User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
28 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Sensör verileri hakkında bir soru

  1. #1
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    42
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Sensör verileri hakkında bir soru

    Bir sorum olacak;
    motor sensörleri analog olarakmı yoksa dijital olarakmı haberleşir?

  2. #2
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    nasıl yani biraz daha açarmısınız?
    If you have no LAG, you have no turbo..

  3. #3
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çoğu analog
    bazı maf sensörleri çıkışı pwm sinyalidir

  4. #4
    shkodra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2013
    Yaş
    62
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.576
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hakan bey bu konuda uzman sizsiniz haddim değil fakat..

    Analog : Mekanik
    Dijital : Elektronik

    Elektronik olmayan veriyi beyin nasıl algılıyor.

    Sensörleri yolladığı veriler elektronik sinyaller olmalı..

  5. #5
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    42
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Pwm konrollü ise eğer basit bir kablolama ve direnç yöntemiyle sensörden okunanı yanıltabilmem mümkün olmayacaktır sanırım.
    Merak ettiğim şey aslında Fiat Brava'nın debimetre ve o2 sensörünü yanıltıp yanıltamacağım.
    Devir gezinmesi gibi bir sorun yaşıyorum çünkü.

  6. #6
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı shkodra Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hakan bey bu konuda uzman sizsiniz haddim değil fakat..

    Analog : Mekanik
    Dijital : Elektronik

    Elektronik olmayan veriyi beyin nasıl algılıyor.

    Sensörleri yolladığı veriler elektronik sinyaller olmalı..
    analog=mekanikmi ?
    o nasil oluyor oyle?

    Alıntı ercanerol Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Pwm konrollü ise eğer basit bir kablolama ve direnç yöntemiyle sensörden okunanı yanıltabilmem mümkün olmayacaktır sanırım.
    Merak ettiğim şey aslında Fiat Brava'nın debimetre ve o2 sensörünü yanıltıp yanıltamacağım.
    Devir gezinmesi gibi bir sorun yaşıyorum çünkü.
    pwm maf sensorunu ornek verdim olabilir diye. sizinki degildir zannetmem.
    0-5 volt cikislidir

    O2 sensorude 0-1 volt cikis

  7. #7
    220T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    2.840
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ercanerol Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Pwm konrollü ise eğer basit bir kablolama ve direnç yöntemiyle sensörden okunanı yanıltabilmem mümkün olmayacaktır sanırım.
    Merak ettiğim şey aslında Fiat Brava'nın debimetre ve o2 sensörünü yanıltıp yanıltamacağım.
    Devir gezinmesi gibi bir sorun yaşıyorum çünkü.
    Bu motordaki rölanti dalgalanmasıyla ilgili bir şeyler okumuştum.

    "Sorun potansiyometrenin ECU ile şase bağlantısını sağlayan kablonun direncinin 0.5 ohm dan yüksek olmasından kaynaklanıyor." denilmiş.Sorununuz buysa devamını da kopyalayım.

  8. #8
    mkerim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    60
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    1.272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    analog=mekanikmi ?
    o nasil oluyor oyle?


    pwm maf sensorunu ornek verdim olabilir diye. sizinki degildir zannetmem.
    0-5 volt cikislidir

    O2 sensorude 0-1 volt cikis
    Basit...
    şöyle ki.....
    km saati hem analog gösterge hemde tel vasıtası ile hareket ettiğinden mekanik. Herhalde bu anlatılmak istendi. Ama analog bir km saati eğer bir okuyucu sensör ile çalışıyorsa ne olacak...
    fakat unutulan nokta var...
    yağ basınç saati (örnek) gösterge analog olabilir. Tofaş göstergesi olsun mesela. Benzin yada hararet göstergeleri analog ama veri gönderme yolu elektrik akımı ile.....

    pwm maf vs vs vs daha önce hiç duymadım yorum yapamayacağım kusura bakmayınız.
    1984 de turbo doğan ile uğraşırken MS ve AEM in kapısında beklerdik. Beyin yapsın da arabamıza takalım diye.
    İnternetin hızıda varla yok arası bir şeydi. Yoksa internet yok muydu???

  9. #9

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    51
    Şehir
    Muğla
    Mesaj
    290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Analog sinyal ; kısaca zamana göre gerilimin değişimini gösterir
    Örneğin 3.2 volt, 2.3 volt, 2 volt vs. ve zaman dilimi .

    Dijital sinyal denilince 0 ve 1 'lerden oluşan bir sinyal kullanımı aklınıza gelmelidir.

    Bu nedenden dolayı Araçlarda kullanılan sensörler Analog tur.. Maf, O2 sıcaklık v.s...

  10. #10
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben @shkodra nin düşüncesini anladım
    biz analog sensorler üzerine konuşuyoruz.

    o analog cihaz veya analog saat, ibreli saat gösterge anladı
    o yüzden analog=mekanik düşündü

  11. #11
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    42
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    analog=mekanikmi ?
    o nasil oluyor oyle?


    pwm maf sensorunu ornek verdim olabilir diye. sizinki degildir zannetmem.
    0-5 volt cikislidir

    O2 sensorude 0-1 volt cikis
    Sanırım yanıltma yapabilirim bu durumda rahatlıkla?

  12. #12
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    42
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 220T Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu motordaki rölanti dalgalanmasıyla ilgili bir şeyler okumuştum.

    "Sorun potansiyometrenin ECU ile şase bağlantısını sağlayan kablonun direncinin 0.5 ohm dan yüksek olmasından kaynaklanıyor." denilmiş.Sorununuz buysa devamını da kopyalayım.
    Evet ve çok ilginçtir direnç değeri sürekli değişkenlik gösteriyor. Sorunum sanırım bu.

  13. #13
    coder - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    30
    Şehir
    Mersin | İstanbul
    Mesaj
    1.835
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Analog olarak gider genellikle ecuda dijitale doner.
    RESPECT YOUR ELDERS

  14. #14
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ercanerol Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sanırım yanıltma yapabilirim bu durumda rahatlıkla?
    yanılma yapabilirsiniz
    ama bu rahatlıkla olamayabilir
    çünkü araç elektroniği çok kolay gibi gözüksede hatta masa başında yapılan devreler çalışsada onu araca koyup gerçeklerle yüzleşince büyük sorunlar çıkar hep

    aslında ne yapmak istediğinizi anlamış değilim
    maf ve lambda sensoru voltajı ile oynayarak devri nasıl düzelteceksiniz?

    maf ve O2 sensörleri ile oynarsanız beyin yazılımındaki harita konumu değişecek
    ya olması gerken yerden daha fakir ve daha ateşleme olarak avansta kalacaksın
    yada tam tersi fazla fakir belkide az rötarda.

    bütün bu değişiklikleri yaparken ne kadar değiştiğini nasıl göreceksin?
    varmı wideband afr saati? yada ateşleme derecesini görebileceğin ecu ile iletişim kurabileceğin bir yazılım-cihaz ?

  15. #15
    shkodra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2013
    Yaş
    62
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.576
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben @shkodra nin düşüncesini anladım
    biz analog sensorler üzerine konuşuyoruz.

    o analog cihaz veya analog saat, ibreli saat gösterge anladı
    o yüzden analog=mekanik düşündü
    Doğrudur..

    Aslında ben sizden daha açıklayıcı bilgi isteyecektim fakat detaylı anlatılmış..

    Analog : Duruma göre değişebilen sinyaller Örneğin gaz kelebek sensörü veya su sıcaklık sensörü vb gibi..

    Ayıptır söylemesi iyi öğrenciyimdir..

    İsmim Metin'dir.. Çekinmeden herkes bana ismimle hitab edebilir benim için bir sıkıntı yok..

  16. #16
    220T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    2.840
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ercanerol Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Evet ve çok ilginçtir direnç değeri sürekli değişkenlik gösteriyor. Sorunum sanırım bu.
    "Potansiyometrenin dibindeki soketi çıkartıp siyah kabloyu 1 mm soyduk, buraya 1mm lik başka bir kablo lehimledik. ( Orjinal kabloyu kesmedik ) sonra lehimlediğimiz bu kablonun diğer ucunu ECU üzerindeki iki soketten küçük olanın tepesini sökerek oradaki diğer siyah kabloya lehimledik.Soketin içinde en görülür olan siyah kablo sizin lehimi yapacağınız kablo,yalnız emin olmak için kabloyu avometre ile ölçüp doğru siyah kabloya lehim yapın."


  17. #17
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    42
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yanılma yapabilirsiniz
    ama bu rahatlıkla olamayabilir
    çünkü araç elektroniği çok kolay gibi gözüksede hatta masa başında yapılan devreler çalışsada onu araca koyup gerçeklerle yüzleşince büyük sorunlar çıkar hep

    aslında ne yapmak istediğinizi anlamış değilim
    maf ve lambda sensoru voltajı ile oynayarak devri nasıl düzelteceksiniz?

    maf ve O2 sensörleri ile oynarsanız beyin yazılımındaki harita konumu değişecek
    ya olması gerken yerden daha fakir ve daha ateşleme olarak avansta kalacaksın
    yada tam tersi fazla fakir belkide az rötarda.

    bütün bu değişiklikleri yaparken ne kadar değiştiğini nasıl göreceksin?
    varmı wideband afr saati? yada ateşleme derecesini görebileceğin ecu ile iletişim kurabileceğin bir yazılım-cihaz ?
    ben o2 sensörünü misal olarak söyledim. yani genel olarak sensörleri iletişimi hakkında bilgi sahibi olabilmek için. aslında aracım potansiyemetre arızası gösteriyor ve değiştirip denememize rağman aynı arıza kodu devam ediyor.
    sanırım 220T nin bahsettiği direnç değeriyle bir alakası olabilir. potansiyemetre soketine bağlı negatif uçtaki direnç değeri araç çalışır ve soket takılı durumdayken sürekli olarak 1 ohm ile 25kohm arası değişiyor ve değer düzenli yükselip düzenli alçalıyor. evet çok ilginç gelebilir ama durum böyle. üstteki resimde paylaşılanı deneyip duruma bakıcam artık sonuç ne olucak.

  18. #18
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    42
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 220T Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    "Potansiyometrenin dibindeki soketi çıkartıp siyah kabloyu 1 mm soyduk, buraya 1mm lik başka bir kablo lehimledik. ( Orjinal kabloyu kesmedik ) sonra lehimlediğimiz bu kablonun diğer ucunu ECU üzerindeki iki soketten küçük olanın tepesini sökerek oradaki diğer siyah kabloya lehimledik.Soketin içinde en görülür olan siyah kablo sizin lehimi yapacağınız kablo,yalnız emin olmak için kabloyu avometre ile ölçüp doğru siyah kabloya lehim yapın."

    kablo üzerinde devreye bağlı olmadığı sürece bir direnç değişimi yok fakat yinede denemekten bir zarar gelmez. deneyip durumu paylaşırım. Fotoğraf içinde teşekkür ederim

  19. #19
    pcvirus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    sivas
    Mesaj
    995
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dostum potansiyometre diye bir sensor yokki
    sen hangi sensöründen sorun yaşıyorsun onu söyle
    potansiyometre ayarlı direnç demektir
    tps mi rolanti motorumu
    hangi sensör sorunlu senin

    sanırım rolanti motoru
    senin sorunun
    ?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •