Krank ve egzantrik okuyucularınıza baktırın...
arkadaşlar bugün 5-6 saat şaşmazdaydım arabaya map sensörü denendi rolanti motoru denendi ama malesef sıkıntı hala bulunamadı. ve sanırım arabayı yakıcam
MEGANE RS
bu sensör bukadar işmi yapıomuş
TPS sensörü sinyaliyle yapılan işlevler;
1-Püskürtülen yakıt miktarı(Enjektör açık kalma süresi)
2-Ateşleme sinyali(Ateşleme avansı)
3-Rölanti devri düzenlemesi(IAC valfi)
4-EGR valf’ i(Valf açma/kapama kontrolü)
5-Emme manifoldu emiş kontrol valfi kumandası.
MEGANE RS
Hala olmadıysa ben yasadıgım bir konuyu anlatayım. Dukkanda kullandıgımız emektar escort aynı sekilde stop ediyordu. Kafayı yedik yapmadıgımız sey kalmadı, sarj dinamosuna kadar. sorun hala aynıydı. Yakmayı planlıyordum arabayı.
En sonunda muhabbet esnasında bir elektrikci ben bunu 100 liraya yaparım dedi. Canıma tak ettigi icin inanmadım ama verdim 100'lüğü, dedim ne halt yiyecek bakalım diye. Adam benzin enjektörlerine giden elektrik tesisatını komple söktü, bazı kablolar zamanla kavrulmus, dolayısıyla akımı tam iletmiyor ve enjektörleri adam gibi calıstırmıyormus. Ne beyin arıza kodu, ne rölanti valfi, ne bogaz kelebek sensörleri, hiç biri degilmis. Arabanın ruhu bile degisti, gaz yemesi her seyi duzeldi, su an tek sorun cok sıkınca motor kulagı koparıyor![]()
duzgun bir elektrikçi de baksın yani bence
orada yağ olmasının çok bişeyi değiştireceğini sanmıyorum çünkü TPS aynı bir potansiyometre gibi çalışmakta mil o parçanın içerisine girerek nekadar gaz kelebeğinin açık olduğunu anlayarak ona göre benzin hava ve ateşleme sağlıyor. denemekte fayda var eğer sağlam bir çıkma veya deneyebileceğiniz bir parça bulabilirseniz ondan olup olmadığı daha kolay anlaşılır
arkadaşlar sıkıntı çözüldü gibi geçnlerde denenen rolanti motoru çıkma olduğu için düzelmemişti şimdi yeni bir ürün takıldı ve stop etme olayı kalmadı fakat kafama takılan bir durum var taktık 1. vitese gidiyoruz denemek için tekrar boşa alıyorum ve devir 10 altına düşüyor normal çalışırken 10 un çok az bişe üstünde bukadar düşmesi normalmi sorun olmadığı dönemlerde dikkat etmemişmdir sanırım
MEGANE RS
emre rolanti sensörü değişince arabanın gaz yemesinde bir değişiklik oldumu gidişinde falan
1000 devrin biraz altı normaldir ilk çalışmada biraz yüksek çalışır
Saxo vts lerde bu TPS varmidir. Potansiyometreyle aynı seymi yoksa
bilgisi olan varmı?
enjektör diyorum bende hiçbir arıza görünmüyor aynı sorun bende de vardı başlık açmıstım hatta enjektörlere baktır derim..
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)