User Tag List

Sayfa 6/7 İlkİlk ... 4567 SonSon
115 sonuçtan 96 ile 114 arası

Konu: Bunları Biliyor Muydunuz?

  1. #96
    bladerk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.045
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    d serisi motorların d12den d17ye piston çaplarının 75 mm olduğunu kapaklarının %90 şanzuman parçalarının % 80 birbirine uyduğunu bloklar aynı gibi görünse de bazı sohc bloklara bazı kapaklar taktığında 4 derece avansta sente olduğunu bazınlarının tevzilerini ters olup insanı kanser ettiğini d16 motorlara b16a kolları 1g-gte (supra mark2 twin v.s. ) pistonlarını takarak 9cr turbo ile 18 psia dayandığını gx pistonlarıyla integra ls kollarını uyduğunu
    b18c1/5 kollarının 137.8 mm olup 45 kol yatakla yine d motora uyup strok kazandırdığını ve sadece 307gram olduğunu d17 krankın uyduğunu bu ikisiyle cbr1000rr pistonunun d16 blokda olabileceğini hesaplamaya çalıştığımı gaz kelebeklerinin %100 uyduğunu pm3k (pg6b) pistonla zc dohc da 10.5 cr çıkabileceğini ama i es e takarken kapağın içinin işlenmesi gerektiğini yoksa çarptığını tofaşlarda bile yağlama sorunu olmazken d serisinde bu sorunun olduğunu %90 stock parça kullanımıyla doğru lego sonucu 150whp alan hayvanların olduğunu biliyormuydunuz
    ECUTECH İstanbul

  2. #97
    KSK-VTEC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    47
    Şehir
    İZMİR
    Mesaj
    1.295
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı capri Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    chiplenemez die bilinen obd2b honda beyinlerinin aslında chiplenebildiğini fakat boş eprom 400$ olduğu ve 128 bacaklı bir epromu yazabilecek delikanlının tuning işlerine prim vermeyeceği için dünyada yapılmış örneği olmadığını biliyormuydunuz???
    bahsettiğin örnek 2003 senesinde tr vardı 2 sene ben kullandım sonra hilmilere sattım oda bi başkasına yani var tabi japonyada yapıldı oda ayrı bi konu

  3. #98
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Apr 2009
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    2.969
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bladerk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    d serisi motorların d12den d17ye piston çaplarının 75 mm olduğunu kapaklarının %90 şanzuman parçalarının % 80 birbirine uyduğunu bloklar aynı gibi görünse de bazı sohc bloklara bazı kapaklar taktığında 4 derece avansta sente olduğunu bazınlarının tevzilerini ters olup insanı kanser ettiğini d16 motorlara b16a kolları 1g-gte (supra mark2 twin v.s. ) pistonlarını takarak 9cr turbo ile 18 psia dayandığını gx pistonlarıyla integra ls kollarını uyduğunu
    b18c1/5 kollarının 137.8 mm olup 45 kol yatakla yine d motora uyup strok kazandırdığını ve sadece 307gram olduğunu d17 krankın uyduğunu bu ikisiyle cbr1000rr pistonunun d16 blokda olabileceğini hesaplamaya çalıştığımı gaz kelebeklerinin %100 uyduğunu pm3k (pg6b) pistonla zc dohc da 10.5 cr çıkabileceğini ama i es e takarken kapağın içinin işlenmesi gerektiğini yoksa çarptığını tofaşlarda bile yağlama sorunu olmazken d serisinde bu sorunun olduğunu %90 stock parça kullanımıyla doğru lego sonucu 150whp alan hayvanların olduğunu biliyormuydunuz
    vala tebrik ediyorum.okurken biran hiç bitmesin istedim.

  4. #99
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    serencebey burak'ın dediği şekilde toyotalarında sinyal ve silecek kolları 88-97 arasındaki yıllarda özellikle olmak üzere birbirine birebir olarak uyar

  5. #100
    Göki,ZD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    Erenköy\İstanbul
    Mesaj
    9.684
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benim aslında pug düşmanı ama 106 sevdalısı oldugumu biliyormuydunuz
    Alıntı B.Aktepe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Para harcayan geçer, dua ile anca maneviyatınız güçlenir, aracınız güçlenmez.

  6. #101
    sabri_si
    Misafir
    Alıntı bladerk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    d serisi motorların d12den d17ye piston çaplarının 75 mm olduğunu kapaklarının %90 şanzuman parçalarının % 80 birbirine uyduğunu bloklar aynı gibi görünse de bazı sohc bloklara bazı kapaklar taktığında 4 derece avansta sente olduğunu bazınlarının tevzilerini ters olup insanı kanser ettiğini d16 motorlara b16a kolları 1g-gte (supra mark2 twin v.s. ) pistonlarını takarak 9cr turbo ile 18 psia dayandığını gx pistonlarıyla integra ls kollarını uyduğunu
    b18c1/5 kollarının 137.8 mm olup 45 kol yatakla yine d motora uyup strok kazandırdığını ve sadece 307gram olduğunu d17 krankın uyduğunu bu ikisiyle cbr1000rr pistonunun d16 blokda olabileceğini hesaplamaya çalıştığımı gaz kelebeklerinin %100 uyduğunu pm3k (pg6b) pistonla zc dohc da 10.5 cr çıkabileceğini ama i es e takarken kapağın içinin işlenmesi gerektiğini yoksa çarptığını tofaşlarda bile yağlama sorunu olmazken d serisinde bu sorunun olduğunu %90 stock parça kullanımıyla doğru lego sonucu 150whp alan hayvanların olduğunu biliyormuydunuz
    müthişsin abi

  7. #102

    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul/çekmeköy
    Mesaj
    7.520
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Kingpin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Vay vay vay... Güzel hayırlısı olsun...



    Niye ki? Güzel oluyor

    For iconic;
    komple mv6 atmaya gerek yok anlamında dedım ben

    328e m50 manıfold chıp s52 egzantrıklerle 250hpnın ustune cıkabıldıgını bılıyormuydunuz..
    e39 528İ Arctic Silver & e90 325i Sparkling graphit metallic

  8. #103
    Brs_eg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İst
    Mesaj
    3.069
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bladerk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    d serisi motorların d12den d17ye piston çaplarının 75 mm olduğunu kapaklarının %90 şanzuman parçalarının % 80 birbirine uyduğunu bloklar aynı gibi görünse de bazı sohc bloklara bazı kapaklar taktığında 4 derece avansta sente olduğunu bazınlarının tevzilerini ters olup insanı kanser ettiğini d16 motorlara b16a kolları 1g-gte (supra mark2 twin v.s. ) pistonlarını takarak 9cr turbo ile 18 psia dayandığını gx pistonlarıyla integra ls kollarını uyduğunu
    b18c1/5 kollarının 137.8 mm olup 45 kol yatakla yine d motora uyup strok kazandırdığını ve sadece 307gram olduğunu d17 krankın uyduğunu bu ikisiyle cbr1000rr pistonunun d16 blokda olabileceğini hesaplamaya çalıştığımı gaz kelebeklerinin %100 uyduğunu pm3k (pg6b) pistonla zc dohc da 10.5 cr çıkabileceğini ama i es e takarken kapağın içinin işlenmesi gerektiğini yoksa çarptığını tofaşlarda bile yağlama sorunu olmazken d serisinde bu sorunun olduğunu %90 stock parça kullanımıyla doğru lego sonucu 150whp alan hayvanların olduğunu biliyormuydunuz

    abi sen kitap yaz ne sen ugraş nede biz ugraşalm bide bisi rulez

  9. #104
    bladerk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.045
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Brs_eg Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi sen kitap yaz ne sen ugraş nede biz ugraşalm bide bisi rulez
    hehe kısa notlar iyidir bişiy tak bakalım gidecek mi
    ECUTECH İstanbul

  10. #105
    gurcell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    Papua Yeni Gine
    Mesaj
    2.774
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Subaru :

    2.0 lt Subaru sti forged krankı sadece ufak bir işlemle 2.0 gc8 bloklarına takılabilir

    2.5 lt ej25 bloğuna 2.0 kapakları sorunsuz takılabilir.

    2.5 lt high flow cosworth yağ pompası 2.0 bloklara direkt takılır.

    Wrx'lerdeki thumble valfler iptal edilerek yüksek basınçta sorunsuzluk elde edilebilir.

    Wrx'lere sti enjektör , sti intercooler ve sti turbo (vf35) ile 300+ hp sorunsuzca alınabilir

    Sti baskı ve balatası ufacık bir işlemle Wrx ve GT'lere takılabilir

    Sti intercooleri Gt ve WRX'lere takılır. Gt (gc8) ufak bir işlem gerekir.

    Alfa Romeo :

    2.5 v6 makinesi 3.7 litre hacime kadar stroklanabilir.

    166 lardaki 2.5 v6 makinesi ile 3.0 v6 makinelerinin otomatik şanzımanları aynıdır.

    166 lardaki 2.5 v6 yazılımı ile 156 2.5 v6 yazılımı farklıdır. 166'ların yazılımları kasa ağırlığınndan dolayı düşük devirde ateşlemeyi avansa çeker.

    2.5 v6 makineyi krank ve kapak değişimi ile 3.0 v6 yapabilirsiniz.

    2.5 v6 makinesi üzerindeki emme runnerlarını 3.0 v6 emme runnerları ile değiştirirseniz 10 hp alırsınız.

    2.5 v6 makinesi ve 3.0 v6 makinesi üzerindeki emiş silencer'ini iptal edip , taa farın arkasındaki maf sensörünü kelebeğin 5 cm önüne aldığınızda response hızlanır, emiş sesi artar. Rivayete göre 5 hp burdan gelir. (maf'dan geçen havanın sıcaklığı değişmeyeceği için, normalde far arkasında iat 35 okunurken, emişe girene kadar 45 dereceye ısınır , ama maf emişe ne kadar yakın olursa maf'ın okuduğu ısı ve içeri giren ısı aynı olur)

    Alfa Romeo 155 q4 ve Lancia Delta İntegrale ve Lancia Theme Turbo i.e'nin makineleri aynıdır, lancia thema bosch jetronik ile yürür , q4 ve integrale Marelli iaw ile yürürler.

    Alfa 75 Turbo ile Efsane twin charged Lancia Delta s4'ün blok ve pistonları aynıdır, kol ve yatak değişimi ile twin charged uygulama basıncını kaldıracak duruma gelir.

    Alfa 166 2.5 v6 , Alfa 156 2.5 v6 için Ecu kalibrasyonu :

    Bosch me2.1 kullanan Alfa 2.5 v6 24v makinelerde kutup başı çıkarıldıktan sonra boğaz kelebeğinin kalibrasyonu kaybolur.

    Araba devirlenmekte sorun yaşar , 4000 devirin altında hiç yürümez , inanılmaz fazla yakar.

    Semptomları genellikle MAF ile aynıdır ama ecu reset ve kalibrasyonu denenerek MAF mı bozuk yoksa kalibre mi olmamış anlaşılır.

    Ayrıca LTFT'yi de düzenlemek için düzenli aralıklarda 2.5 v6 24v DBW (Drive by wire) makinelerde bu işi yapmak lazım.

    1- Akü kutup başlarını sökün , + ve - uçları birbirine değdirin tam reset olsun. (aküyü sökmeden teyp radio code'unuzun elinizde olduğuna emin olun )

    2- Kontak kapalı iken kutup başlarını takın.

    3- Kontağı açın , gaza basmadan , hiçbir elektrik aksamını çalıştırmadan 90 saniye bekleyin.

    4- 90 saniye dolduğu anda kontağı kapatın 90 saniye daha bekleyin.

    5- 2. 90 saniye dolduktan sonra kontağı açın. tüm ışıkların sönmesini bekleyin (ecu - enjektör vs. vs.) ve aracı gaza basmadan çalıştırın.

    6- Normalde 90 derece sıcaklığa gelene kadar veyahut 10 dakika hiç gaza basmadan aracı durduğu yerde boşta çalıştırın.

    7- Süre dolduktan sonra motoru kapatın, sonra yeniden çalıştırın.

    Hayırlı uğurlu olsun, aracınızın gidişinin iyileştiğini, yakıtınızın düştüğünü göreceksiniz. Yaklaşık 1500 km boyunca ECU long term fuel trim'i oturtacaktır, bundan sonra bir daha ki resete kadar bu ltft ile gidersiniz.

    Bir de kötü benzin alırsanız ve motorunuz knock görüp ecu bunu algılarsa ateşlemeyi rötara alır , ateşlemeyi yeniden normal hale almak için de bu yöntemi kullanabilirsiniz.

  11. #106
    gurcell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    Papua Yeni Gine
    Mesaj
    2.774
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bladerk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    d serisi motorların d12den d17ye piston çaplarının 75 mm olduğunu kapaklarının %90 şanzuman parçalarının % 80 birbirine uyduğunu bloklar aynı gibi görünse de bazı sohc bloklara bazı kapaklar taktığında 4 derece avansta sente olduğunu bazınlarının tevzilerini ters olup insanı kanser ettiğini d16 motorlara b16a kolları 1g-gte (supra mark2 twin v.s. ) pistonlarını takarak 9cr turbo ile 18 psia dayandığını gx pistonlarıyla integra ls kollarını uyduğunu
    b18c1/5 kollarının 137.8 mm olup 45 kol yatakla yine d motora uyup strok kazandırdığını ve sadece 307gram olduğunu d17 krankın uyduğunu bu ikisiyle cbr1000rr pistonunun d16 blokda olabileceğini hesaplamaya çalıştığımı gaz kelebeklerinin %100 uyduğunu pm3k (pg6b) pistonla zc dohc da 10.5 cr çıkabileceğini ama i es e takarken kapağın içinin işlenmesi gerektiğini yoksa çarptığını tofaşlarda bile yağlama sorunu olmazken d serisinde bu sorunun olduğunu %90 stock parça kullanımıyla doğru lego sonucu 150whp alan hayvanların olduğunu biliyormuydunuz
    Erkut sen manyaksın bunu biliyor muydunuz? Kafayı honda makinesi ile bozmuşsun. Sana H şeklide apartman yapmak lazım

  12. #107
    bladerk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.045
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı gurcell Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Erkut sen manyaksın bunu biliyor muydunuz? Kafayı honda makinesi ile bozmuşsun. Sana H şeklide apartman yapmak lazım
    diyene de bak döktürmüş kendi alfa cad. 156.ncı sk. 33/ gc8 ej25 apt. di sizin adres di mi

    adamlar gözümün önünde 13 14 sec yapıyo N/A sohc 1.5 1.6yla asvalt dedik yakıt dedik demekki başka şeyler var diye araştırdım azıcık abartmış gibi görünüyo olabilirim ama bazılarına göre çok geriyim halen
    ECUTECH İstanbul

  13. #108
    AhmetH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    izmir/istanbul
    Mesaj
    233
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Opel Z20LET turbo motorun ECU sunun gariban Z12XE motorun aynı olduğunu çıkma alıp westgate için çok az modifikasyonla + Z20LET mapları flashlanarak direk kullanılabildiğini

    C20LET turbo opel motor unda SFI C20XE emme egzantriği kullanarak ve ciddi bir timing ayarıyla dinamik sıkıştırmanın değiştirilip sanki düşük kompresyonlu pistonlar takılmış gibi sonuçlar alındığını

    Dede C20LET motorun 750 + hp ye 2,0lt hacimde ulaşabildiğini
    Torun Z20LET in silindir kapak contasının dede C20LET e iyi geldiğini
    Z20LET in alt yapısının Z20LEH ten görece zayıf olduğunu

    C20LET pistonları kullanılarak silvertop 1,8 ford motorunun 2100cc ye çıktığını
    kompresyonunda 7 li değerlere düştüğünü

    Skoda favorit/forman/felicia 1,3 motorun Fabia 1,4 68hp motorun aynısı olduğu uzun stroklu krank ve daha uzun piston kollarının kullanıldığını biliyormusunuz.

  14. #109
    imhotep - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kanka sen geriysen biz napalim
    Fedakarlık yoksa zaferde yoktur.

  15. #110
    illegal
    Misafir
    güzel bilgiler paylaşım için ve emek için teşekkürler.

  16. #111
    Omak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.461
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim Arabamın 100-200 Km/h Hızlanma Değerinin ∞ sn Oldugunu biliyormuydunuz? Driftbox ile olcmek lazım dbn atmak lazım buraya

    (200 yapmıyor cünki düzde)

  17. #112
    yearone - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.693
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Brodway pistonlarını, fairway pistonlarınla değiştirince 1,6 olduğunu...
    セルカン+レーラ=愛

  18. #113
    ATA156 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Karşıyaka
    Mesaj
    920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.6 twinspark'a 2.0 twinspark baskı balatası takılınca tekerleğe aktarına güçün hissedilir şekilde arttığını. Ve nedeni bilinmez 2.0 selespeed debriyaj balatasının tutunma yüzeyi manuel 2.0 debriyaj balatasından daha az olduğunu eminim burada bilen yoktur =))
    916 V6 Turbo

  19. #114
    ::ZaFeR:: - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sakarya
    Mesaj
    3.917
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ee bi güncel diyelim... : )

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •