User Tag List

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
44 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Injector response time???

  1. #20
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    Bosch 945 3bar          
    06789101112131415
    02200180014801200900740580460340260
    [/B]
    Bosch 945 3bar dediği 945 ne? enjektör modelimi? öyle ise geri kalan numaraları ne? bendekilerinde sonu 945 de. gökte ararken yerdem,i bulduk yoksa
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  2. #21
    punto_multijet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.611
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    mS ile Us birimleri karıştı

    sn:saniye
    ms:milisaniye
    us:microsaniye


    1ms = 1000us eder
    1saniye = 1000 ms eder

    söz konusu olan "ilk açılma süresi" us cinsinden veya 0.1ms gibi değerlerde olması lazım.

    300-400 gibi değerler us olmalı
    300us = 0.3ms dir.


    ayrıca
    4 zamanlı bir motorda bir enjektörün fiziksel olarak maximum açık kalabilme süresi 20ms dir .

    onun bir hesabı falanda var
    17ms pek geçilmek istenmez çünkü o değer %85-%90 dutylere falan denk geliyor


    kafası karışanlar için :
    iki farklı süreden bahsediyoruz .

    1- enjektör işeme zamanı
    bu enjektörün ne kadar açık kalması demek .
    rölantide 2ms - 4 ms civarlarında falan kabaca
    tam gazda 17-18 ms civarlarında kabaca

    2- birde delay time, lag time, response time olayı var
    hepsi aynı şey
    enjektöre sinyal geldikten NE KADAR SÜRE SONRA, o enjektör tam açık pozisyonuna geliyor ?

    işte o da enjektöre göre değişiyor,
    kimi 0.4ms ,kimi 0.85ms , kimi 0.33 ms
    0.4ms = 400us
    0.85ms=850us
    0.33ms=330us

    sanırım olay dahada netleşti.
    Hakan abi teşekkürler terimler acıklanınca diğer yazılarda daha bir anlam kazandı. Peki benim gibi acemiler diyim nasıl ayarlıcaz bu değeri? Misal kendi aracımda fic takıldı. ayar yapılana kadar kullanmak amacıyla nasıl doldurcaz o değeri?_hesaplama ölçme ne bileyim asagı yukarı kestirebilme yolu var mı?

  3. #22
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence akıl karıştıran ms, us, olayı.

    misal bizde olay şöyle:





    burda injector open time (ms) 1.000 denilmiş.

    söylenenlere göre 0.xxx diye bir şey olması gerekiyor?
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  4. #23
    punto_multijet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.611
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)


    aemde de bu sekilde

  5. #24
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hmm sende us.

    işte karışan ms us fln
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  6. #25

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Murat Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bence akıl karıştıran ms, us, olayı.

    misal bizde olay şöyle:





    burda injector open time (ms) 1.000 denilmiş.

    söylenenlere göre 0.xxx diye bir şey olması gerekiyor?
    Neden aklın karıştı ki? 1 ms işte.
    Bizde küsuratlar için , kullanılır. Amerika da ise . (nokta)
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  7. #26

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı punto_multijet Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hakan abi teşekkürler terimler acıklanınca diğer yazılarda daha bir anlam kazandı. Peki benim gibi acemiler diyim nasıl ayarlıcaz bu değeri? Misal kendi aracımda fic takıldı. ayar yapılana kadar kullanmak amacıyla nasıl doldurcaz o değeri?_hesaplama ölçme ne bileyim asagı yukarı kestirebilme yolu var mı?
    İşte o verdiğim linklerde adamlara zaten bunu sormuştum. FIC bu konuda zaten yetersiz. Afaki bir ayar yapabiliyorsun. Zira zaten batery (akü voltajı) na dayalı bir correction (düzeltme) yok. Yani Özgün ün verdiği tablodaki gibi değişimleri FIC kaale almıyor. Arabanın kendi ECU sunun yaptığı düzeltmeyi kullanıyor. E ama eğer arabanın kendi yaptığı düzeltme yeni enjektör için yeterli değilse ne olacak? İşte o durumda patlıyor tüm sistem. Kaldı ki aynı zamanda zaten enjektörler arası farkı da kaale almıyor. Normalde eğer o yazılımda arabanın üzerindeki standart enjektörün response time değeri yazılabilir bir değer olmuş olsaydı, ve sonradan takılan enjektörün değeri de aynı şekilde yazılabilir birşey olsaydı o zaman anlamlı olurdu. Şu an zaten doğru şekilde hesap yapmıyor. Kafasına göre bir oransal faktör olarak çalışıyor. Ki bunu o forumda (AEM in kendi destek forumu) moderatörlük yapan adam dahi doğruladıktan sonra gerisi hikaye.

    Eğer illede ortalama bir değer istiyorsan, yeni takacağın enjektörün açılma zamanı ile eskisinin açılma zamanını topla ikiye böl ve onu gir. Yok zaten enjektör değiştirmeyeceksen zaten oraya gireceğin değerin kritik bir önemi kalmıyor. Rölantin sabit olduktan sonra sorun yaşamazsın.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  8. #27

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ayrıca
    4 zamanlı bir motorda bir enjektörün fiziksel olarak maximum açık kalabilme süresi 20ms dir .

    onun bir hesabı falanda var
    17ms pek geçilmek istenmez çünkü o değer %85-%90 dutylere falan denk geliyor
    Onun hesabı basit aslında. Motor devri dakika olarak tanımlanıyor. Ancak enjektör aynı sayıda püskürtme yapmıyor. Çünkü otto motorda ayunı silindir krangın iki dönüşünde bir kez ateşlenir. Tabi aynı bu demektir ki aynı zamanda o motorun iki turunda bir kez yakıt püskürtülür.
    6000 devir için düşünürsek; 3bin kez püskürtme olacak demektir.
    1 dk = 60 sn
    60/3000= 0.02 sn = 20 ms

    Eğer duty %85 i geçmesin deniyorsa (endüstri standardı bu)
    20ms x %85 = püskürtme süresi 17 ms nin üzerine çıkmamalı demektir. Ama buna açılma ve tekrar kapanma süreleri falan dahil değil. Bu açık kaldığı süre. İşte bu süre zarfında eğer motorun ihtiyacı olan yakıt püskürtülebiliyorsa o enjektörlerin hacmi doğrudur. Eğer püskürtülemiyorsa daha büyük enjektör seçmek lazım.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  9. #28
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    her enjektörün skop ile opening time değerleri NET olarak bulunur aslında
    hemde tüm voltajlardaki

  10. #29

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Skopa gerek yokki. full duty çalıştırırken flow rate ölçülse zaten verim hesabından çıkar açılma zamanı..
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  11. #30
    punto_multijet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.611
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Eğer illede ortalama bir değer istiyorsan, yeni takacağın enjektörün açılma zamanı ile eskisinin açılma zamanını topla ikiye böl ve onu gir. Yok zaten enjektör değiştirmeyeceksen zaten oraya gireceğin değerin kritik bir önemi kalmıyor. Rölantin sabit olduktan sonra sorun yaşamazsın.
    suanda sbt gazla giderken durdugumda arac stop etme eğilimine giriyor eger o sırada gaza basıp kendim 5-10sn rolanti veya az bişey ustunde tutarsam sorun yok normal calısmaya devam ediyor ama yok o sırada gaza basmazsam rolanti sapıtıyo genelde stop ediyo bazen bir sure sapıtıp snra normale donuyor. bunun bu konustugumuz değer ile ilgisi olabilir mi?

  12. #31
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Neden aklın karıştı ki? 1 ms işte.
    Bizde küsuratlar için , kullanılır. Amerika da ise . (nokta)
    olması gereken 1.000 değil. bosch için 0.300 - 0.450 arası olmalı denmiş?

    çok düşük değilmi? 1ms bile değil.
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  13. #32

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı punto_multijet Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    suanda sbt gazla giderken durdugumda arac stop etme eğilimine giriyor eger o sırada gaza basıp kendim 5-10sn rolanti veya az bişey ustunde tutarsam sorun yok normal calısmaya devam ediyor ama yok o sırada gaza basmazsam rolanti sapıtıyo genelde stop ediyo bazen bir sure sapıtıp snra normale donuyor. bunun bu konustugumuz değer ile ilgisi olabilir mi?
    Zannetmem.

    Alıntı Murat Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    olması gereken 1.000 değil. bosch için 0.300 - 0.450 arası olmalı denmiş?

    çok düşük değilmi? 1ms bile değil.
    Cümleyi mişli geçmiş zamanla kurmuşsun farkındaysan. Sen genellemelere bakma. Kendi kullandığın enjektörlerin açılma zamanını bulmaya çalış.
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    çıkamı oradan o? yok artık
    Neden çıkmasınki. %100 duty ile 3 bar basınçta kaç cc işediğini biliyoruz sonuçta. Aradaki fark açılma zamanını verir. Üç ayrı duty oranı ile ölçüm yapılıp birbiri ile x-check yapılıp rakam net bir şekilde bulunabilir. %100 doğru olmaz belki ama %90 doğrulukta yakalınabilir.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  14. #33
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster


    Cümleyi mişli geçmiş zamanla kurmuşsun farkındaysan. Sen genellemelere bakma. Kendi kullandığın enjektörlerin açılma zamanını bulmaya çalış.
    .

    basınç olmadan enjektörde, dışarıda skop ile ölçmek ne derece doğru peki? basınç ile basınç olmadan çok fark olurmu?



    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Onun hesabı basit aslında. Motor devri dakika olarak tanımlanıyor. Ancak enjektör aynı sayıda püskürtme yapmıyor. Çünkü otto motorda ayunı silindir krangın iki dönüşünde bir kez ateşlenir. Tabi aynı bu demektir ki aynı zamanda o motorun iki turunda bir kez yakıt püskürtülür.
    6000 devir için düşünürsek; 3bin kez püskürtme olacak demektir.
    1 dk = 60 sn
    60/3000= 0.02 sn = 20 ms

    Eğer duty %85 i geçmesin deniyorsa (endüstri standardı bu)
    20ms x %85 = püskürtme süresi 17 ms nin üzerine çıkmamalı demektir. Ama buna açılma ve tekrar kapanma süreleri falan dahil değil. Bu açık kaldığı süre. İşte bu süre zarfında eğer motorun ihtiyacı olan yakıt püskürtülebiliyorsa o enjektörlerin hacmi doğrudur. Eğer püskürtülemiyorsa daha büyük enjektör seçmek lazım.
    ayrıca bu hesaba göre de;
    7200 devir için
    60/3600 _ 16ms
    16x %85 _ 13,6ms çıkıyor.

    yani 13,6ms maksimum açık kalma süres, olmalı öylemi?
    buda sanki az gibi

    ve her kesici değiştirdiğimizde bu hesabı yeniden mi yapacağız? sonra haritada sıkıntı olmasın?
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  15. #34
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    biz msnde konuşup alaştık dewam temizledim
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  16. #35
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gsel kaynalar oluşuyordu neden temizlendiki?
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  17. #36

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Murat Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ayrıca bu hesaba göre de;
    7200 devir için
    60/3600 _ 16ms
    16x %85 _ 13,6ms çıkıyor.

    yani 13,6ms maksimum açık kalma süres, olmalı öylemi?
    buda sanki az gibi

    ve her kesici değiştirdiğimizde bu hesabı yeniden mi yapacağız? sonra haritada sıkıntı olmasın?
    Basit süre hesabından bahsediyoruz. Bunun exceptionu yok. Eğer adam oraya 6000 devirde %85 duty ile çalışacak bir enjektör taktıysa ve sen deviri yukarı taşımak istiyorsan o zaman paşa paşa enjektör satın alacaksın. Aksi haldeduty %100 ün üzerine çıkar, enjektörlerin açık kalır, 5-10 dakika o şekilde kullanmaya kalkarsan enjektörün içerisindeki küçük bobincik yanar ve enjektörlerin sonsuza kadar açık kalır. Sen gazlarken bunun farkına varamayacağın için devir düşse bile silindirin içerisine hala sürekli açık olan enjektörlerden deli gibi yakıt püskürtülmeye devam ettiği için aşırı yakıt olur silindirin içerisinde ve ya piston eritirsin ya süpap eğersin. En iyimser hali ile silindirlerinin iç cidarında krepaj oluşur.

    Adamlar milyonlarca dolar yatırıp ARGE yapıyor ve buna uygun enjektör seçiyorlar. Neden 200 deilde 300 cc koymuyor enjektörü? Çünkü yüksek hacimli enjektörü kısa süreli püskürtmelerde kontrol edemiyorsun. Eğer hacim olayını abartırsan rölanti sorunun olur. Yok abartmazsan emisyon ve yakıt tüketimi sorunun olur. Dolayısı ile üretici enjektör seçerken bunların hepsini göz önünde bulundurup, tasarladığı motorun üst devirinde hesapladığı dutycycle altında tam olarak hesapladığı miktardaki yakıtı püskürtebilecek hacimde enjektör kullanıyor. Kafana göre deviri değiştirirsen ve bunun sonucunda enjektörü ellemezsen sonuçlarına kendin katlanırsın.. ;=
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  18. #37
    SubieGuy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    50
    Şehir
    Turan Lowlands
    Mesaj
    379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çok güzel bilgiler verilmiş, bir tek eklemek istediğim husus var:
    injektör lag time veya latency, artık her ne deniyor ise, verilir iken, belirli akü voltajı da verilir, çünkü düşük voltajlarda daha yavaş açılıp kapanır, voltaj arttıkça şak diye açılacağı için tablo doldurulur, bu tamam...

    Eksik olan kısım, verilen tablonun, sadece belirli bir standart benzin basıncında doğru olduğudur. Standart 5 bar basınçta elinizdeki değerler ile açılan enjektör, benzin kütüğünde karşı itmesi gereken 7 bar basınç varsa, daha yavaş açılacaktır. Bazı enjektör dizaynlarında ise tam tersi, daha hızlı açılacaktır. Bu sebeple, eğer araca ayarlı regülatör, daha büyük pompa, enjektör kütüğü vs takıldı ise, yeni basınca göre o değerlerin ne olacağını da bulmak gerekli.

    Biz subap arkasına işeyen geleneksel enjektörle uğraşırken, millet doğrudan yanma odasına püskürten, çok yüksek benzin basıncı ve çok kısa milisaniyeler ile çalışan, Merruse'nin de bahsettiği doğrudan enjeksiyon piezoenjektörleri ile bir yanma çevriminde birden fazla işeme ile deney yapıyor. Yeni nesil doğrudan püskürtmelerde önce piston tam çıkarken minik bir pısst, sonra tam tepede kallavi bir püskürtme, sonrasında emisyonları temizlemek için bir minik püskürtme daha gibi karışık yöntemlerle çalışılıyor. Piezoenjektörlerde bilinen şekli ile hareketli kısımlar olmadığı, olay minicik deliklerin elektirikle büzülmesi açılması prensibi ile çalıştığı için böyle büyük lag süreleri de yok.

    Son olarak, gereksiz büyük veya küçük enjektörün yol açabileceği sorunlardan da bahsedilmiş olması çok güzel oldu, her nedense son zamanlarda insanlarda "büyüğünü alalım da, büyüyünce de giyer" mantığı ile abuk seçimler görülmeye, veya tam tersi enjektör lazım iken benzin basıncına abanma gibi hatalar yayılmaya başladı, bu açıdan optimizasyonun sağlanması önemli...

    Selamlarımla.

  19. #38

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SubieGuy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    her nedense son zamanlarda insanlarda "büyüğünü alalım da, büyüyünce de giyer" mantığı ile abuk seçimler görülmeye, veya tam tersi enjektör lazım iken benzin basıncına abanma gibi hatalar yayılmaya başladı, bu açıdan optimizasyonun sağlanması önemli...
    O büyük olayını hep amerikalıların başının altından çıkıyor. Kendilerinin zencilere olan komplekslerini bu şekilde örtmeye uğraşıyorlar.. Sonrada size does not matter diye beylik laflar uyduruyorlar işte..

    Büyük turbo, büyük enjektör, kocaman çaplı jantlar, en büyük subwoofer, en yüksek basınç vs vs vs.. Bu bir hastalık. Nedense insanlar er ya da geç loop a giriyor.. Bir taraflar kırılınca akıllanılıyor genelde..
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •