ecm ye çok güvenmeme lisin :)
Printable View
ooo soru olmazmı sen yeterki iste. bu arada biz asıp kesmelerimizi de gördüklerimize göre yazıyoruz yukardaki postlarında da belirttin sen zaten ' bazı arkadaşlarımız kes yapıştırı seviyor ' diye. benım bahsim buydu.
neyse konumuza donelim yazılım bilgimiz gelişsin.
vw grup araçlarında popcorn kesici yapmak kolay. ttork limitoru misal 4500-4510 yapıorsun 4510 da 0 veriyorsun oluyor.
peki bu 1.3 mjt motorlarda neden olmuyor?
diğer soru da şu;
1.6 tdi motorlarda özellikle cok var. aynı haritadan 2-3-4..11-12 tane oluyor. bunun nedeni nedir?
farklı sıcaklık durumlarında o haritayı kullanmak filan mı yoksa başka bi nedenimi var?
bunlar ısınma soruları daha zorlayıcılarıda gelecek :)
selametle
1.3 mjtlerede olur neden olmasın ?hep aynı sekillerde olmak zorunda deilki normalde Mjtlerdekesici kendiiiliğinden var aşağüıya çekersen yapabilirsin Tork limitorunuda 0 a indirme olur :)
ikinci sorununun cevabı su aslında bir çok facrtoru var örnek olarak soğukken sıcakken safe modda iken bazıları su sıcaklığı belirli birderecenin alrtında bazısı overboost bazısı sıcaklşık aşığımı limp mode felan olarak değişiyor :)
edc15p de kolay 1.9 tdi larda da..
1.6 tdi lardaki pcr2.1 lerin hepsi kabul etmiyor, değiştirsen de yavaş kesiyor yani istediğin gibi olmuyor başka yöntemler veya daha detaylı görebilen vagcanpro gibi cihazlarla iş kolaylaşıyor sanırım :)
diğer soruyu özgün abi cevaplamış zaten.. correction değerlerine göre o anki şartlara kendini adapte edebilmesi açısından farklı seçenekler sunuyor diyelim özetle ek olarak,
benim bilgim burda bitti :D
benim merak ettiğim dizel araclarda hard remap yapılırken rail basıncı arttırılıyormu?
selamlar tekrardan sorularıma devam edeyim iznin olursa...
dizel araçta avans haritası varmı? varsa ismi nedir. normalde dizel araçta avans olmaz derler ama bu noktada cok eksik noktaya sahibim.
fuel during acceleration ne işe yarıyor?
son sorum da dizel araçlara yazılım yazarken en önemli nokta nedir? misal rail basıncını cok açarsan kırar veya ne bilim turbo presure acarsan cok fakir çalışır araç sekman kırar turbo keser vs vs yani yazılımı yazarken dizelde neye dikkat edersek safe mod olur
3 soru sordum insallah diger arkadaşlarında merak ettigi sorulardır.
şimdiden teşekkürler.
bildiğim kadarını söyleyeyim
dizelde bildiğim kadarıyla avans var ecm de injection at part throttle (map 1) diye geçen harita avans haritası
fuel during accelartion denilen harita driver wish haritası gaz pedalı\ engine rpm oranlı haritada enjector işeme miktarı
safe olabilmesi çok farklı bazı haritalar %20 ile bile safe iken bazı haritalar %10 da limit olabiliyor avans haritası mesela :) ben kendime limit koyduk stock arabada %10 soft %15 medium %20 hard gibi
evet butun cevapları okudum ve bende de gelişme sıfır :D anladıgım kadarıyla 1 soru sorayım.ben aracıma harici beyin taktırmak istiyorum.takacagım beyin üzerinde sürüs modları ayarlayabilirmiyim ayrı ayrı olarak.yani aracı sadece benzinde bi modda tamamen yakıt tasarrufu diğer modda gazlama amaçlı kullanabilirmiyim ve ne kadar bi tasarrufa gidebilirim.tabi bunu sadece beyin değil,motor içi,ateşleme,emme gibi elemanların değişimiyle gerçekleştirmeyi düşünüyorum
kullandığın Ecu ya bağlı :) hepsini yapabilrisin standalone ile LÜTFERN marka olsun Emms cems olmasın :)
Ecu işi bilgisayardaki işlemci gibidir. Celeron takarsın mayın tarlası oynarsın, İ7 takarsın Battlefield oynarsın. Aralarında ciddi fiyatları var ama standart resme bakarsan her iki işlemci de PC yi çalıştırır.
ozaman birgünün birgfününü tutmadığızaman üzülmemek lazım :)
güncel takipteyim
ben focus 1.6 tdcidaki tüm haritaları ecmden 1500 devirden sonra ort. olarak %15 artırdım ancak max. değerleri aşmadım ve araçtan çok güzel bir tepki aldım. Ancak motora zarar vermekten çekiniyorum, yaptıklarımda hata veya yanlış varsa yardımcı olursanız sevinirim. saygılar.
Yanlislik var mı yok mu log alarak bakicaksin detaylı bir şekilde .önemli olan genel bi kontrol olarak haritaların içine girince karsina text şeklinde gelir sen 2 boyutlu(2d) olarak yapıyorsun ya orda belli Aralık seçerken dikkat etmen gereken düzenli bir şekilde %15 artirman yoksa başka bir yer %15 den fazla veya az olabilir.avans verdigin zaman araba zengin veya fakir de kalabilir. Bununda en iyi log alarak görebilirsin.elm327 goruyorsa telefonunla bile log alabilirsin. Kolay gelsin
Ecm yine lazım olucaktir ama winols gibi istediğin yerde map olusturamazsin ve bu seni zorlar misal hard cut veya popcorn koymak için ECM buna müsaade etmez ecmde en iyi özellik benim gördüğüm kadarıyla dosya karşılaştırma. Corsa 1.7 dti 65 lik ile 75 lik aynı dosya birbirinin modlusu. Oradaki farkları görerek gidersen daha çok tecrübe kazanmış olursun . Bu dediklerim winolsta damos ile birlikte verilmiş oluyor tanımlı halde bu tür işlerde import veya convert işlerde ECM basit winols daha eminve detaylı oluyor.
tşk ederim cevaplarınız için. elm327 ve tork programını kullanıyorum ancak log alırken hangi değişkenleri seçeceğim bu konuda bilgim yok.
Kesici türleri bunlar revlimiter diye geçer . Daha launch filan da ekleyebiliyorsun. Viteslerine göre torq ayarlayabiliyorsun. Winols daha özgür herseyle oynamana izin verir. Bilmediğin veya eksik yerde zarar gelebilir.bu ECM dede olabilir.log alırken injektor advance ,injektor duration , start of injector, injektor quantity turbo boost peak cont değerleri rail basıncı iat yağ sıcaklığı basıncı var bir çok şeyde önemli olan senin hangi haritayla oynayıp o haritanın limitlerini kaldirdigin aracın stabil gitmesi
Daha kontrol ederek artirabilirsin daha sağlıklı
Ecm de herseyi oynamana izin veriyor 2d kısmından komple oynayabilirsin :)
Ya peki yazilim yerne beyin elektronigi ile ilgilenmek nasil
Getiri varmi yada sermaye ne kadae gerekli
Selamın Aleyküm
forma yeni katıldım tartışılan konular hoş ve heycan verici böyle bi ortamı bulduğuma sevindim .
burada bilgili insanların olduğunu düşünüyorum 9 10 yıllık motor ustasıyım branş vw audi son 1 2 senedir elektrikçi ve beyinci tanıdıklarım oldu samimi olamay başladım daha doğrusu işin ucundan kıyından derken çok merak ettiğim şeyleri görmeye başladım .
Son 3 5 aydır chip tunung ve dpf egr iptali yapmaya başladım kullandığım cihazlar ise galletto kess ktag.
Gelelim asıl meseleye kendimi geliştirmek istiyorum mesela ?
çip attığım bir araç için aldğım dosyayı farklı aynı motor aynı model bir ecu ya sahip araca yazdığımda araç çalışmıyor ? bunun nedenin ise immo eprom olduğunun farkındayım. ?
Peki elimde tuning dosyası var gelen aynı marka model aracından ecu yu odudum orj dosya var yapmam gereken tek şeyin tuningli dosyaya bu aracın immo eprom bilgilerini yüklemek işte ozaman elimizde dosya zaten tuning gelen aracında immo bilgilerini yukledigimizde ne oluyo ? bu iş tamam oluyo .
WinOLS Ecm Titan Bunlarla tanışalı 2 3 ay oldu ingilizcem yok denilecek kadar az diyebilriim kafayı sıyırmak üzereyim bu işi yapmam lazım .
winolsun damos dosyalarını da buldum hemen hemen çoğunada ulaştım 800 gb gibi büyük bir damos koleksiyonu var bunu dabuldum almam çok basit istesem alırım ama bunu almam için winols prof kullanmam gereltiğinn farkındayım burada bu anlattıklarıma mantıklı cevap verecek kendini otomotive adamış aklı selim insanların oldğunu düşünüyorum yardımcı olabilecek var mı ? yada bilgi alışverişi yapabileceğim biri ? Şimdiden Teşekkür ederim .
Email : ttrecep@hotmail.com
dosya yazmak mı istiyorsunuz yoksa aldığınız dosyayı başka araçlara aynı şekilde yüklemek mi ?
ecm den çok basit bir teknik ile yapılabilir. ama sizin dosya yazdığınız anlamına gelmez :)
damos u kullanamadıktan sonra arşiv bulundurmanız yersiz stage 1 dosyası ecm ile kolay bir şekilde halledilebilir winolsda kafanız karışır .
Ankara da winols egitimi veren yer var isterseniz görusun prof.sekılde egıtım alıp bu işe başlayabılırsınız..
Peki elimde tuning dosyası var gelen aynı marka model aracından ecu yu odudum orj dosya var yapmam gereken tek şeyin tuningli dosyaya bu aracın immo eprom bilgilerini yüklemek işte ozaman elimizde dosya zaten tuning gelen aracında immo bilgilerini yukledigimizde ne oluyo ? bu iş tamam oluyo .
Ne yazkkı o iş oyle olmuyor aracların marka modellerı aynı olabılır ama beyın yazılım numaraları tutmaz
dışardan ne kadar basit görünüyor :D :D :D :D :D
Kardeşim aslında dosya yaratmak istemiyorum winols çok karışık farkındayım bi araça yazdığımız chiptuning dosyasını aynı motor aynı marka bi araça yazdğımzda araç çalşmıyor sıkıntı bu bunu halletsem yeterli diğer dpf egr dtc bunların yeterli boyuttta programları var biliyosun şuan için tek sıkıntı chip tuning dosyası
Kardeşim aslında dosya yaratmak istemiyorum winols çok karışık farkındayım bi araça yazdığımız chiptuning dosyasını aynı motor aynı marka bi araça yazdğımzda araç çalşmıyor sıkıntı bu bunu halletsem yeterli diğer dpf egr dtc bunların yeterli boyuttta programları var biliyosun şuan için tek sıkıntı chip tuning dosyası
Bu Arada İmmo Pass Dpf egr dtc remover winols ecm titanyum vas pc 19.1.1 TR Odis 4.2.3 - 3.0.3 Delphi 2015 Bunlara ihtiyacı olan kardeşlerim varsa Mega Olarak yükleyebilirim ?
Zor olmasının tek sebebi varsa nedir biliyo musun ?
Bak bi rusların sayfalarına bak ? bi almanların ingilizlerin Formlarına bak Yani diğer ülkelerde ki insanların bir biri ile olan yardımlaşması dayanışması bizim insanımızda eksik malesef sonra ülke kalkınmıyo şçyle böyle biraz sinir olduğum bi konu olduğu için cins konuşacağım Yam Yam MAYMUN insanları çok gördüm ben sanayide bu işte gıcıklanıyorum huylanıyorum Adam lazım bize ADAM ! Ben bildiğim bilgiyi paylaşırım ( Ama Kimle ) Bu işe gönlünü vermiş hayatının vermiş yönünü çevirmiş aklıyla kalbiyle tüm gücüyle bunu başarmak isteyen birine ? bilmem anlatabildimmi bazı şeyleri ?
Vallahi ben 4 senedir profesyonel olarak yapıyorum ancak konuya bayağı uzaksınız tek söyleyeceğim bu :) siz bildiğiniz copy paste yaparak nasıl para kazanırım derdindesiniz bazı şeyleri öğrenip düzgün iş yapma derdinde olan insan bunu öğrenmeye çalışıp immo mimmo saçmalayıp durmaz. Kendiniz araştırırsanız hem daha güzel öğrenirsiniz hemde a markadaki yazılımı b markaya attığınızda neden çalışmadığını bilirsiniz. Size kolay gelsin. O söylediğiniz laflarıda kime söylediniz bilmiyorum fakat dünyada bu işe gönül vermiş kalibrasyon mühendislier bu işe çok ciddi maddi ve manevi yatırım yapıyoru bunuda bilin. Crackli program kurarak sadece kendinizi kandırırsınız
Burda amacımızın öyle işi ucsuz bucaksız yerlere çekmek değil varsa ortada bi konu o konuyu delip geçmektir yoksa burda boş muhabbet yapıp kimse kafa ütülemek derdin de değil
carmaster mhhauto cartechnology digitalkaos
Benim anlamadığım bu elin gavurunun formlarındaki yardımlaşma muhabbet bilgi paylaşımı .
Biz TÜRK olarak bunlardan kat kat iyi olamamız gerekirken neden olamadığımzıın en basit örneği bu olsa gerek .
çünkü onlar hergün yeni geliştirme yapıyorlar o sitedeki tabiki yeni araç var ama çoğu eski araçlar o yüzden artık herkes ekmeğini yemiş oluyor bu durum türkiyede daha başlanmamıs gibi görünüyor o yüzden kimse 1.4 hdi 68 1.3 multijet 70 1.5 dci 65 dosyası dahi paylaşmıyor piyasada çok bulunan motorlar olmasına rağmen
aracın orjinal dosyasını ecm de açın modifiyeli dosya kısmına kopyalamak istediğiniz dosyayı koyun yapılan ayarları kaydedin yeni dosyayı çıkarın kolay gelsin kopyalandı.