liqui moly 10w60 da kullabilirsin biraz pahalı ama iyi yağdır ama aracınızda 10-60 kullanılcak bi durum yok gibi sanki.
liqui moly 10w60 da kullabilirsin biraz pahalı ama iyi yağdır ama aracınızda 10-60 kullanılcak bi durum yok gibi sanki.
Ben Mobil'in sitesinden yetkili satış bayiisini bulmuştum bakın.. 10-60 kullandıktan sonra 10-40 a dönerseniz 10-40 çok güzel yakar hiç geri dönmeyin.. Segmanlar 10-60 a alışınca 10-40 ince geliyor ve geri dönüşü yok.. Ben arabayı aldığımda galiba 10-60 varmış hiç eksilme yoktu çünkü.. ben böyle bakıyorm en iyi yağ hangisi falan hiç de adama sormadım ne var diye, mobil in 5-40 ı var mobil süper mi öyle bir şey en iyisi diye.. 1 hafta sonra yağına bakayım dedim yağ yok heralde adana çok sıcak iyi gelmedi dedim 10-40 koydum ıııhhh olmadı, mobil 10-60 koydum sıkıntı yok 150.000 de 1.8 vtec ( vtec kendi başına yağ eksilten zımbırtı ) 10.000 de yarım litre eksiltiyorum arabamda lpg de var 2008 den beri.. 1 litre mobil bulamadım castrol koymuştum o zaman daha fazla koymam gerekmişti.. ama mobilde hiç değişmiyor kesinlikle mobil öneriyorum...
o zaman ben bi tekrardan 10-40 koyup yola devam mı edeyim ? Şimdiye dek 10-40 kullanmışlar benim Si'da.LPG'de var ayrıca.Şimdi iyice kararsız hale düştüm Aracı Batman'da kullanacağım zaten oranın sıcağı dediğin gibi Adana kadar var.
Ben mobil kullanmıyorum motorumda yağ yakma olmadığı için (minimum değerlerde) castrol edge 10/60 kullanıyorum araba m3 değilde 328 olsaydı mobil 10/40 koyardım.
Arabanız standartsa farklı sıcaklık değerlerine yağ oranları veriyor fabrika bazı programlarda var bakabilirsiniz (auto data gibi) daha garanti olur.
yazın baya sıcaktı.soğuğu o kadar olmadı benim olduğum yerde.Neyse bugün gittim Mobil 10-40 yağ aldım bakalim.Castrol'den sonra bunda durum nasıl olacak ?
http://www.turkoilmarket.com/Mobil-S...re,PR-850.html
55 TL verdim bugün.Üretim tarihi 2011
bir örnekde ben vereyim önceki aracım 200k km de impreza 1.6gl idi 10/40 yarı sentetik yağ koyuyordum 8000 km de falan 1 litreye yakın yağ eksiltiyordu (agresif kullanım) ancak hiç egzozdan duman atmıyordu sonra bir gün aracıma tam sentetik mobil1 0w40 yağ koydum aracım o andan itibaren bariz az yakmaya ve daha iyi çekmeye başladı ve aracımın yağ eksiltmesi kesildi bana görede şu sonuç çıktı demek ki aracım soğukta eksiltmiyordu sonuçta soğukken daha ince olan bir yağa geçmiştim .. e ama sıcaktada viskozite aynı , o zaman demekki keramet mobil 1 tam sentetikde yeni aracımada koyar koymaz yakıt farkını gördüm tavsiye ederim....
benim aracımda rölantide ara sıra şakırtı sesi geliyor çok dikkatli dinlersem.normalmi ? pompada bir sıkıntı olabilirmi 20 50 yağ var 15 40 a dönersem pompa rahatlarmı ?
20w50 yağ mı kaldı Allah aşkına? Artık kamyonlar bile 15w40 yarı sentetik kullanıyor. 20w50 neredeyse sıfır sentetik, doğrudan mineral yağ. 10w60 ile sadece rakamları kıyaslayarak benzer olduğunu düşünmeyin. Profilinizdeki araçta 20w50 kullanıyorsanız gerçekten çok şaşırırım.
Your car is your story. So don't let someone else write the book...
20w50'yi ekonomik bir yağ olduğu için kullanıyorsanız alternatif ekonomik yağ önerim en azından 15w40 olur. 20w50'yi motor km'si yüksek olduğu için yağ eksiltmesin diye kullanıyorsanız maliyeti biraz yüksek alternatif olarak 10w60 önerilebilir. Ama bence motorunuzda bariz bir komprasyon kaybı, aşınma yoksa 10w40 da pek bir eksiltme yapmayacaktır.
20w50 ile o motorda her türlü şıkırtı, ses normal.
Your car is your story. So don't let someone else write the book...
bu konu iyi oldu yağım kömür gibi olmuş değiştirmek üzereyim
1,5 otomatik mk1 golf aracın külbütör kapağındaki minnacık sızıntıyı saymazsak ne bir yağ yakması nede kaçırması var sadece bi şıkırtı var oda yağ artık çok kötü durumda olduğundan diye düşünüyorum
şimdi 20-50 mi koysam 10-60 mı acaba biraz kalın yağ istiyorum
Muştu hocam,
Şimdi mesele sadece viskozite değil. 20w50 dediğimiz yağ mineral, neredeyse formül, özel katkı eli değmemiş en ilkel yağ. 10 numara yağdan sonra gelir kendisi. Yoksa 20w50'nin kötü bir viskozite olduğundan değil, kaldı ki 20w iyi bir soğuk viskozitesi de sayılmaz. Mineral bir yağ olan 20w50 dayanıklı bir yağ değildir.
Eğer maddi yönden yağlama için bütçeyi aşmayacaksa 10w60 istediğin kadar kalın bir yağ olarak hizmet verirken cold cranking(soğuk marş) performansıyla da motorunu üzmez. 60 sıcak viskozite sınıfı bana yüksek dersen 5w50 de tercih edilebilir. Bazı markalarda 10w50 tam sentetikler de var. Bunlar tam sentetik yağlardır. Son derece dayanıklı ve stabil yağlama yaparlar.
Bu yağların maliyeti fazla dersen 20w50 yerine 15w40 yarı sentetik tercih edilebilir. Her ne kadar istediğin kadar kalın olmasa da dar viskozite aralığıyla stabil çalışır. Hem de üretim teklonojileri olarak 20w50'den daha üstündür.
Biraz kalın bir yağ istediin için seçenekler biraz daralıyor. Yoksa yağlama performansı çok daha yüksek güzel yağlar mevcut. Örneğin sen kalın istemeseydin 5w40 tam sentetikleri tavsiye ederdim.
Your car is your story. So don't let someone else write the book...
Senin motorun tofaş motoru, r12 motoru değil ki... İstediği kadar LPG ile çalışsın. Motorunun yağlamaya ihtiyacı olan, ama motorun üretim teknolojisi sebebiyle ince yağ filmi gerektiren noktaları, ince yağ kanalları, hidrolik iticiler, oil jetler ne olacak? 20w50 bunları sağlayabilir mi? Hem de önümüz kış...
Your car is your story. So don't let someone else write the book...
araba çok performanslı hatta hiç performanslı bir araba değil 1,5 3 ileri otomatik top speedi 130kmh olan bi şehir içi arabası daha önce lpg takılı olduğu için klasik 20-50 koymuşlar
dediğim gibi benim yağ eksiltme yada sızdırma gibi bir sorunum yok tek sıkıntı fazlaca şıkırtım var motorda buda yağında durumunu görünce psikolojik olarak kalın bir yağ istememe neden oldu
yüksek kmli bu tarz bir motorda şıkırtıyıda min indirecek hangi yağı önerirsin peki yani yukarıda yazdıkların geçerli mi
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)