User Tag List

Sayfa 6/10 İlkİlk ... 45678 ... SonSon
186 sonuçtan 96 ile 114 arası

Konu: Clio RS Teknik bilgi paylaşım konusu

  1. #96
    ProTech
    Misafir
    sabah ilk çalıştıktan sonra 5-10 dakkalık dilimde araç ısınana kadar gaz tepkisi değişik olabilir egzos sistemiyle bağlantılı olarakta patırdamalar yapabilir tekleme vs yoksa bir sorun yoktur normal bir durum onlar ısındıktan sonra zaten normale dönüyor ise bir sorun yoktur ama kafanızın rahat olmasını istiyorsanız herhangi bir renault yetkili servisinde arıza tespit cihazına sokup o2 sensörü ve rolanti sensörü arızalarını anlık olarak okutabilirsiniz

  2. #97
    Cliosportve - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    Makriköy
    Mesaj
    5.851
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 1998corsa Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benim arabada sabahları calıstırdıgımda sogukken 2000 2500 devirde patırdama yapıyo hafıf megıllı yerde ayagımı gazdan cektıgımde egzos cat pat patlatarak gıdıyo motor ısısı hafıf artınca duzelıyo... normal mı bu yaptıgı yoksa o2 sensorunde sıkıntı mı war??
    Sende 2 adet Oksijen sensörü var
    Her ikiside eskimiş ömrü bitmiş veya birisinden birisi arızaya geçmiş olabilir.

    Sıcakken o2 sensörlerinin çalışıp çalışmadığını clip cihazına bağlayarak voltaj değerlerinin uygunluğu kontrol edilmeli...

  3. #98
    1998corsa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.420
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Cliosportve Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sende 2 adet Oksijen sensörü var
    Her ikiside eskimiş ömrü bitmiş veya birisinden birisi arızaya geçmiş olabilir.

    Sıcakken o2 sensörlerinin çalışıp çalışmadığını clip cihazına bağlayarak voltaj değerlerinin uygunluğu kontrol edilmeli...

    motorla sanzımana baktırmak ıcın ındırdıgımde onlara da baktırırım... bılgılendırdıgın ıcın saol

  4. #99
    F4R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    2.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu akşam çıkıp tekrar denedim, rolanti yavaş yavaş kendi düştü, ara ara gazda verdim bu sefer herhangi bir tekleme felan yapmadı. sanırım geçen sefer gaz verip çekerken biraz bouldu araba. bu arada hararet göstergesi alt çizginin üstüne gelmeden yola çıkmıcam en güvenlisi bu sanırım.

  5. #100
    Cliosportve - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    Makriköy
    Mesaj
    5.851
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Makbulu 2 dk rolantide çalıştırıp kapatırken 1 dk rolantide beklemek

  6. #101
    SEÇKİN172 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.173
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Williams satılıkmı arkdaşım

  7. #102
    mechanic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Рос&#10
    Mesaj
    3.384
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    vala ne deyim şükür bende yok böle şeyler...
    --
    her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...

  8. #103
    F4R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    2.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu arada ben hala çözemedim boşta tüketim gösterme olayını. bir rolanti valfinden, birde hava alma olayından şüpheleniyorum. 0 orjinal rolanti valfi alıcam vdo nun ama eğer valften değilse parayı oraya bağlamakta istemiyorum. servise götürsem anlayabilir mi bu tüketim olayının valften olup olmadığını? yada nasıl anlayabiliriz? bilgisi olan var mı bu konuda?

  9. #104
    mechanic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Рос&#10
    Mesaj
    3.384
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben birşey söyleyeceğim ama alınmayın arkdaşlar.
    30+ hızlarda tüketim igösteriyor rs,
    30un üzerinde vites boştayken tüketim olacak. motorun çalışması için lazım.
    30un üstü araç viteste ve gaza basmıyorsan tüketim "0" olacak. motora benzim gitmesine gerek yok çünkü.
    konu bu değil di mi?
    --
    her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...

  10. #105
    Okan D. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.722
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Epicurus Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu arada ben hala çözemedim boşta tüketim gösterme olayını. bir rolanti valfinden, birde hava alma olayından şüpheleniyorum. 0 orjinal rolanti valfi alıcam vdo nun ama eğer valften değilse parayı oraya bağlamakta istemiyorum. servise götürsem anlayabilir mi bu tüketim olayının valften olup olmadığını? yada nasıl anlayabiliriz? bilgisi olan var mı bu konuda?
    boşda tüketim gösterir vitese atıp meyil aşağı gazdan ayanızı cektınızde 0 gosterır valfınızde bu yusden sıkıntı oldugunu dusnuosanız yanılıyosunuz
    RABBİT MK1 gtx 2871
    KNG typer...

  11. #106
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mechanic Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben birşey söyleyeceğim ama alınmayın arkdaşlar.
    30+ hızlarda tüketim igösteriyor rs,
    30un üzerinde vites boştayken tüketim olacak. motorun çalışması için lazım.
    30un üstü araç viteste ve gaza basmıyorsan tüketim "0" olacak. motora benzim gitmesine gerek yok çünkü.
    konu bu değil di mi?
    evet konu bu, yol alırken ayagımızı gazdan cekince tüketimin sıfır olması lazım. ama arkadaşta tüketim görünüyormus bir şekilde.

    Hava almıyorsa yapmaz bunu, manifolda baktırın derim ben valfi almadan önce, en azından maliyeti daha azdır, valfi sadece yerinde cıkararak yapılan bir test var.. gerçi orjinal valf zaten percinlidir oraya, kesip cıkarmak lazım percinleri ama, diyelim cıkardınız, valfi fişinden cıkarmadan elinize aldınız ve, aküyü acacak kadar marş yaptınız, valf ileri geri bir hareket sergiler genelde, ve sonrasında durur, hareket etmez ta ki siz marş yapana kadar, marş yapıncada valf yerinde olmadıgı için, orada koca bir delikten hava gireceği için rolanti zart diye tavan yapacaktır.. işte bunu gören kurnaz ustalarımız, aha bu valf bozuk diyebilir. yarım kontakta yani aküyü actıgınız durumda sadece bir iki hareketten sonra durdugu için.. bunları yemeyin derim. o yüzden önce emme manifoldu contası alın.. ve üst kapağa giren kısım için birde oring alın.. güzelce onları değiştirin, hatta sıvı contaylada desteklensin montaj yapılıurken, manifold civataları renault'un ön gördüğü torkla sıkılmalı ve ortadan başlayarak yanlara dogru sıkılmalıdır, ve kesinlikle motor buz gibiyken yapılmamalıdır. Tavsiyem, emme manifoldunun alt parçasınada conta konusunda aynı işlemin yapılmasıdır. kafanızda soru işareti kalmaz en azından.. işte bu işlem yapıldıktan sonra bu yakış olayı yok olmazsa gider valfi değişirsiniz.. ama durum valften değil bence..

    bu arada, boşta tüketim göstermemesi lazım.. ayağınız gazda değilken diyelim 90 km süratle ilerliyorsunuz, aracı boşa aldıgınızdave ayagınızı gazdan cektiğinizde anlık tüketimin sıfır olması lazım.. bu böyle olmasaydı durdugunuz yerde de gaz verdiğinizde tüketim görmeliydiniz.

  12. #107
    mechanic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Рос&#10
    Mesaj
    3.384
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mehmetRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evet konu bu, yol alırken ayagımızı gazdan cekince tüketimin sıfır olması lazım. ama arkadaşta tüketim görünüyormus bir şekilde.

    Hava almıyorsa yapmaz bunu, manifolda baktırın derim ben valfi almadan önce, en azından maliyeti daha azdır, valfi sadece yerinde cıkararak yapılan bir test var.. gerçi orjinal valf zaten percinlidir oraya, kesip cıkarmak lazım percinleri ama, diyelim cıkardınız, valfi fişinden cıkarmadan elinize aldınız ve, aküyü acacak kadar marş yaptınız, valf ileri geri bir hareket sergiler genelde, ve sonrasında durur, hareket etmez ta ki siz marş yapana kadar, marş yapıncada valf yerinde olmadıgı için, orada koca bir delikten hava gireceği için rolanti zart diye tavan yapacaktır.. işte bunu gören kurnaz ustalarımız, aha bu valf bozuk diyebilir. yarım kontakta yani aküyü actıgınız durumda sadece bir iki hareketten sonra durdugu için.. bunları yemeyin derim. o yüzden önce emme manifoldu contası alın.. ve üst kapağa giren kısım için birde oring alın.. güzelce onları değiştirin, hatta sıvı contaylada desteklensin montaj yapılıurken, manifold civataları renault'un ön gördüğü torkla sıkılmalı ve ortadan başlayarak yanlara dogru sıkılmalıdır, ve kesinlikle motor buz gibiyken yapılmamalıdır. Tavsiyem, emme manifoldunun alt parçasınada conta konusunda aynı işlemin yapılmasıdır. kafanızda soru işareti kalmaz en azından.. işte bu işlem yapıldıktan sonra bu yakış olayı yok olmazsa gider valfi değişirsiniz.. ama durum valften değil bence..

    bu arada, boşta tüketim göstermemesi lazım.. ayağınız gazda değilken diyelim 90 km süratle ilerliyorsunuz, aracı boşa aldıgınızdave ayagınızı gazdan cektiğinizde anlık tüketimin sıfır olması lazım.. bu böyle olmasaydı durdugunuz yerde de gaz verdiğinizde tüketim görmeliydiniz.
    dostum yannış annama da bu son yazdığın cümle olmadı. vites boşta iken motor nasıl çalışıyor diye sorsam?? 90 la giderken?
    --
    her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...

  13. #108
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mechanic Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dostum yannış annama da bu son yazdığın cümle olmadı. vites boşta iken motor nasıl çalışıyor diye sorsam?? 90 la giderken?
    yok neden yanlış anlayayim benimde bir rs im vardı.. binlerce kilometre uzun yol yaptım, arkadaşlarımın cogu bilir zaten, bir gittimmi bir ay gelmezdim yolda gidiyorum, 100 le gidiyorum mesela, vitesi boşa alıyorum, doğal olarak ayağımı gazdan cekiyorum.. ve tüketim sıfır gösteriyor.. vitese alıp devam ettiğimde tüketim yine aktif oluyor. Eğer sizin aracınızda bu böyle değilse, benim bilgi yanlış değil, sizin araçta bir sıkıntı var derim. sizde bunu yanlış anlamayın, tamamen dosthane bir tavırla yazıyorum bunu

  14. #109
    mechanic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Рос&#10
    Mesaj
    3.384
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mehmetRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yok neden yanlış anlayayim benimde bir rs im vardı.. binlerce kilometre uzun yol yaptım, arkadaşlarımın cogu bilir zaten, bir gittimmi bir ay gelmezdim yolda gidiyorum, 100 le gidiyorum mesela, vitesi boşa alıyorum, doğal olarak ayağımı gazdan cekiyorum.. ve tüketim sıfır gösteriyor.. vitese alıp devam ettiğimde tüketim yine aktif oluyor. Eğer sizin aracınızda bu böyle değilse, benim bilgi yanlış değil, sizin araçta bir sıkıntı var derim. sizde bunu yanlış anlamayın, tamamen dosthane bir tavırla yazıyorum bunu
    ok basit bir soru.
    100 ile giderken boşa atıyorsun,
    yakıt "0" gösteriyor.
    motor nasıl çalışıyor?
    --
    her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...

  15. #110
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    peki arac vitesteyken ayagını gazdan cekiyorsun sıfır gösteriyor, o zaman arac nasıl calısıyor? aracın zaten 100 km ile giderken kazandıgı bir atalet ve ivme var.. gidiyor işte yavaşlayana kadar, durduğu yere kadar ilerler vitese alıp gazlamazsanız..sonrada durur.. ama yakış göstermez

    edit : rolantide sıfır yada 30 km sürate ulasana kadar sfır göstermesi gibi birşey bu da.. 30 km ye ulasana kadar yakıt yakmıyormu yoksa?

  16. #111
    mechanic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Рос&#10
    Mesaj
    3.384
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mehmetRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki arac vitesteyken ayagını gazdan cekiyorsun sıfır gösteriyor, o zaman arac nasıl calısıyor? aracın zaten 100 km ile giderken kazandıgı bir atalet ve ivme var.. gidiyor işte yavaşlayana kadar, durduğu yere kadar ilerler vitese alıp gazlamazsanız..sonrada durur.. ama yakış göstermez

    edit : rolantide sıfır yada 30 km sürate ulasana kadar sfır göstermesi gibi birşey bu da.. 30 km ye ulasana kadar yakıt yakmıyormu yoksa?
    araç vitesteyken gaza basmazken motor hareketini tekerleklerden alır çünkü şanzımanda kavrama yapılıyor. boş havayı alır ve atar. benzin sadece pedala basarsanız pompalanır yanlızca vites boşta iken gaza basmasanız bile pompalanır.
    motorun çalışma prensibi gereği.
    vites boşta iken motorun çalışması için rolanti yani, benzin pompalanır.
    vites boşta iken hangi hızda olursanız olun benzin pompalanır.
    araç viteste iken gaza basmadığınızda yakıt yaktığını gösteren beyin veya parçalrda arıza vardır.
    --
    her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...

  17. #112
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mechanic Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    araç vitesteyken motor hareketini tekerleklerden alır çünkü şanzımanda kavrama yapılıyor. boş havayı alır ve atar. benzin sadece pedala basarsanız pompalanır yanlızca vites boşta iken gaza basmasanız bile pompalanır.
    motorun çalışma prensibi gereği.
    vites boşta iken motorun çalışması için rolanti yani, benzin pompalanır.
    vites boşta iken hangi hızda olursanız olun benzin pompalanır.
    araç viteste iken gaza basmadığınızda yakıt yaktığını gösteren beyin veya parçalrda arıza vardır.
    yolda giderken 30 km nin üstünde, vitesi boşa aldıgınızda araba rolanti devrine düşer değilmi.. rolantide anlık tüketimde, değer göremezsiniz. bu hareketsizkende böyledir, hareket halindeykende..

  18. #113
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yani elbette sarfiyat vardır ama rs lerde bu görünmüyor..

  19. #114
    ukku - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Bostancı
    Mesaj
    4.665
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mehmet der ki;
    "Kompresyonda yakıt yanmadığını ve yol bilgisayarının göstermediğini biliyorum,
    Ancak yol bilgisayarı boşta olan tüketimi de göstermiyor. Bu tamamen Clio RS'in yol bilgisayarının özel durumu. Gösteren araçlar da var, göstermeyen de var."


Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •