kardeşim ECM crackli olduğu için göremezsin tüm haritalar gelmez winols den işini halletmen lazım. aslında yakıtı arttırsan bile turbo basıncın da artacaktır. %5-%10 arasını geçme aracın turbosu filan stock çünkü.
Printable View
Başka bir deÄ£işiklik yaptınız mı?
benzin pompamı bile boşu boşuna büyüttüm walbro 255 ile.[/QUOTE]
Downpipe ı 3 inch yap bir de orta susturucuya kadar 3 inch yap. araya küçük bir parça koyarak bağlayabilirsin. bir problem olmadan kullanabilirsin, en azından ben aracı eşim kullanmaya başladığında bu şekle getirdim. boost da 1.2 peak yapıp devir biterken 0.8-1 aralığına iniyordu.
orijinal turbo ile ben 1.5 bar a kadar basıyordum.
gaz kelebeği tam açmıyor kısmını anlamadım.
bu arada araç da launch control var biliyorsunuz dimi.
1.5 bar basarken evc kullaniyordum. Basıncı evc tutuyordu tabii. Downpipe ve orta susturucuya kadar büyütünce basınç kendiliğinden artıyor zaten-en azından bende öyleydi-.
Gaz kelebeği olayını hiç duymadım.
Biz bakımları garaj da kendimiz yapıyorduk.
Siz istanbul dasınız galiba, orada mekanik tanımıyorum ama evo lara kim bakıyorsa gidin o ustaya.
Biz Yüreğir le yazılım yapamamıştık zamanında. Evo larla aynı, yazılım yapalım diye düşünmüstuk ama olmamıştı. Outlander ın ecu su tolere ediyordu yaptığım değişiklikleri.
Launch kontrol u ister tech turkey de aratın ister google da aratın çok bilgi var.
Çok merak ettiğim konulardan en başta geleni . Takip
Buradan bilgilerini ve tecrübelerini paylaşan herkese teşekkür ediyorum. Aracımda egr sıkıntısı yaşıyorum. Yazılımsal iptali için fahiş fiyatlar istenildi. Buradan aldığım cesaretle mpps siparişi verdim gerekli programları tedarik ettim. Cihaz gelince yazılımı kendim düzenlemeye çalışacağım. Gelişmeleri yine buradan paylaşacağım.
Aracım 2008 Fiat Scudo 2.0 psarhk motor. Tavsiye ve görüşlerinizi paylaşırsanız çok sevinirim. Şimdilik kafama takılan tek soru beyin okuyup yazma sırasında akü voltajı ne olmalı? Nelere dikkat etmeliyim?
benide her zaman merak ettiğim ancak cesaret edemediğim bir konu
Arkadaşlar firmaların fiyatları fahiş mi değil mi bilmem ama aldığınız klon cihazlar ve tecrübesizce yaptığınız map değişiklikleri ile kalıcı hasar verip yazılım fiyatından çok daha fazla zarar verebilirsiniz araçlarınıza. Eprom değişimi falan öyle normal kullanıcının yapabileceği işler değil beyinci desteği olmadan denememenizi tavsiye ederim. Akü voltajı yanlış hatırlamıyorsam 11.5 lerin altında tehlikeli oluyor eğer öyle bir şüpheniz varsa yazarken takviye bağlayın kesinlikle. Şayet klon cihazla yazarken akünüz biterse büyük ihtimalle nurtopu gibi bir ecunuz olur :) Bu işler amatörce başlayıp profesyonelliğe devam eden süreçte çok ciddi maliyetler ve tecrübe gerektiriyor. Eğer niyetiniz hayatınızı bu işe adamaksa ve maddi imkanınız varsa deneyin yoksa uğraşmayın güveneceğiniz tecrübeli firmalara yaptırın gitsin.
Şu an piyasada en gözde olan iş sektorlerınden bırısı :)
200 TL ye dosya alırım
musterıye 500 e satarım derdınde herkes
Su an cıgkofte ısı yapan kısı bıle yazılım atıyor
hazır dosyaları çak çak gonder
beyın ucunca beyın tamırcılerının onunde kuyruk oluyor
Bakın sıze 130 bın tl lık bır bmw beyının ne hale getırdıklerı
kıyıda kosede dukkanı bıle olmayan adamların acıp yapamadıgı Bmw beyını
http://i.hizliresim.com/ad4dY5.jpg
http://i.hizliresim.com/NlylD5.jpg
Buda fiat egea beyını daha sıfır denılebılecek bır araba
beyını acan arkadas sılıkon surme ısını bıraz yanlıs anlamıs sılıkonu fazla kacırmıs
http://i.hizliresim.com/kG2G6A.jpg
Bu iş tecrubeye bakar bence yazılım yaptırırken dosya alırken tecrubesı referansı ıyı olan fırmaları tercıh edın
Bu işi yapmak isteyenler zaten kafadan 250.000-300.000 TL arası bir bütçeyi ayıracak eğitim ve giriş seviyesi dyno dahil. Gerisininde limiti yok ne kadar iyi olmak istediğine bağlı :) yazılım fiyatlarına pahalı derken sırf araçları yapan 1 cihaz ve programın ortalama 50.000 TL civarı maliyeti olduğunu unutmamak lazım :)
Arkadaşlar önerileriniz için teşekkürler
fakat bu işe başlayan insanlarında nasıl başladıklarını hepimiz biliyoruz.
egr iptalli yazılım isteyipte 750 tl para verdigimiz yazılımlarda egr iptal edilmediginide gördüm. yakıt ve turbo basınclarının da nasıl dengesizce açıldıgınıda gördüm.
ve bu dediklerimi yapan kişiler öyle ecu hasan yada dr hüseyin firmaları degil. piyasada en güvenilir sandığınız firmalar.
neden bundan 1-2 ay öncesine kadar tr de 1.2 tdi araçlara yazılım gelmedi. 300-500 k tl yatırım yapan firmalar neden bu kadar zaman bekledi bu 1.2 tdi yazılımını yapmayı? aynı günde herkes 1.2 tdi yapmaya başladı?
arkadaşlar kimse kimseyi kandırmasın. o cok iyi sandığınız firmalar hep yurt dışından dosya alıyor. kendilerinin yazdıgı yazılımları bile yurt dışı görüşmelerle yazıyorlar.
şimdi siz sanıyorsunuz ki xxxx kaliteli firma tüm araçlara oturdu kafa yordu ve en iyi yazılımı buldu ve onu size attı. siz öyle sanmaya devam edin :)
sizin aracınızı alıyor önceden satın aldıgı aracınızın yazılımının aynısını sizinki ile degişip size satıyor. kimse bana burda onlar süper onlar kusurusuz yazıyor demesin ispatları ile bozarım.
şu ana kadar 15-20 araç yazdım. stage 1 inden stage 5 ine kadar hepsine yazdım. ve hepsi it gibi gidiyor.
hatta aynı specteki aracları daha az dumanlı haliyle geçiyor.
bilirsiniz corsa 1.7 dti araçları yazılım atılınca 2100 devirde kesme yapar. aynı araç bende var gelin aracımı sürün kesme hissederseniz aracı bedava veririm size.
ama gel gör ki 750 tl para verip aracı kesme yapan corsa cı arkadaşlar benden yardım istiyor kesme sorununu çözermisiniz diye.
kardeşim burası forum burda millete akıl vereceginize milletin sorunlarına biliyorsanız cevap verin . lafım son iki yorum yapan mertcan ve zero arkadaşlara değil. onlar bizi uyarıyor onlara lafım yok.
bu konuda bir sürü bilgiye sahip olup ta forumda dolaşıp sorularımıza cevap yazmayan para göz insanlara.
selametle.
Yaklaşık 3 yıldır bu işlerle uğraşıyorum. Winols kullanıyorum ve birçok araç yazılımını editledim. Yurtdışındaki bir çok platformdaki paylaşımlardan bilgi birikim yaptım. Bu iş kesilnlikle profesyonellerin yapması gereken bir iş ve gerçekten orjinal bir yazılımı editlemek herkesin harcı değil. Zaten Türkiye'de bu işin üstadı bir elin beş parmağını geçmez.
Bu işin en kaymağı dizel araçlardır. Yurtdışından dosya alınır. Aynı hw -sw ye sahip araçlara copy paste yapılır. Klone ile araca yazılır. :) Aynı kişiye benzinli yapalım derseniz bir cevap alamazsınız.
En önemlisi bu işte log alabilmek. Ne yaptık ne oldu ne olacak bütün sensörleri okuyabilmek lazım, karadüzen yapılıp kırılan yüzlerce araç var.
Ayrıca Türkiye'deki çoğu yazılım firmaları dosya başı çalışır. Slave cihaz ile okunur yazılır. Bir slave cihazda en kötüsü 2k eurodur.
Klon yada orjinal farketmiyor, her cihazda aracın beyni elinide kalabilir.
Recep'in dediği gibi o kadar paralar dökülüyor master cihazlar alınıyor. Ktaglar, Magprolar havada uçuşuyor ama 1.2 TDI Delphi beyin için bir arge çalışması yapılamıyor.
Bence burada tartışma konumuz, neden italyanlar yaparken biz yapamıyoruz olmalıdır.
Saygılar
1.2 tdi ın yazılımı cihazların okuması için protokol gelmesini beklemiş ve sonrasında yazılmaya başlamış olma ihtimali? Olsla 0 dan haritaları bulup tek tek uğraşıp tamamını kurcalayacak kadar kafayı kırmış hevesli tuner varsa söyleyin tanışalım :) Ben anlamam sadece duyduğum kadarıyla fikir yürütüyorum yazılımcı değilim :) bu arada zaten en iyi yazılım diye birşey yoktur her tunerin kendi tecrübesine göre bir tarzı vardır cesareti ile doğru orantılı olarak ne kadar yürüdüğü çıkar ortaya çok büyük katil değilse. Kendi yeni bir arabayı loggerlarıyla iyice loglayarak deneyip setupa göre idealini bulup müşterilerine o setupla hazır paket satanlarda zaten yabancı firmalar bizde o kadar arge çalışması yapmaya vakti yok maalesef firmalarımızın... Bu arada egeanın beyin iyiymiş. O kadar sıvı contayla bizim duşakabini dönerim ben :D
Yorum yapan herkese teşekkür ederim. Ben kendi işimi kendim görme taraftarıyım, kar amacı gütmüyorum ticaretini yapmıyorum. Cihaz geldi fakat ecu okunamadı hatası aldım. Siemens Sid803A beyin var. Araç Fiat Scudo fakat PSARHK motor. Yani 2.0 HDİ Peugeot motoru. Mpps programını Win7 64 bit üzerine sorunsuzca kurdum, sanal işletim sistemi xp kurdum her ikisinde de ecu bulunamadı. Galiba normal xp kurup öyle denemem gerekecek. Yardımcı olabilecek kimse var mı acaba?
Sid 803A yı obd den mi okumaya çalıştınız?
Yanlış demeyelim de hatırladığım kadarıyla imkansız. İşin kötüsü en bela beyinlerden biri diyebilirim bir yazılımcıya hangi beyini açıp uğraşmak istemezsin diye sorsalar heralde 1. Sıraya yazabilir. Açması ayrı bir dert protokolün uygulaması ayrı bir dert bide beyinden cevap almak ayrı. Çünkü sonra anlıyorsunuz ki farklı voltaj istiyor bide adaptör aramaya başlıyorsunuz arayüze uygun. Derken lanet olsun deyip kapatıyorsunuz (çok değişik bir kapağı var fabrikasyon gibi düzelmez asla) tam kapanmıyor tabi ama yukardaki resimdeki beyin gibi bolca sıvayarak contalanırsa su almaz :) Öyle biliyorum ama daha pratiğini bilen varsa yazar illaki..
oy oy oy Reklam kokan hareketlere bak yok yurrt dışından aldılar bene kendim yaptımlar neden 1.2 tdi i yapmadılar beyler kendinizi açıkca sölüyorum s..tir meyin insanlarıda yanlış yönlendirmeyin 3-4 tane büyük firma var
Cmd Alientech Dimsport vsvs aralarında engüvenilir 3 isim ÇAKMA cükma clone Chizalarla kendinzii kandırmayın verin kardeşim 45 50 milyar 100 milyar sneelikte 3-5 bin euro güncelleme sonra konuşun bu firmalar Okuma yazma cihazları yaparlar program yapmazlar Telefonu nasıl kullanıyorsan ama konuşma sana aitse bu da öyle birsey
Program standarttır kendin okursun Okursan yaparsın yapılamayacak araba yoktur editlemene bağlı Sana kitap verelim oku konusunu 3 kişide aynı sekilde anlatmaz nuans farkları hep olur OOO COK iyi bildiğimiz firmalara *** atan cok bilen arkadaşlara söyle yapalım
1 er dosya yapsın herkes ben sırf bunun için bir araba alırım sağdan soldan okumadan kendi bilgi dagarcığı dahilinde ECM den haritaları cakma ecm den crack winols olmadan 1 de damos verelim bakalım ne cıkarıcaklar görelim benim kendi görüşüm bu hala nekadar duman okadar randuman diyen bir milletiz neden duman atar amacı nedir vsvs bunları bile bilmeden forumlardan kulaktan dolma işlerle deneme yanılma ile yapan insanların akıllarıyla iş yapan milletin saçma sapan söylemelerine kulak asmayın gençler
1.2 lerin cıktığı tarih var engüvenilir sirketlerden biridir ....
CMDFLASH - 16-01-2017 - V3.2.0.160
OBD:
VAG Delphi DCM3.7
VOLKSWAGEN,POLO,1.2 TDI 55KW DCM3.7 CAN r/w/recovery/chk
SEAT,IBIZA,1.2 TDI CR 55KW DCM3.7 CAN r/w/recovery/chk
SKODA,FABIA,1.2 TDI 55KW DCM3.7 CAN r/w/recovery/chk
SKODA,ROOMSTER,1.2 TDI 55KW DCM3.7 CAN r/w/recovery/chk
Üstü kapalı anlatmak istediklerimi Özgün kendine has tarzıyla anlatmış aslında :) tabi polo tdi ın protokolünün çıkmasına da açıklığı getirmiş yukarıda bahsettiğim gibi yapılabilir hale geldiği andan itibaren okuyup yazarsınız yoksa kimse aynı gün keyfinden başlamıyor yapmaya.
Açma kapama işi beni aşar ki zaten açınca okuyacak cihaz da yok elimde. Obd üzerinden okuma yazma yapabilirim ancak o da mpps v16 ile mümkün ise. Öksüz hırsızlığa çıkacağı zaman ay ilk akşamdan doğarmış. Bizimki de o misal galiba. Egr'yi kendimiz iptal edelim dedik aracımızdaki beyin yukarıda anlattığınız gibi Sid803A.
İzlemem gereken yol nedir bilginiz var mı? Acaba işletim sisteminden kaynaklanan bir okuyamama sorunu mu ya da voltajdan kaynaklanan bir durum mu?
Fserisinemi ? geçersiniz aslında ama hemen manipulasyon arizası verir :) garanti dışı
Forum kimin? Forumun amaci ney? Forumda reklam yapilirmi?
Argo konusmak serbestmi? Bunlari kim belirliyor?
Neyse oki idda ediliyor birseyler oki senin kafan zehir gibi calisiyor oki sen cok biliyorsun peki bunca araca yazilim yapmayi ananin karninda mi ogrendin?
Kendimizi kandirmayalim diyorsun 50 -100m verelim eee sonra
Ben 5 bin harcarim seni gecerim kardesim karsina rakip cikmadiysa kendini en iyi ilan etmekte haklisin eyw.
Oki herseyi biliyorsun burda millet cayir cayir yazilinla ilgili sorular soruyor hic birisine dedinmi ki ornegin kardesim avans haritasina gir avans ac biraz yada basinc kis basinc, yok efendim egr iptal et.
Ne zaman cevap verdin peki ? Yazilimcilara burda birileri sallayinca. Eee sen niye ustune alindin biz isim vermedik?
Kardesim emegine saygimiz sonsuz yaptigin isler ortada. Iyide yaziyorsun ciziyorsun. Ama azcik efendi ol argo konusma ve burasi forum ise kendi reklamin icin forumu kullanacaguna insanlar zamaninda bilgi birikimin yokken nasil sana yardim etti ise sende yardim et. Eger etmeyecek isen de bizim yardimlasmamiza karisma.
Burda 'sen 'diye bahsettigim kisi gercek bir kisi degildir.
Kimse ustune alinmasin ben lafimi ortaya soyluyorum.
Biraz dan ban yermezsek sen diye bahsettigim kisi cevap verrecektir illaki yazdiklarima.
Haa simdi dersiniz siz buraya tartismayami geldin diye.
Tabiki hayir benim sorunum kisiler ile degildir benim sorunum ve takildigim konu USLUP tur.
Uslup cercevesinde yazilim konusunda soracaginiz her soruya ogrendigim kadari ile cevap verecegim
Ben yine aynı şeyleri tekrar ediyorum. CMD, Alientech, Dimsport bu adamlar zaten olayın temeli zaten kimse bu heriflere birşey demedi ki ...
TR de her gelen aracı damos ile yazan adam var mı ? Şuan master olarak bu işi yapanlar elindeki dosyaları kullanmıyor mu ?
Kaldı ki ben bunları tartışmak bile istemiyorum. Benim sorunum, o kadar para veriliyor ne için peki sırf okuma yazma işini yapsın diye ? Biz asıl olayı çözemeiyoruz, bu herifler nasıl yapıyor diye düşüneceğimize, bayi olup dosya başı 200 lira verip 750 liraya müşteri bulmanın derdindeyiz.
Ben çakma cihaz kullanırım ama yatırımı orjinal ecm ye winols e checksum paketlerine veririm.Bana göre bu daha mantıklı ....
Geri kalan kim ne yapmak istiyorsa yapabilir.
Kabqca/kisaca cevap veriyim. Madem dediginiz gibi durum x ile y firma arasindaki araclar neden farkli gitmekte bu 1.
2.si tecrubeyi para ile veya bedavaya satin alamassin. Emege saygisizlik olur bu 2
3.su sadece yas farki dahi 8 yil bir tecrubedir ki,azimsanmayacak kadar yil farki. Tecrube gerektirir.
Ozgunun ne kadaryogun ve gecegunduz calistigini bilen biri olarak,gidipte burda niye oyle demedin. Yok yardim etmedin tarzinda yazilar yzmak pek hos degil kanimca.
Gece 12 de gtrla log alip yazilim yapip(ornektir bu verdigim) sabah 9da tekrar dukkanda olan adam.(9:30 haha)
Selamlar,
Forum benim 2005 senesinde kendim kurdum birçok sey paylaştım bakarsan bir çok makalem ve yazım mevcut arastırırsan araştırmadan yazdığın sanırım belli
Bilgisayar mühendisiyim 2003 ten beri bu işi yapıyorum hobiyle basladı 2009 da dükkanımı kurdum standalone ve Chiptuning hepsini kendim yapmaktayım cnm
Aem, efi101, haltech au, Motec Au, Hks Jp, Alientech, syvest, hepsinde eğitim aldım
avans tablosunu yayınlamakta birsey yok ne anlayacaksın peki ben paylasınca diyecekmisin aaa ahmetin arabası 20 derece aaa ozaman bütün 1.4 tsi lar o sekilde 20 avanslamı çalışıcak diyeceksin anlayamadım ama :)
anamın karnında öğrenmedim cihazlarımı sana sorup almadım söylediğim gibi senin konuşma tarzına göre konuşurum seninde kardeşin olabilicek yasta olduğumu düşünmüyorum
kimseyi tanımadan bence yanlış konuşuyorsun senini yaptığını söyleyince kızmak yok acık acık konuşuyoruz
Benden izinlisin argo konuşabilirsin kimse banlamaz anaa avrat karıştırmaz isen tabiki
bu kelimeleri benetmedim sen ettin sen beni tanıyormusun merhaban konuşmuşluğun varmı nereden biliyorsun ne yaptığımı ne ettiğimi kızıınca kızıyor diyorsun :)
Eyw cevap verdin ama duzgun yazdin. Duzgunden kastim ' s.ktir meyin' yazina alindim veya takildim diyelim.
Senin tecruben bilgine biz yetisemeyiz egitim aldin para bagladin ugrastin ettin eyw.
Nasil ki sen bilgisayar muh idin daha sonra yazilim isine gecti isen bizde hobi olarak bu ise girdik. Eee bakarsin bizde senin gibi guzel isler cikarir isek ve gelecek gorur isek aliriz cihazimizi programimizi yapariz yatirimimizi o zaman rakibin de oluruz dostunda.
Tekrar soyluyorum benim seninle asik atacak bi durumum yok atmam da ama bize olmaz ise yaramaz ugrasmayin bi *** beceremezsiniz tarzi yaklasacaginiza,
Deneyin de gorun eben.zinkini desen daha cok hosuma giderdi :)
Saygisizlik etti isek affola.
Selametle kal.
hayır bu saygısızlık değil bilmeden konuşmak tanımadan dil uzatmak hepsi yurt dışından alıyor vsvs ben Damos başına 300 500 yeri geldiğinde 1000 Euro verdiğim seyler var saatlerce günlerce dosyalarına map packler yaptığım araçlar var sen bunun üzerine gelip yurt dışından alıyorlar dersen ozaman iş karışır
Clone cihaz muhabbetine gelelim bircoğu güncel olmayan ve sorunlarla beraber beyinleri ucurablicek cihazlar küçük meblalı ecuları evet ama büyük meblalılar uctuğu zaman size sıkıntı vermekte onun için sizin clonelarınız değil kendi aracın bile olsa benolsam clone almam cihazla para kazanmayı düşünmüyorsan bakasasına yapmamalısın :)
not: Damos bir programlanmış dosya değildir damos bir ecunun içindeki harita indexidir modifiyeli program içermez
Eyvallah, biraz daha deneyim kazanayım ilerde orjinale döneceğim.
Damosu bende kullanıyorum ama anladığım kadarıyla tabii
Senin teknik bilgin var sanada saygım var. Sen tabii damos ile araçları yaparsın ama piyasada sürekli gezinen araçların için stage1 standart bir yazılım içinde uğraşmıyorsundur diye düşünüyorum. Yine uğraşıyorsan da, bu işi yapan senin dışında x firmalar yapmıyorlardır.
Ben biraz işin mutfağında olmayanlar için konuşuyordum.
Neyse, hepimize kolay gelsin :)
@YsfTzcn 1 kere damosdan kendine map pack yaparsın sonra stage 1 2 3 4 yaparsın winols dan script yaparsın olur biter belirli bir süre sonra kendi yapar sen kontrol edersin sonucta damos 1 kere olur
benim derdim kimin ne yaptığı değil orda söylenilen laf yazılırken düşünülen seyler insanları yanıltmak gibi olmuş bende tepki gösterdim o sekilde yani yoksa kimseye bir bilmişlik yapmak peşinde değilim
kendımden emınımkı yazlım hakkında senden 10 kat daha bılgılıyımdır bu bılgılerı nerden aldın dersen ozgun abıden almısımdır
yuzyuzede 2 3 kere gorusmusuzdur hıcbırıde yazılımla alakalı bılgı amaclı degıldır sadece yazdıklarından ve arastırdıklarımdan ha cok kafamı bunalttıgım bısey olduysada whatsapptan kafasını sısırmıslıgım vardır
nıye cevap vermıyosun kısmı ıcın soyledım bunları cok yardımseverdır emın ol
sorulan her soru daha once sorulup cevaplandıgı için artık cevapta veresı kalmadı eskilerin 10larca kez cevapladılar cunku bıraz arastırma ile sadece bu forumda bıle bulabılırsınız
saksakcı fılan yapabılırsınız benı sunuda solıyım bayada gıcık oldugumda oldu :D misal anadolu bayisini vermedi @Oz`
ozgun abi banada yardımcı oluyor şuan işi rast gelsin
eeesoruyokmu ? kesioduk asıyorduk millete sallıyorduk ?:)
Ben sorayim hocam, aklimda idi kac zamandir.
-STI PEMBE enjektorlerin latency, scale ve diger degerlerini STI KOYU MAVI'de aynen kullanabilir miyim? Bilindiği üzere Koyu maviler 32 bit, pembeler 16 bit ecuden çıkıyor benim arac 2003 WRX dolayısı 16bit ecu... dolayısı bir ile bir sıkıntı yaşanır mı?
-Ayrıca STI koyu mavilerde 2006-2007 ile 2008 sonrasındaki latency ve scale degelerınde fark var. Bu enjektorlerın farklı değerler ile kullanılabildiğini mi gösteriyor.?
Teşekkür ederim.
yazılım nasıl yapılır diye başlangıç seviyesindekilere video çekilebilir. sadece ecm ile ve ecm deki haritalarla yapılan ayar ne denli yürürü olur ve zararı olur mu