 model sehpa...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •