Bir hortlatmada benden gelsin tam bana gore konu :)
Arabam 1.6 A3 arkadaslar su meshur motor lpg var 5w40 koyuyorum daha 6binde eksiltiyor 10w40 koyuyorum sikirti yapiyor ben ne yapicam bu arada km 130k ?
Printable View
Bir hortlatmada benden gelsin tam bana gore konu :)
Arabam 1.6 A3 arkadaslar su meshur motor lpg var 5w40 koyuyorum daha 6binde eksiltiyor 10w40 koyuyorum sikirti yapiyor ben ne yapicam bu arada km 130k ?
hortlamaya birde ben kelepçe vurayım ...
honda accord 2.0 vtec aracım 200K da ve 5-6 bin km de 1 litreye yakın eksiltmeye başladı 10-40 mobil 1 2000 yazan dan kullanıyordum. araçta lpg var ve en son yolda başıma geldi araç yüksek devirdeyken herhangi bir duman atma yok ama ışıklardan biraz hızlı kalkayım yada biraz torkta yokuştan ineyim 40-50 km hızlardan sonra vites değiştirdikten sonra gaza bastığımda duman atma başladı biraz araştırdıktan sonra 10-60 mobil ile değişimi yaparsama bir miktar keseceğini söylediler ne kadar doğrudur ? doush nickli arkadaşımızda 10-60 yağdan sonra 10-40 dan verim alamadığını söylemiş bu da aklıma takıldı açıkcası
Yaglari arastirdikca ve bu konuyu okudukca kafam iyice karisti hortlatmadan edemeyecegim :)
Yeni bi arac aldim 95 model volvo 850 t5 aracin km si 300 bnde illaki asinma yag eksiltme vardir henuz bunu anlicak kadar uzun zaman gecmedi araci alali. Simdi yag degistirmeyi dusunuyorum ama birturlu karar veremedim eski sahibi 5-30 koydugunu soyledi bu km yengore bana ince geldi bu yag ve ilerde performansa yonelik seyler yapacagiz motorda simdi yuksek km li turbo bir arac var buna hangi yagi koymak mantiklidir
5w-30 nedir abi... Sakin gidip ara sıra gazlayacaksam 5w-40 koyardım ilk önce.
Ben olsam önce kaliteli bir 5-30 koyar bakardım eksiltme var mı diye. Fabrikasyon clearencelara bağlı bi durum birazda. Eksiltirse 10-40 devam ederdim
240k kmde alfa 75 2000 motor,genelde agresif devirli kullanırım ve çoğunluk kısa mesafe.aracı aldığımdan beri 10 40 kullanıyorum tüm 20 50 ısrarlarına rağmen ve çok eksiltiyor.1500 km de 1 ltre gibi.son koyduğum yağ mobil değil ve daha ince kıvamlıydı dahada arttı eksiltme.kitapçıkta yazan 10-50 ve maalesef bu yağ piyasada yok.10-60 mobil bu eksiltmeyi değecek değerde azaltırmı fiyatı açısından.20-50 için arabaya kıyamıyorum. yada 15-40 eksiltmeye fayda edermi.
10-60 mobil başarılı castrol çöp..
Çöp?
Hangi araçla ne devir bandında hangi sıcaklıkta kać km ne tür muadille karşılaştırdın ve bu kanıya vardın bizi aydınlatırmısın?
Ha mobil yerine ben castrol koyup 1000 km de bir yağ deģişiyorum.10 60 mobil 1 de koydum önceden ama mobil 1 i sevmedim lakin çöp diyemem.
benim kullandığım markalar arasında en verim aldığım yağ valvoline max life.eksiltme açısından 10-40 valvoline 10 -40 mobilden iyi.aracı ilk aldığımda bostancı dan almıştım ama şu an bulamıyorum .valvoline türkiye kendi dağıtım ağını kurmaya çalışıyormuş.istanbulda bir nokta gözüküyor sadce valvolineeurope sayfasında.bayram sonu arayıp 10-60 almaya çalışcam.araç yağ tavsiye tablolarıda mobilden daha gerçekçi geldi bana.100.000 üzeri alfa 156 2.0 a 10-60 önerirken mobil sayfası 0-40 öneriyor ki mümkün değil 156 nın o yağı kullanması bence.valvoline özellikle ağır hizmet ve iş makinalarında efsane.bulabilirseniz deneyin derim.hatta vr1 racing serisinde admların 20-50 yağı var,normal 20-50 den hariç Valvoline Lubricant Advisor - Valvoline
bende ustamın tavsiyesine uyup mobil 10/60 kullanıyrum
arabam bilindiği üzere swap b16A2 waiparexs :D
Castrol, 2 numara demek istemiş galiba :)
Castrol bende sevmiyorum. Nedeni ise, Kaynama noktası daha alt bir derecede benim bildiğim. Bu da motora ekstaradan zarar demek.
Çöp değil fakat, markanın verdiği bir kalite hissiyatına oranlarsak Castrol'de de bence seçim yapılacak yağ değil.
fiyat/performans en iyi Mobil 1 bence.
Uzun uzun yazmak istemediğimden evet kaynama noktası mobil 1 den daha düşük, yani mobil in etkin olduğu sıcaklıkta castrol işe yaramaz oluyor.. ayrıca kendim kullandığım için eski arabamda yağ eksiltmesi vardı, daha doğrusu önce castrol aldım ve neredeyse eksiltme azalmadı sonra mobil 1 koydum ve çok çok büyük oranda azaltmıştı. Soruyu soran arkadaşın da merak ettiği yağ eksiltmeyi azaltıp azaltmayacağı. Buraya tabloları koyup bak kardeş şu şöyle bu böyle yazmak yerine, mobil 1 koyarsan 10-60 olarak yağ eksiltmeni büyük oranda azaltır tam sentetik olması da artısıdır 20-50 çok eski bir teknoloji. Çöp kısmı için kusura bakmayın.
Ha bir de şimdi fiyatları hatırlamıyorum ama 4 litre castrol 150 lirayken 4 litre mobil 120 liraydı gibi örnek veriyorum.
Castrol kullanıyorsan edge değil tws kullan farkı gör derim ısınan motorda,yağ,inceliyor zaten aksam gazlıyorsan 10-40 sabah için 10-60 ya motul,yada tws,castrol ayrıca aracın nedir bilmiyorum fakat performanslı araçlarda yağ eksiltme,normaldir. Bunun dışında aracın zaten yağ eksıltıyorsa zamanla çoğalacaktır senin durum motor yağı,durumu değildir.
bu senin tecrüben ve de yazdıklarına katılıyorum, ama sebeplerine katılmıyorum... mobilin 10-60 ı ile castrolünkü birbirinden farklı, mobil daha çok eski motorlar, km yapmış yorgun motorlar için daha uygun ama bu sportif karakterli motorlara castrolden daha uygun olduğu anlamına gelmiyor, testlerden de okursanız, castrol kullanan motorlardaki ısınma mobilden daha azdır ;)
Daha öncede bir konuya yazmıştım. Mobil sıkışık trafikte bol gazlamali kullanımda (ki bol gazlamadan kastım aracın canını ala ala) 110 115 dereceleri görürken castrol 100 e bile gelmiyor.
Eksiltme konusuna gelince piston üreticisinin verdiği boşluk dahilinde yaptım motorumu mobil ölçülebilir derecede eksiltirken rodaj sonrası yağda, castrolde şu an eksiltme yok çok şükür.
Testi nasıl yaptınız bilmiyorum fakat ben 13+ sıkıştırma ve 9000 9000 çevirterek kullanıyorum.daha hard test edebilen varsa n/a yapılmış araçlarda bilmem.turbo araçlarda durum nasıl onuda bilmem.tek bildiğim aracıma bir daha mobil 1 koymayacaģım.
Mobilde kutu üzerinde motor ömrüyle alakalı sanırım bir ibare vardı.oda km yapmış rektefiyeye bir tık kalmış araçlar için anlamınamı ne geliyordu.
bi değişimlik bi markayı deneyip bu olmadı öbürü denildiği zaman aralarında fark olması normal.10-40 kullanan bi araç 10-60 dan randıman alabilmek için marka farketmeksizin en az 2 ve üstü yağ değişimine girmesi lazım diyor yağcılar.mobille başlayıp castrolde kara kılanlarla ,castrolle başlayıp mobilde karar kılanların ortak noktası bu bence,en az 2 değişim
Doğuş hangi tablodan kaynama noktasını buluyorsun ? parlama noktasından bahsetmiyorsun değil mi ?
Doğrudur abi, dediğim gibi çöp ifadesi yanlış oldu ama arkadaş yağ yakma için sorduğu için mobil dedim.. Ben zaten yağ eksiltmeyen hiç bir arabaya 10-60 mantıklı gelmiyor fabrika önermediği sürece..
Özelliğini kaybettiği dereceden bahsediyorum şu an zamanım yok Yunus ama tablolar var kaç derecede özelliğini kaybettiği..
etrafınızda valvoline satan varmı,bulamıyorum bi türlü.10-60 lazım
BMW 2001 yılında üretimine başladığı E46 M3'te ilk başta 5W30 yağ kullandı ve yaşadığı sıkıntılar sonrası TWS 10W60 kullanmaya başladı. Bu nedenle tüm E46 M3'ler yani S54 motor için Castrol TWS 10W60 önerir. Ancak yine de tüm E46 M3'ler fabrika dolumu olarak 5W30 yağla gelirdi, 2000 km ilk bakımda TWS 10W60 konurdu önerilen şekilde. BMW teknik dokümanda S54 motorun yenisiyle değiştirilmesi yada rektifiye işlemi yapılması halinde yine ilk 2000 km boyunca kullanılacak yağın 5W30 olarak seçilmesini talimatını vermektedir.
E39 M5'ler için 2000 yılının 2 nci ayına kadar olan üretimler için TWS 10W60 2000 yılı 3. ay ve sonrası için Longlife 01 listesinde belirtilen yağları önerir ve o liste içerisinde 10W60 yoktur.
E36 M3'ün S50 motor kodlu hiçbir versiyonu için teknik dokümanda 10W60 yağ önermez.
Sizin BMW konusuna oldukça hakim olduğunuzu biliyorum ancak teknik doküman yukarıda yazdığım şekilde önerilerde bulunuyor.
ben bu bilgiyi ghibliyi araştırırken bulmuştum, o yıllarda en fazla karşılaştırılan 2 araba olmuşlar performans olarak... daha TR de 10-60 bilinmezken maserati kitapçığa yazmış, İtalyanca bir testte rastladım, her 2 aracın da aynı yağı kullandığı yazıyordu, arkadaşımın 4 kapı e36 M3 ünde de (S52B32), hep 10-60 kullanıldığını gördük... S50 lileri katmadım işe onlarda önerildiğini ben de duymadım...
S52 lerin yani Amerikan versiyon E36 M3 lerin yağlama tablosu hakkında bilgim yok, ancak ABD sonuçta bir kıta ve ciddi ısı farklılıkları olan bir ülke. Bir yerinde sıcaklık güneş altında 50 dereceyi geçer, bir yerinde kışın eksi 40 dereceler görülür ki kendi fikrim bölgeye ve kullanım şartlarına göre değişik yağ kullanmak gerekir orada.
zaten hiç bir üretici, araca illa bunu koyun diye tek bir yağ tipi önermiyor, ısı ve iklim şartlarına göre 3-4 farklı tipte yağ öneriliyor... 0-30,5-30,10-60 liste gidiyor...
ama castrol 10-60 ın ayrı bir durumu var, önemli olan numarası değil... castrol 10-60 spor otomobiller için geliştirilmiş, sadece akışkanlık ve ısı indeksi değil olay, o nedenle 90 lılların ortlarından itibaren spor otomobil üreten bazı markalar bu yağı önermişler kitapçıklarında da yazıyor...
arkadşlarvalvoline 10-60 vr1 racing yağ ümraniye jen oil de varmış. 5 lt. 110 tl.bu arada vr1 in teknik olarak karşılığı mobilin 10-60 ı değil castrol ün 10-60 ı.racing tip.yağından memnun olmayıp aryışta olanlar için yazıyım dedim. alttaki linktede yağların üretici firma ve no larına göre karşılaştırma tablosu var,inceleyin derim. http://www.dumankayaoil.com/files/im...otomotiv_h.jpg
birde şunu yazıyım valvolineeurope sitesinde aynı mobil ve diğer sitelerdeki gibi aracınıza tavsiye edilen yağ menusu var.mobilde benim 75 e 0-40 uygun çıkıyor:hahaha: orda 100k km altı için max life 10-40 üzeri için 10-60 tavsiye ediyor. 10-40 yağ kullanıpda 10-60 a geçmeye değmiycek kadar yağ yakan arkadaşlara da maxlife 10-40 öneririm kullanmıştım,mobile göre eksiltme %10-15 gibi daha az.yalnız şu an bulunabilcek tek firma alttaki ve tarih falan nedir almadan önce görüşmek lazım. 13 - VALVOLINE YAĞLARI - Jen Oil ben 15-40 max life a niyetlenmişken 10-60 şını deniyim bi dedim. az önce koydum motora ,bakalım eksiltme falan nasıl olcak bunda.
sonuçları merakla bekliyorum :) hocam ben 10-60 a geçtikten sonra 1 yağ değişimi kadar yaktı sonrasında kesti bilginiz olsun...
inşallah randıman alırız bundan,alfalar zaten biraz yağ yakan motorlar,km 240 k olunca ve devirli kullanınca dahada yakıyor.2 bidon aldım mecburen eklemek için,zaten genelde 1 veya 2 değişim yakmanın devam edeceği söyleniyor.yaksın bakalım.bundada kesmezse bütün 75 ciler gibi bende 20-50 ye geçcem mecburen ama o zamanda yine valvoline 20-50 racing yağını getirtirim.yurtdışında 3.2 gta motorlarda kullanan çok o yağı.
250k de 1.8t motor için önerileriniz nedir ? 5-30 castrol edge kullanıyorduk fakat biraz yağ eksiltme sorunumuz var gibi :( fabrikada 5-30 önermiş zaten fakat ustam km nin yüksek olmasından ötürü 10-60 kullanalım diyor.bakım öncesi danışmak istedim :)
5-30 dan direk 10-60 a geçmek pek makul gelmedi bana .arada kullanılacak çok yağ var.ikinci haneyi yükseltin.5-40 olmadı 5-50 var.efsane 10-40 :) var.
sizin araç için valvoline 100k km üzerine 5-40 ve 10-40 aralığında 4 farklı model yağını öneriyor tabloda
Diğer cevap yazanların tavsiye ettiği gibi en az 2 yağ değişimi olmak üzere 5W40 kullanın eksilme azalırsa (tamamen kessin demiyorum) aynen kalsın, yok eksilme herhangi bir azalma olmadan aynı miktarda devam ediyorsa 10W40 kullanın.
10W60 kullanmak çok mantıklı bir işlem olmaz. Çünkü gereğinden kalın yağ kullanmanız durumunda motor içi sürtünmeniz artar, buna bağlı olarak motoru daha çabuk aşındırırsınız, daha fazla yakıt tüketirsiniz ve motorunuz gerektiği gibi yağlanamadığından aşınma artar. 10W60 yağa göre üretilmiş motorlar yada aşırı derecede modifiye edilmiş ve yüksek yağ sıcaklıklarına çıkan motorlar hariç, 10W60 normal araçlar için motor rektifiyesinden önceki son yağ seçimi olmalıdır. Daha doğrusu rektifiye aşamasına gelmiş bir motoru belki bir 20.000 km daha kullanmak için uygundur.
10-60 valvoline ilgili ilk hafta izlenimim,motor sesi daha düzgün,10-40 ince geliyomuş demekki hafiften itici sesi geliyodu kesildi.sabah ilk kontak tık diye alıyor,önceden hemen almıyodu.onun dışında racing tipi yağ olduğu için motor sıcaklığındada etkili olur diye düşünüyorum,bilen bilir 75 lerin 155 lerin motorları aşırı ısınır.eksiltme konusunu zamanla görecez bakalım.
Ya arkadaşlar bu yağ konusu kafamı oldukça karıştırdı, birde sözüne tecrübesine güvendiklerim farklı vizikoteler önerince iyice allak bullak oldu kafam?? Bir fikir verin, Tamam anladık "Fully synthetic" kullanacazda vizikotesi ne olacak? 5w-40, 5w-50 0w-40 10w-60 vs vs, motor 650km de, şu ana kadar 4 kere yağ değiştirdim, rodaj için.... araç 11.2 sıkıştırmaya 8600rpm@12psi basıyor, sürekli Antalya ikliminde kullanacağım ve bende öle pek memur-style kullanmam . Şimdi benim setup aşırı derecede yüklenmiş mi sayılıyor bu yüzden 10-60 mı tercih etmeliyim?? Yoksa nedir?
Not : Ekstra yağ soğutucusu yok!, aracı benzinden tasarruf için düşük performansta pek kullanmam en azından 1 ve2 kesicide gezerim, genelde.
yatak boşlukları, orjinalde ne ise o verilmiştir diye düşünüyorum.
Bu durumda fabrika önerisi viskozite ne ise o kullanılabilir.
Fabrika 10w-40 önermiştir, bu durumda 5w-40 veya 0w-40 kullanılabilir soğuk motor marşında daha iyi yağlaması için, ama gereksiz yere sıcak motor vizkozitesi arttırmak iyi değil bence.
Eğer modifiye sonrası yağ çok ısındığını düşünüyorsanız bu durumda yağ soğutucusu kullanmak (termostatlı olmasını öneririm), ısınma sorununu çözüp, yağlama yeteneğinide kısıtlamayacaktır.
bence bizim ülkede 10w60 yağ yanlış biliniyor yada yanlış anlaşılmış öyle gidiyor.
adamın altında 80 beygirlik araba var gidiyor bir dünya para verip 10w60 koyuyor, yazık.
sorunca da: eeee en iyi yağ o ama diyor. (yanlış)
öncelikle arabanınızı uzay mekiği gibi görmekten vazgeçin
ikincisi, kalite demek 10w60 yada 10w40 demek değil, bu sadece o yağın soğuk ve sıcak motordaki akışkanlık değeri. (kalite o yağın almış olduğu sertifikalardır, üzerinde yazar)
bence doğrusu, araba standart ise üreticinin verdiği yağın sentetik versiyonunu kullanmak
Çok sıkı ciddi modifiyeli 300-400-500-600 hp arabanmı var? yada ralli - dragmı yapıyorsun? pistemi çıkıyorsun?
o azaman 10w60 "o da uygun ise" eyvallah al kullan.
Bu videoda 2:20 ve 4:00 lara bakın. (-35 derecedeki akışkanlık)
http://www.youtube.com/watch?v=OWiQyR7PWII