Bu yağ 300V serisi değil. Bu da POE olmadığı, PAO olduğu anlamına gelir ki POE'lere göre, yani 300V serisine göre yüksek sıcaklıkta daha düşük bir dayanıma sahiptir. 150 derecede 3.66 mpa.s HTHS değeri vardır ki bu piyasadaki diğer tam sentetiklerle eşdeğerdir.
Özellikle Motul tavsiye edilmesinin sebebi 300V serisinin POE baz yağlı olmasıdır. %100 sentetik 300V haricindeki serileri 4.gruba girer ki bu grup mobil1, castrol edge'in de olduğu gruptur. Eşdeğeri mobil1 yağlar 70-80 TL civarındadır.
Motul'un farkı 300V serisinin POE baz yağından gelir.
Your car is your story. So don't let someone else write the book...
@o.b.k
benim genel bir sorum olacak, aslında biraz konu dışı
viscosity ile ilgili
bu değerleri bir kaynaktanmı okuyorsun yoksa mukayese yapabilirmisin ?
mesela 100 cSt viskoziteli bir sıvı ile 10.000 cSt sıvıyı karşılaştırabilirmisin ?
işte 100 cst bal gibidir dersek (öylemidir?)
10.000 cst nasıldır ?
hatta 60.000 cSt ?
*konu, farklı silikon yağlarla ilgili
*motor veya şanzıman yağları ile ilgisi yoktur.
Viskozite aslında kıvam demektir. Akışkanın akmaya karşı gösterdiği direnci gösterir.
Dinamik viskozite yani kinematik akmazlık Cst ile ölçülür.
20 derecedeki suyun viskozitesi 1 Cst kabul edilir.
Formülü de şu şekildedir;
1 cSt = 1 mm2·s−1 = 10−6m2·s−1
Bilinen materyaller üzerinden örnekler vermek gerekirse;
oda sıcaklığında
Su 1 Cst
Kan 10 Cst
Antifreeze 15 Cst
Motor yağları 50-200 Cst-grese doğru 2,000Cst
Bal 2,500 Cst
Çikolata(nutella farzedelim) 15-20 000 Cst
Ketçap 50,000 Cst
Domates salçası veya fındık ezmesi 150,000-200,000 Cst
Pencere macunu 100,000,000 Cst
Silikon 200,000 Cst den 20,000,000 Cst'ye kadar değişir
Gibi örneklerle umarım akılda kalıcı veya kıyaslanabilir bir viskozite endeksi kafalarda oluşmuştur.
Yağların viskozite değerlerini tabi ki her yağın kendi teknik tablosundan okuyor, sonra yorumluyorum.
Umarım sorunu doğru anlamış ve açıklayıcı bir cevap vermişimdir.
Your car is your story. So don't let someone else write the book...
MagicPerformance
MegaSquirt Engine Management Systems Technician
Ne kingler gördük güle güle öldük...
MagicPerformance
MegaSquirt Engine Management Systems Technician
Ne kingler gördük güle güle öldük...
Ben impreza'mda 5w50 kullanıyorum, aslında fabrika 5w30 öneriyor ama türkiye'deki subaru caiması tarafından pek kullanılmıyor 5w30 bende biraz daha kalın olanı 5w50 kullanıyorum. 10w60 bence oldukça kalın bir yağ...
Diğer yandan Ankara'da hava sıcaklıları göz önüne alındığında aslında istediğim yag 0w50 ancak bu yag hala Türkiye'ye gelmedi. Onu bekliyorum
Mobil 1 Racing 0W-50 Synthetic Motor Oil
google manyağı dou bişey sorim sana peki kaç km de bir değiştirsek daha iyi olur motul'u
normalde 4-5k de bir değişiyorum bu yarış tipi vs oldugundan daha kısa süre gitme gibi bi durumu varmıdır aceba
şimdi genel bir soru turbo bir araba genelde sıcak çalışan döküm yapılı bir blok ve genelde sıkıştırılan ve gazlanan bir motor şu mevsimde hangi yağı kullanmalı???Şuan bu motorda mobil 0w40 var doğru bir tercihmi yanlış bir tercih mi?Çünkü çok sıkıştırmalarda yağ buharı kokusu alıyorum acaba inceden monifolta sızıntımı var yoksa yağ çok incelip kaçak mı var diye sormak istiyorum?Fakat yağ yakma hiç yok çünkü yağı sürekli hergün kontrol ederim ki eksilme çok aşırı göremiyorum zaten yok gibi bişey illaki olacaktır performanslı arabada ama gözle tam belli olmuyor eksiklik..
"Genelde sıcak çalışan, gazlanan ve sıkıştırılan" denince iş değişiyor. 0W40 daha çok normal binek kullanıcı yağı. Tam sentetiktir. İş görür ama özellikle sıcaklığın çok arttığı durumlarda, hele bir de drift falan yapıyorsanız sıkıntı çıkarabilir. Bence 5w50 daha doğru bir tercih olacaktır. Motul 5w40 da daha hafif(ince anlamında) ama biraz pahalı bir alternatif olarak önerilebilir.
Your car is your story. So don't let someone else write the book...
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)