Bu arada water/meth kitimi de bugün teslim aldım Hayırlısı ile..Allah ıma şükürler olsun..Gümrükte açılıp bakılmış ama kutunun 4 tarafında Gift diye çıkartma olduğu için ellememişler..
Şimdi tek eksiğim şu an akıbeti belli olmayan 15.05.2010 da kargolanmış olan direk podum..O da gelirse tüm gaugeler (EGT, AFR, Boost) ve meth. kitimizi de takacağız.
Bir de ortayı da iptal edeyim diyorum .Yapıp da egzost u zırlayan var mı aramızda (bana herkez iptal etme çok zırlar,onun zaten yarısı boş,görevi zırlamayı önlemek demiş) elletmemişlerdi..
Stelios u uyarmak lazım GT/RC için tavsiye ettiği 44/35 son dişli revize edilmiş. Referansı vs. farklı..
Görseli ile anlatmak daha kolay olacak gibi;
Bu foto 308'de kullanılan BE4'lerden V serisine ait. Ama diğer serilerde de durum aynı.
Herhangi bir info flash yok RP parçayla ilgili. Bu da ağırlıklı olarak son dişliyi üreten firmanın değiştiği anlamına gelir genelde..
RPO dediği üretim numarasıdır. Bu üretim revizyon numarası olarak ta yorumlanabilir. Araçlarınızın sol kapı içinde bulunan etikette yazan numaralar serisindeki ilk 5 hanedir. Atıyorum üretim no.'su 11645 olan araçta 11644'e göre üretim aşamasında geliştirmeler veya farklı parçalar kullanılmış demektir. %100 aynı araç değillerdir. Servislerde DAM numarası olarak ta bilinir. Eğitimde DAM no diye geçer. RPO ingilizce DAM fransızca kısaltma..
Ekrandaki görüntü 308 e ait olduğundan RPO no'ları kaale almıyoruz.
2344.E2 isteyen arkadaşlar artık görselden de görüldüğü üzere 2344.F3 no.lu son dişliyi ve gerekiyorsa resimde 9'la belirtilmiş 2339.33 no.lu spacer'ı almak zorunda.. Görseli tam yorumlamak gerekirse,
308'lerde üretim no.su 12049 ve öncesi olan 308 için son dişli gerektiğinde hem dişli hem spacer zorunlu, 12050 ve sonrası için sadece dişli yeterli demek. Ama bu parçalar zaten bizim şanzımanın parçaları olmadığından bizde 2344.F3 için spacer gerekiyor mu onun bilgisi yok. Bu da dağılma riski oluşturuyor.
Motor internallerinde millerden biri revize olmuş timing rulmanlarıyla birlikte.. Onun dışında motor içinde bir revizyona rastlamadım.
Aaa bir de alt. kayışının gergisi revize edilmiş muhtemelen 207rc'deki sesten dolayı..
Bu revizyonlar parça geliştirmeden de kaynaklanabiliyor veya sadece üretici/tedarikçi firma değişimden de kaynaklanabiliyor.
Örneğin fren balataları da revize, eskileri ses yaptığı için. baskı revize, kaçırdığı ve yanma yaptığı için. ama egsoz ısı izolatörü de revize sadece üreticisi değiştiği için.
Deniz ben şimdi 2344.E2 istesem yok mu diyecekler?İllaki vardır ellerinde ya?
Ya da bu yeni parçayı 2344.F3 mı sipariş vereceğim?
Abi cut-out'u koydugun yer bana yanlis gelmisti zaten, katalizatorden once yer yok, olsa oradan ver diyecegim de mevcut durumda en iyisi kat'in hemen ardindan yere vermek benceGazlayacagin zaman son susturucusuz ses zaten yuksek, orta'nin da onune alsan cook fark olmayacak ses olarak ama performans olarak da kayda deger bir fark olur mu bilemiyorum..
beyler en acilinden yardımınızı bekliyorum
kat iptali ve chıp var bugün aracımda gitmeme sorunu oluştu yani turbo verimsiz calıştıgı ve araç nerdeyse 1.4 gibi gidiyordu.
stop ettim bi mühlet kendine geldi, sonra yine aynı durum gerçekleşti.
acaba valften mi kaynaklanıyor bu sorun.
vw servisinden araca uyan valflerden sizce hangisini almalıyım
Arıza lambası yanmadı mı?
Yaklaşık 150'ye yakın arıza kodu var aracı 1.4 müş gibi davranmasına sebep olan.
Silindir Düşük(referans değerin çok altında anlamında) basınç neticesinde oluşan timing arızası.. Çoğunlukla anlıktır.. Dolu dolu hızlanmalarda 3-4-5'in son devirlerine doğru nükseder, sallamayıp gazdan ayak çekilmezse sorunun yaşandığı silindirlerin enjektörleri hemen hemen işlevini durdurur(safe mode'un biraz ileriki bir safhası) O zaman bırak 1.4'ü hiçbir şekilde hızlanamaz araba. 1. viteste dahi kaldıramazsın ve rölanti de ciddi sarsıntılı çalışmaya başlar, motor yerine susturucu sesi duyarsın. Bu safhada motor kulakları çok zorlanır.
Tekrar marş yaparak dediğin gibi düzelebilir ama %100 düzelmez RC'den ziyade GT imiş gibi bir performans sunar, lamba yanık kaldığı sürece ve en ufak nüksetmede tekrar safe mode a geçer. Işık sönene kadar -ki bu yaptığın km ve geçen sorunsuz zamana göre değişecektir- sakin kullanmanı, agresif hızlanmalardan kaçınmalı, 5500'den sonra da yarım gaz hızlanmanı ama mümkünse o devirlere hiç çıkmamanı tavsiye ederim. Bir yerde rodaj yapıyormuş gibi yani..
Safe mode tan ötürü zarar vermez ama safe mode olmasaydı çok sert vuruntular oluşurdu.
Tüm bunları serviste 2 tık 1 enter a para vermemen için söylüyorum. Ayrıca şu 25 dolarlık OBDII Interface leri ve düzgün bir PC yazılımı ile arızaları kendin de silebilirsin.
Her gün kullandığını varsayarak ışık bir hafta içinde sönmezse ara ara hissetmesen de nüksediyor demektir, servise gitmelisin. Ama yazılımı görürlerse bıdı bıdı yapabilirler.
PM..
Şu an 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 konuk)