User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
28 sonuçtan 20 ile 28 arası

Konu: Sensör verileri hakkında bir soru

  1. #20
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    42
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı pcvirus Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dostum potansiyometre diye bir sensor yokki
    sen hangi sensöründen sorun yaşıyorsun onu söyle
    potansiyometre ayarlı direnç demektir
    tps mi rolanti motorumu
    hangi sensör sorunlu senin

    sanırım rolanti motoru
    senin sorunun
    ?
    ayarlı direnç dediğimiz şey orada sensör abi kelebeğin pozisyonunu ölçen sensör işte bir bakıma zaten ben lazım benim kafa düz mantık çalışıyor abi sensör o sensör

    temelin düz mantık fıkrası geldi aklıma

  2. #21
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    42
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı pcvirus Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dostum potansiyometre diye bir sensor yokki
    sen hangi sensöründen sorun yaşıyorsun onu söyle
    potansiyometre ayarlı direnç demektir
    tps mi rolanti motorumu
    hangi sensör sorunlu senin

    sanırım rolanti motoru
    senin sorunun
    ?
    potansiyemetre arızası gözüküyor demişler benim pedere ama bosh servise gittim baktırdım arıza kodu okuyamadık.

  3. #22
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    potansın omaj değerini araç çalışırken yada kontak açıkken okuyamazsın
    yani okumamalısın zira orada voltaj var seni yanıltır.

    3 uçlu tps potansının uçtaki bir ucunda gnd, diğerinde +5volt vardır.
    orta uç çıkış ucudur, sen gaza bastıkça voltaj artar (ecuya bu gider)

    örnek olarak yazayım
    hiç gaza basma 0.6 volt çıkar, tam gazda 4.7 volt çıkar gibi..

    ecuya giden uca voltmetreyi tak ve gözlemle, gaza basmadan değişiklikler oluyormu?
    biraz gaza bas ayağını sabit tut, hep aynı kalıyormu voltaj? bu gibi
    (voltmetrenin diğer ucu şasede olacak)

    eğer voltaj ölçümü düzgün ise tps problemini kafandan sil başka yerlere bak.

  4. #23
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    42
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    potansın omaj değerini araç çalışırken yada kontak açıkken okuyamazsın
    yani okumamalısın zira orada voltaj var seni yanıltır.

    3 uçlu tps potansının uçtaki bir ucunda gnd, diğerinde +5volt vardır.
    orta uç çıkış ucudur, sen gaza bastıkça voltaj artar (ecuya bu gider)

    örnek olarak yazayım
    hiç gaza basma 0.6 volt çıkar, tam gazda 4.7 volt çıkar gibi..

    ecuya giden uca voltmetreyi tak ve gözlemle, gaza basmadan değişiklikler oluyormu?
    biraz gaza bas ayağını sabit tut, hep aynı kalıyormu voltaj? bu gibi
    (voltmetrenin diğer ucu şasede olacak)

    eğer voltaj ölçümü düzgün ise tps problemini kafandan sil başka yerlere bak.
    evet potansiyemetre çıkışı gaza basmadığımda 0.5v ta sabit kalıyor gaza bastıkça lineer olarak yükseliyor fakat gazı bıraktığımda tekrar 0,5v a düşmüyor. bazen 1 v a bazende 0,8 voltlara düşüyor. araç ısındığında ve farları yakamak yada klimayı çalıştırmak gibi güç harcayan birşeyler aktif ettiğimde o değer 0,5v bile olsa rolanti yükseliyor. bu durumda hem kelebek potasnsiyemetresinde hemde başka bir bölgede arıza vardır diyebilirmiyiz?

  5. #24
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ercanerol Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evet potansiyemetre çıkışı gaza basmadığımda 0.5v ta sabit kalıyor gaza bastıkça lineer olarak yükseliyor fakat gazı bıraktığımda tekrar 0,5v a düşmüyor. bazen 1 v a bazende 0,8 voltlara düşüyor. araç ısındığında ve farları yakamak yada klimayı çalıştırmak gibi güç harcayan birşeyler aktif ettiğimde o değer 0,5v bile olsa rolanti yükseliyor. bu durumda hem kelebek potasnsiyemetresinde hemde başka bir bölgede arıza vardır diyebilirmiyiz?
    kesinlikle tps de sorun var
    gazı bırakınca gene eski voltaj değerine düşmesi lazım

    rölanti yükselmesi dediğin gibi sadece tps ile ilgili bir sıkıntı değil
    başka problemlerde rölantiyi dalgalandırır
    en başta rölanti selenoidi-valfi.

  6. #25
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    42
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    demekki neymiş otomobil lüks müş

  7. #26
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gaza basıldığında rölanti motoru da gaz kelebeği ile birlikte açılarak içeri daha fazla hava girmesine yardımcı olur gazı bıraktığında da kapanarak rölantiyi tutar bu tüm araçlarda olmasada bazı araçlarda bu şekilde çalışır

    bence öncelikle rölanti motorunu temizlemelisin ama senin arabanda malesef sökülmüyor ilginç bi presli şekilde yapılmış o yüzden sadece balata spreyi ile ağzına burnuna sıkar daha sonrada hava ile kurutursan iyi olur daha sonra ecuyu resetler kalibrasyon yapmasını beklersin veya servise gidip bilgisayara bağlatıp kalibrasyon yaptırabilirsin

    son olarak gaz kelebeğini her açıp kapattığında rölantide aynı değeri görmen gerekli sen tps arızası almıyo olabilirsin ama tps nin içindeki carbon kısımda dökülme veya temassızlık olabilir o yüzden ecu sen sanki gaz dokunmuşsun gibi algılayıp rölanti motoruna açılma sinyali gönderip aslında olmadığı halde senin rölantini bozuyor olabilir fiatın bu tarz motorlarında genelde gaz kelebeğini değiştirerek sorunu çözüyorlar

    kolay gelsin

  8. #27
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Konuyu takipteyim.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  9. #28
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    42
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı boosted_pug Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    gaza basıldığında rölanti motoru da gaz kelebeği ile birlikte açılarak içeri daha fazla hava girmesine yardımcı olur gazı bıraktığında da kapanarak rölantiyi tutar bu tüm araçlarda olmasada bazı araçlarda bu şekilde çalışır

    bence öncelikle rölanti motorunu temizlemelisin ama senin arabanda malesef sökülmüyor ilginç bi presli şekilde yapılmış o yüzden sadece balata spreyi ile ağzına burnuna sıkar daha sonrada hava ile kurutursan iyi olur daha sonra ecuyu resetler kalibrasyon yapmasını beklersin veya servise gidip bilgisayara bağlatıp kalibrasyon yaptırabilirsin

    son olarak gaz kelebeğini her açıp kapattığında rölantide aynı değeri görmen gerekli sen tps arızası almıyo olabilirsin ama tps nin içindeki carbon kısımda dökülme veya temassızlık olabilir o yüzden ecu sen sanki gaz dokunmuşsun gibi algılayıp rölanti motoruna açılma sinyali gönderip aslında olmadığı halde senin rölantini bozuyor olabilir fiatın bu tarz motorlarında genelde gaz kelebeğini değiştirerek sorunu çözüyorlar

    kolay gelsin
    evet kelebek boğazı 2 kez değişti ama sorun ortadan kalkmadı. çıkma parça kullandık tabi. orjinali sadece serviste bulunuyor ve fiyatına 1250 lira demişlerdi en son

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •