User Tag List

Sayfa 6/8 İlkİlk ... 45678 SonSon
142 sonuçtan 96 ile 114 arası

Konu: 10/60 yağ ?

  1. #96
    doush - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Kebap
    Mesaj
    4.196
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Uzun uzun yazmak istemediğimden evet kaynama noktası mobil 1 den daha düşük, yani mobil in etkin olduğu sıcaklıkta castrol işe yaramaz oluyor.. ayrıca kendim kullandığım için eski arabamda yağ eksiltmesi vardı, daha doğrusu önce castrol aldım ve neredeyse eksiltme azalmadı sonra mobil 1 koydum ve çok çok büyük oranda azaltmıştı. Soruyu soran arkadaşın da merak ettiği yağ eksiltmeyi azaltıp azaltmayacağı. Buraya tabloları koyup bak kardeş şu şöyle bu böyle yazmak yerine, mobil 1 koyarsan 10-60 olarak yağ eksiltmeni büyük oranda azaltır tam sentetik olması da artısıdır 20-50 çok eski bir teknoloji. Çöp kısmı için kusura bakmayın.

    Ha bir de şimdi fiyatları hatırlamıyorum ama 4 litre castrol 150 lirayken 4 litre mobil 120 liraydı gibi örnek veriyorum.
    Alıntı DeNNis Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sen iskender ustaya git 51lik borudan beyin kıvırsın sana

  2. #97

    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye-istanbul
    Mesaj
    3.154
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Castrol kullanıyorsan edge değil tws kullan farkı gör derim ısınan motorda,yağ,inceliyor zaten aksam gazlıyorsan 10-40 sabah için 10-60 ya motul,yada tws,castrol ayrıca aracın nedir bilmiyorum fakat performanslı araçlarda yağ eksiltme,normaldir. Bunun dışında aracın zaten yağ eksıltıyorsa zamanla çoğalacaktır senin durum motor yağı,durumu değildir.
    Ya kelebekler hayatı görünce intahar ediyorsa???

  3. #98
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı doush Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Uzun uzun yazmak istemediğimden evet kaynama noktası mobil 1 den daha düşük, yani mobil in etkin olduğu sıcaklıkta castrol işe yaramaz oluyor.. ayrıca kendim kullandığım için eski arabamda yağ eksiltmesi vardı, daha doğrusu önce castrol aldım ve neredeyse eksiltme azalmadı sonra mobil 1 koydum ve çok çok büyük oranda azaltmıştı. Soruyu soran arkadaşın da merak ettiği yağ eksiltmeyi azaltıp azaltmayacağı. Buraya tabloları koyup bak kardeş şu şöyle bu böyle yazmak yerine, mobil 1 koyarsan 10-60 olarak yağ eksiltmeni büyük oranda azaltır tam sentetik olması da artısıdır 20-50 çok eski bir teknoloji. Çöp kısmı için kusura bakmayın.

    Ha bir de şimdi fiyatları hatırlamıyorum ama 4 litre castrol 150 lirayken 4 litre mobil 120 liraydı gibi örnek veriyorum.
    bu senin tecrüben ve de yazdıklarına katılıyorum, ama sebeplerine katılmıyorum... mobilin 10-60 ı ile castrolünkü birbirinden farklı, mobil daha çok eski motorlar, km yapmış yorgun motorlar için daha uygun ama bu sportif karakterli motorlara castrolden daha uygun olduğu anlamına gelmiyor, testlerden de okursanız, castrol kullanan motorlardaki ısınma mobilden daha azdır
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  4. #99
    brkkksln - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    791
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Daha öncede bir konuya yazmıştım. Mobil sıkışık trafikte bol gazlamali kullanımda (ki bol gazlamadan kastım aracın canını ala ala) 110 115 dereceleri görürken castrol 100 e bile gelmiyor.
    Eksiltme konusuna gelince piston üreticisinin verdiği boşluk dahilinde yaptım motorumu mobil ölçülebilir derecede eksiltirken rodaj sonrası yağda, castrolde şu an eksiltme yok çok şükür.
    Testi nasıl yaptınız bilmiyorum fakat ben 13+ sıkıştırma ve 9000 9000 çevirterek kullanıyorum.daha hard test edebilen varsa n/a yapılmış araçlarda bilmem.turbo araçlarda durum nasıl onuda bilmem.tek bildiğim aracıma bir daha mobil 1 koymayacaģım.

    Mobilde kutu üzerinde motor ömrüyle alakalı sanırım bir ibare vardı.oda km yapmış rektefiyeye bir tık kalmış araçlar için anlamınamı ne geliyordu.

  5. #100

    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    47
    Şehir
    kocaeli/gebze
    Mesaj
    345
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bi değişimlik bi markayı deneyip bu olmadı öbürü denildiği zaman aralarında fark olması normal.10-40 kullanan bi araç 10-60 dan randıman alabilmek için marka farketmeksizin en az 2 ve üstü yağ değişimine girmesi lazım diyor yağcılar.mobille başlayıp castrolde kara kılanlarla ,castrolle başlayıp mobilde karar kılanların ortak noktası bu bence,en az 2 değişim
    delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum...

  6. #101
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.376
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Doğuş hangi tablodan kaynama noktasını buluyorsun ? parlama noktasından bahsetmiyorsun değil mi ?

  7. #102
    doush - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Kebap
    Mesaj
    4.196
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu senin tecrüben ve de yazdıklarına katılıyorum, ama sebeplerine katılmıyorum... mobilin 10-60 ı ile castrolünkü birbirinden farklı, mobil daha çok eski motorlar, km yapmış yorgun motorlar için daha uygun ama bu sportif karakterli motorlara castrolden daha uygun olduğu anlamına gelmiyor, testlerden de okursanız, castrol kullanan motorlardaki ısınma mobilden daha azdır
    Doğrudur abi, dediğim gibi çöp ifadesi yanlış oldu ama arkadaş yağ yakma için sorduğu için mobil dedim.. Ben zaten yağ eksiltmeyen hiç bir arabaya 10-60 mantıklı gelmiyor fabrika önermediği sürece..

    Alıntı Y.Emre Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Doğuş hangi tablodan kaynama noktasını buluyorsun ? parlama noktasından bahsetmiyorsun değil mi ?
    Özelliğini kaybettiği dereceden bahsediyorum şu an zamanım yok Yunus ama tablolar var kaç derecede özelliğini kaybettiği..
    Alıntı DeNNis Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sen iskender ustaya git 51lik borudan beyin kıvırsın sana

  8. #103

    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    47
    Şehir
    kocaeli/gebze
    Mesaj
    345
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    etrafınızda valvoline satan varmı,bulamıyorum bi türlü.10-60 lazım
    delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum...

  9. #104

    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    50
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    293
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aynı soruyu sormak istiyorum ben de... BMW 1996 dan beri M serilerine Castrol 10-60 önerir... benim maseratinin bile kitapçığı aynı şekilde, mobil 10-60 ile castrolün farkı var evet ama çöp-çöp değil şeklinde değil...
    BMW 2001 yılında üretimine başladığı E46 M3'te ilk başta 5W30 yağ kullandı ve yaşadığı sıkıntılar sonrası TWS 10W60 kullanmaya başladı. Bu nedenle tüm E46 M3'ler yani S54 motor için Castrol TWS 10W60 önerir. Ancak yine de tüm E46 M3'ler fabrika dolumu olarak 5W30 yağla gelirdi, 2000 km ilk bakımda TWS 10W60 konurdu önerilen şekilde. BMW teknik dokümanda S54 motorun yenisiyle değiştirilmesi yada rektifiye işlemi yapılması halinde yine ilk 2000 km boyunca kullanılacak yağın 5W30 olarak seçilmesini talimatını vermektedir.

    E39 M5'ler için 2000 yılının 2 nci ayına kadar olan üretimler için TWS 10W60 2000 yılı 3. ay ve sonrası için Longlife 01 listesinde belirtilen yağları önerir ve o liste içerisinde 10W60 yoktur.

    E36 M3'ün S50 motor kodlu hiçbir versiyonu için teknik dokümanda 10W60 yağ önermez.

    Sizin BMW konusuna oldukça hakim olduğunuzu biliyorum ancak teknik doküman yukarıda yazdığım şekilde önerilerde bulunuyor.

  10. #105
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mbulur Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    BMW 2001 yılında üretimine başladığı E46 M3'te ilk başta 5W30 yağ kullandı ve yaşadığı sıkıntılar sonrası TWS 10W60 kullanmaya başladı. Bu nedenle tüm E46 M3'ler yani S54 motor için Castrol TWS 10W60 önerir. Ancak yine de tüm E46 M3'ler fabrika dolumu olarak 5W30 yağla gelirdi, 2000 km ilk bakımda TWS 10W60 konurdu önerilen şekilde. BMW teknik dokümanda S54 motorun yenisiyle değiştirilmesi yada rektifiye işlemi yapılması halinde yine ilk 2000 km boyunca kullanılacak yağın 5W30 olarak seçilmesini talimatını vermektedir.

    E39 M5'ler için 2000 yılının 2 nci ayına kadar olan üretimler için TWS 10W60 2000 yılı 3. ay ve sonrası için Longlife 01 listesinde belirtilen yağları önerir ve o liste içerisinde 10W60 yoktur.

    E36 M3'ün S50 motor kodlu hiçbir versiyonu için teknik dokümanda 10W60 yağ önermez.

    Sizin BMW konusuna oldukça hakim olduğunuzu biliyorum ancak teknik doküman yukarıda yazdığım şekilde önerilerde bulunuyor.
    ben bu bilgiyi ghibliyi araştırırken bulmuştum, o yıllarda en fazla karşılaştırılan 2 araba olmuşlar performans olarak... daha TR de 10-60 bilinmezken maserati kitapçığa yazmış, İtalyanca bir testte rastladım, her 2 aracın da aynı yağı kullandığı yazıyordu, arkadaşımın 4 kapı e36 M3 ünde de (S52B32), hep 10-60 kullanıldığını gördük... S50 lileri katmadım işe onlarda önerildiğini ben de duymadım...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  11. #106

    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    50
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    293
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    S52 lerin yani Amerikan versiyon E36 M3 lerin yağlama tablosu hakkında bilgim yok, ancak ABD sonuçta bir kıta ve ciddi ısı farklılıkları olan bir ülke. Bir yerinde sıcaklık güneş altında 50 dereceyi geçer, bir yerinde kışın eksi 40 dereceler görülür ki kendi fikrim bölgeye ve kullanım şartlarına göre değişik yağ kullanmak gerekir orada.

  12. #107
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mbulur Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    S52 lerin yani Amerikan versiyon E36 M3 lerin yağlama tablosu hakkında bilgim yok, ancak ABD sonuçta bir kıta ve ciddi ısı farklılıkları olan bir ülke. Bir yerinde sıcaklık güneş altında 50 dereceyi geçer, bir yerinde kışın eksi 40 dereceler görülür ki kendi fikrim bölgeye ve kullanım şartlarına göre değişik yağ kullanmak gerekir orada.
    zaten hiç bir üretici, araca illa bunu koyun diye tek bir yağ tipi önermiyor, ısı ve iklim şartlarına göre 3-4 farklı tipte yağ öneriliyor... 0-30,5-30,10-60 liste gidiyor...

    ama castrol 10-60 ın ayrı bir durumu var, önemli olan numarası değil... castrol 10-60 spor otomobiller için geliştirilmiş, sadece akışkanlık ve ısı indeksi değil olay, o nedenle 90 lılların ortlarından itibaren spor otomobil üreten bazı markalar bu yağı önermişler kitapçıklarında da yazıyor...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  13. #108

    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    47
    Şehir
    kocaeli/gebze
    Mesaj
    345
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadşlarvalvoline 10-60 vr1 racing yağ ümraniye jen oil de varmış. 5 lt. 110 tl.bu arada vr1 in teknik olarak karşılığı mobilin 10-60 ı değil castrol ün 10-60 ı.racing tip.yağından memnun olmayıp aryışta olanlar için yazıyım dedim. alttaki linktede yağların üretici firma ve no larına göre karşılaştırma tablosu var,inceleyin derim. http://www.dumankayaoil.com/files/im...otomotiv_h.jpg
    delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum...

  14. #109

    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    47
    Şehir
    kocaeli/gebze
    Mesaj
    345
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    birde şunu yazıyım valvolineeurope sitesinde aynı mobil ve diğer sitelerdeki gibi aracınıza tavsiye edilen yağ menusu var.mobilde benim 75 e 0-40 uygun çıkıyor orda 100k km altı için max life 10-40 üzeri için 10-60 tavsiye ediyor. 10-40 yağ kullanıpda 10-60 a geçmeye değmiycek kadar yağ yakan arkadaşlara da maxlife 10-40 öneririm kullanmıştım,mobile göre eksiltme %10-15 gibi daha az.yalnız şu an bulunabilcek tek firma alttaki ve tarih falan nedir almadan önce görüşmek lazım. 13 - VALVOLINE YAĞLARI - Jen Oil ben 15-40 max life a niyetlenmişken 10-60 şını deniyim bi dedim. az önce koydum motora ,bakalım eksiltme falan nasıl olcak bunda.
    delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum...

  15. #110
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sonuçları merakla bekliyorum hocam ben 10-60 a geçtikten sonra 1 yağ değişimi kadar yaktı sonrasında kesti bilginiz olsun...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  16. #111

    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    47
    Şehir
    kocaeli/gebze
    Mesaj
    345
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    inşallah randıman alırız bundan,alfalar zaten biraz yağ yakan motorlar,km 240 k olunca ve devirli kullanınca dahada yakıyor.2 bidon aldım mecburen eklemek için,zaten genelde 1 veya 2 değişim yakmanın devam edeceği söyleniyor.yaksın bakalım.bundada kesmezse bütün 75 ciler gibi bende 20-50 ye geçcem mecburen ama o zamanda yine valvoline 20-50 racing yağını getirtirim.yurtdışında 3.2 gta motorlarda kullanan çok o yağı.
    delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum...

  17. #112
    dark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.109
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    250k de 1.8t motor için önerileriniz nedir ? 5-30 castrol edge kullanıyorduk fakat biraz yağ eksiltme sorunumuz var gibi fabrikada 5-30 önermiş zaten fakat ustam km nin yüksek olmasından ötürü 10-60 kullanalım diyor.bakım öncesi danışmak istedim

  18. #113

    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    47
    Şehir
    kocaeli/gebze
    Mesaj
    345
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    5-30 dan direk 10-60 a geçmek pek makul gelmedi bana .arada kullanılacak çok yağ var.ikinci haneyi yükseltin.5-40 olmadı 5-50 var.efsane 10-40 var.
    delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum...

  19. #114

    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    47
    Şehir
    kocaeli/gebze
    Mesaj
    345
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sizin araç için valvoline 100k km üzerine 5-40 ve 10-40 aralığında 4 farklı model yağını öneriyor tabloda
    delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •