Teflon ben de takıcaktım slc kendini salar bi süre sonra civataları bi kere daha sıkmak lazım demişti.
Alt manifold civatalarını bi kez daha kontrol edin pay kalmıştır teflon kendini salınca.
Printable View
Teflon ben de takıcaktım slc kendini salar bi süre sonra civataları bi kere daha sıkmak lazım demişti.
Alt manifold civatalarını bi kez daha kontrol edin pay kalmıştır teflon kendini salınca.
direksiyonu çevirince aracın stop etme olayının tek bir açıklaması olabilir oda rolanti valfinin direksiyon dönerken kendini açması gerekirken bunu algılayamayıp açmamasından dolayı yapar
diğer sorunlarında buna bağlıdır muhtemelen o yüzden contalarda bir sorun olacağını sanmam araç hava alıyorsa sürekli hava alır zaten kelebekte tel var diyorsun oradan imkansız alması (portpolish hatası varsa kelebekte orasını bilemem tabi) ama senin sorunun direksiyonu döndürünce stop etme olayından direk anlaşılıyor rolanti valfi araç için uygun olmayabilir kimden nasıl temin edildi çok dert şu rolanti valfleri
Fazla aldığı hava rolantinin dengesini bozuyor ve bir yandan direksiyonu döndürdüğünde motora yük bindiği için araç hangisini ayarlamakta zorluk çekip kendini kapatıyor...
Aynı olayı VE RS te yaşadık, Daha önceleri aynı sorun vardı... Contalar değiştikten sonra bir gram aynı sorunu yaşamadık...
Denendi Görüldü... ;)
direksiyona yük binerken rolanti yükselir, fazla hava aldıgı içinde yükselmesi lazım.. motor bir şekilde güç alıp bir nevi gaz vermeye devam edecek yani, neden stop etsin ki? acaba pompada mı bir sıkıntı var? bir yerden sonra kasılsa zorlasa felan?
iyide rolanti kendini isterse tamamen kapasın isterse tıkasın yada ayarlamasın hatta bozuk olsun eğer araba contadan herhangi bir şekilde hava alıyorsa istersen arabaya takla attır gene stop etmez sürekli bir hava girişi olan aracın stop etmesi imkansızdır. sizin sorununuz belki daha başka birşey olabilir ama herhangi bir şekilde motora hava alan araç stop edemez
Şimdi ben Peugeot gurubuymuş gibi düşünüp cevap yazıcam direksiyon ile stop etkisine. Hidrolik direksiyon pompası gücünü V kayışından alır tıpkı klima gibi. Hidrolik boruları üstünde bir tane basınç sensörü olur. Sen direksiyonu çevirir iken direksiyon kutusu yağlamaya ihtiyaç duyduğundan basınçta değişme olur ve akabinde hidrolik direksiyon pompası kayışa yük bindirerek vazifesini yapar ve yağ basar. Araç sarsıntısız çalışabileceği en düşük devir olan rolantide hiç yük yok iken çalışmaya ayarlanmıştır. Sen hızlıca direksiyon tam sağ tam sol yaparken pompanın motora yük bindirmesi sonucu motor stop etmesin diye hortumdaki basınç sensörünü izleyen arabanın beyini sanki klima açılmış gibi rolantiyi az bir miktar yükseltir yada araca ekstra avans açarak ihtiyaç olan ekstra gücü bu şekilde sağlar ve aracın stop etmesini engeller.
Kısacası. :D Bu borudaki sensör bozulmuş yada tesisatında sorun varsa yapabilir. En basit aklıma gelen tespit aracın kliması çalışırken rolanti deviri az yükselmiş iken deneme yapmak. Yada park manevrası yapar gibi direksiyonu hızlıca çevirirken ayak ile çoook hafif gaz verip sabit tutarak deviri yükseltmek olabilir. Bir araçta arıza yapan direksiyon pompası basınç yetiştirebilmek için gerekenden fazla motordan güç çekiyordu. O araçda Renault Megane idi. Pompa keçeleri felan filan revizyon edildi.
Uzun oldu kusura bakma. :D
Direksiyon pompası V Kayışına bağlı, Sen direksiyonu sona kadar çevirdiğinde haliyle pompayı zorluyorsun... Hava alışıda dengesizse araç stop ediyor...
Biz bu sorunu conta değiştirerek aştık...
Aracın Rolanti valfide yeniydi bu arada...
bence aracın bı kadran vıdeosuna bakalım:D
rolantı nerde,ne kadar kısa surede kendını toparlıyo,ilk marşta tepki ney
evet en iyisi kadran videosu :D
ben problemin contalardan olduğunu düşünmüyorum rslerin contaları zaten çok ince ve parçalar birbiriyle birebir örtüşüyor.sonradan takılan rölanti valfi orjinal mi?
direksiyonu çevirince aracın stop etmesi olayı 1 kez başıma geldi (benim arabanın rölantisi 800 civarında yazılımdan dolayı) ondada direk servise gittim su devirdaiminden su kaçırıyormuş devirdaimi değiştirdiler aynı sorun bir daha tekrarlanmadı.belki hiç bir alakası yoktur onuda bilemiyorum.
bu arada giderken vitesi boşa attığınızda klima açık olursa da 1-1.5 civarlarında gösteriyor.
bu arada elimde orjinal Rs filtre kazanı ve içindede filtresi var arayanlar bana özelden ulaşabilirler :)
rolanti valfi isteyenlerede servis fiyatının çok altında arkadaşım yurtdışından getiriyor isteyene o şekildede yardımcı olurum.
başlığı toparlayıp, yeniden açacağım,
sohbet şeklinde devam ederse, toptan kitlenecektir
anlaşıldı contalarda sorun yok:)
bende 3 rolantı valfı bozduktan sonra valf yerıne kör tapa takmayı denedım.
ılk çalıstırmada arac ısınana kadar ayagınla gaz vermezsen stop edıyordu.ısındıktan sonra normale donuyordu.fakat ısınsa bıle en ufak şeyde stop edıyordu. baktım rolantı valfı parasından kaçarken marş motorundan olacaz gene gıttım aldım rolantı valfi.
şimdi sende devırde abuk sabuk bı dalgalanma yoksa ve stop edıyorsa bence valf şu an tam kapalı konumda ya takılı kaldı yada yanlıs valf takıldı hiç açıp kapatmıyor yada valf ın soketı cıkmıstır.
birde rolantı valfının hava alan ucunda ne var.orjınalı fılıtre borusuna baglıdır.rolantı valfının hava gırısı tıkalıysa valf gorevını yerıne getıremıyoda olabılır.
sayın iynn_rs size nasıl ulaşabilirim... :)
400 TL :( Ama valf zaten başka araçlarda denendi sorun yok
alala. o zaman bulamıcaz sorunu.
bu arada siz söyledikten sonra hususi arabaya inip baktım. rolanti valfinin kablosu felan çıkık değil. yanlız birşey dikkatimi çekti. valfe giren hava hortumunun ucuna kelepçe atılmış ve kelepçe sıkılarak delik çapı nerdeyse yarı yarıya ufaltılmış. bu normal mi? ayrıca deneme de yaptım. hava hortumunu elimle kapatınca hemen stop etti araba.
sabit hava girişi için boru çapı daraltılmıştır
rolanti valfide büyük ihtimal bozuktur
sürekli sabit az bir hava girerse araç yine düzgün rolantide durur fakat ilk çalışmalarda gaz yapmak zorunda kalırsınız
birde şehiriçinde sorun olabilir direksiyonu döndürürken vs
valf 400 değil yaw 230 ya da 240 liraya aldım ben sıfırını.
edit:şu anda ki fiyatı da 255,3 lira.
rolantı valfıne kelepce takmıslarsa valf bozuk oldugu ıcındır.
Ben de ılk ıkı valfe baya para gomdum baktım 200 de versen 500 de versen aynı ***.
çakmasını 50 tl ye aldım en son.
rolanti valfini servisten alırsan 2 sene garantisi var bozulsada onlar değiştirmek zorunda
zırt pırt değiştirip para vermessin en azından
ama 255 i vermek zorundasın birkerede
o boru çapını büyültürsen rolantin yükselir hava girişini çoğaltırsın ama stop etme riskin azalır
ben sana şöyle bir öneride bulunayım
o rolanti valfine giden ufak borunun ucunu hava alcak bi yere ver hava filtresi borusunada takabilirsin ve o ucundaki kelepçeyide tamamen çıkart at daha sonra o boruyu eline al tam ortasından kes ve tam orasına lpg vanaları oluyor elle açıp kapayabiliyorsun ayar yapabiliyorsun geçen gazlar için 1 tl bişeydir sanayiden al o ikiye böldüğün borunun tam ortasına tak ve tepesinden geçen havayı kendin ayarlayıp öyle sabit bırak baktın stop ediyor biğraz daha açarsın baktın çok geldi kısarsın ;)
bugün deneyemedim ama yarın çıkartıp denicem kelepçeyi bakalım.
şanzımanda priz direk bilyası değiştiren oldumu hiç ?