Bu konuda çok güldüm ben ya ne bilgili arkadaşlar varmış iddalı konuşuyolar bide :D
Printable View
Bu konuda çok güldüm ben ya ne bilgili arkadaşlar varmış iddalı konuşuyolar bide :D
çok güzel olmuş gerçekten
yahu daa hondanin s2000 i yokken super 2000 araclari uretiliyordu :D yandanda cok guzel duruyo bide sesini duymak lazim NA rocks
Fena deil..
Omer S2000 ler 4 çeker değillerdi. Bahsi geçen Fiesta S2000 de önden çekişli. Bir yanlışlık olmasın ?
S2000 ler 4 çeker bu araç da öyle. Punto, 207, Fabia S2000 hepsi 4 çeker kurallar gereği.
Hmm. Nedense benim aklımda s1600 ile aynı kalmış. Yanlız konunun ilk sayfasında araç hakkında FWD olark bahsediyor
Alıntı:
Drivetrain
Chassis/body: unitary steel
Suspension: (fr/r) McPherson struts with three-way adjustable dampers, anti-roll bar
Steering: rack-and-pinion, power assisted
Brakes: ventilated Brembo discs, all-round
Gearbox: XTrac 6 speed Sequential
Drive: Front wheel drive
Hatalı yazmışlar sanırım.
http://fiestas2000.com/index.php/tec...specifications
Fordun neyine turbo olmadan 2.0 na 280hp üretmek.Honda olsa hadi neyse.
aracın dışı çok hoşuma gitti motoru mükkemmel atmosferik 280 hp agırlıgı fazla gibi geldi
bu aracın önden çekiş olması imkansız gibi birşey eğer öyleyse saçmalık.yanlış yazılmış bence zaten 4 çeker olmasa aracın standart ağırlığı şehir versiyonu 1050-1100kg arası,bunda herşey sökülmüş 4 çeker olmadan 1200kg olması mantıksz zaten video dada arkayı atıyor her seferinde arkada patinaj var.ayrıca s2000 bu araç ksn 4 çeker,s1600ler önden oluo... seside fena,eksozdaki işi çözemedim sesi inceltio herhald:)
# Wheels Driven Permanent four-wheel drive
http://www.s2000rally.com/ford-fiesta-s2000.php
önü cok kaba agır durmasına ragmen arkası bir o kadar dandik duruyo :)
bu arada s2000 isim hakkı die bişe yok mu honda da bunlar nie aynı ismi koymus
15 kere yazılmış..süper 2000 bir sınıf..rally de bir sınıf..super 1600 super 2000 gibi...bu arabada super2000 için hazırlanmış..dolayısı ile o sınıfın ismi olan s2000 sınıfıdır...honda değil yani..kimbilir honda belkide 2000 motorda iddalı bir araba yarattığı için ismi rally deki super 2000 sınıfına uysun diye s2000 koymuştur..s2000 ortada yokken bu sınıf vardı hiç alakaları yok
Ben begendim gayet guzel bi Fiesta olmus.
honda daha yokken ford vardı ve ciddi güçler çıkartıyordu motorlardan sieerra cosworth
http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=46703
412hp at 11700rpms and 28.1kgr of torque at 9750rpms and revlimit is 12600rpms.
17.5:1 sıkışırma
güncellemek lazım
dünya hondaların etrafında dönmüyor demişti arkadaş önceki sayfalarda
bi güncelde benden;)
c30 u andırdı bende..
Arabayı soyup soğana çevirmişler, yine de 1200 kg mu yuh!
motor başarılıymış.
S2000 gurubu araçlarda 4 çekere izin veriliyor, wrc nin maliyetli olması yüzünden s2000 gibi bir grup oluşturdular, WRC lere göre fiyatları çok daha makul, bu gördüğünüz araç 150.000 euro civarında olacak fiyatı.
Dip Not: 1990 lı yıllarda ford olsun renault olsun opel olsun çok ciddi atmosferik araçlar da yaptılar, Renault un maxi motoru ilk megane da kullanıldı hatırladığım kadarıyla, 280hp civarları veriyordu. Türkiye pist rekoru bu Maxi Megane a ait ve S2000 in türkiye pistlerinde yarıştığı senelerde bile Maxi Türkiye şampiyonu olmuştu.
Sabah sabah karnım ağrıdı gülmekten :D Kendilerini Türkiye etaplarında görmek isteriz :)
s2000'de güç sınırlamasıda var mı?
Çok iyi gözüküyor. zaten herşeye bir sınırlama getirildiğinden ve firmalar da doğal olarak değerleri üst sınırlarda tuttuğundan; önceki modelden pek bir farklılığı olmuyor araçların. Tamamen mühendislik ve teknik ayarlar ile birazdaha ileriye gidilebiliyor.
2000 litre atmosferik bir araç 300hp leri geçemiyor zaten, geçse bile dayanıklılık problemi olur. Ralli disiplininde ilk hedef yarışı bitirmek olduğu için dayanıklılık ve performansın kesişiminde olması lazım motorun. Güç olarak bir sınırlama yok diye biliyorum fakat devir sınırlaması var, ralli için 8000rpm pist için 8500rpm olması lazım, tabi bu da gücü sınırlayan bir durum.
Ya şimdi böyle ciddi organizasyonlarda sınırlama olmadığı zaman abzürt şeyler çıkabiliyor ortaya. bundan 10-15 sene önce ralli'de güç sınırlaması yoktu kuş gibi arabalar 600-700hp idi kaza yapanın üstüne direk toprak atılıyordu uğraşmadan:) en son suzuki escudo felan vardı 1000+hp sonra da sınırlama getirildi.
WRC'ye dahil edildiklerinden çok daha profesyonel olmak zorundalar artık ve 2.0lt den 300+hp ler çok rahat çıkarır firmalar ama motor bir hafta ömürlü olur ama buda firmaların umrunda olmaz yapılan masrafların yanında araca her yarış başında yeni motor koymak dokunmaz adamlara.
Bahsi geçen hafif fakat güçlü Grup B yarış otomobillerine ve başına gelenlere bir örnek...
http://www.youtube.com/watch?v=KYGgwgNmJuY
http://www.youtube.com/watch?v=zkLH56Jx6qI
M-Sport ortaya gerçekten çok rekabetçi bir otomobil çıkarmışa benziyor. :) S2000 kategorisinin yarışlarını merakla bekliyorum. :) Yanlız o çamurluk çıkıntısı pek hoşuma gitmedi. :)
açıkçası tipi bundan daha iyi bir s2000(honda fanatikleri hoplamasın, kategori olarak:)) varsa buyrun resmini koyun. zaten tasarımla ödül almış bir araç. ayrıca dünyadaki bu kriz ortamında avrupadan türkiyeye "eğer satamadığınız fiesta varsa hepsini geri gönderebilirsiniz" diyen bir satış başarısıyla, tutupta tasarım olarak hondayla falan kıyaslanması... yani bazı yorumları okuyunca şaşırdım.
heralde pejo 150 hp 106 gti çıkarsa yerlere göklere sığdırılamazdı. adamlar tasarım ödülü almış bir araca 4x4 ve 280 beygiri koymuşlar nerdeyse msjların yarısında araç beğenilmemş. şaşırıyorum :S
1200kg olmasının nedeni kurallar gereği diye yazılmış, nerdeyse 5 msj okudum araç çok ağır diye!!!
Eğitim şart :D
apaçi bi milletiz nolcak saçma sapan araabaları beğenioruz:D zaten bu ralli aracı tipini beğenmeyenleri hiç anlamıyorum eğitim şart harbiden:D burda herkesin bakması gerektiği bence atmosferik 2.0 litreden 280hp alınması... forda karşı önyargı war!:)
Güzelim fiesta konusunun yarısı makara yüzünden miç oldu :)