ben değiştirdim.şanzıman priz direk rulmanı ya da bilyası olarak geçiyordu galiba.parçanın kendisi biraz sıkıntılıydı bulunması açısından.ben yetkili serviste 1 hafta beklemiştim gelmesini
Printable View
parçanın üretici firmasının bayileri var istanbulda parça koduyla bulunabiliyormuş en kötüsü ufacık bir parça için şanzımanın komple inecek olması
sende sadece sesmi yapıyordu değiştirmeden önce yoksa çizik sesi gibi ses gelip arada takılma titreme yapıomuydu araba
benim rolanti sorunu, sabah ilk çalıştırmada ve boşta direksiyonu çevirirken stop etme sorunu çözüldü arkadaşlar. rolanti valfine giden hava girişinin olduğu hortumun ucuna eski valf bozuk olduğu için kelepçe atılmış ve kelepçe baya bi sıkılmıştı. araca rolantide baya az hava giriyormuş. kelepçeyi söktüm düzeldi. daha güzeli artık +30 km hızda boşa atınca yakıt tüketimi de göstermiyor :) en çok buna sevindim zaten contalardan felan hava alıyor diye düşünmüştük. öncesi ve sonrası ile ilgili video çekmiştim onları koyayım belki başkasıda aynı sorundan yaşarsa yardımcı olur. bu arada şuan tek sıkıntısı sabah ilk çalıştırmada rolantisi yavaş yavaş aşağı düşüyor ve araba teklemeye başlıyor. çiğ benzin kokusu geliyor. araba resmen boğuluyor ısınana kadar. gaza basınca patırdamaya felan başlıyor. bu ne ile alakalı olabilir? ateşleme yada aracın hava almasıyla alakalı olabilr mi?
önceki durumu ve şimdiki hali ile ilgli video aşağıdadır;
1.avi - YouTube
2 - YouTube
Araç soğuk iken 1 dk süreylen biraz kasıntılı ve çok çok az sarsarak gidebilir...
Fakat patırdama yapması oksijen sensörüylen kaynaklı olabilir.
Bende oksijen sensörü arızalıyken patırdama ve çokta nadir olsa soğukken gaza hafif yüklendiğimde kapaklanma yapıyordu...O2 sensörünü sıfır taktım bir daha yaşamadım o sorunu ....
hmm anladım selçuk. paturdama ve gaz yememe oluyor arabada ısınana kadar. gaza hafif hafif basıyoruma ama tam tersine rolanti daha düşüyor ve sarsıyor motoru. resmen bpouluyor gibi.
rs lerin oksijen sensorü diğerlerinden farklı mı? serviste bulabilirim herhalde değil mi?
oemler yok valla. yaa işin garibi valfdeki hava hortumunda kelepçe takılı iken bu kadar olmuyordu ama bugün bariz yaptı bu patırdama olayını. motor resmen sallanıyordu araba çalışırken.
Denemelik buji kablsu oksijen sensörü bulman lazım
cepten gırıyorum vıdeoları ızleyemedım.ızleyınce daha kesın yazarım ama anlatılana bakarsak gene bı terslık var.
Bence valf hala bozuk olabılır.
Benım aractada valf yerıne kor tapa taktıgımda patırdama yapıyordu.vıtes aralarında patlıyodu flan. Valf taktım kesıldı mesela.
arabayı dünden beri hiç çalıştırmadım. bu akşam işten gelince gidip aynı şekilde deneyim dedim. arabayı çalıştırdım ama hiç gaz vermedim. gayet stabil bir şekilde çalıştı ve rolantisi yavaş yavaş motor ısındıkça düştü. sanırım 1 önceki gün gaza felan basınca biraz boğuldu. anladığım kadarıyla gaz vermeden biraz ısınmasını beklemek lazım bu aralarda.
benim arabada sabahları calıstırdıgımda sogukken 2000 2500 devirde patırdama yapıyo hafıf megıllı yerde ayagımı gazdan cektıgımde egzos cat pat patlatarak gıdıyo motor ısısı hafıf artınca duzelıyo... normal mı bu yaptıgı yoksa o2 sensorunde sıkıntı mı war??
sabah ilk çalıştıktan sonra 5-10 dakkalık dilimde araç ısınana kadar gaz tepkisi değişik olabilir egzos sistemiyle bağlantılı olarakta patırdamalar yapabilir tekleme vs yoksa bir sorun yoktur normal bir durum onlar ısındıktan sonra zaten normale dönüyor ise bir sorun yoktur ama kafanızın rahat olmasını istiyorsanız herhangi bir renault yetkili servisinde arıza tespit cihazına sokup o2 sensörü ve rolanti sensörü arızalarını anlık olarak okutabilirsiniz
bu akşam çıkıp tekrar denedim, rolanti yavaş yavaş kendi düştü, ara ara gazda verdim bu sefer herhangi bir tekleme felan yapmadı. sanırım geçen sefer gaz verip çekerken biraz bouldu araba. bu arada hararet göstergesi alt çizginin üstüne gelmeden yola çıkmıcam en güvenlisi bu sanırım.
Makbulu 2 dk rolantide çalıştırıp kapatırken 1 dk rolantide beklemek
Williams satılıkmı arkdaşım :)
vala ne deyim şükür bende yok böle şeyler...
bu arada ben hala çözemedim boşta tüketim gösterme olayını. bir rolanti valfinden, birde hava alma olayından şüpheleniyorum. 0 orjinal rolanti valfi alıcam vdo nun ama eğer valften değilse parayı oraya bağlamakta istemiyorum. servise götürsem anlayabilir mi bu tüketim olayının valften olup olmadığını? yada nasıl anlayabiliriz? bilgisi olan var mı bu konuda?
ben birşey söyleyeceğim ama alınmayın arkdaşlar.
30+ hızlarda tüketim igösteriyor rs,
30un üzerinde vites boştayken tüketim olacak. motorun çalışması için lazım.
30un üstü araç viteste ve gaza basmıyorsan tüketim "0" olacak. motora benzim gitmesine gerek yok çünkü.
konu bu değil di mi?
evet konu bu, yol alırken ayagımızı gazdan cekince tüketimin sıfır olması lazım. ama arkadaşta tüketim görünüyormus bir şekilde.
Hava almıyorsa yapmaz bunu, manifolda baktırın derim ben valfi almadan önce, en azından maliyeti daha azdır, valfi sadece yerinde cıkararak yapılan bir test var.. gerçi orjinal valf zaten percinlidir oraya, kesip cıkarmak lazım percinleri ama, diyelim cıkardınız, valfi fişinden cıkarmadan elinize aldınız ve, aküyü acacak kadar marş yaptınız, valf ileri geri bir hareket sergiler genelde, ve sonrasında durur, hareket etmez ta ki siz marş yapana kadar, marş yapıncada valf yerinde olmadıgı için, orada koca bir delikten hava gireceği için rolanti zart diye tavan yapacaktır.. işte bunu gören kurnaz ustalarımız, aha bu valf bozuk diyebilir. yarım kontakta yani aküyü actıgınız durumda sadece bir iki hareketten sonra durdugu için.. bunları yemeyin derim. o yüzden önce emme manifoldu contası alın.. ve üst kapağa giren kısım için birde oring alın.. güzelce onları değiştirin, hatta sıvı contaylada desteklensin montaj yapılıurken, manifold civataları renault'un ön gördüğü torkla sıkılmalı ve ortadan başlayarak yanlara dogru sıkılmalıdır, ve kesinlikle motor buz gibiyken yapılmamalıdır. Tavsiyem, emme manifoldunun alt parçasınada conta konusunda aynı işlemin yapılmasıdır. kafanızda soru işareti kalmaz en azından.. işte bu işlem yapıldıktan sonra bu yakış olayı yok olmazsa gider valfi değişirsiniz.. ama durum valften değil bence..
bu arada, boşta tüketim göstermemesi lazım.. ayağınız gazda değilken diyelim 90 km süratle ilerliyorsunuz, aracı boşa aldıgınızdave ayagınızı gazdan cektiğinizde anlık tüketimin sıfır olması lazım.. bu böyle olmasaydı durdugunuz yerde de gaz verdiğinizde tüketim görmeliydiniz.
yok neden yanlış anlayayim:) benimde bir rs im vardı.. binlerce kilometre uzun yol yaptım, arkadaşlarımın cogu bilir zaten, bir gittimmi bir ay gelmezdim:) yolda gidiyorum, 100 le gidiyorum mesela, vitesi boşa alıyorum, doğal olarak ayağımı gazdan cekiyorum.. ve tüketim sıfır gösteriyor.. vitese alıp devam ettiğimde tüketim yine aktif oluyor. Eğer sizin aracınızda bu böyle değilse, benim bilgi yanlış değil, sizin araçta bir sıkıntı var derim. sizde bunu yanlış anlamayın, tamamen dosthane bir tavırla yazıyorum bunu
peki arac vitesteyken ayagını gazdan cekiyorsun sıfır gösteriyor, o zaman arac nasıl calısıyor? aracın zaten 100 km ile giderken kazandıgı bir atalet ve ivme var.. gidiyor işte yavaşlayana kadar, durduğu yere kadar ilerler vitese alıp gazlamazsanız..sonrada durur.. ama yakış göstermez
edit : rolantide sıfır yada 30 km sürate ulasana kadar sfır göstermesi gibi birşey bu da.. 30 km ye ulasana kadar yakıt yakmıyormu yoksa? :)
araç vitesteyken gaza basmazken motor hareketini tekerleklerden alır çünkü şanzımanda kavrama yapılıyor. boş havayı alır ve atar. benzin sadece pedala basarsanız pompalanır yanlızca vites boşta iken gaza basmasanız bile pompalanır.
motorun çalışma prensibi gereği.
vites boşta iken motorun çalışması için rolanti yani, benzin pompalanır.
vites boşta iken hangi hızda olursanız olun benzin pompalanır.
araç viteste iken gaza basmadığınızda yakıt yaktığını gösteren beyin veya parçalrda arıza vardır.
yani elbette sarfiyat vardır ama rs lerde bu görünmüyor..
Mehmet der ki;
"Kompresyonda yakıt yanmadığını ve yol bilgisayarının göstermediğini biliyorum,
Ancak yol bilgisayarı boşta olan tüketimi de göstermiyor. Bu tamamen Clio RS'in yol bilgisayarının özel durumu. Gösteren araçlar da var, göstermeyen de var."
:) :)
Bu 30km üstü altı muhabbeti nerden çıktı.Renolarda genelde 1000devir altında benzn pompalanmaya başlanır.Yol bilgisayarında da anlık olarak boşta tüketim görünür.mehmetRS bence sen olması gereken durumun tam tersini söylüyorsun..
Bizim PhII kasalarda 30 km üzeri hızlarda boşta tüketim görünüyor Mehmet.Yanlış hatırlamıyorsam 0.6-0.7 gibi bişey olması lazım.
benimde kelebek takılıo boşta 1.7 2.2 2.7 gözüküo gaza basıp bırakıorm 0 oluo
Valla arkadaşlar, elbette görünüyor diyorsanız görünüyordur kesinlikle aksi teori geliştiriyormuşum gibi algılanmasında.. ben clio 1.6 sportumda da, ve ondan sonraki ph1 172 rs imde de boş viteste tüketim hiç görmedim. tekrar ediyorum, araba mutlaka tüketiyordu fakat anlık sarfiyata yansıyan değer yoktu.