Mobil yada castrol edge arasındayım ama büyük bir ihtimal castrolden yana tercihimi kullanıcağım sizin fikriniz nedir ? Birde aracım için mobil sitesinde 0 30 öneriyor ama herkez 5 30 kullanmış yetkili servis dahil sizce yağ değişiminde ne kullanmam mantıklı olur araç 2005 ibiza cupra tdi
Mobil1 ESP formula 5w30 öneririm. Dizel partikül filtreli araçlar için özel geliştirilmiş bir yağdır. VW 504 00 / 507 00 'yi karşılar
Ürünler, Motor Yağları | Esp Formula 5w-30
Your car is your story. So don't let someone else write the book...
Pekı sunu sorayım;
Modıfıyelı 3 litreden buyuk araclara ne kullanmak gerek?
Ben genelde 10/60 Mobıl kullanıyorum,hafıf modlu araclarda 0/40 yada 0/30.
Bırde 0/30 fazla yag tuketen atmosferık aracta,5/30 yada 5/40 mı kullanmak gerek?
Modifiyeli, sıkıştırması yükseltilmiş veya turbolanmış motorlarda eğer araç biraz da limitlerde kullanılıyorsa 10w60 kullanılmasında bir sorun yok, hatta gerekli. Hafif modlularda da ağırdan hafife sırasıyla 5w50, 5w40 veya 0w40 kullanılabilir. Ama modlu bir araca 0w30 pek tavsiye etmem. Yüksek sıcaklıklarda kötü sonuç verir.
Yağda tüketim genelde sıcakken oluşur. Tüketim durumunda sıcak değerini artırmak gerekir. 0w30 yağ tüketiyorsa, iklim de çok soğuk değilse,(istanbul gibi) dediğiniz gibi ilk aşamada 5w30, sonra 5w40 kullanılabilir. Eğer soğuk bir iklim geçerli ise 0w40 kullanılabilir.
Your car is your story. So don't let someone else write the book...
Demekkı yıllardır dogru yapıyormusum
Araclar sonradan Turbolanma degıl,fabrıka cıkıs Turbo.
Kısaca yazayım,sız daha net onerın
3.0TT BMW motoru(430HP cıvarı)
997TT(640HP cıvarı)
S600TT(575HP cıvarı)
Audı A6 3.2 fsı
Genel olarak yağla ilgili birkaç noktaya değinelim;
Bir yağın SAE standardında viskozitesi verilirken kullanılan iki değer vardır. Örneğin 10w40'da 10w winter, yani kış değeri, yani soğuk değeridir. 40 ise sıcak değeridir. Yağların sıcaklık performanslarını kıyaslarken bu rakamları kıyaslayabilirsiniz. Örneğin 0w40 bir yağ 10w40 bir yağa göre soğukta çok daha iyi yağlama sağlarken sıcakta da 10w40 ile aynı yağlamayı sağlayabiliyor demektir. Aynı şekilde 10w40 ile 10w60 kıyaslanırsa soğuk motorda her ikisi de 10w değerine sahipken, yani benzer yağlama sağlayacakken, sıcak motorda 10w60 60 sıcak değerinden ötürü çok daha yüksek sıcaklıklara dayanacak ve yağlama performansını sürdürecektir. Tabi ki SAE viskozite kodu tek başına herşeyin göstergesi değildir. Aynı SAE koduna sahip yağlar arasında yağlama farkları olabilir. Ama SAE viskozite endekslerinden genel olarak fikir sahibi olunabilir.
Your car is your story. So don't let someone else write the book...
Bırde motor ıc hararetıde buna etken oluyor,mesela 10/60 ı oyuzden kullanıyorum...
Ama Bmw de cıft turbo olmasına karsın,kullanamıyorum,Mercedestede...
Tabi araçları ve özelliklerini çok yakından bilmiyorum. İç hararet yüksek seyrediyorsa dikkate alıp daha yüksek viskozite seçmek gerekir. Sen bulmuşsun sanırım kendi arabaların için idealini. Meselenin de farkındasın zaten.
Genel olarak 10w60'a gerçekten ihtiyaç var ise kullanılmasından yanayım. Çünkü özellikle soğuk motorda aşınmaya bile sebep olabilir. Bunu özellikle moda gibi herkes koyuyor nasılsa diye çoğu kişinin binek, stock, atmosferik, günlük bindiği arabalarına dahi 10w60 koymasından dolayı vurguluyorum.
Your car is your story. So don't let someone else write the book...
@o.b.k abi yağ konusunda baya bilgilisin maşallah
Konuyu görünce bende merak ettim kendi kullandığım yağ hakkında bilgi verirsen sevinirim...
Ben yıllardır aracımda (106gtı) liqui moly 10-40 yağ kullanıyorum... Eskişehir şartlarında nasıldır soğukta ve sıcakta ?
Muhtaç olduğun kudret damarlarındaki asil kanda mevcuttur.
M.Kemal ATATÜRK
Yağ sıcaklığında veya motor içi hararette farkedilir derecede bir artış oluyorsa ve araç da genelde limitlerde kullanılıyorsa 5w30'dan 0w40'a doğru yol almakta fayda var. 5w40 demedim özellikle Ankara'dasın diye. 0w40 ile soğukta da gayet verimli yağlama sağlanır, üst limitleri zorladığında sıcakta da.
Your car is your story. So don't let someone else write the book...
Yok yahu,bılınmeyen araclar degıl,335 de olan motor ıste,1M de ve 135 de de var ama BMW 10/60 ıstemıyor,kı 430HP,yanı Stok turbo ıle cıkabılecek max gucler,ama 0/40 kullanabılıyorum,10/60 kalın gelıyor,ayrıca yag cok cabuk ısınıyor BMW de ,oyuzden 10/60 taraftarıyım,yanlısmıyım?
S600 de TT motor,ama 0/30 ıle mutlu oluyor,0/40 yada 5/50 falan koyayım dıyorum(105.000km de),yagda eksıltmıyor ama servıs sankı dovecek benı,0/30 da 0/30...
Audıcıler 0/30 hastası ama tum motorlarda yagı cok eksıltıyor,5/30 yada 0/40 daha guzel ama neden fabrıka onermıyor?
Anlamıs degılım....
liqui moly 10w40 MoS2 kullanıyorsun sanırım.
Kaliteli yağdır. Ama bu modeli yarı sentetiktir. Sıcakta 14.4 Cst, soğukta 98 Cst ile ortalama bir kullanıcı için yeterli koruma sağlar. Ama araç yüklü ise veya limitlerde kullanılıyorsa üst sıcaklıklarda yetersiz kalabilir. Soğukta iyidir. Yarı sentetik yağla da zaten ancak bu kadar olur.
Ayrıca MoS2 (molybdenum sulfide) ile sürtünmeyi azaltan bir katman oluşturduğunu iddia ediyor. Ama bu çok eski bir iddia. Moly'nin bu katkı maddesi genelde gres olarak kullanılıyor.
Your car is your story. So don't let someone else write the book...
Emisyon, emisyon, emisyon, diyorum.Düşük viskozite ile motor özellikle düşük sıcaklıklarda daha az dirençle karşılaştığı için daha az tüketiyor. O nedenle yakıt ekonomisi sunan veya arttıran yağlar genelde 0w30, 0w20 gibi yağlardır. Audi'de yağ sıcaklığını görme imkanın varsa takip edip, genelde 100 derecenin üstünde seyrediyorsa viskozite arttırılabilir.
Your car is your story. So don't let someone else write the book...
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)